Тренувальні вправи до теми «Питальні й відносні займенники»

Про матеріал
1. Переписати прислів’я; вказати займенники питальні та відносні. Як їх розрізнити? 2. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Визначте питальні та відносні займенники (надпишіть). Свою думку обґрунтуйте (усно). 3. Прочитайте речення. Визначте відмінки вжитих у них питальних і відносних займенників (надпишіть). 4. Скласти й записати речення зі словами що, який, щоб в одному випадку ці слова були відносними займенниками, а в іншому – сполучниками.
Перегляд файлу

Вправи до теми

 «ПИТАЛЬНІ Й ВІДНОСНІ ЗАЙМЕННИКИ»

  1. Переписати прислів’я; вказати займенники питальні та відносні. Як їх розрізнити?

Хто б старого коня та не проміняв би на молодого? Хто має розум, має і слово. Що то за край, де панує чужий звичай? Що край, то інший звичай. Який син не схожий на батька? Яке дерево — такий клин, який батько — такий син.

  1. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Визначте питальні та відносні займенники (надпишіть). Свою думку обґрунтуйте (усно).

1. Хто наш народ Яка у нього доля (Б. Симоненко). 2. Тільки тим історія належить хто сьогодні бореться й живе (В. Симоненко). Сіється сіється сніг. Що я зробив Що не зміг (В. Сосюра). 4. Нехай не знає втоми та рука що добре зерно в добру землю сіє (М. Рильський).

         Поясніть уживання розділових знаків (усно).

  1. Прочитайте речення. Визначте відмінки вжитих у них питальних і відносних займенників (надпишіть).

1. Ой чим же ти, мій краю, закрасився? (Б. Грінченко). 2. Мені дорога лише земля, з якої я росту (Л. Костенко). 3. Якого коня тобі серед поля вготовила доля? (Б. Олійник). 4. Учися пробачати, юний друже, якою б кривда не була (О. Лупій). 5.  Живе поезія у мові, якої мати вчила нас (М. Рильський). 6. Із ким ти всю ніченьку, пташко, співала в своєму саду? (Олександр Олесь). 7. Та до кого ж я літатиму? Кому в очі заглядатиму? (І. Драч). 8. Під чиїм же, коню, ми вікном? (Б. Олійник).

  1. Скласти й записати речення зі словами що, який, щоб в одному випадку ці слова були відносними займенниками, а в іншому – сполучниками.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Старко Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нестерович Юліана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 серпня 2020
Переглядів
5855
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку