Тренінгове заняття для батьків на тему: "З толерантністю в серці"

Про матеріал
Тренінг присвячений актуальній темі нашого сьогодення «З толерантністю в серці». Мета: ознайомити учасників із поняттям «толерантність»; формувати толерантне ставлення до оточуючих.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для батьків

«З толерантністю в серці»

(Галина Копил, практичний психолог КЗ «Солоницівський ліцей №1» Дергачівської районної ради Харківської області)

Мета: ознайомити учасників із поняттям «толе­рантність», «толерантна особистість»; формувати толерантне ставлення до оточуючих, членів родини, робочого колективу.

Хід тренінгового заняття

  1. Вступне слово

Наш тренінг  присвячений дуже важливій темі «З толерантністю в серці». В усьому світі Міжнародний день толерантності відзначають 16 листопада. Не всім, може бути, знайоме це слово.  Але перш ніж перейти до самого поняття «толерантність», пропоную всім нам познайомитись.

Вправа «Моє імʼя та літера»

Мета: знайомство учасників.

  • Учасники стають у коло.
  • Кожному роздається папірець (промінь сонця) на якому учасники пишуть своє імʼя та придумують свою літеру, підбираючи до неї три прикметники.
  • По черзі прикріплюють свої промені на плакат із зображенням сонця та зачитують написане.

Наприклад, моє імʼя Галина, моя літера К – комунікативна, красива, креативна.

  1. Інформаційне повідомлення

Мета: ознайомити учасників з поняттям толерантності, толерантної особистості.

Толерантність (від лат. tolerantia — стійкість, витривалість; терпимість; допуск) - це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості, визнання її прав. Від народження всі люди рівні, незалежно від статі, віку, расової та національної приналежності, фізичного стану. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. У кожного з нас є право на місце під сонцем, кожен із нас повинен поважати право людини на несхожість і рівність. У багатьох мовах народів світу тлумачення толерантності дещо відрізняються, але обʼєднуються певною мʼякістю смислових визначень – прощення, визнання, співчуття, здатність визнавати відмінність інших, готовність до примирення, поблажливість. Можна з упевненістю сказати, що всі ці зазначені прояви людських відносин і характеризують толерантну особистість.

Вправа «Асоціативний ряд»

Мета: закріплення поняття «толерант­ність»; розвиток вміння логічно та послідовно висловлювати свою думку.

  • Розділ учасників на півгрупи.
  • Інструкція: шановні учасники! У кожної підгрупи на столі знаходиться аркуш паперу зі словом. Необхідно напроти кожної букви написати по одній ха­рактеристиці людини, яка асоціюється з по­няттям «толерантності» й починаються з букви вертикального рядка.

Наприклад,

Т – тактовність, терпимість, товарискість

О – охайність, організованість, обережність

Л – ласкавість, людяність, любʼязність

Е – енергійність, елегантність, емоційність

Р – розсудливість, рішучість, раціональність

А – акуратність, активність, альтруїстичність

Н – незалежність, надійність, ніжність

Т – тямущість, темпераментність, талановитість

Н – невимушеність, непідкупність, нейтральність

І – інтелектуальність, інтелігентність, ініціативність

С – справедливість, спокійність, самокретичність

Т – товарискість, тактовність, трудолюбивість

Ь - !!!

  • Висновок: поняття «толерантність» має ба­гато аспектів. Кожне з визначень, які ви написали виявляє якусь грань толерантності.
  1. Рефлексія

Вправа «Тиск - підтримка»

Мета: допомога в усвідомленні та диференціації почуттів людини в ситуації тиску та підтримки.

  • Учасники стають у два кола : внутрішній та зовнішній (учасники внутрішнього кола розміщені обличчям до учасників зовнішнього кола).
  • Інструкція №1: - усі учасники витягують руки вперед долонями вверх;  - учасники зовнішнього кола максимально натискають на долоні учасників внутрішнього кола, так щоб партнер не зміг утримати руки на рівні; - учасники внутрішнього кола намагаються витримати тиск; - учасники міняються ролями.
  • Інструкція №2: а зараз спробуємо підтримати долоні один одного. Поставте долоні на долоні вільно, невимушено і кожен із партнерів одночасно опирається долонями в долоні партнера. Довіртесь та підтримайте один одного, не змагаючись, не борячись.
  • Обговорення: кожен з вас побував в ролі підтриманого та того, на кого тиснули. Опишіть ваші почуття в обох ситуаціях? Що зрозуміли для себе?
  1. Висновок

(Музичний супровід)

Вправа «Клубок чарівних ниток»

Мета: допомога учасникам в усвідомленні соціальних взаємозвʼязків, взаємозалежностей; підведення підсумків.

  • Лунає спокійна музика.
  • Учасники стають у коло.
  • Тренер повʼязує усіх учасників ниткою із клубка і себе теж (за руки).
  • Слова тренера: Ми всі різні і реагуємо по різному, але, як я вже говорила, кожен з нас, кожна наша думка, мрія, кожен вчинок або слово мають місце під сонцем. Якщо поруч біля вас хтось засмучений, підтримайте цю людину – посміхніться, дайте зрозуміти, що вам не байдуже, що з нею. Усе має взаємозалежність, взаємозвʼязок, як і ми з вами – стоячи в спільному колі, повʼязані однією ниткою із клубка. То ж пропоную вам завжди бути толерантними один з одним і самим з собою.
  1. Роздача памʼяток

Мета: закріплення отриманих знань та навичок; подальша змога інформування учасниками близьких людей, членів родини і т.д.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку