Труд.навчання 3 кл. Урок 23. Мозаїка з природних та штучних матеріалів

Про матеріал
Конспект уроку на тему Мозаїка з природних та штучних матеріалів. Цікава у виготовленні тема, дітки були задоволені.
Перегляд файлу

Труд.навчання 3 кл. Урок 23. Мозаїка з природних та штучних матеріалів

Мета: поглибити знання учнів про мозаїку; вдосконалювати навички роботи з різними матеріалами; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, охайність; формувати естетичне почуття, смак; стимулювати творчий потенціал учнів.
Обладнання: соломка, блакитна тканина, кольоровий картон, кольоровий папір, клей ПВА, дощечка-підставка, пензлик для клею, ножиці, зразки виробів, мультимедійна дошка.

предыдущий урок

 

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.gif
конспекты уроков 

 

следующий урок
 

Хід уроку. Труд.навчання 3 кл. Мозаїка з природних та штучних матеріалів
І.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.     Привітання
Сонце встало — запалало, І дітей всіх привітало... Доброго ранку, сонечко! Доброго ранку, діточки! Доброго ранку, квіточки! Хай цвіте лужочок І шумить гайочок... Хай блищить ставочок... Хай щебечуть пташечки, Повзають комашечки... Хай сміються діточки! Доброго ранку ВСІМ!
2.     Перевірка готовності до уроку
3.     Упорядкування робочих місць
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
 Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати в техніці мозаїки. Виготовимо мозаїку із соломки.
2.    Розповідь учителя
 А що саме ми виготовлятимемо із соломки — відгадайте!
  Я так схожий на жовту кульку, 
Маю я рум'яний бочок. 
Відгадайте-но, як же я звуся. 
Відгадали? Так, я — ... (Колобок).
— Які матеріали будемо використовувати під час роботи?
Мультимедійна презентація
Солома — сільськогосподарські відходи зі стебел зернових рослин.
Використовується у тваринництві як підстилка для тварин, як добавка до раціону тварин, а також для покрівлі будівель і як енергетична сировина.
Розрізняють озиму і ярову солому, злакову і бобову, а за видами рослин — пшеничну, житню, ячмінну, лляну, конопляну та ін.
Із соломи за українською традицією виготовляють головні убори — брилі, жіночі капелюшки.
Бриль, солом'яний капелюх — традиційний український сільський літній головний убір, переважно чоловічий, з плетеної соломи або очерету. Брилі плели по українських селах із житньої, пшеничної соломи або очерету, адже цей матеріал був найкращим захисником від палючого літнього сонця під час роботи в полі або на левадах.
У різних народів світу поширені солом'яні іграшки, прикраси тощо (див. додаток на с. 40).
Фізкультхвилинка
Добре те, що в нашій річці
Синя, не брудна вода, (Плавають.)
І мене матуся рідна
Після школи зустріче. (Стрибають.)
Добре гратися надворі, (Плескають у долоні.)
Добре вчитися у школі! (Сідають за парти.)
Пригадаймо, друзі, вмить.
Як пшениченька шумить:
Як в гайку струмок дзвенить.
Як бджола в садку бринить.
Як шумлять у птаха крила,
В морі синьому вітрила.
Вітер з гаєм розмовляє.
Поміж листячком гуляє.
І ми всі трохи пошуміли.
Від роботи відпочили.
3.    Демонстрування та аналіз зразка
1)     Інструктаж учителя.
Мультимедійна презентація. Робота за підручником (с. 70)
1. На картоні зробіть аплікацію — пейзаж. (Хатку, доріжку, дерева тощо.)
2. Виріжте шаблон Колобка з картону.
3. Наклейте підготовлену соломку на картон.
4. Покладіть зверху шаблон та обведіть олівцем.
5. Виріжте Колобка із соломки на дощечці-підставці.
6. Наклейте Колобка на основу.
7. Прикрасьте композицію.
2)     Повторення правил безпеки під час роботи.
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
 Подивіться, які гарні у вас роботи!
 Сьогодні ви на славу потрудилися. У вас усе вийшло завдяки вашому терпінню, увазі та вмінню співпрацювати одне з одним.
V.    ПІДСУМОК УРОКУ. Труд.навчання 3 кл. Мозаїка з природних та штучних матеріалів
 Чи сподобався вам урок?
 Про що нове ви дізналися на уроці?
 Чого навчилися?

Додаток
ІСТОРИЧНІ ЗГАДКИ ПРО ПЛЕТІННЯ З СОЛОМКИ
Практично неможливо визначити, коли з'явився перший плетений виріб. Але відомо, що в Древньому Єгипті плетіння з соломки набуло значного поширення. Умільці використовували для своєї роботи солому пшениці, жита й інших зернових культур, що вирощувалися у їхній місцевості.
При цьому в кожному виробі яскраво відбивалися особливості національної культури, а також властивості самого матеріалу, з якого він зроблений.
Соломою покривали дахи будівель, годували худобу і підстеляли нею в хлівах. Солома «взувала» й «одягала» селян, утеплювала їхнє житло і служила їм постіллю. З неї люди навчилися виготовляти брилі, кошики, килимки тощо.
Широке застосування мали побутові предмети (посуд і кошики для зберігання зерна та муки, перенесення предметів, збирання грибів та ягід).
Довершеність форм, плавність контурів, графічний ритм горизонтальних джгутів (скрутнів) соломи і діагоналей перетяжок, що ясно читаються на світлому фоні соломи і декоративно збагачують фактуру поверхні, висока майстерність виконання — усі ці якості свідчать про те, що плетені з соломи предмети належать до творів народного декоративного мистецтва. У них сконцентрований досвід багатьох поколінь, які досконало пізнали декоративні й пластичні властивості матеріалів та характерні для цієї техніки закони формоутворення.
У художніх виробах провідного значення набуває інтенсивний переливчастий блиск житньої соломи. Ми переконані, що відтінків у соломи біля сотні: від білого і жовто-лимонного до буро-жовтого і червоно-коричневого.
Стебла рослини жнуть серпом чи зрізують великим ножем під самий корінь. Стебло будь-якої злакової рослини, культурної чи дикорослої, розділено на декілька частин, які називаються вузлами. Кожна така частина називається колінцем, чи міжвузлям. Найдовше колінце знаходиться вгорі і завершується колоском, а найкоротше і найтовстіше — внизу біля кореня. У жита верхнє колінце може досягати завдовжки 1,5 м. Соломина на цій ділянці вузька з невеликим звуженням у діаметрі. Стінки соломини хоча і дуже тонкі, але досить міцні. Тому верхнє колінце — хороший матеріал для будь-якого виду робіт.
Висушену під навісом солому розподіляють на дві частини. Одну зберігають на горищі або в сухому приміщенні, зв'язавши в снопи. Іншу попередньо обробляють. Спочатку в кожної соломини ножицями відрізають колосся, видаляють покривне листя, а потім розрізають на окремі колінця, видаляючи вузли. Нарізані колінця сортують.

docx
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку