Тренувальні вправи з теми "Фонетика. Орфографія"

Про матеріал
Презентація містить дидактичний матеріал з теми "Фонетика. Орфографія". може бути використаний на різних етапах мовної теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренувальні вправи. Тема «Фонетика. Орфографія»

Номер слайду 2

Вправа 1 Запишіть слова в три колонки, у яких: 1) звуків більше , ніж букв; 2) звуків і букв порівну; 3) звуків менше, ніж букв. Грядка, нянька, п’єса, ім’я, емаль, дощ, егоїзм, юнак, аджика, нізащо, в’юн, щавель, мільйон, дощечка, радість, олов’яний, земля, дзвоник, уряд, енергія, альбом, заява, м’який, няня, руїна, копія, меншість.

Номер слайду 3

Вправа 2 Випишіть слова в три колонки: 1) ті, яких не можна розривати для преносу; 2) ті, при переносі яких можна залишити дві перші букви; 3)ті, при переносі яких можна залишити три перші букви. Друг, район, мороз, оса, НАТО, двері, яма, явір, сиджу, сани, погріб, креслення, спів, картон, поріг, серпень, гуаш, рай, школа, учень.

Номер слайду 4

Вправа 3 Уставте на місці пропусків Е чи И. Д..легація, ет..кет, нет..рплячий, ст..скати, к..шеня, ім..нини, зд..рати, ст..лити, т..хнічний, л..пневий, хв..лястий, кр..чати, ен..ргетичний, р..петувати. Ключ. Підкресліть першу букву в словах, у яких вставили Е. Якщо ви правильно виконали завдання, то з підкресених букв прочитаєте назву річки.

Номер слайду 5

Вправа 4 Спишіть слова, уставляючи пропущену букву Е чи И. Ст..повий, майст..р, л..л..ка, приб..р..жний, зв..селити, тр..вога, в..дмідь, бр..ніти, вос..ни, дзв..ніти, ч..р..шня, підз..мелля, з..рновий, вел..тень, кол..сати, тижд..нь, дал..чінь, вит..рати, пш..ниця.

Номер слайду 6

Вправа 5 Спишіть слова , уставляючи пропущену букву. Ле..ко, во..ко, ні..ті, боро..ьба, моло..ьба, про..ьба, Вели..день, я..би, во..зал, рю..зак, фу..бол, повся..денний, ане..дот.

Номер слайду 7

Вправа 6 Спишіть слова, уставляючи , де потрібно , пропущену букву . Радіс..но, віс..ник, учас..ник, щотиж..невик, заздріс..ний, кіс..лявий, хвас..ливий, шіс..надцять, безжаліс..ний, виїз..ний, контрас..ний, швидкіс..ний, совіс..ний, зап’яс..ний, перехрес..ний.

Номер слайду 8

Вправа 7 Доберіть до кожного з поданих слів його форму або спільнокореневе слово, щоб відбулося чергування голосних звуків. Нога , плести, соколи, четвертий , ломити , заганяти, пекти , стелити, беру , летіти, перехід , гора , корінь, замітати, столи , печі, катати, заплітати, вільний, робітник.

Номер слайду 9

Вправа 8 Змініть слова або доберіть до них спільнокореневі так, щоб відбулося чергування приголосних звуків. Флешка, муха, берег, язик, тихо, річний, сидіти, їздити, нога, вухо, летіти, дружити, горох, книга, футболка, сніг, щітка, допомога.

Номер слайду 10

Вправа 9 Зробити фонетичний розбір слів. П’ять, узбережжя, рідня

Номер слайду 11

Вправа 10 Вставте апостроф або м’який знак. Дит..ясла. духм..яні снопи, ін..єкція, в..яжеться, Р..єпін, св..ятопис, п..ятсот, кров..ю, міл..йони, В..єтнам, бур..як, різ..ба, Парас..чин, дикан..ський, стан..мо, заховайс.., у куз..ні, прал..ня, гарнен..кий, тіт..ці, рибон..ки, брен..кати, Ковал..чук, щонаймен..ший, учител..ство, камін..чик, різ..бяр, сон..ця, медал..йон, чотир..ма, лял..ці, с..міх, бат..ківський, голуб..ятко, духм..яний.

pptx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
2057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку