Творчі роботи учнів початкових класів у графічному редакторі TUX PAINT та SCRATCH.
Створення колажів із зображень.
( З досвіду роботи вчителя)
Слайд 1 Творчі роботи учнів у середовищі графічного редактора.
Створення колажів із зображень
Слайд 2
«Може, маленька дитина повторює те, що було вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець; її розумова діяльність – творчість.» В. О. Сухомлинський
Розвиток творчих здібностей молодших школярів – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, розвиток психічних процесів. Він включає і розвиток мислення – вміння узагальнювати, перетворювати знання в гнучкі системи, творчо аналізувати ситуацію.
Розвивати творчість – означає виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні.
А що може бути цікавішим для молодших школярів, ніж малювання? Напевно кожен з нас пам’ятає свої спроби намалювати ялиночку або зайчика – це на перших порах було нелегко. Скільки було використано паперу та олівців… Тоді ми не замислювалися, що виконуємо графічні зображення, які потім можна зберегти, відредагувати… Які сухі слова! Спробуємо відволіктися від наших накопичених знань та практичних навичок, від нашої вчительської впевненості, що все знаємо. Спробуємо відповісти на запитання: «Як пояснити семирічній дитині, що графічнй редактор – це дуже цікава программа, що за допомогою неї можна створювати, редагувати, копіювати, зберігати графічні зображення?» Майже всі слова для дитини будуть чужими, непривітними, незрозумілими. Тоді як? Діями, адже діти пізнають світ яскравими емоціями; на дотик; грою.
Слайд 3
У молодших класах графічною програмою є Tux Paint. Вона дозволяє навіть дітям дошкільного віку отримати мінімально необхідні навики роботи з використанням графіки і підготуватися до роботи з більш складними програмами. Інтерфейс програми найбільше нагадує настільную гру.
Слайд 4
Організація панелей інструментів ергономічна і інтуїтивно зрозуміла. Яскравий і привабливий графічний редактор в доступній формі представляє основні функції комп'ютерної обробки зображень.
Дитині не треба мати справи з низькорівневими комп’ютерними функціями. Поточний малюнок зберігається при закритті програми і відкривається при наступному запуску. Для зберігання малюнка, йому не треба давати ім’я, тобто користуватися клавіатурою. Малюнок зберігається в галереї мініатюр самої програми, та доступ до інших файлів комп’ютера закритий. На перших уроках цього достатньо.
Слайд 5
Далі можна ознайомити учнів з алгоритмом роботи з програмою Tux Paint.
Слайд 6
Маленький учень добре вчиться лише тоді, коли він переживає успіх, хоча б невеликий. Він більше здібний до творчості, ніж у зрілому віці, тому що на нього не впливають різного виду стереотипи. І те, що одразу з першої спроби, вдається створити малюнок, надихає учня розглянути програму детальніше, дослідити її та застосувати.
Іноді можна прослідкувати, хто з дітей сидить за комп’ютером поряд. Бо малюнки таких дітей схожі: деколи – це брак уяви, небажання пофантазувати. Але частіше діти просто перекопіюють те, що бачать на моніторі поряд, тільки тому, що їм хочеться отримати те, що вже є у інших. З часом це проходить і згодом вони розуміють, що створювати малюнок за власною фантазією набагато цікавіше.
Слайд 7
Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе, самореалізуватися. І те, що спочатку здається нам бездарним малюнком, згодом виявляється глибиною сприйняття дитиною світу.
Слайд 8
Перехід до роботи в Paint після роботи з Tux Paint – легкий, але втрачається якась яскравість та чарівність. Діти дорослішають і прагнуть більш відповідальних та складніших задач.
Слайд 9
Також можна пофантазувати в графічному редакторі Scratch. Якщо ми наприклад, запропонуємо завдання : «Створити нові об’єкти в середовищі Скретч: Хлопчика та Дівчинку», то Хлопчиків створять набагато більше дітей, ніж Дівчинку, до неї може навіть не дійти справа (не вистачить часу). А дехто навпаки, спробує об’єднати два об’єкти в спільну картину. Тому важливо в формуванні навичок роботи з графічними об’єктами, для молодших школярів чітко формулювати завдання простими, знайомими дітям словами. А ще важливіше, як мені здається, не прогледіти той момент, коли дитина спробує дійсно творити, та тактовно допомогти і підтримати.
Слайд 10
Найлегше створення колажів починати з Tux Paint. Поступово ви побачите, що малюнки стають більш глибокими та змістовними, а часу витрачається менше. Фантазія дітей безмежна. Наша головна мета – навчити дітей відчувати те, що вони створюють. Іноді вони поєднують несумісне, за нашим розумінням, таким чином виходячи за межі повсякденності.
Слайд 11
Інтернет – джерела для зацікавлених.
Слайд 12
Творчого вам натхнення, шановні колеги! Дякую за увагу.