Тренувальні вправи. Розвиток пам"яті та уваги молодших школярів

Про матеріал
Матеріал містить тренуальні вправи з розвитку пам"яті та уваги молодших школярів, викладені в ігровій формі. Може бути використаний на уроках математики, під час індивідуальної та позакласної роботи з учнями
Перегляд файлу

 

 


 Пам`ять – важлива властивість людського мозку. Поряд з увагою. Вона відіграє важливе значення в процесі навчання.

   Від чого залежить гарна  пам`ять і гостра увага? Як виявити початкові показники цих властивостей у дитини? Як перемогти неуважність, забудькуватість? Як допомогти дитині легко навчитися писати, розв`язувати задачі, приклади, вивчити таблицю множення, вірші?

   Отримати відповіді на ці питання ви зможете, коли  скористаєтесь порадами, які я пропоную.

   Тренувальні вправи стануть у пригоді не тільки в початкових класах, а і перетворять важкий період іспитів по закінченню школи в цікавий творчий процес підведення підсумків.

 

                         Тренувальні вправи  процесів уваги

 

Вправа перша

Згадайте свій останній візит в лікарню, магазин тощо. Намагайтеся відтворити в пам`яті подробиці. Згадайте, що першим притягло вашу увагу.

   Якщо спогади не мають чіткості, не збереглося яскравих моментів, то увага не була сконцентрована ні на жодному об`єкті.

    Якщо вражень небагато, але вони детальні, то концентрація уваги була високою.

 

Вправа друга

Впродовж декількох секунд уважно розгляньте малюнок:

                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Закрий зображення и спробуй перерахувати всі літери, які запам`ятав. Якщо результат позитивний,склади будь – яке слово. На останок назви, в яку геометричну фігуру  була вписана кожна літера.

 

 

Вправа третя

Розглянь малюнок впродовж декількох секунд. Намагайся запам`ятати все, що на ньому зображено, а потім  прибери його.

 

 

                                                                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перерахуй спочатку всі букви, а потім геометричні фігури, в які вони вписані.

 

ВИСНОВОК. Концентрація уваги  - це не зупинка мислення в одній точці, а його рух в одному напрямку.

 

Вправа четверта

Серед зображених фігур за 2 хвилини знайди  однакові фігури. При виконанні цього завдання буде відігравати роль не тільки увага, а і зорова пам`ять. Якщо вдалося виконати завдання за 2 хвилини, то це високі показники інтенсивності

уваги та зорової пам`яті.

 

 

 

                                                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа п`ята

За допомогою цієї вправи розвивається об`єм пам`яті.

Поглянь на малюнок і визнач, не рахуючи, скільки менших предметів містить великий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат вважається хорошим, якщо помилка складає  2-4 об`єкти.

 

Вправа шоста

Візьміть в обидві руки прості олівці і спробуйте намалювати одночасно лівою рукою кола, а правою трикутники. Домагайтеся якомога чіткішого зображення геометричних фігур.

 

ВИСНОВОК. Розподіляти увагу зручніше між дуже схожими діями, які ви умієте виконувати навіть із закритими очима.

 

Вправа сьома

За допомогою цієї вправи розвивається така властивість уваги як переключення.

Числа в лівому  потрібно додати, а в правому – помножити. Приклади потрібно розв`язувати по одному з кожного стовпчика (додавання, потім множення і т. д.) Заміряйте час, який буде затрачено на виконання завдання.

                2   2 =                                                         2   2 =                                                                                   

                3   2 =                                                         3   2 =                                                           

                7   3 =                                                         7   3 =

                4   4 =                                                         4   4 =

                5   3 =                                                         5   3 =                   

                2   5 =                                                         2   5 =

                6   4 =                                                         6   4 =

 

Оцінка результатів.

Кожна припущена  помилка – плюс 5 штрафних секунд. Якщо  час , витрачений на виконання завдання, не перевищує 2 хвилин, то це відмінний результат.

 

Вправа восьма

Якомога детальніше опиши наручний годинник чи якийсь інший предмет. Відзнач, скільки особливостей тобі вдалося виділити.

 

ВИСНОВОК. Пізнання повинно починатися з добре знайомих речей.

 

Вправа дев`ята

Тест «Чи спостережливий ти?»

1.Коли ти заходиш в будь – яке приміщення. То звертаєш увагу:

А) на розміщення столів, стільців та інших меблів;

Б) на дизайн розміщення меблів;

В) розглядаєш те, що висить на стінах.

2. При зустрічі з людиною:

А) ти дивишся тільки в обличчя;

Б) непомітно оглядаєш його з голови до ніг;

В) Звертаєш увагу тільки на окремі частини тіла (очі, ніс, губи тощо)

3. Що ти запам`ятовуєш в першу чергу, перебуваючи на природі:

А) кольори;

Б) небо;

В) почуття радості або смутку , які навіює побачене.

4. Вранці після пробудження:

А) відразу думаєш про справи, які потрібно зробити;

Б) згадуєш, що наснилося;

В) обдумуєш події минулого дня.

5. Коли сідаєш в громадський транспорт:

А) відразу проходиш вперед і займаєш вільне місце, ні на кого не звертаючи уваги;

Б) роздивляєшся тих, хто стоїть поруч;

В) перемовляєшся декількома словами з білетером чи пасажирами.

6. На вулиці ти:

А) спостерігаєш за транспортом;

Б) роздивляєшся фасади будинків, вітрини;

В) спостерігаєш за перехожими

7. Коли ти дивишся на вітрину:

А) цікавишся тим, що може стати корисним;

Б) дивишся на те, що в даний момент не потрібне;

 

В) уважно розглядаєш кожен предмет.

 

8. Якщо вдома потрібно щось знайти:

 

А) концентруєш увагу на тому місці, де, на твою думку, ти міг залишити цей предмет;

 

Б) шукає його по всій квартирі, навіть в кладочку чи антресолі;

 

В) звертаєшся до інших про допомогу.

 

9. Розглядаєш свою світлину часів дитинства:

 

А) хвилюєшся;

 

Б) тобі стає смішно;

 

В) намагаєшся згадати та пізнати тих, хто є на світлині.

 

10. Уяви, що потрібно прийняти участь у грі, правила якої ти не знаєш:

 

А) ти намагаєшся навчитися в неї грати;

 

Б) відмовляєшся після першої поразки;

 

В) взагалі на приймаєш участь.

 

11. Ти чекаєш на когось в парку чи на зупинці:

 

А) уважно спостерігаєш за тими, хто поруч з тобою;

 

Б) читаєш;

 

В) про щось думаєш чи просто мрієш.

 

12. Коли місячна ніч:

 

А) ти намагаєшся відшукати знайомі сузір`я;

 

Б) просто дивишся на небо;

 

В) взагалі дивишся на небо.

 

13. При читанні :

 

А) відмічаєш олівцем те місце, до якого дочитав;

 

Б) залишаєш закладинку;

 

В) довіряєш своїй пам`яті.

 

14. Про своїх сусідів ти пам`ятаєш:

 

А) їх ім`я та по батькові;

 

Б) їх зовнішність чи породу собаки;

 

В) нічого з названого.

 

 Висновок. Пам`ять потрібно тренувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку