Урок "Як живуть тварини взимку"

Про матеріал
Урок "Як живуть тварини взимку", предмет "Я досліджую світ" 1 клас НУШ. Містить цікавий матеріал, допоможе провести урок, використовуючи новітні технології.
Перегляд файлу

Урок:  Я досліджую світ  у 1 класі  (НУШ)

Тема: Як живуть тварини взимку

 Мета: ознайомити з життям лісових мешканців взимку; розвивати вміння аналізувати, знаходити зайве слово, порівнювати, працювати колективно, прислухатися до думки інших; виховувати любов до природи.

Обладнання: картки, роздатковий  матеріал, ілюстрації тварин, музичний матеріал (руханка), відеофільм «Життя тварин взимку».

                                                      Хід уроку

І. Організаційний момент

 Привітання

  • Діти , до нас на урок прийшли гості. Давайте привітаємось

     Холодно стало в лісах і лугах.

     Холодно зайчикам, лисам, птахам.

     Затишно, тепло в класі у нас.

     Доброго дня вам, вітаємо вас!

 

            Ранкова зустріч

 1.  Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

      2. Вправа «Асоціації»

 (Учні називають слова – з чим в них асоціюється зима, знаходять їх, розташовують на дошці)

      3. Вправа на відтворення рухів

 Пада, пада, пада сніг,

І лягає біля ніг.

Вітерець легкий літає

І сніжинки підіймає

Ось вони усі гуртом

закружляли за вікном

Ми також часу не гаєм,

Разом з ними закружляєм.

Підіймемось вгору всі

І присядем до землі

(Учні йдуть на свої місця)

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа з «цеглинками»

- З яким кольором у вас асоціюється зима?

(Блакитний. )

- Так, це буде зима. А осінь?

(Жовтий, оранжевий)

- Так, це буде осінь. Пограємо і пригадаємо, чим відрізняється осінь від зими. Я буду говорити речення, а ви показувати відповідну «цеглинку»

- Земля вкрита снігом.

- На деревах немає листя.

- Часто йде дощ.

- Білка запасає горіхи

- Птахи збираються відлітати у вирій.

- Зайчик став білим

- По небу пливуть важкі дощові хмари.

- Діти грають у сніжки.

 

         2. Вправа «Четвертий зайвий»

              - Жовте листя, хмара, дощ, сніг.

 - Ведмідь, вовк, лисиця, кіт.

 - Чоботи, плащ, парасолька, шуба.

 

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку

           - Ми пригадали про зміни в природі , які відбулися з приходом зими . А зараз заплющіть оченята, ми з вами помандруємо

Де ялинка та дубки,

А під кущиком грибки,

І завзятий дятел - стук!-

Гострить дзьобика об сук. (на дошці малюнок: ліс)

Тут живуть хороші друзі:

Їжачки,зайчата сірі…

Сніг закрив поляни лисі

Здогадались, відкривайте оченята, діти , де це?

(В лісі.)

 

- Отже , на сьогоднішньому уроці ми познайомимося із життям лісових мешканців взимку.

 

IV. Робота над  новим  матеріалом.

  1. Перегляд  відео.
  2. Виступи дітей.

( У учнів на парті малюнки тварин, діти роблять повідомлення)

Тварини,які сплять взимку Їжаки ведуть дуже активний спосіб життя. В основному вони харчуються різними комахами, а в зимовий період дістати такі ласощі важка праця. Цим і пояснюється зимова сплячка їжаків.

А на зиму їжачок

Знайде ямку чи дупло.

Зробить там собі кубло,

Листячком його застеле

Спатиме в м’якій постелі

Ведмідь спить взимку. Цікаво те, що сплячкою це назвати важко, скоріше легкий сон. І ведмедя дуже легко розбудити, але, ні чого хорошого це не приведе.

Холодати в лісі стало.

Влаштував ведмідь барліг,

Спати там на зиму ліг.

І тепер аж до весни

Будуть сниться гарні сни.

 

Рекордсменами в сплячці стали ховрахи. Як виявилося їх сплячка триває цілих 9 місяців. Після довгого сну у них починається активний спосіб життя.

Кажани впадають у сплячку. Через кілька тижнів вони можуть прокинутися, зробити перерву, вивести потомство або знайти більш краще місце. А потім вони знову засинають.

  • Так це ми сказали про звірів, що впадають в сплячку. А подивіться, які ще мешканці лісу до нас завітали.

Склала все: грибки і шишки,

А також смачні горішки

У своїм дуплі вона.

І зима їй не страшна. (Білка)

 

Взимку від лисиць тікає,

Їстоньки собі шукає,

Обгризає верболіз,

Кору кленів і беріз. (Заєць)

 

В лиса хвіст,

Немов той віник!

Ну й роботу має!

Всі слідочки, всі стежини

Хвіст той замітає. (Лисиця)

 

 

Сірий хвостик, сірі вуха,

Біжить лісом він щодуху.

Гострі зуби всіх лякають.

Всі звірятка вовка знають.

(Вовк)

 

Він ікластий і сердитий

Дуже любить землю рити

Жолуді весь час шукає

          Й малюків смугастих має (Кабан)

 

Олень довгі ноги має

По галявинах стрибає

Має ще і ріжки

 Не страшний і трішки (Олень)

 

 

                ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

            

  V.  Закріплення  

      1.  Гра «Хто як зимує» (робота у групах)

(на партах малюнки звірів та кольорові стрічки – блакитна, жовта, червона)

  1. Впадають у сплячку (блакитна) 2. Активні (червона) 3. Роблять запаси (жовта)

Дітям роздаю малюнки:

 борсук, вовк, білка

 заєць, їжак, ведмідь,

лисиця, миша-полівка, бобри

олень, кабан, кажан

(Кожна група помічає кольоровою стрічкою хто з звірів як зимує. 1-2 учні від кожної групи виходять до дошки. Учень називає тварину, а всі перевіряють, чи вірно визначилася група з кольором)             

(Перевіряємо «цеглинками»)

 

  1. Гра «За і проти» (за – блакитна цеглинка, проти – червона цеглинка)
    • З настанням холодів всі звірі готуються до зими.  +
    • У лісі всі звірі лягають спати до весни. 
    • У зайців змінюється забарвлення хутра   +
    • Їжак запасів на зиму не робить.   +
    • Узимку вовк може  з’їсти навіть мишу і птаха.   +
    • Заєць їсть узимку  моркву і капусту. 
    • Лисиця полює на зайців та мишей   +

 

VI.  Підсумок

Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Перший клас – ви МОЛОДЦІ!

                                                   

 

 

                                          Вчитель:  КОСТОГРИЗ М.В.

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку