Тренінгове заняття «Що таке дружба»

Про матеріал
Комплекс вправ для розуміння що таке дружба , ставлення дітей до дружби, як цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Що таке дружба»

 

Тренінгове заняття для учнів 6 класу

 

 

Притчі про дружбу. Повчальні притчі про друзів. Портал "Пустунчик"

 

 

 

 

Соціальний педагог

 Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Вітовського району

 Миколаївської області

                                                                  Трофімчук Ніна Петрівна

 

Мета: сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.

Час: 1 год.

Матеріали: покривало, серветки, плакат «Квітка добрих вчинків», маркери, ручки,смайлики.

Хід заняття

Гра-розминка «Одне до одного» (5 хв.)

Мета: активізувати й підготувати до подальшої роботи.

Ведучий: Будьте уважними, намагайтеся швидко і чітко виконувати всі мої інструкції. Усе потрібно робити дуже швидко. Зараз ви маєте рівно 5 секунд, щоб вибрати собі партнера і швидко потиснути йому руку. Тепер я говоритиму вам, якими частинами тіла треба швидко привітатися одне з одним:

  • Права рука до правої руки;
  • Носом до носа;
  • Спиною до спини.

Так, це ви робили дуже швидко. А тепер щоразу, коли я голосно скажу: «Одне до одного!», - вам потрібно буде дуже швидко знайти нового партнера і потиснути йому руку. А після цього я знову називатиму частини тіла, якими ви торкатиметеся одне до одного.

  • Вухо до вуха;
  • П’ята до пати;
  • Лоб до лоба;
  • Мізинець до мізинця;
  • Плече до плеча;
  • Коліно до коліна;
  • Ліва долоня до лівої долоні;
  • Потилиця до потилиці;
  • Лікоть до ліктя.

Вправа «Правила роботи групи» (3 хв.)

Мета: узгодити правила роботи групи, які діятимуть протягом заняття.

Матеріали: плакат із правилами роботи групи.

Ведучий: Чи знаєте ви, що означає слово правило? Для чого вони існують у нашому житті?

Отож, правила – це певні норми поведінки. Вони потрібні нам для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягати мети.

Як ви думаєте, чи потрібні правила для роботи у нашій групі? Навіщо?

Я пропоную затвердити для нашої роботи такі правила:

  • звертатися одне до одного на ім’я;
  • висловлюватися коректно, не вживати нецензурних слів;
  • бути доброзичливим;
  • правило піднятої руки.

Бесіда (5 хв.)

Мета: ознайомити з темою заняття, з’ясувати роль дружби у житті людини.

Ведучий:

  • Скажіть мені, будь-ласка, чи може людина жити на світі зовсім сама?
  • Що може людина робити сама?
  • А що можна робити разом?
  • Коли добре, а коли погано робити щось одному?
  • Коли добре, а коли погано робити щось разом?

Так, молодці, добре, коли ми всі разом.

Гра «Кого не вистачає» (5 хв.)

Мета: показати значимість кожної дитини.

Ведучий: Сядьте, будь-ласка, в одне велике коло. Помічали ви, коли в школі немає вашого друга чи подруги? Кожна дитині в групі дуже важлива для нас. Коли когось немає, ми за ним сумуємо. Ви зі мною згодні? Я дуже рада, що сьогодні тут всі. Давайте пограємо в таку гру: один з вас буде ховатися, а решта будуть відгадувати, хто сховався. Спочатку я попрошу всіх закрити очі, й поки ніхто цього не бачить, тихо підійду до одного із вас і торкнуся його плеча. Той, кого я виберу, повинен буде відкрити очі, тихо-тихо вийти на середину, сісти на підлогу й вкритися цим покривалом. Після того, як він сховається, я попрошу вас усіх відкрити очі й сказати, кого не вистачає. А тепер закрийте очі.

 

Вправа «Витинанка» (5 хв.)

Мета: сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності кожної людини.

Ведучий: У вас у руках серветка. Складіть її навпіл. Відірвіть правий куток. Знову складіть навпіл. Відірвіть лівий куток (і т.д.). А тепер розгорніть свої витинанки. Бачите, у кожного з вас витинанки різні. А чому? Адже інструкції були однакові для всіх. Тому що всі різні. Ми по-різному сприймаємо інформацію, по-різному мислимо. Пам’ятайте про це і не намагайтеся підлаштувати друга під себе. Безглуздо ображатися на людину, яка має власну думку, нехай навіть відмінну від вашої. Якщо цінуєте дружбу, то поважайте своїх товаришів.  Будьте відвертими з близькими вам людьми та вчіться прощати.

Вправа «Наш клубочок хоче знати: моє хобі» (7хв.)

Мета: сприяти зацікавленості, уважності до висловлювань одне одного.

Ведучий: Кожен з нас, напевно, має якесь захоплення, хобі. Згадайте їх зараз і виберіть для себе лише одне, якому ви найбільше присвячуєте себе. Ми пограємо в таку гру: ліворуч по колу кожен з вас називатиме своє ім’я та показуватиме не вербально (без слів, а лише за допомогою міміки та притаманних цьому хобі жестів) своє захоплення.

  • Які ваші враження та думки щодо виконання цього завдання?

Вправа «Квітка добрих вчинків» (10 хв.)

Мета: сформулювати основні правила дружби.

Ведучий: Діти, поки ми займалися іграми, у нас виросла квітка добрих вчинків. Але щоб вона розквітла, ми повинні їй допомогти. Квітка добрих вчинків виросла, але має тільки стебло, листочки і серединку, а пелюсточок на цій квітці немає. Я принесла вам багато пелюсточок різних кольорів. На них ми будемо записувати правила дружби і товаришування й приклеювати на серединку.

От і розцвіла наша квітка. Гарна вона вийшла чи ні?

Вправа «Австралійський дощ» (5 хв.)

Мета: психологічне розвантаження учасників.

Ведучий: Станьте у коло. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком будете передавати мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні.

  • В Австралії здійнявся вітер. (ведучий тре долоні)
  • Починає крапати дощ (клацання пальцями)
  • Дощ посилюється (почергове плескання у долоні)
  • А ось град – справжня буря (тупання ногами)
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах)
  • Дощ стихає (плескання долонями)
  • Поодинокі краплі (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь)

Сонце (руки догори, усмішка).

Вправа «Коробочка настрою»

Мета: підведення підсумків заняття.

 

Подивіться уважно на коробочки: на них зображені байдужі, веселі та сумні обличчя. Зараз кожному з вас вибере собі смайлик.  Опустіть його у коробочку з зображенням, яке відповідає вашому настрою сьогодні.

Дякую всім за активну участь у нашому занятті. До побачення!

 

docx
Додав(-ла)
Трофімчук Ніна
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку