Турнір для учнів 6-7 класів: "Лицарі географії"

Про матеріал

Турнір для учнів 6-7 класів «Лицарі географії»

Мета: повторити, узагальнити та розширити знання географічних об'єктів світу, їх розташування й особливостей; розвивати навички роботи в команді; виховувати почуття колективізму.

Перегляд файлу

Турнір

« Лицарі  географії »

 

Турнір для учнів 6-7 класів

 

Мета: повторити, узагальнити та розширити знання географічних об’єктів  

           світу, їх розташування й особливостей; розвивати навички роботи в

           команді; виховувати почуття колективізму.

 

Умови проведення: сценарій розрахований на те, що участь у турнірі 

          братимуть дві команди лицарів і обов’язково будуть задіяні ті, хто 

          вболіватиме за команду свого класу – глядачі – любителі географії.

                    Після проведення етапів турніру вчитель пропонує завдання для  

            вболівальників та глядачів. У той час, коли проводиться конкурс для 

            глядачів, журі підводить підсумки змагань у кожному турі й   

            оголошує результати.

 

Перебіг заходу

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

       Вчитель знайомить учасників та вболівальників з членами журі (3-5 чоловік). Умови та правила гри:

  • за порушення дисципліни, підказки з місця журі має право зняти з команди від 2 до 5 смайликів;
  • кожна команда повинна мати свою емблему, девіз та назву;
  • remont_v_smajlikah_3у турнірі беруть участь 2 команди (учні 6-7 класів); кому починати змагання, визначають за допомогою жеребкування.

 

 

II. ПРОВЕДЕННЯ ТУРНІРУ                              

Увага! Увага! Увага!

     Розпочинаємо наш турнір «Лицарі географії» привітаннями команд! Капітанів команд просимо підійти до столу журі, де проводитиметься жеребкування щодо послідовності виступу ваших команд. Така послідовність зберігатиметься і при проведенні наступних конкурсів.

 

Перший тур

 

 Гра «Хто це, що це?»

remont_v_smajlikah_3        Вчитель пропонує кожній команді перелік географічних тер­мінів, понять, назв та ін.. і через 1 хвилину обговорення команда повинна дати визначення та пояснення всім цим словам. Якщо в завданні є прізвища мандрівників, треба назвати землі, що ними досліджувались або були відкриті. Географічні об’єкти познача­ють на карті. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.

 

1 команда

2 команда

1. Мадаґаскар

1. Ейр

2. Анхель

2. Ельбрус

3. Дунай

3. Фудзіяма

4. Еребус

4. Джеймс Кук

5. Ніаґарський

5. Сомалі

6. Джомолунґма

6. Ґренландія

7. Роберт Скотт

7. Альпи

8. Фернан Маґеллан

8. Аконкаґуа

9. Тасманове

9. Фернандо Торрес

10. Наміб

10. Голковий

 

Другий  тур

 

Конкурс «Дилема»

remont_v_smajlikah_3 

Журі підраховує кількість правильних відповідей, оголошує команду – переможницю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.

 

 

 

 

Команда 1

 

  1. Порушник

    Уявіть, що ви – впливова людина у своєму місті. Одного дня ви їдете на машині, як раптом вас зупиняє міліція. Вони перевіряють вашу машину і виявляють, що вона забруднює довкілля. Вони виписують вам квитанцію для сплати штрафу.

Що ви зробите?

  • зателефонуєте людям, що знайомі з мером, та попросите їх анулювати штраф;
  • продасте машину;
  • намагатиметеся змінити закон/правила, щоб вашу машину більше не вважали забруднювачем;
  • сплатите штраф та віддасте машину в ремонт;
  • зробите щось інше.

 

  1. Краплина за краплиною

 

Ви гостюєте у свого друга. У дворі другової хати бачите його батька, що тримає в руках шланг і збирає мити машину.

Ви вирішуєте:

  • запропонувати йому допомогу;
  • сказати, що можна заощадити багато води, якщо помити машину щіткою з відра;
  • запропонувати відігнати машину на мийку;
  • нічого не казати, бо, по-перше, ви соромитесь, а по-друге, вважаєте, що вас це не обходить;
  • зробите щось інше.

 

Команда 2

  1. Рибалити чи не рибалити

 

Ви з батьками поїхали у триденну подорож на красиве озеро, де можна рибалити. За правилами рибальства ваша родина має право виловити не більше 10 рибин упродовж усього перебування на озері. У перший день риба клювала погано, і вам вдалося виловити лише три маленькі рибини. Однак на другий день вам поталанило, і за пару годин ви впіймали сім великих рибин. Ви пам’ятаєте про правила щодо кількості дозволеної до вилову риби.

Що ви зробите?

  • продовжите рибалити, незважаючи ні на що;
  • викинете маленьких риб, упійманих першого дня, сподіваючись, що наступні три будуть більшими за розміром;
  • припините рибалити та приготуєте тих риб, яких уже виловили;
  • припините рибалити та вирішите відпочити на березі, насолоджуючись природою;
  • щось інше.

 

  1. Осінній сад

 

Одного дня ви повернулися додому й застали всю родину в саду за збиранням опалого з дерев листя. Потім вони планували викинути те листя.

Ви вирішуєте:

  • допомогти їм позбутися листя;
  • запропонувати вирити яму та закопати листя, щоб воно перегнило там; це підвищить родючість землі в саду;
  •   погодитись, що краще спалити листя;
  •   нічого не робити, а натомість піти подивитися телевізор;
  •   зробити щось інше.

 

Третій  тур

Конкурс «Розкажи без слів»

       Одному учаснику кожної команди пропонується певні гео­графічні об’єкти, які потрібно описати так, щоб члени команди визначили їх назву. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.

1 команда

2 команда

водоспад Анхель

пустеля Сахара

гора Говерла

річка Міссісіпі

 

 

Четвертий  тур

 

Конкурс  «Чарівна літера»

        Під час жеребкування капітан кожної команди обирає літеру.

Далі кожна команда отримує аркуш паперу, на якому в стовп­чик написані наступні слова:

  •        море – 
  •        річка –
  •        гори –
  •        держава –
  •        столиця – 
  •        острів –
  •        півострів – 
  •        озеро –

Треба назвати за 2 хвилини географічні об’єкти, які почина­ються на обрану літеру і показати їх на карті світу. Журі підраховує кількість правильних відповідей, оголошує команду – переможницю. Переможець отримує смайлик.

П’ятий  тур

Конкурс «Загадкова пошта»

    Під час сильного шторму, коли кораблю загрожує смертельна небезпека, моряки дуже часто використовували «пляшкову пошту», сподіваючись, що їх врятують. Ми з вами відкриємо обривок аркуша, на якому зашифрований текст послання. Ви повинні виявити кмітливість та спробувати знайти ключ до розшифрування. Знайдіть на карті те місце, де кинули пляшку з посланням, щоб їм допомогти. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 смайлика.

1 команда

 

 

 

 

(Наш корабель сів на мілину біля острова Мадагаскар)

 

2 команда

 

 

 

 

 

 

 

(Наш корабель сів на мілину біля острова Тасманія)

 

 

Шостий  тур

 

Гра «Рюкзак туриста»

Вчитель називає прилади, які мають відношення до географії, а учні повинні визначити для чого вони потрібні:

  •    термометр —  (прилад для визначення температури повітря);
  •    барометр —  (прилад для визначення атмосферного тиску);
  •    гігрометр —  (прилад для визначення вологості повітря);
  •    сейсмограф — (прилад, що фіксує коливання земної кори);
  •    ехолот —  (прилад для вимірювання глибин);
  •    компас —  (прилад для визначення сторін горизонту).

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 смайлик.

 

Гра з вболівальниками  «Питання – відповідь»

14mxrm0За кожну правильну відповідь вболівальники отримують по 1 смайлик. Переможцями стають ті учасники, які наберуть найбільшу кількість смайликів.

 

І. Метеорологічні прилади

  • Чим визначити напрямок вітру? (Флюгером)
  •  Чим вимірюють вологість повітря? (Гігрометром)
  • Чим вимірюють кількість опадів? (Опадоміром)
  •               В яких одиницях вимірюють атмосферний тиск? (мм рт. Ст.)
    ІІ. Погода
  • 14mxrm0Рух повітря в горизонтальному напрямку. (Вітер)
  • Волога, яка випадає на земну поверхню. (Опади)
  •  Скупчення води на висоті в повітрі. (Хмари)
  • Передбачення погоди. (Прогноз)
    ІІІ. Стихійні метеорологічні явища
  • Льодяні частини, які випадають під час грози. (Град)
  •  Вітри катастрофічної сили. (Урагани)
  • Випадання сильного дощу за короткий час. (Злива)
  • 14mxrm0 Утворення шару льоду на дорогах, небезпечно для людей і машин. (Ожеледиця)
  • Протягом тривалого часу немає опадів. (Посуха)
  • Сходження снігу в горах. (Лавина)

III. ПІДСУМОК ЗАХОДУ

     Вчитель надає слово членам журі, які підраховують кількість набраних смайликів і визначають команду – переможницю.

 

«Кращі з кращих.

Сміливіші з найсміливіших.

Лицарі географічних боїв»

http://polpix.sueddeutsche.com/polopoly_fs/1.1341669.1355359051!/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/900x600/image.jpgВчитель

Географія — чудова,

Енергійна і жива,

Озернись лишень довкола,

Глянь, які навкруг дива:

Ріки, гори, полонини,

Айсберги, ліси, долини,

Флора й фауна усюди.

І повинні знати люди:

Як природу не любити,

Буде важко в світі жити!

   Усі команди-учасники отримують у подарунок книжки та глобуси. Серед глядачів також визначаються найактивніші та на­городжуються сувенірними атласами.

Додаток 1

Таблиця оцінок журі

 

 

 

 

Назва команд

За емблему, девіз, привітання

1 тур - гра «Хто це, що це?»

 

Другий  тур - конкурс «Дилема»

 

Третій  тур - конкурс

«Розкажи без слів»

 

Четвертий  тур - конкурс

«Чарівна літера»

 

П’ятий  тур - конкурс

«Загадкова пошта»

 

Шостий  тур - гра

«Рюкзак туриста»

 

Гра з вболівальниками

 «Питання – відповідь»

 

Загальна сума

 

«Колумби»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Магеллани»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюється: - гумор; - актуальність; - імпровізація; - оригінальність.  

За емблему, девіз, привітання – 5 смайликів.

1 тур - гра «Хто це, що це?»10 смайликів.

Другий  тур - конкурс «Дилема»  2 смайлика.

Третій  тур - конкурс «Розкажи без слів»  – 2 смайлика.

Четвертий  тур – конкурс «Чарівна літера» – найшвидше виконане завдання – 3 смайлика, інші – 1 смайлик. Неправильно виконане завдання не оцінюється.

П’ятий  тур - конкурс «Загадкова пошта» – 3 смайлика.

Шостий  тур – гра «Рюкзак туриста» – 6 смайликів.

Гра з вболівальниками  «Питання – відповідь» – кожна правильна відповідь оцінюється 1 смайликом.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гонтар Валентина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2071
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку