Творча робота "Цифровий кейс для забезпечення Нової української школи «Подорож крапельки»

Про матеріал
Творча робота "Цифровий кейс для забезпечення Нової української школи "Подорож крапельки" ( за Програмою Р. Шияна )
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦИФРОВИЙ КЕЙС ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

«ПОДОРОЖ КРАПЕЛЬКИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                

ЗМІСТ

     І. ВСТУП

ІІ. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

  1.               Цифровий кейс
  2.               Добір матеріалу для наповнення цифрового кейсу
  3.               Групування дібраного матеріалу за розділами

ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

  1. Підбір цифрового матеріалу за темами
  2. Підбір цифрового матеріалу за розділами

ІV. ВИСНОВКИ

V. ЛІТЕРАТУРА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 

І. ВСТУП

             «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА» - це школа для життя у ХХІ столітті.

«Тому ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи компетентностей (поінформованість, обізнаність)»  (Лілія Гриневич).

            Для формування компетентностей має велике значення підготовка вчителя до уроку, забезпечення наочним матеріалом для досягнення цілей. Використання різних видів наочності на уроках у початковій школі є необхідною складовою для ефективності навчання. Завдяки можливості використання різних видів наочності, маємо широку сферу наочності: від предметів, картинок, жестів до відео фрагментів та комп'ютерних програм, за допомогою яких викладач демонструє явища об'єктивної

дійсності.

        Великий педагог  В. О. Сухомлинський підкреслив: «Природа мозку дитини потребує, щоб її розум виховувався біля джерела думки – серед наочних посібників, образів і, насамперед, серед природи, щоб думка переключалася з наочного образу на «обробку» інформації на цей образ. Якщо ж ізолювати дітей від природи, якщо з перших днів навчання дитина сприймає тільки слово, то клітини мозку швидко втомлюються і не справляються з роботою, яку пропонує вчитель» [1, с.121]. Можна сказати, що пізнавальний інтерес є стимулом до активної навчальної діяльності. Але успішне засвоєння знань неможливе без використання наочних посібників. Адже саме вони розвивають пізнавальний інтерес учнів.

          Народна педагогіка теж надає важливого значення наочності. Підтвердженням цього є такі вислови: «Краще раз побачити, ніж сто разів почути», «Бурчання наскучить, приклад научить», «Приклад кращий за правило» [2, с. 203]

          Нова українська школа передбачає сучасний погляд на наочний матеріал для дітей і вимагає від вчителя мати добірку матеріалів. Адже, щоб підготуватися до уроків, учитель часто витрачає часу навіть більше, аніж триватиме сам урок. Дібрати

наочність, матеріали для ігор і вправ, потрібні аудіо- чи відеозаписи — це лише частина підготовки. А що як зібрати в одному місці різноманітні допоміжні матеріали для вчителя за темами чи групами?

         На допомогу приходить - цифровий кейс вчителя.

                                      ІІ. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

                                                 Цифровий кейс

           Цифровий кейс -  (від англ. сase — портфель, валіза)

добірка методичних матеріалів, згрупованих за темами й збережених в одному місці, приміром, у «хмарі» на Google Диску, у папці на комп’ютері чи на будь-якому електронному носії.

Переваги цифрового кейсу:

 легкість використання;

 мобільність;

 варіативність.

      Цифровий кейс дає змогу використовувати привабливі, яскраві, динамічні матеріали; швидко змінювати картинки, аби «зачепити» і спрямувати в потрібному напрямі дитячу увагу.

                         Добір матеріалу для наповнення цифрового кейсу

       Матеріал для наповнення цифрового кейсу учителя ми добираємо й структуруємо за тематичним принципом. Оскільки тематичний розподіл забезпечує інтеграцію різного за напрямами матеріалу й сприяє формуванню цілісного світогляду школярів на основі використання текстів.

       Текстами ми вважаємо не лише літературні твори, а й мультфільми, пізнавальні фільми, презентації, тобто все, що можна обговорити разом зі школярами. Завдяки обговоренню навчальна інформація стає доступнішою для сприймання дітьми. До того ж такий підхід дає змогу підвищити інтерактивність освітньої роботи, перейти від пояснювально-ілюстративного способу навчання до діяльнісного, за якого кожна дитина постає активним суб’єктом, а не пасивним об’єктом педагогічної дії. Саме тексти є основною складовою цифрового кейсу вчителя.

          Також можна групувати матеріал за розділами.

                          Групування дібраного матеріалу за розділами

      Цифровий кейс учителя  ми формуємо з таких розділів:

 пізнавальна презентація;

 мультфільми;

 тексти — літературні твори, аудіо казки, казки-презентації;

 інтерактив — інтерактивні вправи й ігри, сюжетні картини й картинки за темою, добірки тематичних карток й електронні дидактичні посібники;

 фізкультхвилинки та руханки.

Пізнавальна презентація

       Завдання будь-якої презентації — полегшити сприймання й запам’ятовування інформації за допомогою яскравих образів.

       Пізнавальні презентації використовуються на інформаційному етапі взаємодії, тобто під час ознайомлення учня з темою. Ці презентації зазвичай містять відповіді на найпоширеніші дитячі запитання до теми.

Мультфільми

Використання пізнавальних мультфільмів сприяє:

  • підвищенню мотивації;
  • демонстрації можливостей мультфільму;
  • зростанню якості навчання і виховання.

     Учнів привертає новизна проведення уроку. Спочатку вони думають, що будемо розважатися. Але під час перегляду непомітно для себе вони беруть корисну інформацію, виявляють цікавість до матеріалу, що вивчається.

     Мультфільми представляють собою відмінний спосіб передачі інформації в мозок дитини. Вони для дітей можуть бути смішними і в той же час пізнавальними та розвиваючими. Розвиваючі мультфільми допомагають дитині опановувати корисну інформацію і надалі використовувати її позитивні якості в житті.

        На Youtube дуже багато каналів з мультиками українською мовою. Наприклад:

Ukranima;

З любов’ю до дітей;

Фіксики;

BabyBoo.

Тексти

        Українська дитяча література – досить багата та різноманітна, хоча з першого погляду так і не скажеш. У книгарнях можемо побачити засилля книг іноземних авторів і досить часто – російською мовою. 

        Щоб ознайомити дітей з літературою, вчитель може створити добірку сучасних літературних творів та розподілити їх за тематичним і віковим принципами.

       Серед авторів, з творами яких корисно ознайомити школярів: Наталя Абрамцева, Оксана Задорожна, Влад Пухальський, Михайло Пляцковський, Валентина Осєєва, Анна Анісімова і т. д.

          Джерела аудіоказок та казок-презентацій:

BabyVideochannel;                            – Світ сказок;

– ВІР в Україну;                                  – Аудиокнига.UА;

– Казки українських авторів

Інтерактив

       Обов’язково формуємо до кожної теми добірку інтерактивних матеріалів, як-от інтерактивні ігри й вправи, сюжетні картини, добірки тематичних карток й електронні дидактичні посібники. Оскільки з матеріалом, поданим у незвичній ігровій формі, дітям значно цікавіше працювати. До того ж ігрові компоненти активізують пізнавальну діяльність школярів і посилюють засвоєння матеріалу.

     Можна скористатися готовими розробками:

Інтерактивні ігри;

– Ігри, конкурси, розваги;

                   Інтерактивні навчальні вправи

Фізкультхвилинки та руханки

          Основне призначення фізкультхвилинок та руханок, які проводяться під час занять, — підвищити працездатність, зняти втому, дати відпочинок організму, в першу чергу — нервовій системі та мускулам.
     Під час фізкультхвилинок діти стежать за рухами рук, імітують різні види рухів, вчаться орієнтуватись в просторі, що спо­нукає розвиток зорових функцій.  Необхідною умовою є повна розку­тість у рухах, вільне переміщення в кімнаті.

      Фізкультхвилинки та руханки — обов’язкова складова кожного заняття, уроку. Аби зацікавити дітей, ми доповнюємо такі фізкультурні паузи цікавим відеорядом. Зазвичай відеозаписи фізкультхвилинок, які пропонуємо школярам, містять показ відповідних рухів під музичний супровід.

                               

                                           ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

         Наша творча група працювала над створенням цифрового кейсу для забезпечення Нової української школи за темою тижня «Пригоди крапельки».

         В основу «Цифрового кейсу» покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна та сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня.

Завдання тижня:

1. Формувати уявлення про розподіл води на Землі.

2. Навчити досліджувати деякі властивості води.

3. Формувати розуміння значення води для рослин, тварин, людини.

4. Виробляти навички економного використання води.

5. Ознайомити учнів з відповідними творами мистецтва та медіа.

6. Формувати здоров’язбережну компетентність.

7. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного

спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

       Щоб учні якнайбільше і якнайкраще дізналися  про воду протягом тижня, ми розділили відомості про воду на тематичні дні. Члени творчої групи розподілили їх між собою. Кожна мікрогрупа добирала і створювала цифровий матеріал для розкриття теми дня. Це й мультфільми, відео, презентації, фізкультхвилинки, звуки води. Дібраний матеріал використовується протягом дня: на ранкових зустрічах, на уроці «Я досліджую світ», під час відпочинку, на перервах.

Понеділок. Де є вода в природі?

 

 

 

 

 

 

 

 

Вівторок. Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?

 

 

 

 

 

 

 

Середа. Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде?

 

 

 

 

 

 

 

Четвер. Як берегти воду?

 

 

 

 

 

 

 

П’ятниця. Узагальнення вивченого матеріалу.

C:\Users\stas\Desktop\Новая папка\IMG_20181018_165550.jpg 

 

 

 

 

 

 

               Був знайдений матеріал, який увібрав в себе всі напрямки попередніх тем. Це дасть змогу школярам підвищити рівень володіння отриманою раніше інформацією. Також була  розроблена пам’ятка для учнів про збереження води вдома. Її можна подарувати учням саме цього дня, щоб учні економно використовували воду й закликали до цього батьків.

C:\Users\stas\Desktop\Новая папка\пам'ятка\IMG-986d4505328e0f7ef4fbdfc0c5157962-V.jpgC:\Users\stas\Desktop\Новая папка\пам'ятка\IMG-990fe8340a890c138b76167f26ac9cfa-V.jpgC:\Users\stas\Desktop\Новая папка\пам'ятка\IMG-48583a4e84b5268d9727ecb97f3b1b1e-V.jpg 

 

 

 

 

 

 Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

● назви водойм свого краю;

● властивості води (прозора, без запаху, займає форму посудини, без смаку);

● як «мандрує» вода;

● як економно використовувати воду;

● як дбайливо ставитися до водних багатств;

та вмітимуть:

● пояснити значення води у природі та житті людини;

● досліджувати деякі властивості води;

● розпізнавати за малюнками види водойм свого краю;

● описувати свої враження від почутого, побаченого;

● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

● дотримуватися безпечних прийомів праці.

           Усі знайдені і створені матеріали у цифровому кейсі згрупували за розділами: «Презентації», «Мультфільми, відео», «Інтерактив», «Руханки, фізкультхвилинки», «Тексти». До розділу «Інтерактив» увійшли тематичні картки, сюжетні малюнки, фото різної води, картини художників, звуки води і досліди. У розділ «Тексти» ми підібрали казки сучасних українських письменників про воду. Групування цифрового кейсу за розділами дасть змогу вчителеві використовувати навчальний матеріал не тільки під час тематичного тижня, а й у будь-який час освітнього простору.

                                                 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      ІV. ВИСНОВКИ

          Цифровий кейс по темі тижня «Пригоди крапельки» збережений у «хмарі» на Google Диску. Матеріал зібраний за тематичними днями і розділами.

         Працюючи над створенням цифрового кейсу ми переконалися, що  його використання у професійній діяльності вчителів початкових класів дає змогу:

 розвивати вміння учнів орієнтуватися в інформаційних потоках;

 опановувати практичні способи роботи з інформацією;

 розвивати вміння, що дозволяють обмінюватися інформацією за допомогою сучасних технічних засобів;

 здійснювати перехід від пояснювально-ілюстрованого способу навчання до діяльнісного, за якого дитина стає активним суб’єктом навчальної діяльності, що сприяє усвідомленому засвоєнню знань;

 активізувати пізнавальну діяльність учнів;

 проводити уроки на високому рівні;

 індивідуально підходити до учня, застосовуючи різнорівневі завдання;

 підвищувати ефективність навчального процесу і поліпшувати рівень володіння отриманою інформацією;

 – своєчасно відстежувати навчальні результати молодших школярів;

 ефективно планувати та систематизувати роботу;

 заощаджувати час (учні швидше переорієнтовуються з однієї форми навчання на іншу, що дозволяє вчителю пояснити більше матеріалу);

 збільшувати обсяг виконуваних завдань;

 підвищувати активність і мотивацію засвоєння знань шляхом урізноманітнення форм роботи;

– здійснювати якісну й швидку підготовку уроку (заходу).

         Уроки з використанням ІКТ стають звичними для учнів початкової школи, а для вчителів – нормою роботи, що, з нашого погляду, є одним із важливих результатів інноваційної роботи в школі.

         Отже, вчителю залишається тільки відкрити цифровий кейс, де зібрані матеріали для  проживання теми «Подорож крапельки» і почати працювати з учнями.

                                             

V. ЛІТЕРАТУРА

1. Мороз О. Використання інформаційно-комп’ютерних технологій

в початковій школі // Рідна школа. – 2014. –  №12, стор.43 - 47

2. Стельмахович М.Г. Українська народна педагогіка / М.Г. Стельмахович. – К. : ІЗМН, 1997. – 232 с.

3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п'яти томах. Том другий. Сто порад учителеві. – К. : «Радянська школа», 1976, стор.121.

4. У краплинці води відбивається Всесвіт: Метод. Посіб./ В. Любарова, Т. Марковська. - К.: Вид. дім «Шкільний світ». – с. 128

5. Цифровий кейс вихователя : як просто підготуватися до занять [Електронний ресурс]// Педрада. Портал освітян України. – Режим доступу: https://uk.etcetera.media/tsifroviy-keys-vihovatelya-yak-prosto-pidgotuvatisya-do-zanyat.html

6.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 березня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку