Тренувальні вправи для учнів 9 класу з теми «Складне речення»
(в умовах дистанційної освіти)
1. Із поданих простих речень утворіть 3 складних речення з різними засобами зв’язку. (3 б)
Лист був написаний німецькою мовою. Він не зрозумів його.
|
Що треба утворити |
Ваше складне речення |
Бал |
1 |
Складне безсполучникове |
|
1/ |
2 |
Складносурядне |
|
1/ |
3 |
Складнопідрядне |
|
1/ |
2. Кожне речення має свій номер. Розподіліть ці речення за номерами на прості та складні (у табличку вписуйте тільки номер, а не все речення). (3 б)
1.Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
2.Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
3.У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
4.За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
5.За багато віків Київ пережив і побачив немало.
6.З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.
№ простих речень |
№ складних речень |
Бал |
|
|
|
3. Підкресліть (або виділіть іншим кольором) тільки СКЛАДНІ речення (розділові знаки опущено). (3 б)
1.Я дуже люблю як співає бабуся.
2.Ще ранок дихає прохолодою від сну підводиться трава.
3.Миттєво між хмарами з’явилося яскраве сонце.
4.Сніг заграв різнобарвними кольорами.
5.Ввечері на небі спалахують міріади зірок а на морі стелиться місячна доріжка.
_____б
4. Розставте розділові знаки, дайте характеристику кожному речення за планом :
1. просте чи складне
2. сполучникове чи безсполучникове
3. якщо сполучникове – складносурядне (ССР) чи складнопідрядне (СПР) (3 б)
|
Речення |
Характеристика |
Бал |
1. |
Вони раділи справжньому теплу і сонцю які змінили все навкруги. |
|
1/ |
2. |
Уся природа розуміла що прийшла зима. |
|
1/ |
3. |
На морському березі діти збирали різнокольорові камінці дорослі спостерігали за ними. |
|
1/ |