Тренінгове заняття "Мій успіх сьогодні - крок до успішного майбутнього"

Про матеріал
Усвідомлення взаємозв’язку можливостей і здібностей; формування позитивного ставлення до себе та професійних планів на майбутнє; створення умов для формування життєвих перспектив та успішної реалізації власних планів щодо конструктивного опанування майбутнього життя.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для старшокласників

 

Мій успіх сьогодні - крок до успішного майбутнього

 

 Мета: узагальнення досвіду самопізнання,  усвідомлення взаємозв’язку можливостей і здібностей;   формування позитивного ставлення до себе та професійних планів на майбутнє; створення умов для формування життєвих перспектив та успішної реалізації власних планів щодо конструктивного опанування майбутнього життя.

                         

                                              Хід заняття

1.Емоційне налаштування на урок .

Вправа  „Не хочу хвалитися, але я...” (1 хв.)

Кожен учень по черзі кидаючи м’ячик один одному  говорить фразу, що починається зі слів : „ Не хочу хвалитися , але я...”

 

2. Повторення правил роботи в групі. ( 1хв.)

 

3.Вправа „ Ставимо мету”.( 2хв. )

 Щоб визначити мету нашого заняття я розповім вам одну історію.” Ідуть учитель і учень по дорозі”. Раптом учень нагинається і піднімає щось і переносить на траву. „Що ти зробив” - запитує учитель. „ Я побачив равлика що повзе по дорозі, і подумав що його може хтось роздавити. Я переніс його на траву.” - відповів учень.

” Що ти наробив? Равлик повз до своєї мети зі своєю швидкістю. Ти все змінив у його житті”. Учень розвертається. „ Куди ти ?” - запитує учитель.” Перенесу його назад”, - відповів учень.” Равлик вже одумався , і поставив нову мету. Ти хочеш знову змінити його плани”. А далі учитель запитав: „ А як почуватимешся , коли твої плани хтось постійно змінюватиме без твоєї згоди.”

    Учням пропонується виконати невеличку вправу: „ Поставте ноги на ширину плечей, руки  витягнути вперед паралельно підлозі. Потім повернутися усім тулубом назад і зафіксувати поглядом  на стіні те місце , до якого вдалося дотягтися.  Повернутися у вихідне положення. Заплющити очі. Уявити собі , що наступного разу можна повернути свій тулуб значно далі. А потім , розплющивши очі, спробувати знову повернутися. Порівняти те місце у просторі, в якому кожен тепер опинився,  з попереднім.

Висновок: Сила впливу поставленої мети реально діє.

 

4.Вправа „ Що у нас є цікавого в житті?”. ( 4хв.)

У режимі мозкового штурму у вільній формі учасники називають найважливіші речі, що на їхній погляд існують в нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси. Все записується на кроні символічного дерева.

Висновок: Пишна крона можлива лише тоді, коли є не менш сильна і могутня коренева система - наші здібності  та можливості.

    Тепер у тому ж режимі записуються всі пропозиції учасників щодо потрібних для реалізації наших інтересів можливостей: як зовнішніх - наявність певного матеріального достатку, часу, так і внутрішніх - здібностей, певних особливостей характеру, наполегливості, знання себе, цілеспрямованості, вміння спілкуватися.

  Висновок: Одне без іншого не може бути, роль нас самих у житті нашого дерева дуже велика, наші можливості багато в чому залежать від нашого вибору і нашого успішного вибору.

 

 

3. Вправа „ Колесо життя”( 6 хв.)

 Спрямована на усвідомлення власних ресурсів і успішної реалізації власних планів. 

    В основу цієї вправи покладено концепцію життя, здоров’я і успіху перших поселенців Канади, які сприймали життя як колесо. Відповідно до цього світогляду, все в житті має бути в гармонії .           

   Пропонується колесо, яке має 8 спиць(найважливіших складових життя). На кожній зі спиць колеса життя треба поставити крапку , яка відповідає теперішньому стану учасника. Після поєднання  між собою усіх крапок можна побачити, наскільки рівне та тривке колесо.  

 

Підказування до колеса

Спиці

На ободі колеса

На осі колеса

Духовність

Активна людина , яка прагне розвитку

Пасивна

Здібності

Здібна, розумна

Нездібна

Емоції

Стабільна, врівноважена людина

Нестабільність

Здоров’я

Здорова ,витривала

Виснажена, хвора

Спілкування

Не самотня людина

Самотня

Професія

Задоволена профвибором

Незадоволена, немає вибору

Екологія

Дбайлива, обережна

Недбайлива

Обізнаність

Адаптована, досвідчена

Недосвідчена,непрактична

Презентація образів за бажанням. Обговорення почуттів та міркування які виникли.

-Яким чином певні напрямки вашої життєдіяльності необхідно удосконалювати?

Висновок: Кожна зі спиць утримує наше колесо життя в рівновазі, кожна потребує нашої уваги. Щоб жити успішним і гармонійним життям, слід дбати ,розвивати усі сторони життя рівномірно.

    Будуючи  своє життя людина зіштовхується як із зовнішніми перепонами так із внутрішніми , тобто з своїм двійником, своїм другим „Я”.
 

 

4. Рольова гра „Двійник”(20 хв.)

Спрямована на розвиток уміння аналізувати ситуацію і приймати  успішне рішення.

Учасники жеребкуванням витягують ситуацію для розігрування ролей і об’єднуються в пари ,розподіляючи ролі: один з пари  грає роль реального „Я” , а інший його двійника. Двійник підбирає собі маску відповідно до того яку ситуацію вони розігруватимуть. Пропонується чотири типи двійників: впевнений у собі, самовпевнений, іронічний, тривожний.

 Ситуація : Молода людина дізнається про те, що батьки планують залучити її після закінчення школи до свого бізнесу і допомогти з навчанням, а у нього зовсім інші плани і мрії. Хоче займатися музикою, живописом авангардним  отримати відповідну   освіту. Батьки не приймають вибір своєї дитини і триває конфлікт. Батько є в сім’ї авторитетною людиною ,тому молода людина з батьком ввічлива. Діалог зі своїм двійником після  серйозної розмови з батьком

Запитання для обговорення:

-Чи важко було виконувати вправу?

- Як почували  під час виконання ролі?

 Висновок: В будь - якій життєвій ситуації роль другого „Я” дуже важлива, і від нас залежить наскільки ми прислухаємося до свого другого „Я” приймаючи важливі рішення

 

 

5. Вправа „ Два замки „ (20 хв. )

Спрямована  на інтеграцію досвіду та уявлень про самореалізацію й успішність у житті.

Робота в групах. Одна з груп отримує завдання уявити собі успішну людину, інша - невдаху. Необхідно пофантазувати, уявити характер людини( відповідно до завдання), її звички, життя, відносини. Для цього колективно ( у групах) відповісти на запитання:

  • Який настрій у такої людини частіше за все?
  • Наскільки вона послідовна, цілеспрямована?
  • Наскільки вона контактна, відверта, щира?
  • Як проходить її життя? День?  Рік?
  • Яке її оточення?

Отримані відповіді та міркування дозволяють кожній групі завершити незакінчений малюнок, щоб він передавав і символізував особливості його мешканців: пана Успішного та пана Невдаху. Необхідно доповнити зображення замків так, щоб  вони відображали враження про спосіб життя їх мешканців. Для цього можна ввести додаткові складові малюнка:

  • Яка пора року?
  • Час доби?
  • Тварини які охороняють замок?
  • Яка погода в цих краях?
  • Хто керує життям у цьому замкові?
  • З якими подіями та явищами доводиться стикатися мешканцям?

 

Презентація уявлень, відповідей , творчих робіт та обмін враженнями й почуттями .

Висновок: А тепер згадаємо  історію про двох людей, яким дали по склянці води. Один сказав: „ Вона наполовину повна і я вдячний за це „, - а другий : „ Вона наполовину порожня, і я почуваюся обдуреним”. Різниця між цими людьми полягає не в тому , що вони мають, а в тому, чим вони володіють. Люди які вміють бути вдячними, цінують те, що мають. Тому вони фізично і емоційно більш щасливі і успішні, ніж ті, хто почувається обдуреним і чиї „ склянки „ завжди наполовину пусті”.

    Придумайте по 5 порад від імені пана Успішного для пана Невдахи щодо того, якою людиною треба бути, щоб успішно досягнути власних цілей. Поради мають бути:

1) позитивними ( тобто, як і що треба, а не чого не треба)

2) конкретними;

3) містили в собі уявлення про якийсь результат.

Висновок: Більше шансів на успіх мають ті, хто вірить, що в житті    багато залежить від них самих. Тому важливо навчитися мислити позитивно, а думки людини мають властивість притягувати події, обставини.

 

6. Вправа „ Символ життя”.  (5хв.)

Кожен учасник отримує завдання : створити свій символ життя. Учасники використовують різноманітні матеріали : кольоровий папір різного кольору, геометричні фігури різнокольорові, ножиці двухсторонній скоч.

Презентація своїх робіт.

 

7. Підведення підсумків, рефлексія.

Поділитися про свої відчуття і враження від заняття.

 

-

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку