Тренінгове заняття "Кроки до успіху"

Про матеріал
Життєвий шлях особистості залежить від того, як вона здатна пізнавати себе і світ, свідомо визначити мету й підпорядкувати їй свою діяльність. Кожен прагне чогось досягти в житті, щоб пишатися собою. Сучасний світ – це світ конкуренції, тому кожен має прагнути стати успішним , максимально розвивати себе, свій характер.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття « Кроки до успіху»

Мета: допомогти учням зрозуміти, що таке успіх, як досягти успіху, як стати успішною людиною; прагнення до саморозвитку, самовдосконалення; створення власної формули успіху.

Обладнання : аркуш ватману з малюнком «Фруктове дерево», набір різноманітних фруктів з колом всередині для визначення  настрою, маркери, картки на яких записані правила, картки зеленого і червоного кольору для дітей (зелений  - згода, червоний – незгода), плакат «Пісочний годинник», жовті стікери у формі піщинок;

картки з умовами досягнення успіху; аркуші А4 кожному, кольорові олівці, таймер для фіксації часу;аркуші у формі «слідів від ніжок»; аркуші у формі «паркана»; ключі  на яких написані твердження плакат «Наша  група», плакат «Наші очікування», аркуші у формі «слідів від ніжок», аркуші у формі «камінців-перешкод», аркуші у формі «квіточок», аркуші у формі «джерела».

 

 

Життя щоденно ставить людину перед вибором – прийняття відповідальних рішень. Життєвий шлях  особистості суттєво залежить від того, як вона здатна пізнавати себе і світ, свідомо визначити мету й підпорядкувати їй свою діяльність. Кожен  хоче чогось досягти в житті, щоб пишатися собою. Чому одному це вдається, а іншому  -ні? Сучасний світ – це світ конкуренції, тому кожен має прагнути стати успішним ,максимально розвивати себе, свій характер.

  1. Вправа «Фруктовий сад»

Мета : налаштувати  учнів на активну роботу.

Психолог. Кожен із нас унікальний і неповторний має особливі риси характеру і в кожного свій настрій. Пропоную уявити себе в образі фрукта, і покажіть в якому настрої ви зараз. Вибравши свій образ, прикріпіть до «фруктового дерева» і поясніть чому саме цей фрукт.

2.Повідомлення теми і мети тренінгу

Психолог: Для того, щоб встановити,  якій  темі присвячено заняття,  пропоную розв’язати анаграму  - ХІПУС

Тема нашого заняття »Шлях до успіху» , а говорити ми будемо про  успіх.

Успіх буває різний! У кожної людини він свій! Будь-яка перемога є успіхом незалежно від того, чим ви займаєтесь. Але чи замислювалися ви: що таке успіх саме для вас? Як ставити цілі і добиватися їх? Саме про це і буде наш сьогоднішній тренінг «Шлях до успіху».

  1. Правила роботи групи

Мета: визначити правила продуктивної роботи групи, створити сприятливий психологічний клімат.

 Я запропоную вам деякі правила  роботи, а ви просигналізуєте картками згодні чи ні з ними.

 

 

 

 

 

 

4. Вправа «Очікування»

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо тренінгу.

Хід: Невпинно летить час, його відлік веде наш пісочний годинник, на якому будуть прикріплені ваші думки , побажання щодо проведення заняття.

Учасникам пропонується відповісти на питання: «Що ви чекаєте?», «Що хочете почути?». Записати на піщинках і прикріпити у верхній частині пісочного годинника.

5.Міні лекція « Як стати успішним»

Мета : надати інформацію про особливості успіху

Думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Що таке успіх? Ми не завжди знаходимо відповіді. Чому? Напевно, тому, що успіх – для кожного щось своє. Від народження нас програмують на якийсь певний успіх: бути слухняним, добре вчися, вступи до інституту, мати добре оплачувану роботу. Тільки чи буде це все успіхом?

Стати успішним. Можливість бути успішним закладена в кожному із нас . Бажання  досягати успіху природне, і саме воно є відправною ( і дуже важливою) точкою довгого шляху до успіху. Однак лише «хочу» в досягненні  бажаного(а успіх -це і є досягнення),звичайно ,мало. Потрібно діяти. Успіх приходить лише до того, хто його прагне, і максимально використовує свої вміння ,свій характер,  вміє долати труднощі.

6.Притча « Сила слова».  (Розігрування притчі у ролях шляхом пантоміми про маленьких жабенят.)

Маленькі жабенята приймали участь у змаганнях. Їх метою було забратися на вершину вежі. Зібралося багато глядачів, які хотіли подивитися на ці змагання і посміятися над їхніми учасниками. Змагання розпочалися.                                         Правда в тому, що ніхто з глядачів не вірив, що жабенята зможуть забратися на вершину вежі. Чутні були такі репліки: “Це занадто складно! Вони НІКОЛИ не заберуться на вершину!”, або: “Немає шансів! Вежа занадто висока!”.              Маленькі жабенята почали падати. Один за одним… За винятком тих, у яких відкрилося друге дихання і вони стрибали усе вище й вище. Натовп все одно кричав: “Занадто важко! Жоден не зможе це зробити!”. Ще більше жабенята втомлювалися й падали.                                                                                                                             Тільки один учасник піднімався все вище і вище. Згодом всі піддалися, за винятком того одного жабеняти, який, приклавши всі зусилля, забрався на вершину! Тоді всі жабенята захотіли дізнатися, як йому це вдалося? Один учасник запитав, як же цьому жабеняті, яке дісталося до вершини, вдалося знайти у собі сили? Виявляється, переможець був ГЛУХИМ!!!

Ніколи не слухай людей, які намагаються передати тобі свій песимізм і негативний настрій. Вони віднімають у тебе твої найзаповітніші мрії та бажання. Ті, які ти плекаєш у своєму серці!
Не забувай про силу слів.
Все, що ти чуєш чи читаєш, впливає на твою поведінку!
Завжди налаштовуйся на позитив!
Будь глухим, коли люди тобі говоритимуть, що твої мрії нездійсненні!
Завжди думай:Я зроблю це! Я зможу!

Результат пошуку зображень за запитом "картинка до притчі про жабенята"

7.Інформаційне повідомлення « Умови досягнення успіху»

Психолог: Хочу вас ознайомити із основними умовами досягнення успіху, а саме, це:

  1. Бажання  досягати успіху.
  2. Віра у власні сили.
  3. Чіткість цілей. (уміння ставити мету)
  4. Наполегливість.
  5. Спеціальні знання. Куди ж без них?  Як показує досвід успішні люди, серед основних своїх  рис характеру проявляють допитливість, просто таки нав’язливу жадобу до знань і цікавість до навколишнього світу. Це фактично підтверджує загальний закон життя: «Дерево або росте й розвивається, або помирає».
  6. Найбільшого успіху, як правило, досягають ті у кого очі горять пристрастю до справи.
  7. Об’єктивне ставлення до результату. Не слід забувати про «Закон досягнення успіху»: щоб бути успішним, треба вміти зберігати баланс між тим, чого ми прагнемо, і тим, яким чином ідемо до мети.

 

8.Психологічний практикум «Шлях до успіху»

Мета: надати можливість учасникам усвідомити власне бачення реалізації ними власного успіху, спланувати реальні кроки для реалізації цієї мети.

Пропонується учасникам об’єднатися  в групи по 4 .

Психолог.Я знаю, що у кожного з вас є певні бажання, думки про майбутнє. Усі ви мрієте про те, що б хотіли мати, вміти, ким бути, чого досягти в житті. Завдання:

  1. Зобразіть символічно на аркуші свою мрію у вигляді малюнка, метафоричного образу і підпишіть його. Час для виконання – 5 хвилин.

Висновок: Отже, успіх – це здійснення мрії. Мрія – це власне бачення бажаного майбутнього успіху в житті.

  1. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки: визначити їх для себе, прописати їх, стати на цей шлях і пройти його.

(роздаються аркуші у формі «слідів від ніжок» (по 3 – 5 шт.), на яких учасники пишуть власні кроки до мети). Час для виконання – 5 хвилин.

Після обговорення учасники прикріплюють свої «сліди» на стіну до малюнка-мети, утворюючи доріжку до неї.

  1. Я думаю, ви добре розумієте, що на шляху до мети ви можете зустрітися із перешкодами та труднощами. У вас є можливість виявити їх та проаналізувати.

( роздаються аркуші у формі «паркана» ,на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.

Після обговорення учасники прикріплюють свої «паркани-перешкоди» на стіну, утворюючи перепони на своєму шляху до мети.

  1. Не дивлячись на можливі труднощі на шляху до мети, які роблять нас тільки сильнішими, бажання досягти успіху переважає. Як говорить мудрість: «Дорогу подолає той, хто йде». На цьому етапі шляху нам в пригоді стануть наші можливості, завдяки яким ми можемо подолати перешкоди і досягти мети (вміння, таланти,  риси характеру, люди, яких ми знаємо і які нам можуть допомогти, тобто наші ресурси).

( роздаються  ключі  на яких написані твердження. Завдання групи вибрати ті твердження як дадуть можливість розв’язати проблемну ситуацію. Учасники вибирають з усіх відомостей саме ті, що потрібні для прийняття правильного рішення.

 Проблемна ситуація: «Як досягти успіху в житті?».

 Пропонуємо такий список:

  1. Я можу наполегливо працювати.
  2. Я можу навчитися аналізувати свої дії.
  3. Я можу бути хитрим і «видурити» гроші у багатія.
  4. Я можу ретельно обирати собі друзів.
  5. Я можу нічого не робити й очікувати удачі.
  6. Я можу ходити на уроки і виконувати домашні завдання вдумливо й ретельно.
  7. Я можу одного разу ризикнути й «обійти закон», щоб домогтися свого.
  8. Я можу зупинитися і добре подумати, перш ніж діяти.
  9. Я можу спокійно сприйняти свої невдачі та критику від інших людей і навчитися виправляти помилки.
  10. Я можу звинувачувати інших людей, якщо мені не щастить.
  11. Я можу навчитися сам долати свої тривоги або гнів.
  12. Я можу поліпшити свій поганий настрій за допомогою паління, ліків чи алкоголю…

 Обговорення. Обговорюють з іншими учасниками та психологом наслідки вибору та разом шукають найефективніші засоби досягнення мети.

9. Вправа «Очікування» (закінчення)

Мета: усвідомлення учасниками того, якою мірою реалізовані їхні очікування щодо тренінгу.

Психолог  звертає увагу учасників на плакат «Наші очікування» з малюнком зоряного неба і прикріпленими зірочками з очікуваннями на ньому. Якщо очікування учасників справдилися, вони переміщують зірочки на плакаті, створюючи, таким чином, зоряний феєрверк.

10. Підсумки заняття

Психолог: Кожен з нас до чогось прагне у своєму житті, чогось бажає, і якби всі ці прагнення і бажання завжди здійснювалися, ми б вважали це за успіх, відчували б себе задоволеними або навіть і щасливими.

Найголовніше точно знати – що ви хочете в житті, потрібно визначитись зі своїми цілями і бажаннями. Адже прийти до успіху можна різними шляхами, і кожна людини вибирає свою дорогу. Не буває правильних, або неправильних рішень, буває неправильне ставлення до вирішення. У будь-якому випадку, будь-яке рішення – це крок вперед у житті. Наприклад, ви вирішили щось змінити, але боїтеся, що зміни будуть гіршими. Потрібно набратись мужності і рішучо переходити до дій ніж роками вагатись «варто чи ні».

Рухаючись вперед ви знайдете своє покликання, знайдете нові знайомства, відкриєте в собі нові таланти та можливості.

Якщо ви будете боятись приймати рішення і нічого не робити, то найкраще може так і не статися у вашому житті. Не бійтеся труднощів і невдач.

Показ відео «Успіх в житті пташки Ківі», обговорення.

Притча «Олівець»

Перш ніж покласти олівець у коробку Майстер відклав його вбік.

«Є п'ять істин, які ти повинен знати до того, як я відправлю тебе у світ, — сказав Він олівцю. – Завжди пам'ятай про них, і тоді ти станеш найкращим олівцем.

По-перше, ти зможеш зробити багато великих справ, але лише в тому разі, якщо дозволиш Іншому тримати себе в Його руці.

По-друге, ти час від часу будеш переживати болюче обточування, але це потрібно, щоб стати добрим олівцем.

По-третє, ти будеш здатним виправляти свої помилки.

По-четверте, твоя найбільш важлива частина буде завжди всередині тебе.

І по-п'яте, на якій би поверхні тобою не писали, ти завжди залишатимеш свій слід. Незалежно від свого стану, ти повинен писати».

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
5115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку