Тренувальні вправи "Словосполучення. Речення"

Про матеріал
Тренувальні вправи з теми "Словосполучення. Речення" для учнів 5 класу. Матеріал може бути використаний під час уроку узагальнення знань з теми або під час самостійної роботи.
Перегляд файлу

5клас

Тренувальні вправи за темою «Словосполучення і члени речення»

 

  1. Завдання: дописати словосполучення.

Мова ( яка? )…                                                       Осінь ( яка? )…

Вивчати (що?)…                                                     Навчитися ( чого? )…

Користуватися (чим?)…                                        Виконати ( що? )…

Писати ( як? )…                                                      Бігти (як? )…

Працювати ( де? )…                                               Йти ( куди? )…

 

  1. 3 указаних пар слів випишіть словосполучення. Якою частиною мови виражене в них залежне слово? Надпишіть зверху. Позначте головне та залежне слово.

Білі троянди, до брата, приїхати до міста, з пагорба, на батька, схожий на батька, вдячний учителеві, грають весело, в підручнику, над деревами, за лісом.

 

2. Перепишіть. Визначте вид кожного речення за метою висловлення.

1. Хто наш народ? Яка у нього доля? Куди його коріння проросло? (В. Симоненко). 2. Хто може випити Дніпро? (М. Рильський). 3. Чиї це долини? Чиї це луги? Чию це калину гойдають вітри? (Л. Пилип’юк).

 

  1. Скласти з поданих слів речення-прислів'я й підкреслити  в них граматичну основу.
  • Не, кожух, чужий, гріє.
  • Ластівка, не, весни, робить, одна.
  • Рве, тиха, вода, греблі.
  • До, язик, доведе, Київ.
  • Суд, не. правда, боїться.
  • Під, вода, лежачий, не, камінь, тече.

 

4. Перепишіть. У кожному з речень підкресліть усі члени речення. З яким членом речення пов’язана кожна обставина? Якою частиною мови виражена? Накресліть схеми двох перших речень.

1. І лунають на калині ніжні співи солов’їні (Б. Кравчук). 2. Я вранці голос горлиці люблю (Л. Костенко). 3. Молода уперше в небі ластівка ширяє (М. Рильський). 4. А бджоли золоті так солодко гули (А. Камінчук). 5. Трави вільно підняли свої стебельця угору (Б. Грінчак).

 

5. Перепишіть, на місці крапок уставляючи дібрані з довідки обставини, які відповідають на зазначені в дужках питання. Підкресліть у реченнях усі члени речення.

1. Знов серце манить (куди?)... (М. Рильський). 2. Ми радості (к о л и?)... бажали людям (Д. Луценко). 3. Я в давню істину увірував (я к?)... (Олександр Олесь).

ДОВІДКА

Завжди. У дорогу. Глибоко.

 

https://padlet.com/natamartynenko/zl44dzdb6ki1

 

для 11 класса https://learningapps.org/view10262783?fbclid=IwAR0k0EgMGk2bf-7Kb1mJzxWX59nS8ecjWL6Q0ubNDGAKAtGIzNDs8hlK_hM

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
20712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку