Тема. Математично-інформатична вікторина «Кмітливі»
Мета:
- поглибити знання учнів з математики та інформатики, вчити нестандартно мислити;
- розвивати логіку, мовлення, пам’ять;
- виховувати почуття дружби , здорову конкуренцію.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: емблеми, ватман, ребуси, аркуші в клітинку, конверти з завданнями.
Хід вікторини
І. Вступ
- Будуть у класі веселі змагання,
Ігри, загадки, завдання.
Різні ребуси, задачі.
То ж бажаю всім удачі.
ІІ. Основна частина
Вирушаймо в путь-
нас цікаві справи ждуть.
Цифри можна прочитати
І про все на світі знати:
Скільки зір дрібних, як просо,
і веснянок є на носі.
Все умій ти пов'язати,
Про складне й просте сказати.
Наш девіз - все гарно знати,
Вміти добре рахувати.
Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть.
Ну а потім, в результаті,
Все, як слід, підсумувати.
Й розділити на усіх,
І багатство, й щедрий сміх.
«Привітання команд»
1 команда «Піраміда»
Девіз – Не лінуймося, а граєм –
Ми суперника здолаєм.
2 команда «Ігрики»
Девіз – Ми також будем змагатись,
Щоб перемогти, не здатись!
(Девізи написані на дошці)
1 конкурс «Склади прислів’я».
Кожна команда отримує по два конверти, у кожному з них є однакові частини прислів’їв. Потрібно до першої частини приєднати другу. Завдання однакові. Конкурс на швидкість.
Один в полі ------------------------------не воїн.
Одна мати родить,----------------------та не один розум дає.
Один за всіх-------------------------------всі за одного.
Сім разів відмір---------------------------один раз відріж.
Один з сожкою----------------------------семеро з ложкою.
Один розум добре,-----------------------а два – краще.
2 конкурс «Будь уважний!»
(для капітанів). Капітани працюють на листочках в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.
1 3 2 1 1 3 6 1 1 1 1 2 1 4 1 2 3 1 1 1 2 1
1 1 2 1 1 2 1 1 3 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 конкурс «Весела задачка».
Командам зачитуються задачі. Відповідає та команда, яка швидше підняла руку. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Метушаться цуценята:
9 білих, наче сніг,
10 чорних. Скільки всіх? (9+ 10 = 19)
На ялинці – снігурі.
Тут – 15 і 3 – там.
Скільки всіх? (15 + 3 = 18)
Сім бичків і 3 телички.
Хай вони поп’ють води,
Полічи теляток ти. ( 7 + 3 = 10)
Бо зернят не поділили.
На їх шум ще шість примчало.
Скільки разом птахів стало?( 20 + 6 = 26)
Несли по три буряки.
А ви їм допоможіть –
Буряки ті полічіть.(3+3+3)
Молока їм в мисці дав.
Вісім в кошику сидять –
Їсти хочуть та нявчать.
Годувати треба всіх -
Скільки разом буде їх?(2+8)
4 конкурс «Математичні ребуси».
Кожна команда отримує по 6 ребусів, розгадує їх і зі слів – відгадок створює історію.
«Піраміда»
100 лиця -------------- столиця
3 зуб -------------------- тризуб
Пі 2 л-------------------- підвал
40 а --------------------- сорока
3 в О га ------------- тривога
Р 1 а---------------------- родина
Приклад історії. У суботу ми були в столиці. На Хрещатику бачили Тризуб. Потім спустилися до підвалу, там голосно скрекотіла сорока. Вона відчувала тривогу. Наша родина її врятувала.
«Ігрики»
100
ми ------------------------ намисто
40’ чка------------------- сорочка
С 3 ж --------------------- стриж
7 ‘ я------------------------ сім’я
Ві 3 ла-------------------- вітрила
Ро 7 ‘’ а ------------------ роса
Приклад історії. На свято дівчинка одягла намисто і вишиту сорочку.
Раптом до вікна прилетів стриж. Сім’я зраділа такому гостю. Але настав час вирушати – на яхті підняли вітрила. На траві ще була роса, а родина вже дихала морським повітрям.
5 конкурс «Логічні задачі».
Командам для розв’язування подається по 10 задач. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Задача №1. По двору бігають курчата. У всіх курчаток разом 4 пари ніг. Скільки курчат у дворі?
Задача №2. У трьох братів по дві сестри. Скільки всього дітей у сім'ї?
Задача №3. Йдуть троє дітей, кожен з них несе по 2 повітряні кульки. Скільки кульок несуть діти?
Задача №4. У пакет можна покласти 2 кг продуктів. Скільки пакетів має бути у мами, якщо вона хоче купити 4 кг картоплі і диню масою 1 кг?
Задача №5. Аркуш паперу зігнули навпіл, потім ще раз навпіл і розрізали по лініях згину. Скільки вийшло частин?
Задача №6. Стежкою один за одним ідуть семеро дітей. За кожною дівчинкою, крім останньої, йде хлопчик. Скільки хлопчиків йдуть по дорозі?
Задача №7. Сходи складаються з 7 сходинок. Яка сходинка знаходиться на середині?
Задача №8. Колоду розпиляли на 8 частин. Скільки розпилів зробили?
Задача №9. З книги випало кілька аркушів. На першій сторінці що випала, стоїть номер 3, а на останній номер 8. Скільки аркушів випало?
Задача №10. У трицифрому парному числі сума цифр дорівнює 3. Відомо, що всі три цифри різні, причому остання цифра числа менше 2, а друга більше першої цифри. Знайдіть це число.
6 конкурс «Магічні квадрати».
• «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.
7 конкурс «Кольорова задача»
Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)
8 конкурс «Кросворд».
Кожній команді надається 5 хвилин на розгадування кросворду.
3. Підведення підсумків
Математика - цариця,
Вона - справжня помічниця.
В кожнім ділі й повсякчас
Математика вчить нас.
І задачу розв'язати,
І логічно міркувати,
Наполегливими бути,
І знання нові здобути.
Роздаткові матеріали
Один в полі не воїн.
Одна мати родить,
та не один розум дає.
Один за всіх, а всі за одного.
Сім разів відмір, а один раз відріж.
Один з сожкою, а семеро з ложкою.
Один розум добре, а два – краще.
2 конкурс «Будь уважний!» (для капітанів). Капітани працюють на листочках в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.
1 3 2 1 1 3 6 1 1 1 1 2 1 4 1 2 3 1 1 1 2 1
1 1 2 1 1 2 1 1 3 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 конкурс «Математичні ребуси»
«Піраміда»
100 лиця
3 зуб
Пі 2 л
40 а
3 в О га
Р 1 а
«Ігрики»
100
ми
40’ чка
С 3 ж
7 ‘ я
Ві 3 ла
Ро 7 ‘’ а
5 конкурс «Логічні задачі»
Задача №1 По двору бігають курчата. У всіх курчаток разом 4 пари ніг. Скільки курчат у дворі?
• Відповідь:
Задача №2 У трьох братів по дві сестри. Скільки всього дітей у сім'ї?
• Відповідь:
Задача №3 Йдуть троє дітей, кожен з них несе по 2 повітряні кульки. Скільки кульок несуть діти?
• Відповідь:
Задача №4 У пакет можна покласти 2 кг продуктів. Скільки пакетів має бути у мами, якщо вона хоче купити 4 кг картоплі і диню масою 1 кг?
• Відповідь:
Задача №5 Аркуш паперу зігнули навпіл, потім ще раз навпіл і розрізали по лініях згину. Скільки вийшло частин?
• Відповідь:
Задача №6 Стежкою один за одним ідуть семеро дітей. За кожною дівчинкою, крім останньої, йде хлопчик. Скільки хлопчиків йдуть по дорозі?
• Відповідь:
Задача №7 Сходи складаються з 7 сходинок. Яка сходинка знаходиться на середині?
• Відповідь:
Задача №8 Колоду розпиляли на 8 частин. Скільки розпилів зробили?
• Відповідь:
Задача №9 З книги випало кілька аркушів. На першій сторінці що випала, стоїть номер 3, а на останній номер 8. Скільки аркушів випало?
• Відповідь:
Задача №10 У трицифрому парному числі сума цифр дорівнює 3. Відомо, що всі три цифри різні, причому остання цифра числа менше 2, а друга більше першої цифри. Знайдіть це число. Відповідь__________
6 конкурс «Магічні квадрати».
• «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.
«Магічні квадрати»
• «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.
7 конкурс «Кольорова задача»
Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)
«Кольорова задача»
Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)