Правила роботи групи 1. Правило піднятої руки – розмовляє той, хто підняв руку. 2. Дотримуватися регламенту – тобто часу. 3. Принцип «Тут і тепер»- зосередитися на тому, що учасники думають і відчувають у даний момент, а не взагалі чи колись.4. Активність – працювати активно.5. Говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки.6. Бути лаконічним — висловлюватись стисло.7. Говорити по черзі — не перебивати, уважно слухати інших.8. Бути доброзичливими — ставитися доброзичливо до інших учасників, поважати їхні почуття. 9. Щирість та відвертість.10. Конфіденційність(все про що ми тут з вами зараз будемо розмовляти повинно залишитися між нами).11. Телефон на вібро.
Гендер – це комплексне поняття, яке узагальнюює у будденній свідомості визначення понять “жінка” та “чоловік”, “жіноче ” та “чоловіче”, стиль поведінки, рисах характеру, сімейному та соціальному статусі, що відповідають певній статі. Стать і гендер – поняття нерівноцінні. Стать - біологічна, дається при народженні. Гендер – соціальне, формується від народження суспільством.
Вправа: «Стать/гендер» В яких реченнях йдеться про стать, а в яких – про гендер?Жінки народжують дітей, а чоловіки – ні. Маленькі дівчатка ніжні, а хлопчики – грубі. Жінки носять довге волосся, чоловіки – коротке. Жінки годують дітей груддю, а чоловіки – з пляшечки. Жінки в Україні отримують 70% від заробітної платні чоловіків. Хлоп’ячі голоси ламаються при досягненні зрілості, а дівчачі – ні.
Гендерна рівність – це рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, що дозволяє особам обох статей брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства. Які документи вказують на “ґендерну рівність”?Передусім, Конвенція ООН про права дитини, яка набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ви знайдете 40 прав, які має дитина. Стаття 2. Усунення дискримінації. Всі права рівні для кожної дитини, незалежно від її раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, соціального походження. Держава не може порушувати жодне з прав. Держава має активно пропагувати права дитини. Стаття 30. Діти національних меншин. Деякі діти належать до етнічних, релігійних, мовних меншин. Така дитина має право спільно з іншими членами її групи користуватись своєю культурою, мовою та сповідувати свою релігію. У Конституції України написано: Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Так, у Законі України "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків" говориться про побудову нової моделі розвитку держави, заснованої на партнерській солідарності чоловіків і жінок. У статті 3 сказано, що у прийняті важливих рішень, у професійній сфері та сім’ї мають рівне право жінки та чоловіки.
Гендерна роль – розподіл праці, прав, обов’язків відповідно до статі; зразки поведінки чоловіків та жінок, які ґрунтуються на традиційних очіку-ваннях, прийнятих у конкретному суспільстві. Гендерні стереотипи – стійкі, шаблонні, загально прийняті уявлення про гендерні ролі чоловіка і жінки.
Вправа «Факти та стереотипи»Інструкція: учасники об’єднуються у 2 команди – хлопці і дівчата. Їм пропонується декілька тверджень, які вони обговорюють і визначають, чи це факт, чи стереотип. Потім всі твердження обговорюються, заслуховуються думки обох команд. Твердження:1. Дівчатка слухняніші, ніж хлопчики. 2. Хлопчики краще можуть вирішити проблемну ситуацію і мислять логічніше. 3. Хлопчики здібніші в математиці та природничих науках, дівчата – у гуманітарних. 4. Дівчата більш чутливі, беруть близько до серця біль і страждання інших. 5. Дівчата менш активні в спорті та іграх. 6. Дівчаток легше переконати, ніж хлопців.