5клас
Тренувальні вправи за темою «Словосполучення і члени речення»
Мова ( яка? )… Осінь ( яка? )…
Вивчати (що?)… Навчитися ( чого? )…
Користуватися (чим?)… Виконати ( що? )…
Писати ( як? )… Бігти (як? )…
Працювати ( де? )… Йти ( куди? )…
Білі троянди, до брата, приїхати до міста, з пагорба, на батька, схожий на батька, вдячний учителеві, грають весело, в підручнику, над деревами, за лісом.
2. Перепишіть. Визначте вид кожного речення за метою висловлення.
1. Хто наш народ? Яка у нього доля? Куди його коріння проросло? (В. Симоненко). 2. Хто може випити Дніпро? (М. Рильський). 3. Чиї це долини? Чиї це луги? Чию це калину гойдають вітри? (Л. Пилип’юк).
4. Перепишіть. У кожному з речень підкресліть усі члени речення. З яким членом речення пов’язана кожна обставина? Якою частиною мови виражена? Накресліть схеми двох перших речень.
1. І лунають на калині ніжні співи солов’їні (Б. Кравчук). 2. Я вранці голос горлиці люблю (Л. Костенко). 3. Молода уперше в небі ластівка ширяє (М. Рильський). 4. А бджоли золоті так солодко гули (А. Камінчук). 5. Трави вільно підняли свої стебельця угору (Б. Грінчак).
5. Перепишіть, на місці крапок уставляючи дібрані з довідки обставини, які відповідають на зазначені в дужках питання. Підкресліть у реченнях усі члени речення.
1. Знов серце манить (куди?)... (М. Рильський). 2. Ми радості (к о л и?)... бажали людям (Д. Луценко). 3. Я в давню істину увірував (я к?)... (Олександр Олесь).
ДОВІДКА
Завжди. У дорогу. Глибоко.
https://padlet.com/natamartynenko/zl44dzdb6ki1
для 11 класса https://learningapps.org/view10262783?fbclid=IwAR0k0EgMGk2bf-7Kb1mJzxWX59nS8ecjWL6Q0ubNDGAKAtGIzNDs8hlK_hM