«Я – молодець!»
Мета: удосконалювати вміння підтримувати самоповагу партнера навіть в складному для нього становищі, надати можливість учасникам групи відчути себе в ролі того, хто потребує підтримки і в ролі того, хто її надає.
Цільова група: педагоги.
Форма проведення: тренінгове заняття.
Тривалість заняття: 90 хв.
Орієнтовна кількість учасників: 15-20 осіб.
№ п/п |
Зміст |
Обладнання |
Час |
1. |
Привітання. Оголошення теми. Саморефлексія внутрішнього стану. |
|
5 хв. |
2. |
Правила. |
плакат |
5 хв. |
3. |
Очікування (у вільному порядку). |
|
5 хв. |
4. |
Знайомство «Компліменти»: А) інструктаж до вправи: Учасники стоять у колі. Тренер пропонує придумати компліменти партнерам, перший говорить комплімент і кидає м’яча учаснику, якому цей комплімент призначений. Цей учасник кидає м'яча іншому, якому хоче сказати свій комплімент, і так далі. Кожен учасник перед тим, як сказати свій комплімент, має подякувати за отриманий на свою адресу. Комплімент, як і подяка, мають бути оригінальними; В) власне виконання вправи; Г) шерінг. Мета: підвищення емоційного стану учасників групи, створення позитивної атмосфери. Резюме: якщо людині важко було зробити комплімент чи (і) вислухати комплімент в свою адресу, то, ймовірно, проявляються внутрішні проблеми особистості, наприклад занижена самооцінка. До уваги тренера: Тренер стежить, щоб комплімент отримав кожен учасник. Варто звернути увагу на тих учасників групи, у яких виникали труднощі під час виконання даного завдання (якщо такі були). Таким чином завдання може слугувати діагностичним матеріалом для подальшої роботи з групою та кожним учасником зокрема. |
|
20 хв. |
5. |
Вправа «Все одно ти молодець, тому що...»: А) інструктаж: Перший партнер завершує речення «У мене є такий недолік...», а другий, вислухавши, говорить: «Все одно ти молодець, тому що...». Потім ролі змінюються; Б) виконання вправи в парах; В) шерінг; Мета: удосконалювати вміння підтримувати самоповагу партнера навіть в складному для нього становищі, підвищувати самооцінку та зняти емоційну напругу. Резюме: підтримка, особливо в складних ситуаціях, буває дуже потрібною, а її щирість сприятиме покращенню взаємин між колегами. |
|
25 хв. |
6. |
Вправа «Підтримка»: А) інструктаж; Б) виконання вправи в парах, які змінюються по колу; В) шерінг. Мета: відчути себе в ролі того, хто потребує підтримки і в ролі того, хто її надає. Резюме: підтримувати самому і отримувати підтримку є неабияким помічником у взаєминах між людьми. Не кожна людина знаходить в собі сили визнати, що їй потрібна підтримка, тому дуже важливо намагатись зрозуміти, у якому емоційному стані перебуває людина, з якою ми зараз спілкуємось і чи не потребує вона нашої підтримки в даний момент. Перший партнер проговорює сусідові ліворуч те, у чому хоче відчути підтримку, а другий, вислухавши, надає її. Далі другий розповідає третьому і, таким чином, по колу. |
аркуші паперу, ручки |
20 хв. |
7. |
Вправа «Я – молодець!». Вся група одночасно вигукує фразу: «Я – молодець!» і плескає собі в долоні за успішну роботу в тренінгу. |
|
5 хв. |
8. |
Завершальний шерінг. |
|
5 хв. |