Тренінгове заняття для педагогів "Зона комфорту вчителя"

Про матеріал
Тренінгове заняття для педегогів "Зона комфорту вчителя", метою якого є підвищувати рівень згуртованості між колегами, знижувати рівень тривожності, пов’язаної із професійною діяльністю. Орієнтовна тривалість заняття - 100 хвилин. Кількість учасників: 15-20 осіб.
Перегляд файлу

Зона комфорту вчителя

Мета: підвищувати рівень згуртованості між колегами, знижувати рівень тривожності, пов’язаної із професійною діяльністю.

Цільова група: педагоги.

Форма проведення: тренінгове заняття.

Тривалість заняття: 100 хв.

Орієнтовна кількість учасників: 15-20 осіб.

 

п/п

Зміст

Обладнання

Час

1.

Привітання. Оголошення теми. Саморефлексія внутрішнього стану.

 

5 хв.

2.

Правила.

плакат

5 хв.

3.

Очікування (по колу).

 

5 хв.

4.

Знайомство «Я – вчитель, який...»

     Метод: незакінчені речення.

 

10 хв.

5.

Притча «Каменяр».

     Був собі каменяр, дуже невдоволений своїм скромним життям. Одного дня, проходячи повз дім багатого купця, він побачив через відчинене вікно, як той у розкоші бенкетував зі своїми поважними гістьми. «Напевно, це дуже впливовий купець», - подумав каменяр. Побачене викликало в нього таку велику заздрість, що він також захотів стати великим купцем. Вже і миті не хотів жити, як бідний каменяр.

      На превелике своє здивування, каменяр раптом став купцем і почав жити у розкоші і мати владу, про яку раніше не міг навіть подумати. Ті ж, які були менш багаті, заздрили йому. Незабаром до їх міста завітав високий урядовець. Його несли на ношах у супроводі чисельної прислуги і солдатів, які били в барабани. Всі, бідний чи багатий, мусили низько кланятись урядовцю.

      «Такий урядовець є дуже могутньою людиною», - подумав колишній каменяр. – Хочу стати урядовцем». І тут же став ним і його також носили на ношах.

      Одного гарячого літнього дня новоспеченому урядовцеві стало погано в нагрітих ношах. Він подивився на небо і побачив сонце, яке припікало і не рахувалося ні з якими урядовцями.

    «Сонце, напевно, могутніше, - подумав він. – Хочу стати сонцем». І він став сонцем, і світив кожному як хотів. Тим часом з’явилася величезна хмара між ним і землею, і його проміння вже не могло досягнути землі.

     «Та хмара має, напевно, величезну силу, - подумав. Хочу стати хмарою". І став він хмарою. Але незабаром зауважив одначе, що його несе якась невидима сила, і зрозумів, що це вітер. О, вітер, мабуть, найсильніший, - подумав він. – Хочу стати вітром».  І став він вітром. Але через деякий час, коли почав дути з усієї сили, натрапив на щось, що не хотіло йому піддатися, незважаючи на велетенські зусилля. Це була величезна кам’яна брила.

      «Такий камінь, напевно, ніхто не зрушить, - подумав. – Хочу стати каменем». І став він каменем, найбільшим на землі. Але раптом почув удари молотка, що вбивав клин у кам’яний моноліт. І відчув, що починає змінюватися.

      «Невже може бути щось потужніше за мене?» - подумав він. Озирнувся і на обрії побачив постать каменяра.

 

5хв.

6.

Вправа «Диригент»:

  А) інструктаж;

  Б) виконання вправи;

  В) шерінг.

    Мета: згуртування групи, можливість побути в центрі уваги.

     Резюме: не кожному легко дається роль «диригента», не зважаючи на те, що робота вчителя зобов’язує часто перебувати в центрі уваги. Час від часу це може виснажувати.

     Вся група стає в коло. Один учасник групи виходить в центр і починає виконувати якісь дії  в ролі «диригента»: дає звук, який має відтворити група, або з допомогою співу, або якийсь словесний вигук. «Диригент» може показувати фізичні рухи або поєднання звуків голосу і фізичних рухів.

 

10 хв.

7.

Вправа «Моє дитинство»:

А) інструктаж;

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

Мета: актуалізувати дитячі спогади, надати групову підтримку, діагностика.

Резюме: дитячі спогади, особливо болючі, можуть впливати на ставлення вчителя до своїх учнів.

      Тренер пропонує кожному в колі розповісти радісний і сумний спогад дитинства, який щасливо закінчився.

До уваги тренера:

Якщо учасник не хоче ділитись своїм сумним спогадом, не варто наполягати. Якщо розповідь викликала в учасника яскраві негативні емоції, можна запропонувати бажаючим учасникам групи надати йому підтримку (обійняти, погладити по руці та ін.)

 

20 хв.

8.

Вправа «Настрій»:

А) інструктаж;

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

Мета: релаксація, діагностика, корекція.

Резюме: дану вправу можна використовувати з метою релаксації в будь-який час.

     Кожен учасник пасивною рукою малює абстрактний сюжет. Якщо малюнок видався похмурим, то перевернути на іншу сторону і утворити новий веселий малюнок. Відчути задоволення від зміни малюнка і настрою.

кольорові олівці, папір

10 хв.

9.

Вправа «Яким я був в ході заняття»:

А) інструктаж;

Б) виконання вправи;

В) шерінг.

Мета: підвищення емоційного фону групи.

      Кожен учасник малює «своє перебування в ході заняття» і передає малюнок сусіду праворуч. Той домальовує щось за бажанням. І так далі по колу, поки кожен не отримає свій малюнок.

кольорові олівці, фломастери, фарби, аркуші А-4

20 хв.

10.

Притча «Приклад».

   Китайський мудрець попросив своїх учнів відповісти на питання, що в житті може дати найбільше задоволення. Відповідей було багато: щасливе подружжя, міцне здоров’я, вірний приятель. Але мудрець сказав, що ніхто з них не дав правильної відповіді.

  • Найбільше задоволення в житті, - сказав він, - отримуєш тоді, коли бачиш дитину, яка, повна довір’я, йде дорогою, що ви їй вказали.

 

5 хв.

11.

Завершальний шерінг.

 

5 хв.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Бутмарчук Світлана Василівна
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демедюк Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Павлюк Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
2309
Оцінка розробки
4.5 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку