«Що таке дружба»
Тренінгове заняття для учнів 6 класу
Соціальний педагог
Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Вітовського району
Миколаївської області
Трофімчук Ніна Петрівна
Мета: сформувати в учнів позитивне ставлення до дружби, навчити цінувати своїх товаришів і допомагати одне одному.
Час: 1 год.
Матеріали: покривало, серветки, плакат «Квітка добрих вчинків», маркери, ручки,смайлики.
Хід заняття
Гра-розминка «Одне до одного» (5 хв.)
Мета: активізувати й підготувати до подальшої роботи.
Ведучий: Будьте уважними, намагайтеся швидко і чітко виконувати всі мої інструкції. Усе потрібно робити дуже швидко. Зараз ви маєте рівно 5 секунд, щоб вибрати собі партнера і швидко потиснути йому руку. Тепер я говоритиму вам, якими частинами тіла треба швидко привітатися одне з одним:
Так, це ви робили дуже швидко. А тепер щоразу, коли я голосно скажу: «Одне до одного!», - вам потрібно буде дуже швидко знайти нового партнера і потиснути йому руку. А після цього я знову називатиму частини тіла, якими ви торкатиметеся одне до одного.
Вправа «Правила роботи групи» (3 хв.)
Мета: узгодити правила роботи групи, які діятимуть протягом заняття.
Матеріали: плакат із правилами роботи групи.
Ведучий: Чи знаєте ви, що означає слово правило? Для чого вони існують у нашому житті?
Отож, правила – це певні норми поведінки. Вони потрібні нам для того, щоб можна було порозумітися, спільно виконувати роботу і досягати мети.
Як ви думаєте, чи потрібні правила для роботи у нашій групі? Навіщо?
Я пропоную затвердити для нашої роботи такі правила:
Бесіда (5 хв.)
Мета: ознайомити з темою заняття, з’ясувати роль дружби у житті людини.
Ведучий:
Так, молодці, добре, коли ми всі разом.
Гра «Кого не вистачає» (5 хв.)
Мета: показати значимість кожної дитини.
Ведучий: Сядьте, будь-ласка, в одне велике коло. Помічали ви, коли в школі немає вашого друга чи подруги? Кожна дитині в групі дуже важлива для нас. Коли когось немає, ми за ним сумуємо. Ви зі мною згодні? Я дуже рада, що сьогодні тут всі. Давайте пограємо в таку гру: один з вас буде ховатися, а решта будуть відгадувати, хто сховався. Спочатку я попрошу всіх закрити очі, й поки ніхто цього не бачить, тихо підійду до одного із вас і торкнуся його плеча. Той, кого я виберу, повинен буде відкрити очі, тихо-тихо вийти на середину, сісти на підлогу й вкритися цим покривалом. Після того, як він сховається, я попрошу вас усіх відкрити очі й сказати, кого не вистачає. А тепер закрийте очі.
Вправа «Витинанка» (5 хв.)
Мета: сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності кожної людини.
Ведучий: У вас у руках серветка. Складіть її навпіл. Відірвіть правий куток. Знову складіть навпіл. Відірвіть лівий куток (і т.д.). А тепер розгорніть свої витинанки. Бачите, у кожного з вас витинанки різні. А чому? Адже інструкції були однакові для всіх. Тому що всі різні. Ми по-різному сприймаємо інформацію, по-різному мислимо. Пам’ятайте про це і не намагайтеся підлаштувати друга під себе. Безглуздо ображатися на людину, яка має власну думку, нехай навіть відмінну від вашої. Якщо цінуєте дружбу, то поважайте своїх товаришів. Будьте відвертими з близькими вам людьми та вчіться прощати.
Вправа «Наш клубочок хоче знати: моє хобі» (7хв.)
Мета: сприяти зацікавленості, уважності до висловлювань одне одного.
Ведучий: Кожен з нас, напевно, має якесь захоплення, хобі. Згадайте їх зараз і виберіть для себе лише одне, якому ви найбільше присвячуєте себе. Ми пограємо в таку гру: ліворуч по колу кожен з вас називатиме своє ім’я та показуватиме не вербально (без слів, а лише за допомогою міміки та притаманних цьому хобі жестів) своє захоплення.
Вправа «Квітка добрих вчинків» (10 хв.)
Мета: сформулювати основні правила дружби.
Ведучий: Діти, поки ми займалися іграми, у нас виросла квітка добрих вчинків. Але щоб вона розквітла, ми повинні їй допомогти. Квітка добрих вчинків виросла, але має тільки стебло, листочки і серединку, а пелюсточок на цій квітці немає. Я принесла вам багато пелюсточок різних кольорів. На них ми будемо записувати правила дружби і товаришування й приклеювати на серединку.
От і розцвіла наша квітка. Гарна вона вийшла чи ні?
Вправа «Австралійський дощ» (5 хв.)
Мета: психологічне розвантаження учасників.
Ведучий: Станьте у коло. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком будете передавати мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні. Будьте уважні.
Сонце (руки догори, усмішка).
Вправа «Коробочка настрою»
Мета: підведення підсумків заняття.
Подивіться уважно на коробочки: на них зображені байдужі, веселі та сумні обличчя. Зараз кожному з вас вибере собі смайлик. Опустіть його у коробочку з зображенням, яке відповідає вашому настрою сьогодні.
Дякую всім за активну участь у нашому занятті. До побачення!