Тренінгове заняття "Розвиток креативності та творчих здібностей педагогів"

Про матеріал
Тренінгове заняття «Розвиток креативності та творчих здібностей педагогів» Мета: 1. Сприяння розвитку професійно-творчої активності, розкриття внутрішнього потенціалу кожного педагога, активізація потреби пізнати себе, формування професійних мотиваційних аспектів. 2. Уточнення та систематизація знань педагогів щодо факторів розвитку творчості. 3. Стимулювання розвитку творчої уяви, фантазії, розвиток оригінальності та гнучкості мислення педагогів. 4. Створення доброзичливої, творчої атмосфери, згуртування учасників, сприяння їх взаємодії та активності під час виконання будь-яких творчих завдань, зняття емоційної напруги.
Перегляд файлу

 

Тренінгове заняття

«Розвиток креативності та творчих здібностей педагогів»

 

Мета:

  1. Сприяння розвитку професійно-творчої активності, розкриття внутрішнього потенціалу кожного педагога, активізація потреби пізнати себе, формування професійних мотиваційних аспектів.
  2. Уточнення та систематизація знань педагогів щодо факторів розвитку творчості.
  3.  Стимулювання розвитку творчої уяви, фантазії, розвиток оригінальності та гнучкості мислення педагогів.
  4. Створення доброзичливої, творчої атмосфери, згуртування учасників, сприяння їх взаємодії та активності під час виконання будь-яких творчих завдань, зняття емоційної напруги.

1.Знайомство. «Порахуємо драже»  Пригощаємо групу кольоровими цукерками.  На підготовлених листочках є ряд математичних завдань. Центральне з яких -  написати і озвучити стільки рис характеру – скільки було обрано драже.

2.Вправа  «Правила спільної  роботи» (5 хв)

Мета: налагодження роботи з ефективним використанням часу і спільне

            вироблення правил поведінки учасників в групі.

Ресурсне забезпечення: картки з правилами спільної роботи, маркери.

 Для успішної нашої співпраці  повинні дотримуватись певних правил. (Тренер зачитує правила – учасники погоджуються залишити їх або пропонують власний варіант).

   Правила роботи в групі:

1.Ми поважаємо права власні  й інші.

2.Ми маємо право на помилку, ми вчимося на своїх помилках.

3.Ми ніколи не сміємось з чужих помилок.

      4.Ми завжди допомагаємо один одному.

5.Ми слухаємо, що нам хочуть сказати інші та, якщо потрібно,запитуємо.

6.Ми свою частину роботи намагаємось виконати якнайкраще.

7.Ми цінуємо толерантність, точність,ввічливість.

8.Світ навколо нас вирує, а ми -  «Т У Т і ЗАРАЗ» - вчимося.

9.Найдорогоцінніше, що у нас  є - це Ч А С, використаймо його для себе найефективніше.

 

3.Вправа «Ялинка очікувань»

Мета: з'ясування очікувань педагогів від заняття.

Матеріали: зображення Новорічно- математичної ялинки, стікери -  новорічні іграшки для запису очікувань від  заняття  за кількістю учасників.

Учасники тренінгу записують власні очікування від тренінгу на стікерах, озвучують та наклеюють на зображення ялинці.

4 .Мозковий штурм «Ідеальний учитель: який він?» (робота в групах) Тренерський вступ: Виховання та навчання дитини – це особлива професія, яку не можна порівняти ні з якою іншою справою. Вона має ряд специфічних особливостей. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є у житті – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її розум, характер, воля, її життя, її щастя. Кінцевий результат педагогічної праці можна побачити не сьогодні, не завтра, а через тривалий час. Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини. Педагог, якому суспільство довірило навчати та виховувати дітей, повинен бути професіоналом своєї справи, гуманістом, володіти високою педагогічною культурою. Який же він, ідеальний учитель? – Давайте про це поміркуємо разом. Свої думки зображуємо на ватмані.

1група- з сторони учнів

2група- з сторони батьків

3група- з сторони колег

5.Вправа «Кути» Мета: обговорення думок по колу, відпрацювання єдиної думки. Кожна група отримує олівець одного кольору та аркуш паперу. Перед групами ставиться ряд запитань:

Перша група . Що заважає вчителю творити?

Друга група. Що спонукає вчителя творити?

Учителі роблять записи і передають свій варіант відповідей іншим групам, ті – доповнюють і також передають  наступним. Листи переходять усі кути.

Зразки думок:

1  група.– відсутність таланту;- небажання, байдужість;- низький професійний рівень;- нелюбов до своєї праці;- побутові  умови;- ставлення держави до вчителя.

2 група.– бажання вчителя зацікавити учнів своїм предметом і в результаті цього отримати від них бажання навчатися, співпрацювати з однокласниками, учителем у освітньому процесі, виявляти свій потенціал не тільки на уроках, а й під час проведення олімпіад, позакласних, позашкільних заходів; - бажання виростити й виховати творчу особистість, інтелектуально розвинену, яка була б здатна виявити себе, свої вміння на практиці, у різних життєвих ситуаціях; - бажання учнів збільшити багаж знань.

6.Експрес-повідомлення психолога -Риси творчої особистості:

  •   творчій особистості не властивий кон­формізм. Саме незалежність суджень дає змогу знаходити шляхи, якими через страх виглядати смішно не насмілюються йти інші люди;
  •   хоча творча людина і відверта, корис­тується популярністю, але їй нелегко увійти в життя соціальної групи;
  •   творча особистість лише тоді сприймає загальноприйняті цінності, коли вони збіга­ються з її власними;
  •   вона не догматик, її уявлення про життя та суспільство, про сенс вчинків можуть бути неоднозначними;
  •   допитлива, постійно прагне об'єднати дані з різних галузей;
  •   полюбляє бавитися, в неї з'являється безліч чудернацьких ідей, має дитячу здатність дивуватися й захоплюватися;
  •   полюбляє мріяти, може дивувати інших через те, що впроваджує в життя «безглузді» ідеї, інтегруючи ірраціональні аспекти своєї поведінки.

Умови, що заважають виявленню твор­чості:

  •   стереотипи мислення;
  •   страх помилитися, прагнення не оригі­нально розв'язати завдання, а отримати високу оцінку;
  •   надто велике бажання може гальмувати творчий процес—шрб імпровізувати, потрібне натхнення;
  •   однопланові знання не сприяють твор­чості, потрібні широкі інтереси в різних жит­тєвих сферах;
  •   страх бути в центрі уваги, небажання зда­ватися «білою вороною», екстравагантною.

7.Математична  руханка. Повторити рухи – математичні  фігури.

8.Вправа «Кошик  творчих ідей»

Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.

Інструкція: подумайте, обговоріть у групі і запишіть якомога більше способів використання звичайного предмета (наприклад, канцелярська скріпка) і його нових призначень.

Оцінюються: продуктивність використання завдання шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність – за частотою такої відповіді в однорідній групі.

Презентації груп. Висновок.

7.Асоціативні тести «Кольорові двері» – це інструмент, який допомагає краще пізнати і зрозуміти самого себе, оскільки в таких тестах відповіді нам підказує наша підсвідомість, а воно, як відомо, знає про нас набагато більше.

8.Арт  терапія. Малюнок кавою під легку музику та арома- лампу.

Арт-терапія — це вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчостіУ вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою аналізу та позитивного впливу на психоемоційний стан людини.

10. Притча  «Два  зернятка»

Два  зернятка  упали у весняний   ґрунт. Одне  зернятко  зраділо  і  промовило:

-  Я  хочу  рости, бо  там   поверх  ґрунту  надзвичайно  цікаво, пташки  співають, сонечко  світить, дощик  радісно  поливає  землю. Я  буду  рости і стану   гарною  квіткою  і  буду приносити  радість оточуючим, бо я  неповторна  та  одна  буду  у  всьому  світі.

Друге зернятко  сказало:

- Так, напевно, там  нагорі  цікаво.  Але  мені  й тут  добре. Бо  палюче  сонце  мене може  обпекти, дощ  може  зламати  моє тендітне стебло, а  люди  можуть  мене  просто  не  оцінити.

Перше  зернятко  виросло та тішило своєю  красою  навколишній  світ.  Курка, яка  блукала  у  пошуках  поживи, знайшла  друге  зернятко  та  з’їла.  Тому  кожен  з нас  не  має   боятися  перешкод  і разом  з  тим   допомагати  розвивати  творчий  потенціал  дитини.

11.Вісім заповідей творчої особистості.

               1.Будь господарем своєї долі.
              2.Досягни  успіху в тому, що ти любиш.
              3.Зроби  свій внесок у конструктивну справу.
              4.Будуй  свої відносини з людьми на довірі.
              5.Развивай свої творчі здібності.
              6.Культивуй у собі сміливість.
              7.Піклуйся  про своє здоров'я.
              8.Не втрачай віру в себе.

12.Вправа  прощання «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. На завершення нашої роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

 

docx
Додав(-ла)
Рибак Оксана
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку