Мета: поглибити знання учнів з математики; навчати доводити, пояснювати, обстоювати свою думку; розвивати логічне мислення, інтерес до математики; виховувати дружелюбність, старанність.
Обладнання: картки із завданнями; чарівні мішечки; геометричні фігури; медальки.
Тема. Турнір «МАТЕМАТИКА — ЦАРИЦЯ НАУК»
Мета: поглибити знання учнів з математики; навчати доводити, пояснювати, обстоювати свою думку; розвивати логічне мислення, інтерес до математики; виховувати дружелюбність, старанність.
Обладнання: картки із завданнями; чарівні мішечки; геометричні фігури; медальки.
хід заходу
І. Вступна частина
- Увага! Увага! Запрошуємо всіх хлопчиків і дівчаток на цікаву зустріч.
Чуєте, як гомін стих?
Тому, що вітаємо сьогодні Ми царицю всіх наук!
Бо про неї правду кажуть всі,
Що в порядок розум ставить.
Треба добре все знати,
Треба добре все вміти.
Той ніколи в житті не блукатиме!
-Діти, сьогодні ми проведемо незвичайне свято-змагання — математичний турнір. Маємо показати свою кмітливість, винахідливість і знання з математики. Команди, які змагатимуться, і вболівальники візьмуть участь у розв’язуванні задач, прикладів і цікавих завдань. Щоб уникнути шуму, добре чути, разом складімо правила гри.
Правила гри
ІІ. Основна частина
І конкурс «розминка»
- Як називають число, що отримали в результаті ділення?
- Скільки сантиметрів в одному дециметрі?
- Назвіть найбільше двоцифрове число.
- Летіло 5 качок. Трьох мисливець убив. Скільки качок залишилося?
- Під дахом 4 ноги, на даху суп і ложки. Що це?
- Як називають числа при множенні?
- На скільки 1 дм менший від 1 дм 2 см?
- Назвіть найменше двоцифрове число.
- Росте 4 берези. На кожній березі — по 4 гілки. На кожній гілці — по 4 яблука. Скільки всього яблук?
ІІ конкурс «Цікаві приклади»
- Ви знаєте, що слова пишуть літерами, але їх пишуть і цифрами. Наприклад, коли необхідно передати таємне повідомлення, то замість літер використовують знаки або цифри.
♦ Завдання: розв’язати приклади і прочитати зашифровані слова
ІІІ конкурс — для вболівальників
Гра «Помічники»
- Поки команди трохи відпочинуть, позмагаються вболівальники. (Уболівальники по одному підходять до малюнка дерева і знімають яблучка із завданнями.)
♦ Завдання
IV конкурс «Розв'яжи задачу»
- Зараз ми перевіримо, як ви вмієте розв’язувати задачі.
У їдальню привезли 16 кг яблук і 2 ящики груш — по 5 кг у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів привезли у їдальню?
16 л молока розлили у банки по 2 л у кожну. 3 банки молока витратили. Скільки банок молока залишилося?
V конкурс «Умій міркувати»
VI. конкурс «Розгадай ребус»
Пі2вал Ві3на Ак3са Сви100к
VIІ. Конкурс для переможців
- Перед вами — «загадкові» мішечки, де знаходяться геометричні фігури. Учні підходять до мішечків, із заплющеними очима дістають ту фігуру, що я називатиму. Виграє той, хто більше дістане названих фігур.
ІІІ. Підсумок гри
Нагородження учасників турніру.