Гіпотеза. Гіпотеза: розвиток творчого мислення учнів на уроках математики забезпечується обґрунтованим поєднанням традиційних і активних методів навчання, ефективного підбору змісту навчального матеріалу, широкого використання проблемної ситуації з опорою на зону найближчого розвитку учнів, створення емоційно-доброзичливої пошукової атмосфери.
Завданняпроаналізувати психолого-педагогічну літературу з теми дослідження;окреслити передумови розвитку творчого мислення школярів на уроках математики;визначити шляхи творчого розвитку учнів;розглянути методику формування творчого мислення. Отже, завдання сучасної національної школи — розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність.
Проблема формування особистості в процесі розвитку творчих здібностей на уроках математики. Проблема формування творчої особистості, розвитку творчих здібностей, творчого мислення до навчання у педагогіці української школи пройшла довгий шлях і спирається на здобутки і психології педагогіки. Ця проблема цікавить багатьох психологів і педагогів.
Творча особистість. Творча особистість - це такий тип особистості, для якої характерна стійка, високого рівня спрямованість на творчість, мотиваційно-творча активність, що проявляється в органічній єдності з високим рівнем творчих здібностей, які дозволяють їй досягти прогресивних, соціально і особисто значущих творчих результатів у одній або декількох видах діяльності.
Математичні здібностіздатність до формалізації математичного матеріалу, відокремлення форми від змісту, абстрагування від реальних ситуацій і їх кількісних відношень та просторових форм; оперування структурами відношень і зв'язків;здатність до узагальнення матеріалу;здатність до оперування числовою і знаковою символікою;здатність до логічних міркувань, пов'язаних з потребою доводити, робити висновки; здатність до скорочення процесу міркувань;здатність до переходу від прямого до оберненого ходу думки;гнучкість мислення незалежно від впливу шаблонів.
Сто порад учителевіВ. Сухомлинський писав: "Немає абстрактного учня ... Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягають у тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці. А це означає, що в навчанні має бути індивідуалізація — і в змісті розумової праці (в характері завдань), і в часі".
Розв'язування задач поділяють на такі етапи 1-й етап - аналіз задачі;2-й етап - схематичний запис задачі;3-й етап - пошук способу розв'язування задачі;4-й етап - виконання розв'язування задачі;5-й етап-перевірка розв'язку задачі;6-й етап - дослідження задачі;7-й етап - формулювання відповіді задачі;8-й етап - аналіз розв'язування задачі.