Тренінгове заняття для педагогів "Труднощі - шлях до самовдосконалення"

Про матеріал
Тренінгове заняття для педагогів "Труднощі - шлях до самовдосконалення", метою якого є виявлення типових труднощів, пов’язаних з педагогічною діяльністю та пошук шляхів їх вирішення. Орієнтовна тривалість заняття - 90 хвилин. Кількість учасників: 15-20 осіб.
Перегляд файлу

Труднощі – шлях до самоудосконалення

Мета: виявлення типових труднощів, пов’язаних з педагогічною діяльністю та пошук шляхів їх вирішення.

Цільова група: педагоги.

Форма проведення: тренінгове заняття.

Тривалість заняття: 90 хв.

Орієнтовна кількість учасників: 15-20 осіб.

 

п/п

Зміст

Обладнання

Час

1.

Привітання. Оголошення теми. Саморефлексія внутрішнього стану.

 

5 хв.

2.

Правила.

плакат

5 хв.

3.

Очікування (у вільному порядку).

 

5 хв.

4.

Знайомство «В моїй роботі мені особливо важко...»:

А) індивідуальна робота на аркушах;

Б) ознайомлення із напрацюванням інших;

В) обмін емоціями і почуттями.

Метод: незакінчені речення.

    Мета: допомогти усвідомити і сформулювати свої професійні проблеми та обговорити їх.

    Резюме: часто труднощі, пов’язані з педагогічною діяльністю бувають досить типовими, тому обговорення в колі сприяє ефективнішому вирішенню даних питань. Молодий педагог не раз соромиться попросити допомоги чи підказки у когось з колег, і це теж може викликати труднощі у роботі. Колегіальна підтримка та розуміння часто є дуже важливим чинником, який допомагає людині шукати і знаходити резервні сили, продовжувати працювати над самовдосконаленням.

аркуші паперу, ручки

20 хв.

5.

Вправа «Усвідомлення відповідальності»:

     а) інструктаж;

     б) виконання вправи;

     в) шерінг.

     Мета: дати можливість учасникам групи відчути відповідальність за нерозв’язаність своїх проблем.

     Резюме: усвідомлюючи власну відповідальність за невирішені проблеми, педагог підіймається на щабель вище у своїй педагогічній діяльності.

      Кожен пригадує випадок, коли він був у конфліктній або іншій складній ситуації. Спочатку розповідає про неї з позиції «жертви обставин» (наприклад: «У мене в кабінеті немає телевізора (комп’ютера…), тому я не можу зробити урок таким цікавим, як мені хотілось би», а потім з позиції «відповідальної людини з високою самоповагою, яка в той момент вчинила не найкраще» (наприклад: «У мене не вистачає наполегливості у взаєминах із заступником директора з НВР (директором), коли виникає питання про технічні засоби навчання»).

 

25 хв.

6.

Вправа «Я повинен – я можу – я хочу»:

А) інструктаж;

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

      Мета: допомогти подивитись на труднощі з точки зору своїх можливостей і бажань.

      Резюме: інший погляд на ту саму ситуацію може видозмінити ставлення до неї.

     На аркуші паперу кожен учасник пише список із принаймні 5 справ, які він повинен зробити, записуючи слова під названою колонкою « я повинен». Прислухаючись до своїх відчуттів, кожен про себе переглядає свій список. Далі створює наступну колонку під назвою «я можу» і переписує даний список. На третьому етапі даної вправи учасник групи створює третю колонку і підписує її «я хочу», переписуючи даний список. 

аркуші паперу, ручки

20 хв.

7.

Завершальний шерінг.

 

5 хв.

8.

Вправа «Іскра».

По закінченні завершального шерінгу виконується вправа «Іскра»:

Учасники тренінгового заняття стають у коло, тримаючись із сусідами за руки, перехрестивши свої руки перед собою, подаючи ліву руку сусідові справа і навпаки. Тренер злегка потискає руку своєму сусідові, передаючи «іскру». Сусід, отримавши легке потискання, передає таке ж своєму сусідові по іншу руку. Вправа завершується, коли «іскра» повернеться до тренера. Перебіг «іскри» по колу говорить про те, що група в ході заняття згуртувалась і стала єдиним цілим.

До уваги тренера:

Якщо настрій групи в ході заняття був мінливим або тренеру здається, що варто підняти емоційний фон групи, по завершенні виконання вправи «Іскра» можна запропонувати учасникам групи продовжувати триматись за руки, але при цьому злегка припідняти праву ногу і, підстрибуючи на іншій нозі, три рази вигукнути фразу «Нам сьогодні пощастить» (або якийсь інший позитивний вигук). Опісля кожен учасник заняття дякує собі оплесками за роботу.

 

5 хв.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку