Людина – частина природи. ЇЇ існування можливе за умови встановлення гармонійних стосунків з довкіллям і дбайливого ставлення до нього. На усвідомлення цієї тези спрямований шкільний курс «Природознавства» та «Біологія», в основі яких лежить наука про природу. Зміст шкільного предмета «Біологія» передбачає розвиток у здобувачів освіти, як жителів планети Земля, почуття причетності та відповідальності за збереження природи, сприйняття її як ідеалу, гармонії й досконалості.
У формуванні екологічних знань, свідомості, важливе місце займає суспільно-корисна праця. Під час виконання завдань шкільного предмета варто звернути увагу на різні форми навчально-дослідницької діяльності, яка здійснюється в умовах колективної співпраці Дослідницько-практична робота учнів по лісництву і лісорозведенню сприяє міцному засвоєнню теоретичних знань з біології. Займаючись відновленням лісів, спостерігаючи за життям дерев і чагарників, школярі краще пізнають роль кожного організму в рослинному співтоваристві.
Кожного року, як додаток до уроків чи гурткових занять рекомендується проводити різноманітні екскурсії, позакласні чи позашкільні заходи , творчі роботи в лісі, на свіжому повітрі, а також працюванти онлайн на різних освітніх платформах, де відбувається поглиблення знань з природознавчих наук, збагачується кругозір дитини та підготовка майбутніх захисників законів природи. Постійна увага у змісті шкільного предмета «Біологія» до людини передбачає: - розвиток екологічного мислення - екологічної культури - залучення молоді до практичної природоохоронної роботи.
В процесі факультативних чи гурткових занять з учнями варто б проводити лісотехнічне навчання, вести практичні роботи на на закріплених ділянках лісу чи тимчасових розсадниках і періодично підводити підсумки господарської діяльності. З власного досвіду знаю, що юні лісівниики можуть виконувати різні види робіт: посадка і посів саджанців, збір шишок, вирощування садівного матеріалу, озеленення населеного пункту, охорона птахів, мурашників, рідкісних дерев, трав’янистих рослин, фенологічні спостереження і досліди. Сучасна виховна система ціннісного ставлення до природи якраз і включає проведення всіх цих вище згаданих заходів, акцій, конкурсів. Тому ми наполегливо рекомендуємо долучатися до всіх заходів, трудових акцій, конкурсів, змагань, які пропонує ОЕНЦУМ.
Стартувала акція Держлісагенства «Створюємо ліси разом» у рамках Президента України «Зелена країна». Вихованці гуртка разом з працівниками ДП «Солотвинський лісгосп» та лісовою охороною Манявського лісництва активно включились у роботу згідно із запланованими заходами. Посадили лісові культури в Манявському лісництві , площа 1га. Садили ялицю білу, ялину європейську. Висадили понад 3 тис/шт саджанців.
Зустріч з провідними спеціалістами по лісових культурах Солотвинського ДЛГ. У рекреаційному пункті «Сигла» вихованці гуртка зустрілися з пр. спец. О.Боднар, інженером та інш працівниками і пройшли квест «Ліс – наше життя» присвячений Дню працівника лісу, де продемонстрували свої знання лісових порід, гілочок хвойних і листяних дерев, а також виклали картину на піску з лісової підстилки.
з вихованцями гуртка провели навчально-розвивальну екскурсію в мальовничому карпатському міжгір’ї з оздоровлюючим мікрокліматом, первісною дикою природою у найдавніших Карпатах за селом, Манявському монастирі, який заслужив у народі назву український Афон, природно-заповідному об’єкті «Скит Манявський»
З метою формування в учнівської молоді суспільних мотивів трудової діяльності, поваги до праці дорослих та дбайливого ставлення до навколишнього середовища, вихованці гуртка «Учнівське лісівництво» долучилися до Всеукраїнської щорічної екологічної акції «За чисте довкілля» прибиравши біля своїх домівок, на цвинтарі, біля пам’ятників, на річці Манявка.