Тренінгове заняття "Гармонізація суперечностей особистості.Пізнай себе"

Про матеріал
Тренінгове заняття на зняття емоційної напруженості,розвиток креативності,сприяння підвищенню самооцінки ,самоусвідомлення у дітей з вадами слуху та тяжкими порушеннями мовлення
Перегляд файлу

               Тренінгове заняття

 

«Гармонізація суперечностей особистості. Пізнай себе»

 

                 Хід заняття:

 

1.Вправа«  Знайомство» (5хв)

Мета: зняття емоційної напруженості, розвиток креативності, сприяння самоусвідомленню та підвищенню самооцінки.

Хід вправи: запишіть свої імена у стовпчик і напроти кожної літери – слово, яке починається з неї і характеризує вас з кращого боку.

О - оптимістична

 К -  красива

 С - самостійна

А – амбіційна

Н - наполеглива

А  - акуратна.

По черзі зачитайте написане.

 

2.Вправа «Автопортрет».

Мета: підвищення самооцінки, сприяння самоусвідомленню

Хід вправи: Тренер пропонує всім намалювати автопортрет (реалістичний, символічний чи гумористичний) із відображенням у ньому своїх хобі (15 хвилин). Портрети вивішуються тренером на дошці, учасники по черзі аналізують своє бачення кожного малюнка, відчуття, настрій, емоції, які він викликає, вгадують, кому він належить.

 

3.Вправа «Угадай емоцію» (гра).

Мета: Тренування впізнавання емоцій за зовнішніми сигналами.

Хід вправи: Один а учасників групи повертається спиною до інших. Тренер показує тим, хто залишився, картку з одним зі схематичних зображень емоційного стану і сам за допомогою міміки показує його.

Учасники повторюють мімічні рухи слідом за тренером, при цьому не вимовляючи ніяких звуків. Потім тому, хто стоїть спиною до останніх, пропонують повернутися і, уважно подивившись на обличчя дітей, угадати, який емоційний стан вони зображують. Якщо він правильно відгадав, йому надається право вибрати наступний емоційний стан, який зображатиметься.

Відгадувати його буде наступний учасник групи, у кого краще за всіх вийшло зображення першої емоції.

 

4.Вправи «Люблю — не люблю».

Мета: Тренування психометричних функцій , розвиток прагнення до самопізнання.

Хід вправи: На різнокольорових кружечках, розділених вертикальною лінією, учасники в лівій частині записують те, що люблять у собі, в інших людях, природі, житті, а у правій — те, чого не люблять (5 хвилин). Після цього по кому зачитують написане.

 

 

5.Вправа: «Три бажання»

Мета: налаштування на позитив; формування вміння ставити мету.

Хід вправи: подумайте і запишіть, які б три бажання загадав би кожен із вас, якби йому пощастило спіймати золоту рибку? Учасники спершу фіксують бажання на аркуші паперу, а потім розказують про них.

Обговорення:

-Навіщо люди мріють?

-Що потрібно для того, щоб мрія стала реальністю?

 

6.Вправа: «Чарівний базар»

Мета: формування адекватної самооцінки; сприяння розвитку позитивних рис характеру.

Хід вправи: чарівність ринку полягає в тому, що на ньому «торгують» і «обмінюються» незвичайним товаром – «людськими рисами». Для гри потрібні аркуші паперу, на яких великими літерами пишеться слово «куплю» і нижче – риси, які кожен учасник хотів би придбати. Їх приколюють булавкою на рівні грудей, щоб усі добре бачили текст. Потім кожен учасник пише по одній рисі, яку він хотів би «продати» чи «обміняти» на «ринку».

Коли приготування завершились, починається гра. Учні ходять по «ринку», придивляються до «товару», здійснюють «купівлю-продаж» рис чи їхній «обмін». Важливе правило: риси не можна просто віддавати, нічого не отримавши натомість.

Обговорення:

-Чи легко було знайти риси, які хотілося придбати?

-Чи легко було продати чи обміняти ті риси, яких хотіли позбутися?

-Що вдалося «продати», «обміняти» на ринку, а що ні?

Висновок: всі люди різні: у когось більше позитивних рис, у когось – менше, але всім нам потрібно знаходити спільну мову.

 

7.Вправа «Усі ми – різні»

Мета: усвідомлення своєї індивідуальності, неповторності.

Ведучий зачитує записаний на дошці епіграф: «Люди, як ріки: вода у всіх однакова і всюди одна і та сама, але кожна річка буває то вузька, то швидка, то широка, то тиха, то тепла» (Л.Толстой)

Тренер. Дійсно, всі ми різні. Але щось особливе виокремлює нас серед інших. Що саме?

Назвіть і напишіть на пелюстці квітки свою особливу неповторну рису, прикріпивши її до середини квітки.

А тепер погляньте, яка у нас чудова квітка. Вона одна, а нас багато.Робиться висновок про те, що всі люди — різні: у когось більше хороших якостей, у когось їх менше. Але всім нам потрібно у цьому світі ладнати з іншими людьми.

 

8.Вправа  Релаксаційний комплекс «Дім моєї душі».

Мета: зняття напруження, розвиток навичок релаксації.

Хід вправи: Інструкція тренера: «Сядьте зручно. Відчуйте ваші руки — вони відразу стануть теплими, великими, м'якими. Плечі вільні. Зніміть напруженість з обличчя; у голові має з'явитися легкий туман, м'яка порожнеча. Дихання повільне... Хто хоче, може сильно видихнути і відчути повітря, яке вдихається (трохи прохолодне) і видихається (таке саме тепле, як і ви самі). Світ згодом стає чарівним, і легкий туман огортає вас. Коли виникає розслаблення, ви перестаєте розуміти, де межі вашого тіла — ви ніби тут, і ніби вас немає. Уявіть: блакитний туман, як тепла вода, стелиться біля ваших ніг. Туман підіймається все вище і вище... ви розчиняєтесь у ньому. Немає тіла, немає меж. Ви зникли повністю і залишилися лише сонячні зайчики на поверхні цього блакитного океану — високо в небі. Ви розкинули руки — летите і дихаєте па повні груди. Як гарно навколо: горизонт, далекі гори, зелений ліс, величезний синій океан під вами... Можна здійнятися до хмар, вище них, розслабитися, лягти на хмаринку, відпочити. Можна літати або лежати на землі, насолоджуючись свободою. Знайдіть на землі місце, де вам добре. Для когось це лісова річка, галявина, де ростуть квіти. Хтось опиниться високо в горах, де прохолодний туман, де самотньо, де чисте і прохолодне повітря, де відбуваються дива. Можливо, хтось забажає опинитися на скелі, з якої відкривається вид на море...І на тому місці, що ви вибрали, ви збудуєте дім. Поки що він існує у вашій уяві. Але контури його ви вже бачите. Яким він буде: великим чи маленьким? Які будуть стіни вашого дому? Підвал? Що в ньому буде? Які будуть вікна — великі, легкі чи, може, то будуть маленькі, акуратні віконця. Якими будуть вхід, двері? Чи будуть на них замки? Яка кімната буде найулюбленішою у вашому домі? Спробуйте зараз усе це побачити. Уявіть собі кімнату, де ви працюєте, чи ту, де відпочиваєте. Чи багато книжок у вашій кімнаті, «речей»? Що ви відчуваєте до всього того, що оточує вас? Прислухайтеся до звуків, які наповнюють вашу кімнату:

А який пейзаж відкривається з вікна вашого дому? Ліс, гори, море? Трава?

Квіти? Вони посаджені вами чи є частиною «дикої» природи? Погляньте навкруги, на свій дім: чи подобається він вам? Збережіть його в пам'яті! Пам'ятайте також і свої почуття до нього — це важливо для вас. Знайте, щоб не відбувалося навколо, у вас є місце на землі, куди ви можете прийти і де вам завжди буде добре... Це ваш світ — ніхто не зможе забрати його у вас. Ви — володар цього світу, його центр та його частина.

А зараз постарайтеся не забути нічого з того, що ви бачили, і повільно «вертайтеся» назад...»

 

9. Вправа «Ваш настрій»

Учасники по колу говорять про свій настрій і висловлюють побажання.

 

 

Картинки по запросу картинки про доброту для детей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Березюк Алла
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку