Тренінгове заняття: "Конфлікти. Причини винекнення та шляхи розв*язання"

Про матеріал

Мета заходу: поглибити знання учнів про поняття «конфлікт»; усвідомлення учнями причин виникнення та шляхів розв'язання конфліктних ситуацій; навчити учнів конкретних прийомів, що допомагають вирішенню конфліктів; розвивати здатність до емпатії, співпереживання, доброзичливості, тактовності.

Перегляд файлу

 

Тренінгове заняття

 

«Конфлікти.

 Причини виникнення та шляхи розвязання»

 

Тема:  Конфлікти. Причини виникнення та шляхи розвязання.

 

Мета: поглибити знання учнів про поняття «конфлікт»; усвідомлення учнями причин виникнення та шляхів розв’язання конфліктних ситуацій; навчити учнів конкретних прийомів, що допомагають вирішенню конфліктів; розвивати здатність до емпатії, співпереживання, доброзичливості, тактовності.

 

Форма проведення: тренінгове заняття.

 

Обладнання: стікери різного кольору, фломастери, кульки ,магнітофон, ілюстрації «Дерево пізнання» , «Погода».

 

 

                                   Хід заняття

 

І. Вступна частина. Розминка.

 

1. Вправа «Привіт! Мене звати…, мій настрій…»

        (учасники виконують вправу по колу)

 

2. Слово психолога.

      Діти, скажіть, чи є у нашій школі хтось, хто був би вашою точною копією? Кожен з нас єдиний у своїй неповторності на всій земній кулі. Ми відрізняємося від інших і особливостями характеру, і звичками, і мріями, і зовнішнім виглядом, і багато чим іншим. Саме через те, що ми всі різні, інколи між людьми виникають непорозуміння, конфлікти.

       Оголошення теми і мети заняття.

 

 

ІІ. Основна частина.

 

1.  Вправа «Асоціації»

    Мета: формування поняття «конфлікт».

  • Які асоціації  викликає у вас слово «конфлікт»?

  Психолог  записує висловлювання учнів на дошці.

Бійка, війна, суперечка, непорозуміння, зло, агресія, злочин, образа, несправедливість, підступність тощо.

Підсумок психолога (на табличці лексичне значення слова «конфлікт»).

 

2. Вправа «Стіна конфлікту»

     Мета: усвідомлення учнями причин виникнення конфліктних ситуацій

  Обєднання в групи ( за допомогою картинок)

 На аркушах – «цеглинках» написати що є причиною конфліктних ситуацій між:  учень - учень, учень -  батьки, учень -  вчитель.

   Створюється «Стіна конфлікту»  

( Підлість, ревнощі, заздрість, жадібність, нещирість, егоїзм, брехня тощо)

 

3. Вправа «Сердиті кульки»

    Діти надувають кульки.

Запропонувати дітям уявити, що кулька - це  сердита людина .

    Поміркувати:

  • Що трапиться, коли кулька переповниться повітрям?
  • Що трапиться з людиною, яку переповнюють почуття?
  • Що відбудеться , якщо ми випустимо трохи повітря з кульки?
  • Кулька ціла, не вибухнула, нікого не налякала?
  • Якщо людина стримує себе, заспокоюється, як ви вважаєте,  це буде краще, ніж образити іншу людину?

 

4. Вправа «Мозковий штурм»

  Які якості характеру потрібні людині для розвязання конфліктних ситуацій?

  Діти пишуть свої варіанти відповідей на кульках. Обговорення.

 

5. Вправа «Руйнування Стіни конфлікту»

Мета: навчити учнів конкретних прийомів, що допоможуть у вирішенні конфліктних ситуацій.

Обєднання в групи.

Обговорення, презентації дітьми своїх варіантів розв’язання раніше запропонованих конфліктних ситуацій. Руйнування «Стіни конфлікту».

 

6. Слово психолога.

  Ви багато чого дізнались, навчились… Я сподіваюсь ,що  народна мудрість допоможе вам долати конфліктні ситуації або уникати їх.

- Щирість , чесність, довіра – гори звернуть.

- Доброта , чуйність – перемагають біль.

- Теплі слова – розтоплюють холодні серця.

- Чесний обмін думками не призведе до суперечки.

- Сім разів відмірь, один раз – відріж.

ІІІ. Заключна частина.

 

  1. Релаксаційна вправа «Конфлікт»

 

Звучить релаксаційна музика.

 

   Уявіть собі гаптовану театральну завісу, яка повільно підіймається. Починається п’єса з вашого життя. На сцені ви бачите знайомих людей у конфліктній ситуації. Ви дивитеся цю пєсу із глядацької зали, а серед людей на сцені впізнаєте себе. Чуєте голоси… Про що там говорять люди? Ви розглядаєте їхній одяг. Він вам не подобається, ви вирішуєте всіх переодягнути у костюми іншої епохи. Це пєса вашого життя, ви – її режисер, її головний герой. Ви переносите цю сцену на екран телевізора. Спробуйте уявити її в чорно – білих кольорах… А тепер – різнобарвною. Спробуйте вимкнути звук. Тепер учасники вашої пєси жестикулюють у повній тиші. За деякий час увімкніть звук, щоб почути слова головного героя – себе. Ви чуєте ці слова  про що ви говорите?

  Уявіть екран у вигляді шахової дошки. На ній розміщені об’ємні фігурки. Ви бачите на цій шаховій дошці учасників конфлікту і себе. Де ваше місце на цій дошці? Уявіть, як ви переставляєте фігурки з однієї клітинки на іншу, вишиковуєте в один ряд.

  Зараз ви прибираєте фігурки з дошки і кладете їх у коробку. Закриваєте її, накидаєте на неї гачок і обережно ставите на місце.  Театральна завіса потроху опускається. Ви пригадуєте, що все відбувалося на телевізійному екрані, і повертаєте вимикач. Екран гасне. Деякий час на ньому залишається світла крапка. Потім зникає і вона.

 

Обговорення за бажанням.

 

  1. Рефлексія .

 

Обговорення по колу:

 

«Мій настрій … Найбільше мені сподобалось… Я зрозумів… Я навчився…»

 

  1. Прощання. Вправа «Комплімент. Побажання».

 

Підготувала практичний психолог

 Зеленодольського професійного ліцею

Доломан Тетяна Миколаївна

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку