​ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ. 4 КЛАС. НОВА ПРОГРАМА Тема. Орігамі. Створення об'ємних фігур тварин та птахів

Про матеріал

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ. 4 КЛАС. НОВА ПРОГРАМА

Тема. Орігамі. Створення об'ємних фігур тварин та птахів

Мета: - ознайомити учнів з історією виникнення розвитку мистецтва орігамі;

- навчати читати креслення, дотримуватись правил складання;

- стимулювати розвиток памяті,покращувати окомір;

- розвивати творчі здібності, естетичний смак;

- виховання в учнів ціннісного ставлення до себе як до суб'єкта

предметно-перетворювальної діяльності;

  • -формування навичок економного використання матеріалів.
Перегляд файлу

 ТРУДОВЕ  НАВЧАННЯ. 4  КЛАС.  НОВА  ПРОГРАМА

  Тема.  Орігамі.  Створення  об’ємних  фігур тварин  та  птахів

   Мета:  - ознайомити  учнів  з  історією  виникнення розвитку  мистецтва орігамі;

   - навчати читати  креслення, дотримуватись  правил  складання;

   - стимулювати  розвиток  памяті,покращувати  окомір;

   - розвивати  творчі  здібності,  естетичний  смак;

   -  виховання  в  учнів  ціннісного  ставлення  до  себе  як  до  суб’єкта 

      предметно-перетворювальної  діяльності;

  • формування  навичок  економного  використання  матеріалів.

 

Тип  уроку:       вивчення  нового  матеріалу.

 

Матеріали:    -  папір   для  складання  фігурок.

 

  Обладнання:  - інструкційні  картки  виготовлення

                             фігурок  орігамі – «голуба», 

                              «цикади»,  «свинки»;

                            - ілюстрації;

                            - готові  фігури  орігамі;

                            - іграшковий   мікрофон  для  вправи 

                               «Мікрофон».

І.  Етап  орієнтації

    Сьогоднішній  урок – це  урок  про  давнє  японське  мистецтво,  про  особливе  мистецтво,  яке, долаючи  кордони  прийшло  до  нас. Наш  урок  сьогодні  про  орігамі.  Це  перший  урок  з  пари  уроків .  Чи  вам  доводилося  чути  таке  слово?  Чи  знаєте,  що  воно  означає ?                                                                               

ІІ.  Етап  покладання  мети

  На  уроці  ми  ознайомимося  з  історією  розвитку  мистецтва  та  повправляємося  у  майстерності,  виготовляючи  нескладні  фігури  орігамі.

ІІІ.  Етап  проектування

    Отже,  наш  урок  буде  багатим  на  цікавий  матеріал.

   Нам  потрібно  спланувати  його  так,  щоб  встигнути  все  зробити.  Тому  висловлюйте  свої  пропозиції  відносно  послідовності  роботи  на  уроці.

   На  попередньому  уроці  деякі  з  вас,  учні,  отримали  завдання  підготувати  коротенькі  повідомлення  про  орігамі. Тому  зараз  за  допомогою  іграшкового  мікрофону  поділіться  цікавою  інформацією  з  усіма.

Вправа  «Мікрофон».

 ( Відповіді  не  критикуються, учні  висловлюються  у  довільній  формі.)                                

А  для  чого  нам  знайомитись  з  орігамі? 

Насамперед,  це  дуже  цікаво,  захоплююче,  дивовижно.  Адже,  орігамі  дає  можливість  створити  свій  власний  світ,  жителями  якого  будуть  створені  вами  моделі.  Відкритки  з  авторськими  прикрасами,  кусудами,  тваринки,  пташки,  комашки,  різні  предмети  побуту  та  безліч  інших цікавинок – все  це  буде  вам  під  силу  після  того,  як  ближче  познайомитесь з  орігамі  та  будете  виконувати  вказівки  вчителя.

IV.    Етап  виконання  плану  діяльності

а)  теорія

   Мистецтво  створення  паперових  моделей  нараховує  понад  2000  років  і  його  історія  повна  яскравих  сторінок.  Мова  йде  про  орігамі.

   Орігамі – це  японське  мистецтво  складання  моделей  з  паперу.  Свою  назву  воно  отримало  від  японських  слів  «орі»  - складати,  «гамі» - папір.

   Це  мистецтво  не  знає  кордонів  і  доступне  людям  будь-якого  віку – і дорослим,  і  малим.  В  давні  часи  орігамі  було  не  лише  мистецтвом,  а  ще  й  наукою,  яка  навчала  точності  і  терпіння. 

   Тоді  були  популярними  записки,  складені  у  формі  метелика,  журавля,  квіти  були  символом  дружби  і  доброго  побажання  для коханої  людини..

   На  Заході  до  нього  довгий  час  ставились  як  до  дитячої  забави  і  не  визнавали  його  мистецтвом.  Багато  поколінь  хлопчиків  і  дівчаток  в  Європі  і  Америці  складали  в  дитинстві  паперових  пташок,  жабок,  що  скачуть,  а  також  ліхтарики,  кораблики.                                         

  Лише  після  немалого  проміжку  часу  нарешті світ  побачив  в  орігамі  те  мистецтво, котре  розвиває  творчість  та  інтелектуальні  здібності  людини.

 (  демонстрація ілюстрацій  із  зображенням  виробів)

  • Отже,  ви  вже  зрозуміли  про  що  йде  мова.
  • Чи  доводилось  вам  коли-небудь  спробувати  створити  щось  у  цій  техніці,  техніці  орігамі?

(Кораблики,  літачки,  тюльпани,  коробочки,  пілотки.)

  • Так,  дійсно,  ми  з  дитинства  знайомі  з  такими  фігурками,  але  не  знали,  що  це  мистецтво.

   А  тепер  пропоную  вашій  увазі  готові  вироби.

   (Демонстрація  готових  виробів)

   Розглядаючи  ці  витвори  мистецтва,  можна  подумати,  що  це  не  людські  руки  створили  їх, або це  витвори  рук  людей  з неймовірним  талантом,  але  не  варто  робити  поспішний  висновок.  Все  у  ваших  руках.  Головне  бути  уважним,  зібраним,  наполегливим.  Вірити  у  свої  сили.

  • Чи  сподобались  вам  моделі  орігамі?
  • Котра  з  них  найбільше  припала  до  душі?

Згодна.  Всі  вони  чудові.  Але  головне  те,  що  для   їх  виготовлення потрібно  докласти  чимало  зусиль.  Потрібні  неабиякі  навики  у  техніці, аби  вдалось  зробити  ці  фігурки.

   -   Ми  з  вами  сьогодні  спробуємо  себе  у ролі  орігамістів.

  Так,  роль  складна,  але:

 починаючи  складання  будь-якої  моделі,  дотримуйтесь  одного  золотого  правила – завжди  дивіться  не  тільки  на  ту  операцію,  яка  вам  зараз  потрібна,  але  й  на  2-3 кроки  вперед,  щоб  уявити  кінцевий  результат  всієї  роботи.  Можна  навіть  спочатку  подивитись  на  кінцеві  операції,  щоб  уявити,  якою  має  бути  модель. Крім цього,  бажання  зробити  точно  таку  ж,  надасть  вам  сили  і  азарту. І  взагалі,  ніколи  не  втрачайте  надію,  займаючись  орігамі.  Якщо  не  вийде  зараз,  спробуйте  ще і  ще  раз – до  тих  пір,  поки  не  отримаєте  бажаного  результату!

       б) практика  

   Кожному  з  вас  вже  зразу  хотілося  б за  кілька  хвилин  навчитись  робити  будь-яку  з  таких  фігурок,  але  для  цього  потрібно  буде більше  часу.

  Сьогодні  ми  з  вами  спробуємо  освоїти  спеціальні  прийоми  у техніці  складання,  які  будуть  успішним  початком  для  виготовлення  фігурок  орігамі.

   Пропоную  вам  цю  роботу  виконувати  в  парах.

        Вашим  напарником  буде  сусід  по  парті. Адже  вдвох  легше  прочитати  схеми  та  додуматися  до  правильного  виконання  завдання.

(Роздаю  папки  з  інструкціями).

 Перед  вами  є  папки  з  потрібною  вам інформацією:

-  правила роботи  в  парах; (Див. загальні додатки 1)

-  правила  складання  фігурок  орігамі;  (Див. додаток 1).

-  інструкційні  картки  виготовлення  фігурок;  (Див.  додаток  2 -4).

   Крім  того,  давайте  урізноманітнимо  наше  завдання:

кожен  ряд  отримав  інструкційну  картку виготовлення  іншої  фігури.   Там  є  схеми  виготовлення  «голуба»,  «свинки»,  «цикади».  Для  того,  щоб  у  вільний  від  уроків  час, ви  змогли  поділитись  отриманими  на  уроці  уміннями.

Розгляньте  технологічні  картки,  на яких  чітко вказано  кожен  крок.  Будьте  уважними!  Пам’ятайте, акуратність – дуже  важлива  і  корисна  риса  у складанні  орігамі.

Спочатку  уважно  вивчіть  схеми.

Сьогодні  ми  спробуємо  зробити  нові  для  вас  фігурки.

    Отже,  приступимо  до  роботи!  

Уважно  почитайте  технологічну  картку. Усі  фігурки  будемо  виготовляти  з  паперу  квадратної  форми.

(Розгляд  технологічних  карток,  які  розміщені  на  дошці).

 Зверніть  увагу  на  те  що, ніде  не використовуються  ні  ножиці, ні клей.

Нагадую,  вивчіть кожен  крок,  описаний  у  технологічній  картці. Там по  7-8  кроків.  Будьте  уважними!  (Вчитель по  черзі  демонструє  поетапне   виготовлення  усіх  трьох   фігурок  орігамі).

(Учні  виконують  практичну  роботу,  вчитель  корегує  їх  дії,  виправляє  помилки).

   Засвоївши  виконання  навіть  цих  простих  фігур,  ми  стали  на  перший  ступінь  високої  піраміди  орігамі.  На  цьому  наше  знайомство  з  орігамі  не  закінчується,  ми  його  продовжимо  на  наступному  уроці.

V.   Етап  контрольно-оцінювальний

Вправа  « Ти – мені,  я – тобі ».

Завдання:  сформулювати  і задати  запитання  про  орігамі  сусіду по  парті. Оцінити  відповідь  згідно  з  критеріями  стандарту,  закладеного  в  навчальній  програмі.

(  Проводжу  оцінювання  знань  учнів). 

   На  завершення  нашого  уроку  пропоную  вам  розгадати  кросворд,  тоді  ви  зможете прочитати  в  рамочці  слово,  яке  є ключем  нашого уроку.

                                            Кросворд

1.  Почуття,  яке  переповнює  людину,  при   досягненні  мети. ( Задоволення ).

2.  Наслідок  виконання  дії. ( Результат)

3.  Кінцевий  результат  роботи. ( Виріб )

4.  Людина,  яка  займається  мистецтвом  орігамі. ( Орігаміст )

5.  Риса  характеру,  що  необхідна  при  виконанні  виробів  у техніці  орігамі.

                                                                                                     ( Акуратність )

6.  Цю  властивість  людського  організму  розвиває  мистецтво   орігамі.  

                                                                                                      (Окомір)

7. Країна,  де  зародилось  мистецтво  орігамі.

    (Японія ).

                                                         

 

з

а

д

о

в

о

л

е

н

н

я

 

 

р

е

з

у

л

ь

т

а

т

в

и

р

і

 

о

р

і

г

а

м

і

с

т

 

а

к

у

р

а

т

н

і

с

т

ь

 

о

к

о

м

і

р

 

я

п

о

н

і

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Додатки

                               Додаток 1

        Правила  з  техніки  складання  орігамі

-  найважливішим  у  мистецтві  орігамі  є уважно  слідкувати  за  тим,  щоб  краї  і  кути  фігурки  точно  співпадали  один  з  одним;

 

-  чим  акуратніше попрацюєш,  тим  кращою  буде  фігурка;

-  лінії  згинів  необхідно  розгладжувати.  Це  краще  зробити   нігтем.

-  складання  фігури  йде  крок  за  кроком  за   схемою;

-  кожен  малюнок  показує,  якою  фігура  повинна   бути,  і  дає  вказівки  для 

    подальших  кроків.

-  якщо  зявилися  труднощі  в  роботі,  насамперед   ще  раз  проглянь 

   попередні  етапи  складання.

   Потім  уважно  вивчи   два  наступних  малюнки,   щоб  зрозуміти,  де  саме   

    допущена  помилка.

       Успіху  тобі,  творчості,  натхнення!

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Інструкційна  картка

       виготовлення  фігури   технікою  орігамі

 

 

 

 

 

 

                                                                    1.Зробіть

                                                                        перегин  та

                                                                        зігніть

                                                                        аркуш  по  діагоналі

 

 

 

 

 

 2.  Зігніть  гострі  кути        3. Відігніть  верхній

                                                    шар  трохи  навскіс

 

 

 

 

 

 

 

4. Верхній  шар  віді-          5. Нижній  шар  зігніть

гніть   по  пунктирній              в  тому  ж  напрямку,                                                        

лінії                                           але  з  невеликим

                                                   відступом 

 

 

 

 

 

 

 

6. Відігніть  краї  назад        7.  Готова  фігурка

 

 

 

 

 

 

 

                     Інструкційна  картка

             виготовлення  фігурки  орігамі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  1.Зробіть   перегин

                                                     та  зігніть  аркуш

                                                     по  діагоналі 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  2. Оба  кути  зігніть            3. Верхній  кут  зігніть    

      по  пунктирній  лінії           по  пунктирній  лінії  

-          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Складіть  фігурку                 5.  Відігніть  крила          

    Вдвоє

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Зробіть  голову,  вві-             7.  Готовий  голуб

    гнувши  кут  вниз

 

 

                         Інструкційна  картка  складання  фігурки  орігамі

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   1.Зробіть  горизонталь-

                                                     ний  перегин  і  зігніть 

                                                     до  нього верхню  та

                                                     нижню  половинки

 

 

 

 

                                                        2. Зробіть  згини 

                                                            кожного  кута

 

 

 

 

                                                       3.  Зігніть  внутрішні 

                                                            кути  до  центру  

 

 

 

 

 

 

 

                                                        4.   Переверніть

 

 

 

 

 

                                                      5.  Складіть  по 

                                                           поздовжній

                                                            осі

 

 

 

 

 

                                                      6. Зігніть  кути  до  лінії  згину

 

                                                          

 

 

 

 

 

7.Спереду  та  ззаду                  8. Свинка  готова

   робіть  згин  всередину

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.           Журавлик,  журавлик,

                японський  журавлик,

                ти  вічно  живий  сувенір.

                     Техніка  орігамі.    Створення  об’ємних  фігур  технікою 

                      орігамі.    Доповнення  орігамі  додатковими  елементами  та 

                      оздоблення  за  власним  задумом. Виконання  фігурки 

                     японського  журавлика та  створення  композицій  із  нею

 

Мета: - ознайомити  із  історією  фігурки  японського  журавлика;

             - навчати  дотримуватись  правил  складання;

             - вчити  слухати  усні  рекомендації  вчителя,  робити  послідовні  дії;

        - виготовити  фігурку  японського  журавлика  за  поданою  схемою;

        - навчати  створювати композиції використовуючи фігурки  журавликів;

             - розвивати  творчі  здібності,  впевненість  у  своїх можливостях;

           -  вміння  працювати  в  команді;

            -  розвиток  навичок  виконання  операцій  із  ручних  технік  обробки 

             паперу;

           - економне  використання  матеріалів;

            - стимулювати  розвиток   памяті, покращувати  окомір;

  •       - шанобливе  ставлення  до  людей  праці  до  культурних  традицій 

       народів  світу.

 

Тип  уроку:        комбінований

 

          Обладнання:  -  дидактичний  матеріал:

                            - інструкційні  картки  виготовлення  фігурки японського журавлика;

                  -  картки  з  правилами  по  техніці  складання  орігамі;

                 -  картки  з  правилами   роботи  в   групах;                

         -  картки  з  завданням  для  кожної  групи;

         -  таблиці  для  проведення інтерактивної  вправи  «Ерудит».                  

         -  іграшковий  мікрофон  для  проведення   інтерактивної  вправи 

          «Мікрофон»;

 

 Матеріали: -  папір  для  виготовлення  фігурки  журавлика, 

          - заготовка  «попередньої  основи»,  матеріали  для виготовлення   композицій:

          - білий  аркуш  картону,  фарби,     пензлики, чорна  гелева  ручка;

          - білий  аркуш  картону,  кольоровий   папір,  клей,  ножиці;

         - білий  аркуш  картону,  пластелин,   стеки,  дощечка  для  ліплення.

 

                            Хід  уроку                        

І.        Етап  орієнтації

         Сьогоднішній  урок  є  другим  уроком  в  системі  уроків  за темою «Орігамі».  Ми  ще  на  сходинку  піднімемось  у  даній  техніці,  зробимо  крок  до  здійснення  мрій  усіх  дітей  світу.

ІІ.      Етап  покладання  мети

В  ході  цього  уроку  ми  ознайомимось  з  історією фігурки  японського  журавлика,  навчатимемось  дотримуватись  правил  складання  орігамі,  слухати  усні  рекомендації  вчителя,  читати  креслення,  а  також   виготовимо  фігурку  японського  журавлика.

ІІІ.      Етап  проектування

      Чому  ж  журавлика?  Бо  в  Японії   журавлик – символ  здійснення  мрій  всіх  дітей,  а  особливо  Салако  Сасакі – японської  дівчинки – легенди.

ІV. Етап  організації  виконання  плану  діяльності

             Вправа   « Продовж  думку »

  • Вперше  орігамі  зародилося  в … ( Японії ).
  • Слово  орігамі  означає…  ( «орі» - складати,  «гамі» - папір;  походить  від  японських  слів.).
  • Мистецтво  створення  паперових  моделей  нараховує…( 2000  років ).
  • Для  того, щоб  правильно  виготовити  фігурку  орігамі,  потрібно…

     ( чітко  дотримуватись  інструкції  складання ).

  • Орігамі  на  Сході  вважалось  символом…  (миру,  спокою  і  сімейного  вогнища ).
  •  Записки,  складені  у  формі  метелика,  квітки,  були…  (символом  дружби,  прихильності,  доброго  побажання ).

   Вправа  «Мікрофон»

   Познайомити  товаришів  із тими  повідомленнями, які  ви  підготували  за  темою  « Орігамі».  (Див.  додаток  1)

а)    теорія

    Зараз  орігамі  захоплюється  весь  світ!  І  це  не  дивно.

Адже  з  одного  листка  паперу  можна  скласти  тисячі  найрізноманітніших  фігурок.  Нескладні  прийоми  складання  і  безмежна  фантазія  можуть  створити  за  допомогою  орігамі  весь  світ.  Світ  особливий – радісний,  веселий,  добрий, - і ні  на  що  інше  не  схожий.  А  тепер я  розкажу  вам  одну  історію,  на  жаль,  сумну,  навіть  трагічну.

    В  1945  році,  в  кінці  Другої  світової  війни,  на  японське  місто  Хіросіма  була  скинута  американська  атомна  бомба,  яка  забрала  більше  75.000  життів.  Ті,  хто  не  згорів  заживо,  були  приречені  на  повільну смерть  в  муках – смерть від  лейкемії – захворювання  крові,  яке  було  викликане  опроміненням. 

  Серед  них  була  і  Садако  Сасакі,  лейкемія  в  якої  була  виявлена  в  1955  році.  На  той  час  їй  було  12  років. 

   В  той  трагічний  день  Садако  була  в  2 кілометрах  від  епіцентру вибуху.  Вона  була  лише  однією  з  тисяч  опромінених  в  той  день  дітей,  яким  через  роки  був  поставлений  діагноз – лейкемія, або  «атомна  хвороба».

   Коли  Садако  лежала  в  лікарні,  один із  її  друзів  склав  для  дівчинки  паперового  журавлика.  Це  був  символічний  жест,  тому  що  журавель  в  Японії  здавна  вважався  священним  птахом,  який  живе  тисячу  років  і  виконує  найзаповітніші  бажання.  Але  бажання  могло  збутися  лише  у  людини,  котра  своїми  руками  складе  з  паперу  тисячу  журавликів.

   Садако  почала  складати  паперових  журавликів.  Вона  робила  їх  з  будь-якого  аркуша  паперу, який  потрапляв  їй  під  руку.  Спочатку дівчинка  хотіла  побажати  здоровя  для  себе, але  потім передумала  і  почала  просити  у священного  журавля  миру  для  всіх дітей  нашої  планети. 
    До  дня  своєї  смерті  Садако  встигла  зробити  з  паперу  644  журавлики.  Пізніше  її  друзі  склали  журавликів,  яких  не  вистачало.  Через деякий  час  японські  діти  організували  свій  клуб  і  почали  збирати гроші  на  памятник  всім  дітям,  які  загинули  від  атомної  бомби.

   За  три  роки  вони  зуміли  зібрати  потрібну  суму. В цьому  їм  допомогли  ровесники  ще  з  9  країн. В  кінці  1958  року  в Хіросімі  був  облаштований  парк  Миру, і в  ньому  зявився  монумент, про  який  мріяли друзі  Садако. З  тих  пір  і  до  наших  днів  кожен  рік  6  серпня, в  день  бомбардування,  цей  монумент  покривається  гірляндами  з  тисяч  паперових журавликів. 

  В  наш  час,  коли  на  Україні  така  неспокійна  ситуація,  чого  б  ви  хотіли  побажати  усім-усім?

_Звісно,  миру.

    Я  пропоную  вам  приєднатись  до  своїх  японських  ровесників, хоча  б  подумки. Давайте допоможемо  їм  виготовити  частинку  гірлянди  з  японських  журавликів, чим  підтримаємо  пам’ять  про  Садако  Сасакі  і  всіх  загиблих 

дітей  світу.

б)   практика

   На  минулому  уроці  ми  навчались  виготовляти  простенькі  фігурки  в  техніці  орігамі, а  сьогодні  пропоную  зробити  японського  журавлика.

   Але  для  того,  щоб  правильно  виготовити  будь-яку  фігуру,  потрібно  взяти  до  уваги  правила  з  техніки  складання  орігамі.  Це  радять  вам  відомі  орігамісти.  (див.  додаток  1 попереднього  уроку).

  Тепер  і  ви  зможете  приєднатися  до  давнього  японського  мистецтва  і  створити  свою  власну  колекцію.  Кількість  її  «жителів»  може  бути  необмежена,  вона  залежить  від  вашої  фантазії,  бажання  і  наполягливості.  Розпочнемо  з  журавлика.

          Уважно  розгляньте  схеми.

(На  кожній  парті є  схеми – інструкційні  картки  виготовлення  фігури.  )

 

                      Інструкційна  картка

  виготовлення  фігурки  технікою  орігамі

                                «Журавлик»

 

 

 

 

                                                          1.  Зігніть  листок 

                                                               по  діагоналі.

 

  2.  Складіть  по

       вертикалі

 

 

3.  Розправте 

      верхній 

      трикутник

      в   квадрат

 

 

  4.   Переверніть

 

 

 

  5.  Перекиньте

       трикутник 

        направо

 

 

 

 

 

  6.  Розправте

      трикутник 

      в  квадрат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  7.  Складіть  верхній  шар     8. Відігніть  їх  назад

       бокових кутів  до

       середини

 

                                                  9.  Розігніть  верхній 

                                                       шар  по  лініях

                                                       згину 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   10. Переверніть  фігуру       11. Зробіть  згини  до

                                                         Середини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 12. Розверніть  верхній       13. Зробіть  на  правому

      шар  по  лінії  згину             нижньому  кінці

                                                     згин  всередину

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  14. Зробіть  згин  всере-      15. Зігнути  всередину

        дину  на  лівому                   лівий  кінчик

        кінці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   16. Зігнути  крила                  17. Розправити  їх             

         навскоси

 

 

 

                                                    18. Готова  фігура

 

 

 

 

 

    Погляньте  на  уже  виконану  фігурку  журавлика. 

 Почнемо  роботу.

   ( Розгляд  та  аналіз  зразка.  Розгляд  схеми. Демонструю поетапне  виготовлення  фігури).

    Схема  виготовлення  журавлика налічує  18  етапів. Будьте  уважні,  виконуйте  всі  поради  з техніки  складання.  (Корегування  роботи  учнів).

      Вправа  «Робота  в  групах»

     Тепер  настав  час  для  нашої  ще  однієї  важливої  роботи. Пограємо  у  гру « Мистецька  студія».  Але  для  цього  ми  поділимось  на  три  групи,  кожна  з  яких  отримає  окреме  завдання. А  ще  для  злагодженої  роботи  потрібні  асистенти.

     Для  поділу  на  групи  пропоную  вам  кружечки  трьох  кольорів.  Виберіть  собі  будь-який.

     Тепер  учні,  котрі  вибрали  кружечки  червоного  кольору,  сядуть  за  стіл  №1,  хто  вибрав  кружечки  жовтого  кольору – за  стіл  №2, і  нарешті  ті,  хто  має  кружечки  зеленого  кольору, – за   стіл  №3.

 Займіть, будь ласка,  свої  місця  відповідно  до  кольорів  кружечків  і номерів  столів.

   Кожна  з  груп  отримає  окреме  завдання, адже  кожна група – це команда митців.(Див.  додато 3-5).

   Тепер  запрошую  до  себе  по  одному  учаснику  від  кожної  команди  для  отримання  завдання.

( Оголошую  завдання  для  команд,  а  також,  щоб  робота  була    чітко організована, нагадую  правила  роботи  в  групах.)(див.  додаток 2  )

    Перед  вами  є  матеріали,  а  також  інструкція  для  виконання  завдання. (Див.  додаток 3-5 ) Ознайомтеся  з  ними  і  приступайте  до  роботи.  Пам’ятайте,  що  робота обмежена  в  часі. Вам  знадобляться  правила  композиційної  побудови.  Давайте  колективно  їх  пригадаємо.

 

                                   Чим  же  будуть  займатися  асистенти ?

В  їх  обов’язки  входить:

- зібрати фігурки журавликів, які залишились  незадіяними  в композиціях.

- зробити  гірлянду  з  японських  журавликів  (насилити   зроблених журавликів  на  ниточку);

-  організувати  виставку  гірлянди  та  робіт  мистецької  студії.

VII.   Етап  контрольно-оцінювальний

    - в  якій  техніці  виконували  роботу?

    - в  чию  честь  споруджено  пам’ятник  у  місті  Хіросімі?

   - як  звали  дівчинку,  котра  робила  паперових  журавликів?

    - скільки  вона  їх  зробила?

    - що  виготовляли  на  сьогоднішньому  уроці?

    - що  запам’яталось?

        Вправа  «Ерудит» 

   А  на  завершення  пропоную  вам  справитися зі  схемою  і  розв’язати  завдання:

  Команда №1 – зачитайте  правильні  можливості  орігамі.

  Команда №2 – зачитайте  зайві визначення.

  Команда №3 – дайте  відповідь  на  таке  питання: що  потрібно  для  ово- лодіння  технікою  орігамі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчить  слухати  усні  рекомендації  вчителя

 

 

 

Знижує  активність  головного  мозку

 

Вчить  робити  послідовні  дії

 

 

 

Вчить  читати  креслення

 

Стає  на  заваді  виконання  іншого  завдання

 

 

 

Розвиває  впевненість  у  своїх  силах

 

ОРІГАМІ

 

 

Покращує  окомір

 

 

 

Підвищує  тривожність

 

Знижує  інтерес  до  будь-якого  мистецтва

 

 

 

Викликає  неприємні  відчуття

 

Стимулює  розвиток  памяті

 

 

 

Розвиває  творчі  здібності

 

 

Додатки

                                     Додаток  1

   Можливі  повідомлення  з  теми  «Орігамі»

                                       Кусудами

   Кусудами – одні  з  найдавніших   декоративних традиційних  японських  виробів  в  техніці  орігамі. «Кусурі» - японською  мовою  означає  «ліки»,  «тама» - «куля».  Отже, слово  «кусудама»  можна  перекласти  як  «лікуюча  куля».  Але, разом  з  тим,  так називаються  декоративні  кулеподібні  конструкції, зібрані з паперових  квітів,  модулів  іншої  форми.

   Кусудами  не  рідко  підвішували  в  кімнаті  хворого. Отримавши  в  подарунок  подібну  роботу,  зроблену  кількома  людьми,  хвора  людина  мимоволі  буде  сприймати  її  як  символ побажання  швидкого одужання, своєрідний  знак  уваги  та  турботи.

   Кусудами  зазвичай  збирають  з шести  однакових модулів, які  є  сторонами  куба,  і  підвішуються  на  тонку  кольорову  мотузку  до  стіни  чи  стелі.  Знизу  для  прикраси  можна  прикріпити  бубон.

 

                      Нові  можливості  орігамі    

   Орігамісти   користуються  для  виготовлення  фігурок  звичайним  папером.  Але  є  такі,  які  експериментують  з  новими  матеріалами.  Так  і  зявилося  ОРКАНІ – вироби  із  складених  листків  металізованої  марлі.  Цей  матеріал  тримає  форму,  а  вигини – плавні.

   Інші  працюють  з  металевою  фольгою.

  А  ще  цікавинкою  є  те,  що  почали  складати  фігурки  орігамі  в  середині  порожніх  пляшок.  Як  це  роблять – для  нас  ще  є  загадкою.

Рекорди  орігамі

 1.   30  жовтня  1995  року  японський  журавлик  був складений з  паперу  зі  стороною  33  метри.

 2.   Найбільшу  модель  панди  висотою  3 м  склали    з квадрата  зі стороною  8  метрів.

 3.   Найменшого  журавлика  склали  з  квадрата  зі стороною 1  мм.  При  роботі  користувалися  голками  та  мікроскопом.

 4.   Найменшу  фігурку  пахарити  (блохи)  склав іспанський  годинникар. Її  довжина  всього  лише  1\3 мм. Фігурка  пахарити  в  38  разів   менша  від  справжнього  паразита.

                                    Додаток  2.

                   Правила   роботи  в  групах

1.  Оберіть  спікера ( головуючого )  групи.

2.  Уважно  ознайомтесь  з  умовами  завдання.

3.  Колективно  обдумайте  та  узгодьте  вирішення   проблеми.

4.  Спікерам  розподілити  роботу  в  групах  так, щоб  кожен  учасник отримав  конкретне індивідуальне  завдання,  яке  б  вело  до досягнення  поставленої  мети.

5.  Спікерам  слідкувати  за  дотриманням  правил   роботи,  сприяти  дружній  атмосфері  у  групі.   

                                 Додатки  3-5                                

                             Інструкція

 по  виконанню  завдань  для  групи  № 1

1.  Створити  композицію,  використавши   аплікаційні  матеріали  (кольоровий  папір,  клей, ножиці)  та  аркуш  картону,  як  основу  аплікації,  задіявши  одну  або  декілька  виготовлених  вами  фігурок  японських  журавликів.

2.  Розпланувати  роботу,  враховуючи,  що  часвиготовлення  композиції  обмежений.

3.  Дати  назву  роботі,  беручи   до  уваги  те,  що тема  композиції   довільна.

4.  Завершити  роботу,  оголосити  про  це,  представивши  та  захистивши  композицію. 

                                  Інструкція

              по  виконанню  завдань  для  групи  № 2

1. Створити  композицію,  використавши  матеріали  для  ліплення  (пластилін,  стеки,  дощечку  для  ліплення )  та  аркуш  картону,  як  основу для  скульптури,  задіявши  одну  або  декілька фігурок  японських  журавликів.

2.  Розпланувати  роботу,  враховуючи,  що  час  на  виготовлення  композиції  обмежений.

3.  Дати  назву  композиції,  беручи  до  уваги  те,  що тема  роботи  довільна.

4.  Завершити  роботу,  оголосити  про  це,   представивши  та  захистивши  композицію. 

                                       Інструкція

               по  виконанню  завдань  для  групи    3

1. Створити  композицію,  використавши  живописні  матеріали  ( фарби, пензлі,  олівці )  та  аркуш  картону,  як  основу  малюнка, задіявши  одну  або

декілька  виготовлених  вами  фігурок  японських   журавликів.

2.  Розпланувати  роботу,  враховуючи,  що  час   виготовлення  композиції  обмежений.

3.  Дати  назву  композиції,  беручи  до  уваги  те,  що   тема  композиції  довільна.

4.  Завершити  роботу,  оголосити  про  це, представивши  та  захистивши  композицію.

 

Тема.         Цікавинки  в  орігамі

                   ( додатковий  урок )

 

Мета:  - закріпити  знання, одержані  на  попередніх уроках  по  техніці  орігамі;

         - ознайомити  з  цікавинками  в  мистецтві  орігамі;

         - організувати  змагання  на  краще  виконання  фігури  в  техніці орігамі,  а також  виставку  готових  робіт;

         -  розвивати  впевненість  в  своїх  силах  і  можливостях;

         -  стимулювати  розвиток  памяті,  розвивати  творчі  здібності учнів.

 

Тип  уроку:     комбінований

 

Матеріали:   кольоровий  папір,  картон,  клей ПВА.

 

Обладнання: - ілюстрації,  виставка  готових  фігурорігамі;

                        - технологічні  картки  виготовлення різних  фігур  в   техніці  орігамі;

                        -  іграшковий  мікрофон  для

                           проведення  гри  «Мікрофон».

 

                                Хід  уроку

 

І.   Етап  орієнтації

   На  цьому  уроці  ми  знову  повернемось  до  орігамі.  Чому ?  Та  тому  що  ще  дуже  багато  цікавого  заховало  в  собі  це  мистецтво.  А  ми  з  вами  цілий  урок   будемо  допитливими  шукачами,  щоб  потім  з гордістю  сказати,  що  багато  чого  знаємо  про  це   мистецтво.

ІІ.  Етап  покладання  мети 

   Сьогоднішній  урок – урок  цікавинок  в  орігамі.  Ми  пригадаємо,  про що   дізнались   на  попередніх  уроках,  а  ще  довідаємось  про  деякі цікаві сторони  цієї  техніки, організуємо  змагання  на  краще  виконання фігури  за  поданими  схемами   та  проведемо  виставку  виконаних  вами  робіт.  Отже,  якщо будемо працювати  в  оптимальному  темпі, все  встигнемо.

ІІІ.   Етап  проектування   

   Фігурки  орігамі  ми  бачили  площинні  та об’ємні,  але це  ще  не  все.  Тому,  що  сьогодні  дізнаємось  ще  більше  цікавого.  Це  і  аплікації, і відкритки,  і  кусудами.  Ну  що,  цікаво?  А  що  ви  пропонуєте  ще розглянути  на  уроці?

( Учні  вносять  свої  пропозиції  відносно  проведення  уроку).

IV.   Етап  організації  виконання  плану  діяльності

  Вправа  «Запитую - відповідай»

 Отже,  насамперед  пригадаємо – орігамі:

 -   що  означає  це  слово   ? («орі» - складати, «гамі» -  папір.)

 -   що  вчить  робити ?  ( слухати  усні  рекомендації  вчителя;  робити послідовні  дії;  читати  креслення.)

 -   що  розвиває ?  (впевненість  у  своїх  силах;  творчі  здібності;  стимулює  розвиток  памяті;  покращує  окомір.)

 -   які  фігурки  в  цій  техніці  ви  виготовляли? (кораблики, літачки, тюльпанчики, журавлики і т.д)

 -   де  виникло  це  мистецтво?    Давній  Японії )

    На  попередніх  уроках  з  орігамі  ми  з  вами  багато  чого навчилися  та  дізналися,  але  це  лише  сота  або  тисячна  доля  того,  що може  це  мис- тецтво.

   Орігамі  надає  прекрасні  можливості  для  декоративного оформлення  авторських  листівок.  Що  може  бути  краще  за  подарунок, зроблений  своїми  руками?  На  цю  роботу  не  потрібно  витрачати  багато часу,  підключіть  лише  свою  фантазію. Погляньте,  будь  ласка, на  ці  відкритки,  правда  ж, вони  гарні.  (Див. додаток 1).

  Ці  відкритки  японські,  тому  мають  такий  вигляд.  А  ось  це,  погляньте,  роботи  учнів  нашої  школи.

 (  Демонструю  зразки  відкриток,  оформлених  у  техніці  орігамі.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А  зараз  ми  спробуємо  створити  таке  диво  своїми  руками.

      Практична  робота

Послідовність  виконання  роботи:

 

Насамперед:

-   виберіть  картон  такого  кольору,  якою  має  бути  ваша  відкритка;

-   зігніть  його  поперек  довжини;

-   відложіть  вбік  цю  заготовку;

-   виберіть  кольоровий  папір,  відмінний  за   кольором  від  кольору  картону,  зробіть  з  нього  нескладну  фігурку  орігамі;

-   приклейте  фігурку  на  картон;

-   оформіть  краї  відкритки  простим  малюнком  та підписом.

Робота  готова !  Гарний  та  оригінальний  подарунок!

(Учні  виготовляють  листівки).

   Тепер  настав  час  для  нашого  змагання «Поповни  колекцію».

 Ви  з  дитинства  вмієте  робити  з  паперу  жабок, літачків, корабликів,  а  можливо  ще  щось,  то  зараз  у  вас  є  можливість  проявити  свої  таланти.  Змагання   проведемо  в  три  етапи. 

І  етап – виготовлення  найбільшої  кількості  фігурок  за  встановлений  час  ( 5  хвилин );

ІІ  етап – виготовлення  чотирьох  фігурок  орігамі  естафетним  методом.

У  конкурсі  враховується  точність  виконання,  активність  усіх  учасників,  дотримання  правил  естафетного  методу,  а  також  швидкість;

ІІІ  етап – виготовлення  однієї  (за  вашим  бажанням) нескладної  фігурки     (8-12  операцій)  із  зав’язаними очима  - хто  швидше  і  акуратніше. ( По  одному  учаснику – капітанський  конкурс ).

    Для  того,  щоб  наше  змагання  проходило  цікавіше,  пропоную  вам  поділитись на  три  команди. Це  зробимо  за  допомогою  кружечків трьох  кольорів  (червоний,  синій,  зелений).  Кожен  з  вас  вибере  собі  кружечок  одного  з  кольорів.  Тепер  усі,  у  кого  кружечки  червоного  кольору  сядуть  за  стіл  № 1,  синього – за  стіл  № 2,  зеленого – за  стіл  № 3.  А  ті,  хто  залишився  без  кружечка,  стануть  моїми  помічниками-асистентами.

( Кожній  з  команд  роздаю  роздруковані  правила  роботи  в  групах,  інструкції  до виконання  завдань, а після  закінчення  І  етапу  конкурсу -   технологічні  картки  виготовлення  фігур  орігамі  для  ІІ  етапу).

(На  ІІ  етапі  конкурсу  команди  виконують  по  чотири  однакових фігурки  орігамі,  які  є  складовими  «Зіроньки».)

 

 1. Зігніть  кути                    2. Зігніть  сторони  до

     до  середини                       середини

 

 

 

 

 

 

 

3. Загніть  кут  від  себе        4. Зігніть  трикутник 

                                                     навпіл

 

 

 

 

 

 

5. Отвір.  Зробіть  декілька   

     таких  заготовок  і  зєд-            

     найте  їх                              6. Готова  «Зірочка»

 

 

Змагання  розпочинаємо !  Час  пішов !  Успіху  вам !

Результати конкурсу  будуть оголошені після  ретельного підведення підсумків. Компетентне  журі  буде враховувати  цікавинку, веселинку  в  роботі, а також  швидкість і обов’язково  акуратність у виготовленні  фігурок

А  хто  журі ?  Звісно,  ви !

( Команди  змагаються, вчитель разом  з  асистентами  корегує  роботу.)

Визначення  переможців.

   Якщо  ви  були  уважні,  то  помітили,  що  у  кожної  з  команд  другим етапом  конкурсу  було  складання  деталей   однієї  фігури   та  ще  й  однакової  технології  виготовлення.  І  це  не  випадковість! Тепер  завдання  для моїх  помічників-асистентів:

-  використавши  усі  дванадцять   деталей  фігури, скласти  за  схемою  фігурку  «Зіроньки» 

-  прикрасити  нею  класну  кімнату,  підвісивши  її  за  нитку  на  видному  місці.  

(Асистенти  працюють.  Решта  учнів  готують  колективну  виставку  виробів  на  партах. ) 

Колективна  виставка.   Визначення  переможців.   Підведення  підсумків  змагання.

V.   Етап  контрольно-оцінювальний  

   Пропоную  вам  у  цікавий  спосіб  перевірити  свої  знання.У  кожного  з  вас  є  листок  із  запитаннями і

таблицею. Потрібно  дати  відповіді  на  запитання  і  результати  записати  в  таблицю,  в  якій  кожна  відповідь  буде  співвідноситись  з  буквою.  Давши  правильні  відповіді,  ви  легко  зможете  прочитати  зашифрований  вислів,  який  і  буде  ключем  до  прочитання  вірша.

Таблиця  з  тестовими  завданнями  для  перевірки  рівня  засвоєння  матеріалу.

    1.   Що  таке  орігамі ?

             а)  вид  вільної  боротьби;

             б)  мистецтво  складання  моделей  з  паперу;

             в)  марка  автомобіля;

    2.   Де  вперше  виникло  орігамі ?

             а)  в  Японії;

             б)  в  Давній  Японії;

             в)  в  Китаї;

    3.   Як  називаються  ті  люди,  які  займаються    мистецтвом  орігамі ?

             а)  орігамісти;

             б)  орігани;

             в)  орігами;

   4.    В  якому  місті  стався  вибух  ядерної  бомби ?

а)  Пекін;

             б)  Хіросіма;

в)  Улан-Батор;

   5.     В  чию честь  збудований  пам’ятник  в  місті, де  сталася трагедія?

        а)  журавлика;

        б)  Садако  Сасакі;

           в)  всіх  загиблих  від  взриву атомної  бомби   людей;

6. Чому  саме  журавликів  робила  Садако  Сасакі ?

  а)  їй  подобалась  ця  фігурка;

  б)  це  символ  здійснення  мрій;

            в)  вона  хотіла  залишити  комусь  на  згадку;

7. Скількох  журавликів встигла  зробити  дівчинка?

        а)   644;

        б)   1000;

        в)    999;

8. Коли  сталася  трагедія ?

        а)   1945 р.;

        б)   1955 р.;

        в)   1941 р.;

9. Як  називалася  хвороба,  яка  стала  причиною  смерті ?

        а)  аритмія;

        б)  лейкемія;

        в)  пневмонія;

10. Скількох  журавликів  за  легендою  потрібно  було  зробити, щоб  здійснилася  мрія ?

        а)  1;

        б)  1000;

        в)  1000000.

(Правильна  відповідь:  це - орігамі).

 (Після  виконання  учнями  тестового завдання,  збираю картки. Прочитавши  вислови, які   учні  зуміли  написати,  можу  швидко  зробити  висновок про  рівень  засвоєння  учнями  матеріалу).                                                                                                            

 

Запи-тання

 

1

 

2

 

 

 

 

 

3

 

4

 

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

Шифр  букв

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

 

з

 

ц

 

б

 

у

 

і

 

е

 

-

 

,

 

?

 

к

 

о

 

н

 

ш

 

в

 

р

 

а

 

е

 

 

і

 

г

 

р

 

д

 

а

 

т

 

о

 

с

 

м

 

н

 

т

 

і

 

м

Запис  відпо-відей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, хто  з  вас, учні,  правильно  та  швидко  впорається  із  завданням,  отримає  право  прочитати вірш.

                               Це  орігамі

            Якщо  на  пташині, якщо  на  тварині,

            Ви  якось  раптово  свій  погляд  спинили,

            То  це  зрозуміло  відразу,  віднині,

            Що  ви  є  допитлива  й  творча  людина.

 

            Ви  сіли  за  стіл, ви  листок  узяли

            І  миттю  роботу  свою  почали.

            І  непогана  вийшла  затія,

           Отже,  дитина  ця  мріяти вміє.

 

            Маг,  що  придумав  папір  кольоровий,

            Синій,  зелений  і  пурпуровий,

            Вірив,  напевне,  що  можуть  діти

            Різні  фігурки  з  квадратів  робити.

 

             А  ці  фігурки  по  всім  білім  світі

            Знали  лиш  тільки  японські  діти.

            Символом  миру  став  білий  журавлик,

            Символом  дружби – маленький  кораблик.

 

            Ти  білих  журавликів  і  рожевих  зайців

            Зробиш,  коли  в  тебе  вміючі  пальці.

            Ми  пропонуєм  вам  разом  із  нами

            Вивчити  техніку  «орігамі».

                                   1994 р.  Урсу  Наталя.

                                   (переклад  Хмурківська  Світлана Петрівна)

VI. Етап  контрольно-оцінюючий

За  допомогою  іграшкового  мікрофону  висловити  враження  про  урок.

Вправа  «Мікрофон». Учні  висловлюють  свою  думку  у  довільній  формі,  відповіді  не  корегуються,  не  критикуються.

 

 

 

ПРОПОНУЮ  такий  вступ  до  цих  уроків

 

 

  За  новою  програмою  освітня  галузь  «Трудове  навчання»  є  однією  з  ланок  неперервної  технологічної  освіти,  створює  базу  для  успішного  оанування  учнями  технологій  основної  школи  та  здобуття  професійної  освіти.  Завдання  вчителя – допомогти  учневі  опанувати  матеріал,  котрий  є  обов’язковим.    Але  як  зробити,  щоб  навчання  було  ненав’язливим,  щоб  учень    захотів  здобувати  знання,  а  вчитель  був  порадником,  другом,  а  потім  аж - керівником.

   Аналізуючи  свій  багаторічний  досвід,  прийшла  дл  висновку,  що я  на  правильному  шляху.  Навчання  буде  легким  лише  за  умови  непереборного  бажання.  З  боку  учня – бажання  отримувати  знання,  з  боку  вчителя – конкретна  допомога  у  цьому.  Тому  завдання  вчителя  виплекати індивідуально  неповторну і  тим  саме  цінну  особистість,  яка  має  власний  потенціал,  виявляє  суб’єктивну  активність,  ініціативу, свідомість  та  відповідальність  щодо  саморозвитку,  культурного  перетворення  себе  та  соціуму.  Всім  відомо  що, якщо права півкуля  у  людини  добре  розвинута – це  творчість,  нетрадиційність,  нестандартність  мислення.  А  це  саме  те,  що  так  необхідно  людині,  щоб  бути  особистістю,  індивідуальністю.

   Трудове  навчання– предмет  особливий.  Він  передбачає  напружену  роботу  думки  й  пам’яті,  душі  і  серця , рук  і  очей.  На  уроках  цього  предмету ставлю  за  мету: 

  • розвиток творчих  здібностей,  почуття  і  мислення  школярів;
  • сприяння  індивідуальному  самовиявленню;
  • виховання  толерантності  до  точки  зору  інших,
  • підготовка  школярів  до  життєдіяльності  у  полікультурному  просторі.

Впровадження  такої  мети   на  уроках дає  такі  результати:

  • -  розвиває  позитивні  емоції,  відчуття  краси;
  • -  виховує  естетично;
  • -  розвиває  фантазію,  уяву;

Це  дає  можливість  зробити  уроки  продуктивними,  цікавими,  розвиваючими,    а  цьому  сприяє:

  • -  чітка  постановка  мети;
  • -  підбір  цікавого  матеріалу;
  • -  методично  правильна  побудова  схеми  уроку;
  • -  послідовний  виклад  матеріалу;
  • -  унаочнення  уроків.
  • Результат  такої  роботи  є :
  • -  уроки   неодноманітні,  діти  мають свою думку, роблять  свій  вибір;  
  • -  на  уроці  панує  атмосфера  зацікавленості,  плідної  співпраці  учнів  і  вчителя.

  Саме тут  важливий  підхід  до  учня. Це  потрібно  для  того, щоб  краще  розкрити  таланти  та  здібності  особи,  зацікавити,  адже  саме  цікавість та  прагнення творять  чудеса. 

        Кожен  знає  по  собі:  якщо виникає живий  інтерес  до  справи,  якою  ніколи  не  займались,  одразу  хочеться  її  відкрити  для  себе,  ознайомитись,  зробити,  досягти  результату,  а для  цього  потрібно  зацікавити.  Отже  зацікавлювати  потрібно  оригінальним  підбором  завдань,  вправ  та  технік  і  давати  можливість  учням  самостійно  творити.  У  них  великий  потенціал,  котрий  потрібно  лише  розкрити. Потрібно  спробувати  вивести  урок  трудового  навчання  на  рівень  важливого,  необхідного  уроку,  та ще  й  до  того  ж  цікавого.

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку