Тренувальні вправи. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів.

Про матеріал
Презентація для 5 класу. Тренувальні вправи. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тренувальні вправи

Номер слайду 2

Хвилинка каліграфіїТт ти та ту ат ті ять іт ата ють. Театр Тарас Тимко турист. Тетяна, Тамара, Тая — імена.

Номер слайду 3

Вправи на повторення— Прочитайте слова. Яблуко, їжачок, єнот, йорж, вербою, майорить, поїдемо.— Які однакові звуки є в цих словах?— Спишіть. Підкресліть букви, що позначають два звуки.— Складіть розповідне, питальне й спонукальне речення зі словом верба.

Номер слайду 4

Гра «Утворіть пару».— До кожного слова лівого стовпчика доберіть слово з правого, яке допоможе правильно вибрати потрібну букву. П..ро медс..чі плечіпл..че китк..ти кленм..довий перакл..новий сичкр..ло числаз..рно крилаз..мля земліч..сло зерна

Номер слайду 5

Гра «Заповни пропуски».— Вставте пропущені букви. Л..сти, кр..ло, с..стра, з..рно, з..ма, ч..сло, в..сна, с..ло, шв..дкий, с..р..да.— Яке слово виявилося «зайвим»? Чому?— Які перевірні слова ви дібрали до інших слів?

Номер слайду 6

Робота в групах.— Переставте речення так, щоб вийшов текст. Він перев’язав йому ногу. Якось Микола ходив у ліс. Нога в нього була поранена. Скоро загоїлась нога в Журки. Під дубом він знайшов молодого журавля. Журавлик почав ходити по двору.

Номер слайду 7

Повторення правила— Прочитайте пари слів. Крило — крилазерно — зерназемля — землічисло — числа— Якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [е]?— Якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [и]?— Зробіть висновок.— Як же перевірити написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]?

Номер слайду 8

Первинне закріплення— Прочитайте слова. Як перевіряються ненаголошені голосні звуки [е], [и] в цих словах?С..рпи — серп, ст..пи — степ, м..чі — меч, гр..би — гриб, т..ни — тин, л..ни — лин.— Спишіть слова. Вставте пропущені букви.

Номер слайду 9

Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається?— Доберіть перевірні слова, які допомогли вам уставити пропущені букви. Спишіть вірш. ОСІНЬ Н..бесà прозорі,Мов гл..бінь ріки. Падають, як зорі,З явора л..стки. Дмитро Павличко

Номер слайду 10

Вправа 1— Прочитайте текст. Що цікавого про життя мурашок ви взнали?— Спишіть текст, уставляючи пропущені букви. До яких слів не потрібно добирати перевірні слова? Поясніть правопис цих слів.— Випишіть підкреслені слова, поділивши їх на склади для переносу. Гуляючи в лісі, ми спостерігаємо за життям мурашок. Вузенькі ст..жинки розбігаються від мурашиного міста. Одна зі ст..жок привела нас на б..рег нашої річки. Над кручею росло невелике д..ревце. Його гілки й л..сточки були обліплені мурашками.

Номер слайду 11

Гра «Утвори за зразком»Один Багато. Село селавесло ...сестра ...зима ...

Номер слайду 12

Робота в парах— Прочитайте. Уставте пропущені букви е або и. Для цього змініть слова так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним. Позначте наголос. З..мля — ... кр..ло — ...з..ма— ... в..рба— ...з..рно — ... св..ня — ...в..сло — ... ч..сло — ...

Номер слайду 13

Гра «У два стовпчики»— Запишіть слова у два стовпчики: у перший — ті, що потребують перевірки, у другий — ті, що не потребують перевірки.— Доберіть до слів першого стовпчика усно перевірні слова, які допоможуть правильно вставити пропущені букви. П..ро, т..хо, з..рно, бл..зько, л..гко, з..ма, ст..бло, п..ньок, гр..чка, з..лень.— Прочитайте слова першого стовпчика, назвіть вставлені букви. Які перевірні слова ви до них дібрали?

Номер слайду 14

Підбиття підсумків. Рефлексія— Чого вчилися на уроці?— Як можна дібрати перевірне слово? Наведіть приклади.— Зачитайте слова, які перевіряються способом словозміни.— Зачитайте слова, до яких добирали слова-«родичі».— Як дізнатися про правопис букви в ненаголошеному складі цього слова?

Номер слайду 15

Домашнє завдання Спишіть, уставляючи пропущені букви (е, и). Ми любимо весну, з..лену чудесну,Грімницю у тучі і дощик співучий,І луки ш..рокі, і ріки гл..бокі,І поле в..селе, і рідні оселі,І цвіт у маю — всю землю свою!Михайло Стельмах

pptx
Додано
8 січня
Переглядів
4089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку