Тренінгове заняття для вчителів на зимових канікулах. Тема:«Підтримка психоемоційного здоров’я особистості у стресових ситуаціях воєнного часу».

Про матеріал
Тренінгове заняття для вчителів на зимових канікулах. Тема:«Підтримка психоемоційного здоров’я особистості у стресових ситуаціях воєнного часу». Мета: формування навичок самодопомоги в стресових ситуаціях воєнного часу.
Перегляд файлу

1

 

 

 

Тренінгове заняття для  вчителів на зимових  канікулах.

 

Тема:«Підтримка психоемоційного  здоров’я особистості у стресових ситуаціях воєнного часу».

 

Мета: формування навичок самодопомоги в стресових ситуаціях воєнного часу.

Обладнання: кольорові олівці, розмальовки-антистрес, колонка, збірник колядок.

 

Вступ.

Тренер. Вітаю усіх присутніх. Зараз ми переживаємо стільки емоцій, скільки часом не випадає на все життя. Настрої постійно змінюються, але пам’ятайте, що кожен з нас є важливою клітинкою в єдиному тілі. Навіть якщо фізичні та психічні сили почнуть зникати, прокинуться негативні емоції відчаю та страху – це нормально. Ми сьогодні зібрались тут, щоб навчитися тримати свій сектор оборони.

 

  1. Кінезіологічні та  дихальні вправи

 

У ситуації тривоги і стресу, щоб зняти напругу, заспокоїти нервову систему, зосередитися і швидко відновити психоемоційну рівновагу, можна використовувати ряд найпростіших кінезіологічних вправ (пов’язаних з рухами).

 

Зараз разом виконаємо наступні вправи:

Вправа «ПРОТИСТРЕСОВЕ ДИХАННЯ»

  1.                       Увага! Сядьте на стільці так, щоб вам було зручно. Краще спиною опертися на спинку стільця.

-  Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс (на 1-2-3-4).

-  На піку вдихання затримайте дихання (на 1-2).

-  Після чого зробіть видих через рот якомога повільніше (на 1-2-3-4-5-6).

-  Знову затримка перед наступним вдихом на рахунок 1-2-3-4.

Виконуємо 5-10 разів.

 

Вправа «МЕТЕЛИК»

Простукуйте грудну клітку, з’єднуючи руки, наче крила в птахів, з періодичністю один удар на секунду, змінюючи руки. А тепер проговоріть про себе чи вголос: “Я молодець. Я вже стільки-то діб живу в режимі воєнного стану. Я впораюся, ситуація справді складна, але я зроблю це. Я можу бути корисним для інших людей. Ми точно переможемо”. Можна говорити будь-які позитивні мотиваційні слова.

Ця вправа допомагає повернути серцебиття в нормальний ритм. Тому важливо, щоби був саме один удар на секунду. Якщо робити це частіше, серцебиття пришвидшиться.

Робимо 20-30 ударів.

 

 

Вправа «КУЛАК», «РЕБРО», "ДОЛОНЯ"!

 Ця вправа поліпшує розумову діяльність, синхронізує роботу півкуль, сприяє запам'ятовуванню, підвищують стійкість уваги. Тут потрібно бути максимально уважним. Є три положення руки, що послідовно змінюються:

     долоні стиснути в кулак

     покласти долоню ребром

     розправити долоню на площині столу.

 Виконується вправа спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім обоома руками разом. Повторювати 8-10 разів.

Вправа «РУБАЄМО ДРОВА»

Вихідне положення: ноги на ширині плечей, руки вздовж тулуба. Піднятися на пальчиках, прогнутися. Руки (пальці сплетені в «замок») підняти догори й трохи відвести назад.

На рахунок 1 опуститися на стопи, зробивши швидкий нахил уперед з енергійним рухом руками вперед-вниз-назад (як удар сокирою), одночасно голосно й силою видихнути вимовити слово «ГАХ!».

На рахунок 2 плавно повернутися у вихідне положення.

 

Вправа «НА ЛИЖАХ З ГОРИ»

Вихідне положення – ноги на ширині плечей. Піднятися на пальчиках. Злегка нахилитися вперед, руки витягнути вперед, кисті ніби стискають лижні пальцями.

На рахунок 1 – опускаємось на стопи, присісти і нахилитися вперед, торкнувшись животом стегон, відвести руки максимально вниз і назад. Злегка розслабивши кисті. Видихнути.

На рахунок 2-3, залишаючись у нахиленому положенні, зробити пружні ноги – завершити видих.

Повернутись у вихідне положення з діафрагмальним вдихом.

Такі вправи допоможуть Вам заспокоїти нервову систему, допомогти нашому мозку приймати обдумані рішення.

 

Тренер.Отже, у воєнний час кожен з нас пережив і переживає емоційну напругу, емоційну нестабільність, тривожність, страхи. Це цілком природна реакція нашого організму, нашої нервової системи на ті події, які відбуваються в Україні. Проте, дуже важливо не залишатися у такому стані, необхідно звільнитися від негативу і поповнити ресурси свого організму новими емоціями. Для прикладу: якщо ми отримуємо приємну звістку, наш організм реагує позитивними емоціями.  Цією звісткою хочеться поділитися з близькими людьми, з друзями.  А коли звістка сумна, неприємна для нас, то людина може замкнутися у собі. Якщо не проговорювати ситуацію, то  усі переживання накопичуватимуться у нашій підсвідомості і врешті решт вибухнуть нервовим стресом.

Сьогодні важливо бути в курсі усіх справ. Будьте уважні, фільтруйте інформацію, яку ви отримуєте від оточуючих або самі читаєте у соціальних мережах чи просто на сайтах.

Важливо запам’ятати: корабель не тоне на воді, він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що ззовні, важливо — що ми впускаємо всередину.

Тож, бажаю вам, шановні учасники тренінгу, турбуйтеся про своє психологічне здоров’я.

 

2.Малювання, розмальовування.

 

Тренер. У період підвищеної тривоги та стресу, яким досить легко піддатися під час воєнного стану, важливо турбуватися прсвоє я. «Коли ми концентруємося на одній активності, то мозок витрачає менше енергії й перебуває у режимі «відпочинку». Так він відключається від багатозадачності та стишується. Корисним інструментом для цього можуть бути розмальовки-антистрес».У процесі розмальовування людина концентрується на процесі: який колір підібрати, як краще поставити мазок чи заштрихувати зображення

Якщо людина турбується про себе, знає, що їй подобається робити і що приносить задоволення, то вона може накопичити свій ресурс наперед. Адже у критичних і тривожних ситуаціях виділяються гормони кортизол і адреналін, які блокують повноцінну роботу мозку. Тоді важко згадати про речі, які приносять задоволення.

 

Розмальовування як неформальна медитація робить поведінку людини збалансованішою та адаптивною. У стресових ситуаціях вона бачить більше варіантів подолання труднощів, робить менше метушливих дій і глибше розуміє проблему.

 

Пропоную кожному вибрати розмальовку-антистрес.та розмалювати її.

 

Учасники розмальовують під музику, за бажанням можна підспівувати.

 

 

 

Рекомендації «Як допомогти собі знизити рівень тривожності»

У воєнний час в нашому житті з’являється більше негативних емоцій, люди відчувають страх, тривогу, переживання. Людському  мозку складно працювати у такому стані. Як допомогти йому пережити виснаження.

Спати при будь-якій можливості. Навіть якщо для цього потрібно випити заспокійливе.

Пити багато води. Зневоднений організм не може боротися зі стресом. Вода потрібніша за їжу.

Робити інформаційні паузи від читання новин. Відшуковувати більше позитивної інформації та позитивних людей.

Вимкнути режим жалості за всім матеріальним. Постійна жалість за втраченим ще більше підживлює тривогу і вимикає наш мозок. Все матеріальне можна відновити.

Включитися в план «що я зроблю після війни».  Так мозок починає працювати на наш порятунок.

Рятуватися гумором. Це надійний щит для мозку, щоб трохи знизити гормон стресу – кортизол.

Обійматися. Говорити близьким, як любите їх. Такі слова допомагають утримувати сили.

 

Рефлексія

Підведення підсумків

 

 

Чи корисною була для Вас така зустріч?

Учасники почергово діляться своїми відчуттями, враженнями.

 

Дякуємо за спільну працю!

Все буде Україна!

 


Використані джерела:

 

  1.               Зимівець Н.В. Методика освіти «Рівний – рівному» : Навч.- метод. посібник / Н. В. Зимівець, Н. О. Лещук та ін. – К. : Навчальна книга, 2002. – 127 с.

 

  1.               Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі : Навч.-метод. посіб. / Упор. Дубровська Є. В., Ясеновська М. Е. – К. : Huss. 2011. – 96 с.

 

  1.               Психологічна допомога вимушеним переселенцям : Метод. рек. / Державна служба України з надзвичайних ситуацій ; Національний університет  ивільного захисту України. – Харків, 2014. – 26 с.

 

  1. Зниження рівня стресостійкості. -https://fgritb.knukim.edu.ua/home/news/7-sposobiv-pidvishchiti-stresostijkist.html

5.Тренінгове заняття «Підтримка психоемоційного  здоров’я особистості у стресових ситуаціях воєнного часу»

Авторський колектив: фахівець з ОП Галина Хондока,

 практичний психолог Раїса Вознюк, практичний психолог Наталія Самойлова, соціальний педагог Олеся Рудь, практичний психолог Людмила Конотопчик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1.

Рекомендації «Як допомогти собі знизити рівень тривожності»

 

У воєнний час в нашому житті з’являється більше негативних емоцій, люди відчувають страх, тривогу, переживання. Людському  мозку складно працювати у такому стані. Як допомогти йому пережити виснаження.

 

Спати при будь-якій можливості. Навіть якщо для цього потрібно випити заспокійливе.

 

Пити багато води. Зневоднений організм не може боротися зі стресом. Вода потрібніша за їжу.

 

Робити інформаційні паузи від читання новин. Відшуковувати більше позитивної інформації та позитивних людей.

 

Вимкнути режим жалості за всім матеріальним. Постійна жалість за втраченим ще більше підживлює тривогу і вимикає наш мозок. Все матеріальне можна відновити.

 

Включитися в план «що я зроблю після війни».  Так мозок починає працювати на наш порятунок.

 

Рятуватися гумором. Це надійний щит для мозку, щоб трохи знизити гормон стресу – кортизол.

 

Обійматися. Говорити близьким, як любите їх. Такі слова допомагають утримувати сили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток2.

  

 

 

 

 

 

 

  

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 січня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку