Математично-інформатична вікторина "Кмітливі"

Про матеріал
Проведення вікторини "Кмітливі" до предметного тижня математики, інформатики та фізики. Підходить для учнів 5-6 класів
Перегляд файлу

 


 

Тема. Математично-інформатична вікторина «Кмітливі»

Мета:

-         поглибити знання учнів з математики та інформатики, вчити нестандартно мислити;

-         розвивати логіку, мовлення, пам’ять;

-         виховувати почуття дружби , здорову конкуренцію.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

 

Обладнання: емблеми, ватман, ребуси, аркуші в клітинку, конверти з завданнями.

Хід вікторини

І. Вступ

- Будуть у класі веселі змагання,

   Ігри, загадки, завдання.

   Різні ребуси, задачі.

   То ж бажаю всім удачі.

ІІ. Основна частина

Вирушаймо в путь-

нас цікаві справи ждуть.

Цифри можна прочитати

І про все на світі знати:

Скільки зір дрібних, як просо,

і веснянок є на носі.

Все умій ти пов'язати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз - все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж - і у путь.

Хай знання із нами йдуть.

Ну а потім, в результаті,

Все, як слід, підсумувати.

Й розділити на усіх,

І багатство, й щедрий сміх.

 

  1.               Поділ на команди
  2.               Вибір капітанів

 

 «Привітання команд»

     1 команда «Піраміда»

Девіз – Не лінуймося, а граєм –

             Ми суперника здолаєм.

 

     2 команда «Ігрики»

 Девіз – Ми також будем змагатись,

              Щоб перемогти, не здатись!

(Девізи написані на дошці)

1 конкурс «Склади прислів’я».

Кожна команда отримує по два конверти, у кожному з них є однакові  частини прислів’їв. Потрібно до першої частини приєднати другу. Завдання однакові. Конкурс на швидкість.

    Один в полі ------------------------------не воїн.

    Одна мати родить,----------------------та не один розум дає.

    Один за всіх-------------------------------всі за одного.

    Сім разів відмір---------------------------один раз відріж.

    Один з сожкою----------------------------семеро з ложкою.

    Один  розум добре,-----------------------а два – краще.

 

2 конкурс «Будь уважний!»

(для  капітанів). Капітани працюють на листочках  в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.

 

1     3   2    1  1      3     6     1   1    1   1     2    1    4    1       2    3    1   1     1    2      1  

 

1     1    2      1    1     2   1     1     3     1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 конкурс «Весела задачка».

Командам зачитуються задачі. Відповідає та команда, яка швидше підняла руку. За кожну правильну відповідь 1 бал.

  1. На травичці біля хати

Метушаться цуценята:

9  білих, наче сніг,

10  чорних. Скільки всіх?       (9+ 10 = 19)

 

  1.  Подивіться, угорі

    На ялинці – снігурі.

    Тут – 15 і 3 – там.

    Скільки всіх? (15 + 3 = 18)

 

  1. Гнав Івась телят до річки –

      Сім бичків і 3 телички.

      Хай вони поп’ють води,

      Полічи теляток ти. ( 7 + 3 = 10)

 

  1. Двадцять галок  посварились,

    Бо зернят не поділили.

    На їх шум ще шість  примчало.

    Скільки разом птахів стало?( 20 + 6 = 26)

 

  1. Йшли три їжаки,

    Несли по три буряки.

    А ви їм допоможіть –

    Буряки ті полічіть.(3+3+3)

 

  1. Кошенят двох хлопчик взяв,

    Молока їм в мисці дав.

    Вісім в кошику сидять –

    Їсти хочуть та нявчать.

    Годувати треба всіх -

    Скільки разом буде їх?(2+8)

 

 4 конкурс «Математичні ребуси».

 Кожна команда отримує по 6 ребусів, розгадує їх і зі слів – відгадок створює історію.

«Піраміда»

100 лиця --------------     столиця

3 зуб --------------------     тризуб

Пі 2 л--------------------    підвал

40 а  ---------------------    сорока

3  в  О га  -------------      тривога

Р 1 а----------------------   родина

Приклад історії. У суботу ми були в столиці. На Хрещатику бачили Тризуб. Потім спустилися до підвалу, там голосно скрекотіла сорока. Вона відчувала тривогу. Наша родина її врятувала.

