Тренінгове заняття у 9 класі "Бути здоровим - престижно"

Про матеріал

Тема: Тренінгове заняття «Буди здоровим – престижно»

Мета: актуалізувати відчуття важливості, складності здоров'я та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього; допомогти пізнати себе і навколишній світ, можливо, змінити свою точку зору на певні питання; визначити, що власна поведінка і спосіб життя є найважливішим фактором, який впливає на здоров'я людини; виховувати толерантність, культуру спілкування

Перегляд файлу

Золотоколодязянська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Добропільської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

ТРЕНІНГОВЕ     ЗАНЯТТЯ

 

БУТИ ЗДОРОВИМ – ПРЕСТИЖНО

 

                                             Підготувала

класний керівник 9 класу

      Чумак Галина Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Тренінгове заняття «Буди здоровим – престижно»

Мета: актуалізувати відчуття важливості, складності здоров’я та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього; допомогти пізнати себе і навколишній світ, можливо, змінити свою точку зору на певні питання; визначити, що власна поведінка і спосіб життя є найважливішим фактором, який впливає на здоров’я людини; виховувати толерантність, культуру спілкування.

Обладнання: плакат «Правила роботи в групі», вислови про здоров’я, фломастери, маркери, папір, паперові кораблики, написи на дошці.

 

Хід заняття

І. Організаційний блок

1.Привітання Гра «Комплімент по колу»

Учасники сидять по колу. За командою вчителя говорять комплімент сусіду справа.

 

2.Вправа «Знайомство»

Сказати своє ім’я і на першу букву свого імені назвати рису свого характеру.

 

3.Знайомство з особливостями роботи на занятті.

 Будьте відкритими для нових вражень і нового досвіду: аналізуйте власні почуття,думки, ставлення до того, що відбувається на занятті.

 Будьте доброзичливими і щирими, немає потреби кривити душею, говорячи про те, з чим ви не згодні.

 Ви маєте власну думку, вона цінна для нас, висловлюйте її в конкретній формі, говоріть від власного імені, оскільки інші можуть мати протилежні погляди.

 

ІІ. Блок мотивації навчальної діяльності

Учитель

Усім привіт.

Ти - молодий, завзятий, ти кмітливий.

Ти сповнений сил та енергії.

Ти маєш багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє.

Щодня ти пізнаєш життя, відкриваєш для себе світ і відкриваєш світу себе.

Ти хочеш усе осягнути, усе зрозуміти і бути зрозумілим.

Ти мрієш усе спробувати, випробувати себе і свої сили.

Ти рухаєшся вперед, наближаючи власне майбутнє.

Ти мрієш про успіх, кохання і щастя, бо ти – молодий.

Усе життя для тебе – попереду.

Сьогодні бути здоровим – модно, …, …, … . А отже – престижно.

Тема нашого заняття «Бути здоровим – престижно!»

 

1.Вправ «Берег надій»

Чого ви очікуєте від заняття?

(Роздати паперові кораблики, учасники пишуть на них свої очікування, прикріплюють до дошки із намальованим морем.)

 

2.Вправа «Циферблат життя»

Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що є у вас на столах, і намалюємо коло – циферблат.

(На партах скетчем прикріплені аркуші. Діти малюють разом з учителем)

Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі.

Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?

Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути…(ким?)» (Час виконання 3 – 5 хв.)

Що у нас вийшло?              (Діти називають свої варіанти.)

Отже всі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.

(Роботи діти відклеюють від парт і ліплять на дошку.)

 

ІІІ. Блок вивчення нового

1.Вправа «Коло»

На підготовленому аркуші діти пишуть по черзі асоціації до слова «здоров’я», пояснюючи власну думку.

 

 

  1. Міні – лекція

Учитель

Щоб учитися, подорожувати, займатися спортом, допомагати по господарству батькам, збагачувати культурну спадщину людства, необхідне здоров’я.

Отже, здоров’я – це те , без чого людині дуже складно активно і щасливо жити. Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я. (Діти читають на аркушах, розвішених по класу.)

Поняття здоров’я досить об’ємне.

 Це здоров’я соціальне – забезпечує функціонування особистості як повноправного члена суспільства, доброзичливі взаємини у колективі, сім’ї. Який із запропонованих висловів підходить до цього виду здоров’я? (Старому та слабкому годи, як малому)

Психічне – це рівновага чи сталість психіки людини, нормальна діяльність пам’яті, почуттів, волі. І який вислів відноситься до цього здоров’я? («Учитесь властвовать собой» О. С. Пушкин)

Фізичне – правильне функціонування організму, визначає запас фізичних сил, витривалість і працездатність. І це вислів… (Щоб працювати – треба силу мати)

Духовне – спроможність особистості регулювати своє життя і свою діяльність у відповідності до гуманістичних ідеалів, які виробило людство. (У здоровому тілі - здоровий дух)

Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалося над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров’я. У народних прислів’ях та приказках збереглося безліч порад.

 

  1. Вправа «Незакінчене речення»
  • Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши … (плачемо).
  • Здоровий злидар щасливіший від … (багача).
  • Бережи одяг знову, а здоров’я - … (змолоду).
  • Не смерть страшна, а … (недуга).
  • Нема щастя без … (здоров’я).

 

  1. Вправа «Овації»

Учасники сидять по колу. Учитель пропонує встати тим, хто, приміром, робить уранці гімнастику. Якщо у групі є такі, вони встають, а інші їм аплодують. Учитель продовжує: «встаньте всі ті, хто:

  • має здорове почуття гумору;
  • загартовується;
  • не палить;
  • відвідує спорт секцію;
  • займається на тренажерах;
  • приймає вітаміни;
  • намагається вести здоровий спосіб життя.»

 

  1. Вправа «Кути»

-Від чого залежить наше здоров’я?

Усім учасникам пропонується подумати, і дати відповідь на питання, зайнявши певну позицію: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини, від середовища, яке її оточує чи від обох чинників заразом?» (У кутках кімнати стоять столи з підписами: «Від людини», «Від середовища», «І від людини, і від середовища».)

Потім учасники висловлюють свої міркування, чому вибрали той чи інший кут.

- Хто змінив свою точку зору і хоче змінити кут? Чому?

 

6. Вправа «Модель здоров’я»

Учні залишаються в тих групах, які склалися під час попередньої вправи.

 

(Повторення правил роботи в групі.)

  1. Завдання кожної групи - розробити свою модель здоров’я, виходячи з власного бачення проблеми. Допоміжні запитання:
  • Що, на вашу думку, є складовими частинами здоров’я?
  • З чого складається здоров’я людини?
  • Без чого неможливо уявити дійсно здорову людину?

 

(Використовуючи аркуші паперу, маркери, фломастери, учасники протягом 7 – 10 хвилин створюють свої моделі і готують її презентацію.)

-Що ви відчували, коли створювали здоров’я?

 

  1. Обмінятися моделями із сусідами. Уявити собі шкідливі, руйнівні фактори, які негативно впливають на здоров’я, і за 3 хвилини продемонструвати, що можуть зробити ці шкідливі фактори зі здоров’ям.

-Назвіть пригадані вами фактори і поясніть, що вони змінили у здоров’ї.

-Що ви відчували тепер, руйнуючи здоров’я?

 

  1. Поверніть модель, тепер уже зруйнованого, здоров’я господарям.

-Що ви відчуваєте, отримавши свою модель зруйнованою?

-Чи можна відновити вашу модель здоров’я?

-Чи буде це мати той самий вигляд?

-Що легше – запобігти чи відремонтувати?

 

ІІІ. Висновки

(Учні займають свої місця за круглим столом)

-Хто така здорова людина? (Це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, які покладає на неї життя, та повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.)

 

Вправа «Кроки до успіху»

Кожному пропонується зробити позначки біля трьох кроків , які вважаються головними до успіху. (На партах аркуші зі словами, поставити поруч цифри 1, 2, 3.) Пояснити вибір.


Зовнішність

Талант

Здоровий спосіб життя

Освіта

Свобода вибору

Незалежність


 

Вправа «Складові успіху»

-Назвіть складові вашого успіху. Чи вважаєте ви себе успішною людиною?

(Говорити про здоров’я тільки в позитивному аспекті, говорити про те, що саме слід робити ,уникаючи частки «не».)

 

ІV.Підсумок

Учитель звертається до корабликів і запитує учнів, чи здійснились їхні сподівання.

Гра «Побажання»

Продовжити фразу «Бажаю тобі і собі…»

Література

  1. Інновації змісту і технологій здорового способу життя / Упоряд. Тимчишин О. І., Коростіль М. П. – Тернопіль: Астон, 2002.
  2. Прийма Т. О. Здоров’я дітей – здоров’я нації // позакласний час. – 2002. № 15-16.
  3. Людина починається з добра. Виховні години для учнів 5-9 класів / Укладач 

Г.С. Грай. – Тернопіль: Астон, 2004.

  1. Києнко-Романюк Л. Колесо життя: Методичні розробки та поради // Завуч. – 2002. - №19.
  2. Ворожейкіна О. М. Мій клас – випускний! – Х.: Вид. група «Основа», 2008.
docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку