Мета:
Тренінгове заняття
«Розвиток педагогічної майстерності»
(організаційної компетентності педагогів)
Мета:
Завдання:
Обладнання і матеріали:
Хід тренінгу
Вступ. (5 хв.)
Тренер. Щоб налаштувати вас на робочий лад, я пропоную всім сісти в коло й послухати притчу.
Батько сам ростив сина. Прийшов час, син виріс і вирішив розпочати самостійне життя. Прийшов до батька попрощатись, попросити благословення. Батько сів, посадив біля себе сина й запитав: «Скажи мені, що відбудеться, якщо в окріп покласти сире яйце, свіжу моркву, помелене зернятко кави?»
(Запитує присутніх. Вислуховує думки. Потім продовжує притчу)
Син не роздумуючи відповів: «Вони зваряться!» - «Правильно, але давай поглянемо на наступне. Окріп є для цих складових звичним середовищем? Ні. Міркуй зі мною. Яйце з м’якого, рідкого стало твердим, морква з твердої, хрусткої перетворилась на м’яку». І змовк…. Син, знаючи батькову вдачу, чекав на продовження, розуміючи, що зараз прозвучить батьківська мудрість, яка прийшла з роками.
Сьогодні ви приїхали зі своїх шкіл, які стали для вас звичним середовищем. Хочемо вірити, що цей семінар – нове середовище – надасть кожному з вас можливість виявити власну індивідуальність і неповторність.
1. Вправа Самопрезентація «Моє ім’я, Я-.» (7 хв)
Мета: Знайомство з групою.
Кожен учасник пише на беджах свої імена і по черзі називає своє ім’я, та характеристику, яка б починалася першою буквою імені. (Я Олена - охайна) Усі представляються по черзі.
2.Правила роботи групи (3 хв.) на слайді
Яка поведінка, на вашу думку, була б корисною, а яка – ні, під час роботи тренінгу?
3. Мотивація – очікування «Дерево очікувань» (5 хв.)
- Яку інформацію ви хотіли б отримати?
- Які навички ви повинні набути на вашу думку?
- Чого ви очікуєте від зустрічі?
На «дерево очікувань» всі учасники чіпляють папірці зі своїми очікуваннями, як листочки цього дерева, а в кінці тренінгу кожний може розмістити свій листочок там, де вважатиме за потрібне. Якщо цілі перебування на тренінгу досягнуті, листочки опадатимуть на землю!
4. Вправа «Рецепт вдалої співпраці» (10 хв.)
Об’єднання в групи Вручити кожному учаснику семінару різні цукерки. Кожна група отримує картки з написами: гравій, чорнозем, цемент, мудрість, толерантність, активність, лаконічність, цегла, оптимізм, доброта, хоробрість, гумор, тощо
Тренер. Перш ніж ми розпочнемо заняття, давайте із поданого списку виберемо «інгредієнти» продуктивної співпраці та процес їх використання. Наприклад, 1 кг активності, 5 л доброзичливості, 1 склянка толерантності, 2 ложки лаконічності, гумор за смаком.
Беру 12 найкращих і повноцінних емоцій. Ретельно відібрати тільки ті, що позбавлені розчарувань, злопам’ятності та злості. Після того як я відібрала ці дванадцять емоцій, ділю їх на п’ять (або шість) уроків, що доводиться проводити кожного робочого дня. Додаю до кожного свого уроку:
Для того щоб додати гостроти та насолоди нашому заходу, додаю до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов’язково додаю руханки й рясно приправляю все добрим гумором. А тепер наливаю власної поваги до колег і збиваю все енергійними рухами, не припускаючи застою. Ставлю свою «страву» на вогонь, прикрашаю її усмішками, родзинками та гілочками радості. Перед подачею сервірую спокоєм, самовідданістю та набутим професіоналізмом.
Рецепт: узяти 30 учителів, вимити від образ, очистити від турбот, розчинити в доброзичливості, змішати з активністю, додати толерантність і лаконічність, приправити гумором і злегка підігріти.
5. Вправа «Речення» (5 хв.)
Об’єднання в нові групи «Пори року» (за принципом: хто в яку пору року народився)
Мета: розвиток гнучкості, швидкості й точності мислення.
Інструкція: написати розповідь про групу, слова мають розпочинатися буквами НГОКНГОКМ.
6. Вправа «ХОЧУ – МОЖУ – ТРЕБА» (5-10 хв.)
Мета : визначити правильність обраної професії, її переваги та недоліки серед інших професій.
Тренер: Кожен учасник тренінгу достає аркуш паперу з надписом «ХОЧУ», «МОЖУ», «ТРЕБА», об’єднуються в групи і отримує завдання:
Висновок робить тренер на підставі виступів.
Тренер: Кожен учасник отримує частину розрізаної картинки. Об’єднуються в групи, зібравши картину
7. Арт-терапія за темою. Скласти карикатуру-колаж «Вчитель на роботі» або «Я - Особистість» (15 хв.)
Мета: розкриття та реалізація творчого потенціалу педагогів;
формування активної життєвої позиції педагога як особистості.
Роздати старі кольорові журнали, ножиці, клей. Учасники вирізають потрібний матеріал, наклеюють на форматі А-4 та вивішують для подальшої презентації. Можна підписати свій малюнок-карикатуру висловом, скоромовкою, приказкою тощо. Учасники презентують те, що створили, що хотіли відобразити.
8. Розминка «Атоми і молекули» (5 хв.)
Інструкція. Давайте порухаємось, як атоми. За моєю командою всі об’єднуються в «молекули», в кожній з яких стільки атомів, скільки я назву і торкатися так, як я скажу. Об’єднуємось:
- у пари, п’ятка до п’ятки;..…рухаємось….. об’єднуємось
- у четвірки, вухо до вуха; ….. рухаємось….. об’єднуємось
- у трійки, мізинець до мізинця;….. рухаємось….. об’єднуємось
- у п’ятірки, рука до руки….. рухаємось….. об’єднуємось (Візьміться друзі за руки, поділ на групи)
9. Вправа «Невербальні етюди» (10 - 15 хв.)
Учитель – особистість, яка за змістом своєї професійної діяльності повинна володіти сукупністю універсальних якостей: бути організатором, оратором, аналітиком, психологом, володіти логікою навчально-виховного процесу, усним і писемним мовленням, бути високо компетентним спеціалістом.
Щоб досягти успіху, учитель повинен дотримуватися певних норм мовного спілкування. У взаємодії вчителя з дітьми, як і будь-яких об’єктів спілкування, невербальне спілкування відіграє суттєву роль і здійснюється за декількома каналами: міміка, дотик, жест, дистанція спілкування, візуальна взаємодія, інтонація.
Мімічна сторона спілкування надзвичайно важлива – по обличчю людини можна іноді дізнатися більше, ніж вона може або хоче сказати, а своєчасна посмішка, вираження впевненості в собі, привертання до спілкування можуть суттєво допомогти в установленні контактів.
Система жестів педагога виступає для учнів одним з індикаторів його ставлення до них. Характер жестів створює певне налаштування в класі, забезпечує увагу учнів, що є важливою умовою ефективного навчання. Майже кожен учитель активно використовує такі жести, як жести вказівки, жести імітації, жести підкреслення тощо. Перевіримо це.
Завдання: Учасники об’єднуються в групи по п’ять осіб. Кожна група одержує картки з темою етюду, який вона через 10 хвилин повинна показати без слів іншим учасникам групи.
Теми етюдів: (урок математики, батьківські збори, позакласний захід, методична комісія)
10. Оцінювання ефективності тренінгу - підсумки – анкетування (5 хв.)
Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.
І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.
1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)?
1 2 3 4 5
2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)?
1 2 3 4 5
3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)?
1 2 3 4 5
4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання?
1 2 3 4 5
ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь.
1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу?
Так _____ Ні (чому?) ___________________________________________
__________________________________________________________________
2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?)
Так ________Ні (чому?) ________________________________________
__________________________________________________________________
3) Чи раціонально для Вас був використаний час?
Так _______Ні (чому?)__________________________________________ ___________________________________________________________________
4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах?
Так ________Ні (чому?) ________________________________________
__________________________________________________________________
5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) __________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання!
11. Вправа «Коло пошани» (7 хв.)
Мета: сприяти налагодженню мобілізаційного контакту між учасниками тренінгу та налаштуванню на позитивне прощання.
Усі учасники стають в коло. Передаючи одне одному капелюх, учасники говорять комплімент: «Олена, я б запозичила твоє почуття гумору, я кладу його у свій капелюх», до всіх прощання «До зустрічі, ті, хто прагне зростати над собою!»
Тим, хто навчає математики, тим, хто вчить математику,
тим, хто знає і любить математику,
від щирого серця бажаю добра, благополуччя, духовного багатства.
Учитель – духовний продовжувач святої справи Матері і Батька. Він допомагає їм втілити в життя мрію про формування повноцінного громадянина нашої України, духовно багатої дочки чи сина.
Педагогічної мудрості Вам та майстерності!
Шановний колего! Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.
І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.
1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)? 1 2 3 4 5 2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)? 1 2 3 4 5 3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)? 1 2 3 4 5 4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання? 1 2 3 4 5 ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь. 1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу? Так _____ Ні (чому?) _______________________ ____________________________________________ 2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?) Так ________Ні (чому?) ____________________ ____________________________________________ 3) Чи раціонально для Вас був використаний час? Так_________Ні(чому?)____________________________________________________________________
4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах? Так ________Ні (чому?) ____________________ ____________________________________________
5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання!
|
Шановний колего! Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.
І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.
1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)? 1 2 3 4 5 2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)? 1 2 3 4 5 3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)? 1 2 3 4 5 4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання? 1 2 3 4 5 ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь. 1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу? Так _____ Ні (чому?) _______________________ ____________________________________________ 2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?) Так ________Ні (чому?) ____________________ ____________________________________________ 3) Чи раціонально для Вас був використаний час? Так_________Ні(чому?)____________________________________________________________________
4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах? Так ________Ні (чому?) ____________________ ____________________________________________
5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання! |