 

«Ігрики»

100

ми ------------------------   намисто

40’ чка-------------------   сорочка

С 3 ж ---------------------  стриж

7 ‘ я------------------------  сім’я

Ві 3 ла--------------------   вітрила

Ро 7 ‘’ а ------------------  роса

 

Приклад історії. На свято дівчинка одягла намисто і вишиту сорочку.

Раптом до вікна прилетів стриж. Сім’я зраділа такому гостю. Але настав час вирушати – на яхті підняли вітрила. На траві ще була роса, а родина вже дихала морським повітрям.

 

5 конкурс «Логічні задачі».

Командам для розв’язування подається по 10 задач. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Задача №1. По двору бігають курчата. У всіх курчаток разом 4 пари ніг. Скільки курчат у дворі?

Задача №2. У трьох братів по дві сестри. Скільки всього дітей у сім'ї?

 

Задача №3. Йдуть троє дітей, кожен з них несе по 2 повітряні кульки. Скільки кульок несуть діти?

Задача №4. У пакет можна покласти  2 кг продуктів. Скільки пакетів має бути у мами, якщо вона хоче купити 4 кг картоплі і диню масою 1 кг?

Задача №5. Аркуш паперу зігнули навпіл, потім ще раз навпіл і розрізали по лініях згину. Скільки вийшло частин?

Задача №6. Стежкою один за одним ідуть семеро дітей. За кожною дівчинкою, крім останньої, йде хлопчик. Скільки хлопчиків йдуть по дорозі?

Задача №7. Сходи складаються з 7 сходинок. Яка сходинка знаходиться на середині?

Задача №8. Колоду розпиляли на 8 частин. Скільки розпилів зробили? 

Задача №9. З книги випало кілька аркушів. На першій сторінці що випала, стоїть номер 3, а на останній номер 8. Скільки аркушів випало?

Задача №10. У трицифрому парному числі сума цифр дорівнює 3. Відомо, що всі три цифри різні, причому остання цифра числа менше 2, а друга більше першої цифри. Знайдіть це число.

 

6 конкурс «Магічні квадрати».

         «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.

 

 

 

 

7 конкурс «Кольорова задача»

Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)

8 конкурс «Кросворд».

Кожній команді надається 5 хвилин на розгадування кросворду.

Автоматично створений текст заміщення:
Інформаційні процеси.
автор Карпець Ірина Володимирівна
1
2
3
4
56
7
8
910
EclipseCrossword.com

 

Автоматично створений текст заміщення:
Інформаційні процеси.
автор Карпець Ірина Володимирівна
Банк слів
ІНФОРМАЦІЙНІ       ВУХА       ДОТИК       ЗІР       НІС       НЮХ       ОЧІ
ПОВІДОМЛЕННЯ       СЛУХ       СМАК       ШКІРА
По горизонталі
1.Орган чуття,за допомогою якого
людина сприймає звукові
повідомлення.
3.Орган чуття, який забезпечує
можливість розрізнити тепло,
м'якість предметів, їх форму.
4.Орган чуття, що допомагає
людині бачити навколишній світ.
9.Відомості про навколишній світ
і явища, які відбуваються в
ньому
По вертикалі
1.Орган чуття, за допомогую
якого людина отримує
повідомлення про те, що лимон
кислий, а цукор солодкий.
2.Людина отримує інформацію  за
допомогою...
5.Орган дотику.
6.Орган слуху.
7.Орган зору
8.Орган нюху.
10.Орган чуття, за допомогою
якого людина сприймає запах.

 

3. Підведення підсумків

Математика - цариця,

Вона - справжня помічниця.

В кожнім ділі й повсякчас

Математика вчить нас.

І задачу розв'язати,

І логічно міркувати,

Наполегливими бути,

І знання нові здобути.

 

 

 

 

Роздаткові матеріали

 

   Один в полі                                      не воїн.

 

  Одна мати родить,      

 

 

та не один розум дає.

 

 

 Один за всіх,           а всі за одного.

 

  Сім разів відмір, а                один раз відріж.

 

  Один з сожкою, а                  семеро з ложкою.

 

  Один  розум добре, а            два – краще.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 конкурс «Будь уважний!» (для  капітанів). Капітани працюють на листочках  в клітинку. Створюють малюнок за алгоритмом. На аркуші позначений початок.

 

1     3   2    1  1      3     6     1   1    1   1     2    1    4    1       2    3    1   1     1    2      1  

 

1     1    2      1    1     2   1     1     3     1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 конкурс «Математичні ребуси»

«Піраміда»

100 лиця

3 зуб

Пі 2 л

40 а

3  в  О га

Р 1 а

 

 

«Ігрики»

100

ми

40’ чка

С 3 ж

7 ‘ я

Ві 3 ла

Ро 7 ‘’ а

 

 

 

 

 

 

 

 

5 конкурс «Логічні задачі»

Задача №1 По двору бігають курчата. У всіх курчаток разом 4 пари ніг. Скільки курчат у дворі?

         Відповідь:

Задача №2 У трьох братів по дві сестри. Скільки всього дітей у сім'ї?

         Відповідь:

Задача №3 Йдуть троє дітей, кожен з них несе по 2 повітряні кульки. Скільки кульок несуть діти?

         Відповідь:

Задача №4 У пакет можна покласти  2 кг продуктів. Скільки пакетів має бути у мами, якщо вона хоче купити 4 кг картоплі і диню масою 1 кг?

         Відповідь:

Задача №5 Аркуш паперу зігнули навпіл, потім ще раз навпіл і розрізали по лініях згину. Скільки вийшло частин?

         Відповідь:

Задача №6 Стежкою один за одним ідуть семеро дітей. За кожною дівчинкою, крім останньої, йде хлопчик. Скільки хлопчиків йдуть по дорозі?

         Відповідь:

Задача №7 Сходи складаються з 7 сходинок. Яка сходинка знаходиться на середині?

         Відповідь:

Задача №8 Колоду розпиляли на 8 частин. Скільки розпилів зробили?

         Відповідь:

Задача №9 З книги випало кілька аркушів. На першій сторінці що випала, стоїть номер 3, а на останній номер 8. Скільки аркушів випало?

         Відповідь:

Задача №10 У трицифрому парному числі сума цифр дорівнює 3. Відомо, що всі три цифри різні, причому остання цифра числа менше 2, а друга більше першої цифри. Знайдіть це число. Відповідь__________

6 конкурс «Магічні квадрати».

         «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.

 

 

 

 

«Магічні квадрати»

         «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.

 

 

 

 

 

7 конкурс «Кольорова задача»

Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)

 

 

«Кольорова задача»

Олесю подарували 4 повітряні кульки. Використовуючи 4 кольори: зелений, жовтий, червоний, синій, розфарбуй їх так, щоб велика кулька була між жовтою і синьою, а жовта — поруч з червоною. (підписати кульки всередині)

 

 

 

Автоматично створений текст заміщення:
Інформаційні процеси.
автор Карпець Ірина Володимирівна
1
2
3
4
56
7
8
910
EclipseCrossword.com

 

 

 

Автоматично створений текст заміщення:
Інформаційні процеси.
автор Карпець Ірина Володимирівна
Банк слів
ІНФОРМАЦІЙНІ       ВУХА       ДОТИК       ЗІР       НІС       НЮХ       ОЧІ
ПОВІДОМЛЕННЯ       СЛУХ       СМАК       ШКІРА
По горизонталі
1.Орган чуття,за допомогою якого
людина сприймає звукові
повідомлення.
3.Орган чуття, який забезпечує
можливість розрізнити тепло,
м'якість предметів, їх форму.
4.Орган чуття, що допомагає
людині бачити навколишній світ.
9.Відомості про навколишній світ
і явища, які відбуваються в
ньому
По вертикалі
1.Орган чуття, за допомогую
якого людина отримує
повідомлення про те, що лимон
кислий, а цукор солодкий.
2.Людина отримує інформацію  за
допомогою...
5.Орган дотику.
6.Орган слуху.
7.Орган зору
8.Орган нюху.
10.Орган чуття, за допомогою
якого людина сприймає запах.

 

 

 

 


 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку