Тренінгове заняття «Розвиток педагогічної майстерності» (організаційної компетентності педагогів)

Про матеріал

Мета:

  • формувати й розвивати навички конструктивної взаємодії педагогічних працівників;
  • сприяти власному креативному розвитку та зростанню професійних навичок слухачів;
  • розвивати навички роботи в різних групах (соціалізація);
  • підвищувати мотивацію вчителів до активного навчання;
  • розвивати комунікативні вміння та навички.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

«Розвиток педагогічної  майстерності»

 (організаційної компетентності педагогів)

Мета:

  • формувати й розвивати навички конструктивної взаємодії педагогічних працівників;
  • сприяти власному креативному розвитку та зростанню професійних навичок слухачів;
  • розвивати навички роботи в різних групах (соціалізація);
  • підвищувати мотивацію вчителів до активного навчання;
  • розвивати комунікативні вміння та навички.

Завдання:

  • розвивати в учителів уміння короткої самопрезентації;
  • сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини;
  • формувати уміння працювати в команді;
  • розвивати рефлексивні навички.

Обладнання і матеріали:

 

 

 

Хід тренінгу

Вступ. (5 хв.)

Тренер. Щоб налаштувати вас на робочий лад, я пропоную всім сісти в коло й послухати притчу.

     Батько сам ростив сина. Прийшов час, син виріс і вирішив розпочати самостійне життя. Прийшов до батька попрощатись, попросити благословення. Батько сів, посадив біля себе сина й запитав: «Скажи мені, що відбудеться, якщо в окріп покласти сире яйце, свіжу моркву, помелене зернятко кави?»

(Запитує присутніх. Вислуховує думки. Потім продовжує притчу)

Син не роздумуючи відповів: «Вони зваряться!» - «Правильно, але давай поглянемо на наступне. Окріп є для цих складових звичним середовищем? Ні. Міркуй зі мною. Яйце з м’якого, рідкого стало твердим, морква з твердої, хрусткої перетворилась на м’яку». І змовк…. Син, знаючи батькову вдачу, чекав на продовження, розуміючи, що зараз прозвучить батьківська мудрість, яка прийшла з роками.

  • Сину, гіркі кавові  зерна перетворилися на один із найкращих у світі напоїв. Ти йдеш у новий світ. Не бійся його, можливо, це нове, не звичне для тебе середовище допоможе тобі стати єдиною, неповторною натурою.

Сьогодні ви приїхали зі своїх шкіл, які стали для вас звичним середовищем. Хочемо вірити, що цей семінар – нове середовище – надасть кожному з вас можливість виявити власну індивідуальність і неповторність.

1. Вправа Самопрезентація «Моє ім’я, Я-.» (7 хв)

Мета: Знайомство з групою.

    Кожен учасник пише на беджах свої імена і   по черзі називає своє  ім’я, та характеристику, яка б починалася першою буквою імені. (Я Олена - охайна) Усі представляються по черзі.

 

2.Правила роботи групи (3 хв.) на слайді

Яка поведінка, на вашу думку, була б корисною, а яка – ні, під час роботи тренінгу?

  • бути позитивним;
  • говорити по черзі;
  • бути активним;
  • слухати і чути кожного;
  • толерантно ставитись одне до одного;
  • бути пунктуальними;
  • забезпечувати конфіденційність;
  • діяти за принципом «тут і зараз»
  • ключовий алгоритм: «Думай!», «Працюй!», «Твори!»

 

3. Мотивація – очікування «Дерево очікувань» (5 хв.)

- Яку інформацію ви хотіли б отримати?

- Які навички ви повинні набути на вашу думку?

- Чого ви очікуєте від зустрічі?

      На «дерево очікувань» всі учасники чіпляють папірці зі своїми очікуваннями, як листочки цього дерева, а в кінці тренінгу кожний може розмістити свій листочок там, де вважатиме за потрібне. Якщо цілі перебування на тренінгу досягнуті, листочки опадатимуть на землю!

 

4. Вправа «Рецепт вдалої співпраці» (10 хв.)

Об’єднання в групи Вручити кожному учаснику семінару різні цукерки. Кожна група отримує картки з написами: гравій, чорнозем, цемент, мудрість, толерантність, активність, лаконічність, цегла, оптимізм, доброта, хоробрість, гумор, тощо

Тренер. Перш ніж ми розпочнемо заняття, давайте із поданого списку виберемо «інгредієнти» продуктивної співпраці та процес їх використання. Наприклад, 1 кг активності, 5 л доброзичливості, 1 склянка толерантності, 2 ложки лаконічності, гумор за смаком.

  • Кожна група готує рецепт……………
  • Підсумок Рецепт вдалої співпраці

    Беру 12 найкращих і повноцінних емоцій. Ретельно відібрати тільки ті, що позбавлені розчарувань, злопам’ятності та злості. Після того як я відібрала ці дванадцять емоцій, ділю їх на п’ять (або шість) уроків, що доводиться проводити кожного робочого дня. Додаю до кожного свого уроку:

  • 12 порцій мудрості;
  • 1 порцію терпіння;
  • 10 порцій хоробрості;
  • 9 порцій працездатності;
  • 8 порцій оптимізму;
  • 7 порцій відданості своїй справі;
  • 5 порцій доброти;
  • 4 порції відпочинку й турботи про здоров’я;
  • 3 порції гумору;
  • 2 порції такту;
  • порцію віри в кожного свого учня.
  •  

            Для того щоб додати гостроти та насолоди нашому заходу, додаю до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов’язково додаю руханки й рясно приправляю все добрим гумором. А тепер наливаю власної поваги до колег і збиваю все енергійними рухами, не припускаючи застою.  Ставлю свою «страву» на вогонь, прикрашаю її усмішками, родзинками та гілочками радості. Перед подачею сервірую спокоєм, самовідданістю та набутим професіоналізмом.

             Рецепт: узяти 30 учителів, вимити від образ, очистити від турбот, розчинити в доброзичливості, змішати з активністю, додати толерантність і лаконічність, приправити гумором і злегка підігріти.

 

5. Вправа «Речення» (5 хв.)

Об’єднання в нові групи «Пори року» (за принципом: хто в яку пору року народився)

Мета: розвиток гнучкості, швидкості й точності мислення.

Інструкція: написати розповідь про групу, слова мають розпочинатися буквами НГОКНГОКМ.

 

 6. Вправа «ХОЧУ – МОЖУ – ТРЕБА» (5-10 хв.)

Мета : визначити правильність обраної професії, її переваги та недоліки серед інших професій.

Тренер: Кожен учасник тренінгу достає аркуш паперу з надписом «ХОЧУ», «МОЖУ», «ТРЕБА», об’єднуються в групи і отримує завдання:

  • ХОЧУ - це те, що приваблює в професії педагога.
  • МОЖУ – це ваші можливості: здібності, знання, уміння, стан здоров’я, потрібні для професії вчителя.
  • ТРЕБА – це попит на вчительську професію на ринку праці регіону, країни, її престиж.

Висновок робить тренер на підставі виступів.

 

Тренер: Кожен учасник отримує частину розрізаної картинки. Об’єднуються в групи, зібравши картину

 

7. Арт-терапія за темою. Скласти карикатуру-колаж «Вчитель на роботі» або «Я - Особистість» (15 хв.)

Мета: розкриття та реалізація творчого потенціалу педагогів;

         формування активної життєвої позиції педагога як особистості.

           Роздати старі кольорові журнали, ножиці, клей. Учасники вирізають потрібний матеріал, наклеюють на форматі А-4 та вивішують для подальшої презентації. Можна підписати свій малюнок-карикатуру висловом, скоромовкою, приказкою тощо. Учасники презентують те, що створили, що хотіли відобразити.

 

8. Розминка «Атоми і молекули» (5 хв.)

Інструкція. Давайте порухаємось, як атоми. За моєю командою всі об’єднуються в «молекули», в кожній з яких стільки атомів, скільки я назву і торкатися так, як я скажу. Об’єднуємось:

- у пари, п’ятка до п’ятки;..…рухаємось….. об’єднуємось

- у четвірки, вухо до вуха; ….. рухаємось….. об’єднуємось

- у трійки, мізинець до мізинця;….. рухаємось….. об’єднуємось

- у п’ятірки, рука до руки….. рухаємось….. об’єднуємось (Візьміться  друзі за руки, поділ на групи)

9. Вправа «Невербальні етюди» (10 - 15 хв.)

Учитель – особистість, яка за змістом своєї професійної діяльності повинна володіти сукупністю універсальних якостей: бути організатором, оратором, аналітиком, психологом, володіти логікою навчально-виховного процесу, усним і писемним мовленням, бути високо компетентним спеціалістом.

Щоб досягти успіху, учитель повинен дотримуватися певних норм мовного спілкування. У взаємодії вчителя з дітьми, як і будь-яких об’єктів спілкування, невербальне спілкування відіграє суттєву роль і здійснюється за декількома каналами: міміка, дотик, жест, дистанція спілкування, візуальна взаємодія, інтонація.

Мімічна сторона спілкування надзвичайно важлива – по обличчю людини можна іноді дізнатися більше, ніж вона може або хоче сказати, а своєчасна посмішка, вираження впевненості в собі, привертання до спілкування можуть суттєво допомогти в установленні контактів.

Система жестів педагога виступає для учнів одним з індикаторів його ставлення до них. Характер жестів створює певне налаштування в класі, забезпечує увагу учнів, що є важливою умовою ефективного навчання. Майже кожен учитель активно використовує такі жести, як жести вказівки, жести імітації, жести підкреслення тощо. Перевіримо це.

Завдання: Учасники об’єднуються в групи по п’ять осіб. Кожна група одержує картки з темою етюду, який вона через 10 хвилин повинна показати без слів  іншим учасникам групи.

Теми етюдів: (урок математики, батьківські збори, позакласний захід, методична комісія)

  • знову невдача; (на колір і смак товаришів брак)
  • наполягати на своєму; (розум добре, а два краще)
  • розмова про найболючіше; (ранок розумніший за вечір)
  • володіти собою;
  • епоха змін.

10. Оцінювання ефективності тренінгу - підсумки – анкетування (5 хв.)

     Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.

 

І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.

1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)?

     1          2          3          4          5  

2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)?

     1          2          3          4          5

3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)?

     1          2          3           4          5

4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання?

     1          2          3          4           5

ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь.

1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу?

     Так _____ Ні (чому?) ___________________________________________

__________________________________________________________________

2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?)

     Так ________Ні  (чому?) ________________________________________

__________________________________________________________________

3) Чи раціонально для Вас був використаний час?

     Так _______Ні (чому?)__________________________________________ ___________________________________________________________________

 

4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах?

     Так ________Ні (чому?) ________________________________________

__________________________________________________________________

 

5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) __________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання!

11. Вправа «Коло пошани» (7 хв.)

Мета: сприяти налагодженню мобілізаційного контакту між учасниками тренінгу та налаштуванню на позитивне прощання.

Усі учасники стають в коло. Передаючи одне одному капелюх, учасники говорять комплімент: «Олена, я б запозичила твоє почуття гумору, я кладу його у свій капелюх», до всіх прощання «До зустрічі, ті, хто прагне зростати над собою!»

 

 

 

Тим, хто навчає математики,  тим, хто вчить математику,

тим, хто знає і любить математику,

від щирого серця бажаю добра, благополуччя, духовного багатства.

Учитель – духовний продовжувач святої справи Матері і Батька. Він допомагає їм втілити в життя мрію про формування повноцінного громадянина нашої України, духовно багатої дочки чи сина.

Педагогічної мудрості Вам та майстерності!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Шановний колего! Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.

 

І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.

 

1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)?  

   1          2          3          4          5  

2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)?

     1          2          3          4          5

3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)? 

   1          2          3           4          5

4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання?

     1          2          3          4           5

ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь.

1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу?

     Так _____ Ні (чому?) _______________________

____________________________________________

2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?)

     Так ________Ні  (чому?) ____________________

____________________________________________

3) Чи раціонально для Вас був використаний час?

     Так_________Ні(чому?)____________________________________________________________________

 

4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах?

     Так ________Ні (чому?) ____________________

____________________________________________

 

5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання!

 

      Шановний колего! Просимо Вас відповісти на подані нижче питання. Ваша точка зору є дуже цінною, оскільки допоможе покращити організацію та проведення тренінгу, в якому Ви берете участь.

 

І. Просимо обвести ту цифру, яка найточніше відображає Вашу оцінку даного аспекту занять: 1- найнижча оцінка, 5-найвища.

 

1) Наскільки раціонально і комфортно було забезпечено й організовано навчальне середовище (час, перерви, атмосфера тощо)?

     1          2          3          4          5  

2) Як Ви оцінюєте рівень забезпечення тренінгу дидактичними та технічними засобами (роздатковий матеріал, канцтовари, комп’ютер,діапроектор тощо)?

     1          2          3          4          5

3) Наскільки ефективною була робота тренера (володіння аудиторією, зворотній зв'язок, допомога учасникам, методика роботи тощо)?

     1          2          3           4          5

4) Наскільки заняття допомогли Вам упорядкувати й розширити попередньо набуті знання?

     1          2          3          4           5

ІІ. Підкреслить ту відповідь, з якою погоджуєтесь.

1) Чи справдилися Ваші очікування від тренінгу?

     Так _____ Ні (чому?) _______________________

____________________________________________

2) Чи влаштував Вас обраний режим роботи (час, перерви, розминки?)

     Так ________Ні  (чому?) ____________________

____________________________________________

3) Чи раціонально для Вас був використаний час?

     Так_________Ні(чому?)____________________________________________________________________

 

4) Чи хотіли б Ви у майбутньому брати участь у подібних тренінгах?

     Так ________Ні (чому?) ____________________

____________________________________________

 

5) Ваші побажання щодо подальшої співпраці (зміст, рівень організації, забезпечення, місце проведення тощо) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дякуємо за співпрацю та щирі відповіді й побажання!

 

 

 

Описание: Франсуа Виет Описание: Исаак НьютонОписание: ФОТО ПИФАГОРАОписание: Омар Хайям (Umar Khayyami)Описание: Рене Декарт (Rene Descartes)Описание: АрхимедОписание: Фалес Милетский

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку