Тренінгове заняття для батьків
«З толерантністю в серці»
(Галина Копил, практичний психолог КЗ «Солоницівський ліцей №1» Дергачівської районної ради Харківської області)
Мета: ознайомити учасників із поняттям «толерантність», «толерантна особистість»; формувати толерантне ставлення до оточуючих, членів родини, робочого колективу.
Хід тренінгового заняття
Наш тренінг присвячений дуже важливій темі «З толерантністю в серці». В усьому світі Міжнародний день толерантності відзначають 16 листопада. Не всім, може бути, знайоме це слово. Але перш ніж перейти до самого поняття «толерантність», пропоную всім нам познайомитись.
Вправа «Моє імʼя та літера»
Мета: знайомство учасників.
Наприклад, моє імʼя Галина, моя літера К – комунікативна, красива, креативна.
Мета: ознайомити учасників з поняттям толерантності, толерантної особистості.
Толерантність (від лат. tolerantia — стійкість, витривалість; терпимість; допуск) - це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості, визнання її прав. Від народження всі люди рівні, незалежно від статі, віку, расової та національної приналежності, фізичного стану. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. У кожного з нас є право на місце під сонцем, кожен із нас повинен поважати право людини на несхожість і рівність. У багатьох мовах народів світу тлумачення толерантності дещо відрізняються, але обʼєднуються певною мʼякістю смислових визначень – прощення, визнання, співчуття, здатність визнавати відмінність інших, готовність до примирення, поблажливість. Можна з упевненістю сказати, що всі ці зазначені прояви людських відносин і характеризують толерантну особистість.
Вправа «Асоціативний ряд»
Мета: закріплення поняття «толерантність»; розвиток вміння логічно та послідовно висловлювати свою думку.
Наприклад,
Т – тактовність, терпимість, товарискість
О – охайність, організованість, обережність
Л – ласкавість, людяність, любʼязність
Е – енергійність, елегантність, емоційність
Р – розсудливість, рішучість, раціональність
А – акуратність, активність, альтруїстичність
Н – незалежність, надійність, ніжність
Т – тямущість, темпераментність, талановитість
Н – невимушеність, непідкупність, нейтральність
І – інтелектуальність, інтелігентність, ініціативність
С – справедливість, спокійність, самокретичність
Т – товарискість, тактовність, трудолюбивість
Ь - !!!
Вправа «Тиск - підтримка»
Мета: допомога в усвідомленні та диференціації почуттів людини в ситуації тиску та підтримки.
(Музичний супровід)
Вправа «Клубок чарівних ниток»
Мета: допомога учасникам в усвідомленні соціальних взаємозвʼязків, взаємозалежностей; підведення підсумків.
Мета: закріплення отриманих знань та навичок; подальша змога інформування учасниками близьких людей, членів родини і т.д.