12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Тварини. Різновидність тварин у природі.

Про матеріал
Даний конспект уроку допоможе вчителям у підготовці та проведенні уроку. За допомогою матеріалу уточнюються уявлення учнів про тварин, як частину живої природи, учням демонструється різноманітність тваринного світу, класифікація тварин за групами. За допомогою різних видів роботи учні розвивають мовленнєві вміння, мислення увага.
Перегляд файлу

ТЕМА. ТВАРИНИ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН У ПРИРОДІ

МЕТА. Ознайомити учнів із прекрасним світом тварин. Формувати

             уявлення про різноманітність тварин у природі. Поглиблю-

             вати знання учнів про тварин, які населяють Землю. Учити

             класифікувати тварин. Розвивати мовленнєві вміння, мисле-

             ння, увагу. Виховувати інтерес до природи та бережливе

             ставлення.

ОБЛАДНАННЯ. Демонстраційний матеріал – малюнки на тему

                              «Тварини», загадки, цеглинки «Лего», кольорові

                              олівці, папір для малювання, підручник, зошит.

ТИП УРОКУ. Засвоєння нових знань.

                                      ХІД   УРОКУ

І. Організаційний момент

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці як папуги чи сороки .

Сказати хочеш – не кричи, лише руку підніми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Повідомлення теми та завдань уроку

  1. Прочитайте склади. Побудуйте з них слова

Хов  І    ша            

Со    І     ка

За    І     ва

Ка    І     єць

Ми  І      рась

Біл  І      рах

  • Як  одним словом можна назвати цю групу слів?
  • На сьогоднішньому уроці, діти, ми будемо працювати над темою «Тварини», ознайомимося із різноманітністю тваринного світу, а також спробуємо класифікувати тварин за групами.
  1. Робота над загадками із використанням ілюстративного матеріалу.

Що за дивна непосида, на стежину шишки кида?

З гілки скік, на гілку скік. Ви впізнали друзі …            (білка)

Я скажу про нього так: хоч дорослий, та дивак.

Взимку їсти не шукає, бо смачнющу соску має.        (Ведмідь)

Я труд поважаю: все літо літаю у поле, до гаю,

Збираю медок із різних квіток.

Кого не люблю, то жалом колю.                                    (Бджола)

Летить – дзижчить, впаде – повзе і землю гризе.     (Жук)

Маленький, сіренький на соняшник сів,

Надзьобався добре й далі полетів.                               (Горобець)

Дивний ключ у небі лине. Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі відлітають …                        (журавлі)

Крила є, а не літає. Ніг не має, а не доженеш.            (Риба)

Не дрімають карасі, знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки, хижої, страшної …          (щуки)

У воді сидить охоче, та не риба і не рак,

Вистромля великі очі і співає: кум-квак.                      (Жаба)

Хто на собі свою хату носить?                                         (Черепаха)

Хто хвіст залишає, як від ворога тікає?                        (Ящірка)

Люблю причаїтись, на сонці погрітись.

Од людей сховаться, а люди бояться.                         (Гадюка)

  • Про кого йде мова у цих загадках?
  • Як назвати їх одним словом?
  1. Опрацювання віршика

Усюди тварини нас оточують:

Стрибають, плавають, в небі літають.

У землі причаїлись, снують під ногами.

Скільки усього їх живе поряд з нами?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Визначення характерних ознак тварин, як живих організмів

-До якої природи належать тварини?

-Які шстотні ознаки тваринного світу ви знаєте? (Тварини народжуються, дихають, рухаються, живляться, залишають потомство, відмирають)

-Якою їжею живляться тварини?

-Як народжеють потомство? Хто доглядає за цим потомством?

-Як рухаються тварини? (Літають, плавають, ходять, стрибають, повзають)

-Чи всі тварини ведуть однаковий спосіб життя?

-Де можуть жити тварини?

2. Гра «Фантазери».

- Уявіть, що трапилось диво – і ви перетворилися на тваринку. Виберіть, ким ви хочете бути. Ви – тваринка, тому можете, використовуючи класну кімнату, рухатися так, як вона, видавати ті самі звуки, поводитися так само, але при цьому передавати задоволення, спокій, радість, адже ви робите те, що вам заманеться.

3. Класифікація тварин за характерними ознаками

                            Т    В    А    Р    И   Н   И

 

ЗВІРІ    ЗЕМНОВОДНІ    КОМАХИ    ПТАХИ    РИБИ    ПЛАЗУНИ

(Під кожним видом тварин є прямокутник відповідного кольору: звірі – жовтий, земноводні – синій, комахи – зелений, птахи – оранжевий, риби – голубий, плазуни – червоний)

Вчитель зачитує учням загадки, а вони називають слово-відгадку, а потім піднімають цеглинку – лего відповідного кольору (згідно класифікації)

 

Узимку в білому, як сніг, а влітку в сірому гуляє.

Зловить його ніхто не міг, тому, що довгі ноги має.

Великі вуха, косий зір. Як називається цей звір.                    (Заєць)

Хочеш рибку цю спіймати – треба червячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука, і на  вигляд геть не злюка.             (Окунь)

Вік свій ходить з клунками, та ще сідають на нього з мішками.   (Верблюд)

Бігав, бігав заєць в лісі, зупинивсь намить:

Легко лапою торкакє, пробує котить.

Але мячик не тікає, котиться й шипить.                                   (Їжак)

Летить – пищить, сяде – мовчить.

Хто його вбє – свою кров проллє.                                             (Комар)

Тисяча тисяч бондарів роблять хати без дворів.                   (Мурахи)

Сіла пташка на дубку, завела своє ку-ку!

Стрепенулись їжачок, заєць і козулі,

Всіх збудив той голосок, пісенькак …                                        (зозулі)

Така велика, довгошия, і вища за найбільшу шафу,

Така розумна і красива у зоопарку є …                                    (жирафа)

ІУ. Фізкультхвилинка

У. Закріплення й узагальнення знань учнів

1.Робота з підручником (Автор О.Волощенко)

С.88 – 89

2.Робота в зошиті (Видавництво «Оріон», автор Л.М.Глухенька)

С.43

3.Гра «Де чий дім?»

У повітрі    У воді    На деревах    На землі    На відкритих просторах    У землі

(Учитель використовує цеглинки – лего, відповідно заздалегідь позначив певним кольором дім)

Черв’як, лисиця, білка, кріт, стриж, дельфін, слон, дятел, окунь, краб, метелик, сова, жук-короїд, п’явка, комахи.

УІ. Підсумок уроку

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Чому тварини – це частина живої природи?

-Які групи тварин ви запамятали? Наведіть приклади різних груп тварин

Групова робота «Намалюй тваринку»

Діти сидять за партами по колу – групами. У кожного є аркуш білого паперу й олівець кольоровий (різного кольору). Кожен учень задумує тваринку і за сигналом вчителя починає її малювати. Через 10 секунд, знову за сигналом вчителя, припиняє малювати і передає свій аркуш тому, хто сидить поруч. На аркуші сусіда домальовує своїм кольором фрагмент і передає тому, хто сидить праворуч. Гра триває доти, поки аркуш не повернеться до учня з початковим кольором олівця.

     Дітки розглядають уважно роботу і дають назву тваринці.

У кінці уроку учитель вивішує роботи у куточку «Творчі ручки».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку