В сучасному житті бути здоровим – престижно.
Тренінгове заняття для учнів 5-7 класів
Мета Формування в учнів правильного уявлення про здоров’я, здоровий спосіб життя; виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я, до здоров’я оточуючих; пропаганда здорового способу життя.
№ п/п |
Вид роботи |
Тривалість (хв.) |
Обладнання |
1 |
Привітання |
5 |
|
2 |
Знайомство |
5-7 |
|
3. |
Очікування. Вправа «Берег надій».
|
10 |
Плакат «Берег сподівань», макети корабликів, ручки. |
4. |
Вправа «Циферблат життя»
|
10 |
Макети годинника, ручки, кольорові олівці. |
5. |
Мозковий штурм. «Здоров'я — це...» |
10 |
Папір, ручки. |
6. |
Інформаційне повідомлення. |
5 |
|
7. |
Вправа «Овації». |
5 |
|
8. |
Робота в групах. Макет здорової людини. |
20 |
Аркуші А-3 (3 шт.), кольорові олівці, фломайстри. |
9. |
Презентація робіт. Підведення підсумків. |
10 |
|
10. |
Підсумок заняття.
|
5-7 |
Плакат «Берег сподівань». |
Хід заняття
Вступне слово ,введення правил.
Діти сідають у коло.
Психолог. Добрий день ! Я рада вас усіх знову бачити. Сьогодні на занятті ми в вами пригадаємо, що таке «здоров’я».
Але спочатку ми з вами повинні встановити правила, яких будемо дотримуватись на занятті.
- Вимкнені телефони
- Повага
- Один говорить, інші слухають
- Правило піднятої руки
Гра «Комплімент по колу»
Учні діляться на пари і говорять один одному компліменти.
На першу букву свого імені назвати рису характеру (наприклад: Світлана — совісна).
Після оголошення теми, тренер роздає кораблики, учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.
- Чого ви очікуєте від заняття?
Тренер роздає макети годинника і пропонує намалювати коло-циферблат. Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися — цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона показує стільки, скільки років кожному. Позначте це число на колі.
Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?
Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути (ким?)»
(Діти пишуть. Час виконання 3—5хв.)
- Що у нас вийшло?
(Діти називають свої варіанти.)
Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки — вони нагадуватимуть нам про нашу мету.
(Роботи дітей кріпляться скотчем до дошки.)
- Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?
(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються)
Тренер узагальнює, дає визначення.
Отже, здоров'я — це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.
Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.
Здоров’я — це стан повното фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня організація охорони здоров’я).
Здоров’я — правильна, нормальна діяльність організму.
Здоров’я — це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної.
Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров’я. У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад:
Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.
Здоровий злидар щасливіший від багача.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Як здоров’я хочеш мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати.
- Які ще приказки про здоров’я ви знаєте?
Так, здоров’я треба берегти, бо його дуже важко відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоров’я?
Давайте пограємо у гру «аплодисисменти».
Учасники сидять у колі, вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо у групі є такі, вони встають, а інші їм аплодують. Тренер продовжує: «Устаньте всі ті, хто:
- має здорове почуття гумору;
- дотримується принципів здорового харчування;
- загартовується;
- бажає здобувати нові знання про здоровий спосіб життя;
- не має шкідливих звичок.»
Зробити висновки.
Тренер ділить клас на 2-4 групи. Учасникам пропонується намалювати на А-3 людину (хлопчика, дівчинку).
Далі стрілками, які спрямовані від людини, позначити чинники необхідні для її здоров’я, а стрілками, спрямованими на людину – чинники, які негативно впливають на здоров’я.
- Від чого залежить здоров’я?
- Від чого, на вашу думку, залежить здоров'я: від самої подини чи від середовища, яке її оточує?
- Що шкодить здоров’ю ?
Кожен учасник бере свій паперовий кораблики, на якому писав свої очікування і зачитує їх. Якщо очікування збулися, дитина кораблик переміщує на протилежний беріг, якщо ні – залишає на воді.