Турнір для учнів 6-7 класів «Лицарі географії»
Мета: повторити, узагальнити та розширити знання географічних об'єктів світу, їх розташування й особливостей; розвивати навички роботи в команді; виховувати почуття колективізму.
Турнір
« Лицарі географії »
Мета: повторити, узагальнити та розширити знання географічних об’єктів
світу, їх розташування й особливостей; розвивати навички роботи в
команді; виховувати почуття колективізму.
Умови проведення: сценарій розрахований на те, що участь у турнірі
братимуть дві команди лицарів і обов’язково будуть задіяні ті, хто
вболіватиме за команду свого класу – глядачі – любителі географії.
Після проведення етапів турніру вчитель пропонує завдання для
вболівальників та глядачів. У той час, коли проводиться конкурс для
глядачів, журі підводить підсумки змагань у кожному турі й
оголошує результати.
Перебіг заходу
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчитель знайомить учасників та вболівальників з членами журі (3-5 чоловік). Умови та правила гри:
II. ПРОВЕДЕННЯ ТУРНІРУ
Увага! Увага! Увага!
Розпочинаємо наш турнір «Лицарі географії» привітаннями команд! Капітанів команд просимо підійти до столу журі, де проводитиметься жеребкування щодо послідовності виступу ваших команд. Така послідовність зберігатиметься і при проведенні наступних конкурсів.
Перший тур
Гра «Хто це, що це?»
Вчитель пропонує кожній команді перелік географічних термінів, понять, назв та ін.. і через 1 хвилину обговорення команда повинна дати визначення та пояснення всім цим словам. Якщо в завданні є прізвища мандрівників, треба назвати землі, що ними досліджувались або були відкриті. Географічні об’єкти позначають на карті. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.
1 команда |
2 команда |
1. Мадаґаскар |
1. Ейр |
2. Анхель |
2. Ельбрус |
3. Дунай |
3. Фудзіяма |
4. Еребус |
4. Джеймс Кук |
5. Ніаґарський |
5. Сомалі |
6. Джомолунґма |
6. Ґренландія |
7. Роберт Скотт |
7. Альпи |
8. Фернан Маґеллан |
8. Аконкаґуа |
9. Тасманове |
9. Фернандо Торрес |
10. Наміб |
10. Голковий |
Другий тур
Конкурс «Дилема»
Журі підраховує кількість правильних відповідей, оголошує команду – переможницю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.
Команда 1
Уявіть, що ви – впливова людина у своєму місті. Одного дня ви їдете на машині, як раптом вас зупиняє міліція. Вони перевіряють вашу машину і виявляють, що вона забруднює довкілля. Вони виписують вам квитанцію для сплати штрафу.
Що ви зробите?
Ви гостюєте у свого друга. У дворі другової хати бачите його батька, що тримає в руках шланг і збирає мити машину.
Ви вирішуєте:
Команда 2
Ви з батьками поїхали у триденну подорож на красиве озеро, де можна рибалити. За правилами рибальства ваша родина має право виловити не більше 10 рибин упродовж усього перебування на озері. У перший день риба клювала погано, і вам вдалося виловити лише три маленькі рибини. Однак на другий день вам поталанило, і за пару годин ви впіймали сім великих рибин. Ви пам’ятаєте про правила щодо кількості дозволеної до вилову риби.
Що ви зробите?
Одного дня ви повернулися додому й застали всю родину в саду за збиранням опалого з дерев листя. Потім вони планували викинути те листя.
Ви вирішуєте:
Третій тур
Конкурс «Розкажи без слів»
Одному учаснику кожної команди пропонується певні географічні об’єкти, які потрібно описати так, щоб члени команди визначили їх назву. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.
1 команда |
2 команда |
водоспад Анхель |
пустеля Сахара |
гора Говерла |
річка Міссісіпі |
Четвертий тур
Конкурс «Чарівна літера»
Під час жеребкування капітан кожної команди обирає літеру.
Далі кожна команда отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик написані наступні слова:
Треба назвати за 2 хвилини географічні об’єкти, які починаються на обрану літеру і показати їх на карті світу. Журі підраховує кількість правильних відповідей, оголошує команду – переможницю. Переможець отримує смайлик.
П’ятий тур
Конкурс «Загадкова пошта»
Під час сильного шторму, коли кораблю загрожує смертельна небезпека, моряки дуже часто використовували «пляшкову пошту», сподіваючись, що їх врятують. Ми з вами відкриємо обривок аркуша, на якому зашифрований текст послання. Ви повинні виявити кмітливість та спробувати знайти ключ до розшифрування. Знайдіть на карті те місце, де кинули пляшку з посланням, щоб їм допомогти. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 смайлика.
1 команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Мадагаскар)
2 команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Тасманія)
Шостий тур
Гра «Рюкзак туриста»
Вчитель називає прилади, які мають відношення до географії, а учні повинні визначити для чого вони потрібні:
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.
Гра з вболівальниками «Питання – відповідь»
За кожну правильну відповідь вболівальники отримують по 1 смайлик. Переможцями стають ті учасники, які наберуть найбільшу кількість смайликів.
І. Метеорологічні прилади
III. ПІДСУМОК ЗАХОДУ
Вчитель надає слово членам журі, які підраховують кількість набраних смайликів і визначають команду – переможницю.
«Кращі з кращих.
Сміливіші з найсміливіших.
Лицарі географічних боїв»
Вчитель
Географія — чудова,
Енергійна і жива,
Озернись лишень довкола,
Глянь, які навкруг дива:
Ріки, гори, полонини,
Айсберги, ліси, долини,
Флора й фауна усюди.
І повинні знати люди:
Як природу не любити,
Буде важко в світі жити!
Усі команди-учасники отримують у подарунок книжки та глобуси. Серед глядачів також визначаються найактивніші та нагороджуються сувенірними атласами.
Додаток 1
Таблиця оцінок журі
Назва команд |
За емблему, девіз, привітання |
1 тур - гра «Хто це, що це?»
|
Другий тур - конкурс «Дилема»
|
Третій тур - конкурс «Розкажи без слів»
|
Четвертий тур - конкурс «Чарівна літера»
|
П’ятий тур - конкурс «Загадкова пошта»
|
Шостий тур - гра «Рюкзак туриста»
|
Гра з вболівальниками «Питання – відповідь»
|
Загальна сума |
«Колумби» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Магеллани» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінюється: - гумор; - актуальність; - імпровізація; - оригінальність.
За емблему, девіз, привітання – 5 смайликів.
1 тур - гра «Хто це, що це?» – 10 смайликів.
Другий тур - конкурс «Дилема» – 2 смайлика.
Третій тур - конкурс «Розкажи без слів» – 2 смайлика.
Четвертий тур – конкурс «Чарівна літера» – найшвидше виконане завдання – 3 смайлика, інші – 1 смайлик. Неправильно виконане завдання не оцінюється.
П’ятий тур - конкурс «Загадкова пошта» – 3 смайлика.
Шостий тур – гра «Рюкзак туриста» – 6 смайликів.
Гра з вболівальниками «Питання – відповідь» – кожна правильна відповідь оцінюється 1 смайликом.