10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

ТУБЕРКУЛЬОЗ І СНІД - ХВОРОБИ, ЩО НАБУЛИ СОЦІАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ

Про матеріал
Мета: формувати уявлення учнів про хвороби, що набули соціаль¬ного значення; ознайомити зі шляхами зараження туберкульозом і ВІЛ-інфекцією, заходами з профілактики захворювань; розвивати вміння турбуватися про своє здоров'я і здоров'я оточуючих людей; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я. Обладнання: слайди до теми. Попередня робота
Перегляд файлу

Основи здоров’я

Урок 17.

 

Тема: ТУБЕРКУЛЬОЗ І СНІД - ХВОРОБИ, ЩО НАБУЛИ СОЦІАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ

Мета: формувати уявлення учнів про хвороби, що набули соціаль­ного значення; ознайомити зі шляхами зараження туберкульозом і ВІЛ-інфекцією, заходами з профілактики захворювань; розвивати вміння турбуватися про своє здоров'я і здоров'я оточуючих людей; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Обладнання: слайди до теми.

Попередня робота.

 Дати учням завдання: підготувати і показати приклади по­зитивної (корисної) і негативної (шкідливої) реклами. (У ви­гляді будь-чого: листівок, газет, журналів, буклетів, плака­тів - за вибором учнів).

На дошці записати незакінчені речення.

 Підготувати слайди до теми.

Ключові поняття: соціально значущі хвороби, туберкульоз, збудники туберкульозу, профілактика туберкульозу, імунітет, СНІД, ВІЛ.

Хід уроку

 

I. Повторення вивченого.

Вправа «Хвости».

На дошці записано незакінчені речення.

- Прочитайте і продовжте речення.

  1. Реклама - це...
  1.     Рекламодавці вдаються до...
  2.     Я бачив (бачила) рекламу...
  1. Реклама потрібна, щоб...
  2. Реклама буває...
  1.     Реклама впливає на...
  2.     Реклама містить...
  1. Я користуюся рекламою, коли...
  2. Я не користуюся рекламою, тому що...

II. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про хвороби, що набу­ли соціального значення, - це туберкульоз і СНІД.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель з'ясовує в учнів, що вони знають про хвороби, які набули соціального значення, зокрема про туберкульоз і СНІД.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про туберкульоз з демонстрацією слайдів.
  2. Словникова робота.

Туберкульоз - інфекційна хвороба, що спричинена міко­бактеріями.

Проба Мантпу - це тест, що показує, чи є в організмі ту­беркульозна інфекція.

  1. Розповідь учителя про СНІД.
  2. Словникова робота.

Імунітет (з латинської - вільний, захищений) - захисна функція організму проти мікробів і вірусів.

Синдром набутого імунодефіциту, або скорочено СНІД, - тяжке інфекційне захворювання, яке сучасна меди­цина поки що не спроможна вилікувати. Збудником СНІДу є вірус імунодефіциту людини (ВІЛ).

5. Бесіда про толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей з проведенням словникової роботи.

  • Як слід ставитися до ВІЛ-інфікованих людей? (До ВІЛ-інфікованих людей слід ставитися толерантно).
  • Що таке толерантність?
  • Толерантність - це терпимість і повага до інших лю­дей, які мають не такі, як у вас, погляди, думки, звичаї, стан здоров’я, спосіб життя тощо.
  1. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).
  2. Робота за підручником на с. 86-89. Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

V . Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 89.

Відповіді на запитання і виконання завдань 1-6.

  1. Робота в зошиті на с. 33-35. Обговорення і виконання завдань 1-4.
  2. Пояснення висловів.
  1.        Коли немає сили, то й світ немилий.
  2.        Губити здоров’я - обкрадати себе.

4. Робота в групах.

Обговорення заходів з профілактики туберкульозу.

- Що слід робити для профілактики туберкульозу?

Учні в групах (по 5-6 осіб) обговорюють заходи з профілактики туберкульозу. Потім представник однієї з груп розпо­відає. Якщо названо не всі заходи, представники інших груп доповнюють відповідь. (Дотримуватися режиму дня, пра­вил гігієни, чергувати навчання й відпочинок, не перевтом­люватися, загартовуватися, щодня перебувати на свіжому повітрі по 2-3 години, стежити за чистотою в оселі, про­вітрювати приміщення, повноцінно харчуватися, уникати шкідливих звичок, робити щеплення, проводити пробу Ман-ту, робити флюорографію, вчасно звертатися до лікаря).

5. Колективна робота.

Обговорення правил безпеки щодо захисту від ВІЛ-інфікування.

- Які ви знаєте правила безпеки щодо захисту від ВІЛ- інфікування? (Не брати до рук предмети - шприци, голки, леза, на яких є залишки крові, не гратися ними; уникати контактів із чужою кров’ю; у медичних закладах стежити,
щоб медпрацівники користувалися одноразовими шприцами; не вживати наркотиків тощо).

VI. Підсумок уроку.

  • Які хвороби набули соціального значення?
  • Як можна заразитися на туберкульоз?
  • Який вірус спричиняє СНІД?
  • Як слід ставитися до ВІЛ-інфікованих людей?

1

 

doc
Додано
11 травня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку