Творчі сходинки 2021 Збірник ігор в початкових класах

Про матеріал
Вправи для використання на уроках іноземної мови в 1-4 класах загальноосвітніх шкіл
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\55555.jpeg

                                    Відділ освіти, молоді та спорту

                Територіальної громади Дубечненської сільської ради

                           Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Рокита

 

         Ігри в початкових

                  класах

                  Лариса Горщарук

                                                  C:\Users\User\Downloads\55555.jpeg

         

                                                       Рокита-2021

 

Горщарук Л.П.Ігри в початкових класах : посібник / Л.П.Горщарук;Рокита,2021.-57с.

 

 

Посібник містить дидактичні ігри з англійської мови, згрупованих у відповідні розділи.

Мета посібника – розвивати інтерес школярів до вивчення іноземної мови, формувати знання та вміння учнів з лексики, граматики, фонетики на конкретному мовленнєво-ігровому матеріалі.

Для вчителів іноземної мови, дітей та їх батьків  усіх, хто цікавиться вивченням іноземної мови.

 

 

 

Схвалено на засіданні методичного об’єднання вчителів предметів гуманітарного циклу ЗОШ І-ІІ ступеня сю Рокита( протокол №4 від 12.01.2021)

 

 

Рецензент:Рибачук Ірина Петрівна,вчитель вищої категорії ЗОШ І-ІІ ст. Рокита

 

Зміст

 

 

1   Вступ …………………………………………………………………  3

2   Класифікація ігор…………………………………………………….  6

3  Фонетичні ігри………………………………………………………..   8

4 Граматичні ігри….................................................................................  22

5 Мовленнєві ігри………………………………………………………..28

6 Орфографічні ігри……………………………………………………...36

7 Інтерактивні ігри………………………………………………… ……47  

9 Список використаної літератури……………………………………..55

 

 

 

 

 

      C:\Users\User\Downloads\3333.jpg

C:\Users\User\Downloads\...1.jpg                 Гра - це є творчість,

                                           гра - це є праця, а праця - шлях дітей до пізнання світу.

                                                                                                           /М. Вашуленко/

           Англійська мова займає особливе місце серед шкільних дисциплін. Вивчення іноземної мови - процес кропіткий  і тривалий. І вчитель , і учень  шукають  способи ефективного викладання / вивчення досить непростого матеріалу, значна частина якого припадає на механічне запам'ятовування численних слів і граматичних форм. Звернення до ігрових методик часто є важливим етапом цього пошуку. 

    Серед безлічі шляхів формування у школярів пізнавального інтересу одним з найбільш ефективних є організація ігрової діяльності. Про навчальну функцію гри відомо вже давно. Видатні діячі епохи Відродження Франсуа Рабле, Еразм Роттердамський та інші приділяли велику  увагу іграм саме під час вивчення іноземних мов.   Використовуючи її як засіб навчання, відомі педагоги стверджували, що в ній закладені великі потенційні можливості. Ігрові форми роботи на уроці активізують діяльність учнів, дають змогу виявити розумові та творчі здібності дітей.

   Навчання молодших школярів іноземній мові має певні особливості, які пов´язані з психо-фізіологічним розвитком дітей.

    Великого значення, зокрема для організації іншомовного спілкування учнів початкової школи , набувають  здібності та схильності дітей молодшого шкільного віку до імітації, добре розвинута увага та пов´язані з цим творчі здібності учнів

   Завдяки багатій уяві, діти здебільшого навчаються мимовільно, можуть інтерпретувати значення «послання» без необхідного розуміння окремих слів (guessing and predicting)

    Гра- це певна ситуація, яка багаторазово повторюється, і кожен раз у новому варіанті. У ході гри виникає змагання. Бажання перемогти мобілізує думку гравців. Мовленнєве спілкування, яке включає не тільки власне мовлення, але і жести, міміку тощо не дивлячись на деяку її запрограмованість, характерна також  спонтанність, оскільки перемога залежить від точної та швидкої реакції, правильних та дотепних відповідей

Ігри можна використовувати  на всіх етапах навчання іноземної мови, але характер завдань мають бути підібрані відповідно до віку школярів і рівня підготовки певного класу.

     Ігри – дуже ефективні для мимовільного запам´ятовування. Граючись, учні можуть водночас і говорити , і бачити, і навчатись, і відпочивати. Проведення уроків іноземної мови з використанням  ігрового матеріалу активізує школярів, сприяє досягненню високої результативності занять та виховує любов до англійської мови. Вони створені відповідно до вимог шкільної програми з урахуванням психологічних особливостей та пізнавальних можливостей учнів, і своїм змістом спрямовані на розвиток мовлення та самостійну пошукову роботу школярів. Ретельно продумана і добре проведена гра полегшує та сприяє формуванню відповідних умінь і навичок.  Школярі вчаться цікаво, весело, без напруги. Прислів´я твердить: “Interest is the best teacher” («Інтерес – найкращий вчитель»). Ігри  допомагають вчителям проводити його в цікавій ігровій формі із врахуванням індивідуальних інтересів і здібностей.

       На уроці ми маємо справу з навчальними іграми, що на  відміну від розважальних , мають методичну мету, яку вчитель повинен завжди чітко собі уявляти , однак жодному разі не слід   показувати учням, що його цікавить дидактичний підтекст. Він повинен сміятися і радіти з учнями, підкреслюючи тим самим, що його цікавить ігровий зміст вправи, а не навчальний. Якщо вчитель розкриє учням свою мету, то гра перетвориться у звичайну вправу. Для вчителя ж будь-яка навчальна гра - це перш за все вправа.

         Застосування ігрової форми занять передбачає створення на уроках іноземної мови ігрових прийомів, ситуацій, які спонукають і стимулюють дітей до навчальної діяльності.  Гра  розвиває дитячу спостережливість і здатність розрізняти окремі властивості предметів, виявляти їхні істотні ознаки. Таким чином, ігри дуже впливають на розумовий розвиток дітей  , удосконалюючи їх мислення , увагу , творчі  здібності .

       Отже, гра є ефективним засобом навчання, що охоплює різні види мовленнєвої діяльності ( слухання, говоріння, читання, письмо ) вона допомагає в оволодінні іноземною мовою, а крім того, учні відчувають задоволення та радість при досягненні результатів.

 

                  C:\Users\User\Downloads\,,1.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\,,,,1.jpg

 

                         Ігри на уроках в початковій школі.

Навчальна або освітня гра — це вид гри, розроблений з метою кращого засвоєння навчального матеріалу за допомогою ігрових елементів. Навчальні ігри при вивченні англійської мови покликані допомогти дитині у вивченні конкретних  понять, структур, осмисленні граматичних понять, а також освоєнні нових вмінь в ході ігрового процесу. Ігрове навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учнів в начальну гру ( ігрове моделювання явищ, «проживання» ситуації).

Навчальні ігри мають за мету, окрім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначитися, розвиток творчих здібностей, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання тощо.

Існує багато класифікацій ігор. В цій збірці представлено ігри відповідно наступної класифікації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               C:\Users\User\Downloads\1111.jpg

 

                                   Фонетичні ігри.

 

Гра «Koмapi та оси»

 

Мета: формувати навички фонематичного слуху та вимови.

 

Запропонуйте дітям вимовити звук [z] - [z-z-z] i поясніть, що так у нашій грі дзижчатимуть комарі, потім запропонуйте дітям вимовити звук [ð] – [ð-ð-ð] i поясніть, що так дзижчатимуть оси. Щоразу, коли дзижчатимуть комарі (звук [z]), діти мають плескати в долоні, неначе відганяють комарів, а коли задзижчать оси (звук [ð]), вони мають сидіти тихо, щоб оса їх не вкусила. Мета гри - навчити розрізняти на слух звуки [z] i [ð]

 

 

Гра «Дзвіночок»

 

  Мета: формувати навички фонематичного слуху і правильну артикуляцію

 звуків англійської мови.

 

(відпрацювання звуку [ŋ] - закінчення -ing)

- Діти, ви знаєте, як дзвенять вранішні дзвіночки? - ing, -ing! Morning! Good morning! (Вчитель говорить це бадьорим високим голосом і вдає, що дзвонить в дзвіночок)

А як дзвонять вечірні дзвони? - ing, -ing! Evening! Good evening! (Вчитель знижує голос і темп).

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Foreign Speakers»

 

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.

 

Учитель пропонує дітям ситуацію: «Ми - іноземці. Ми не знаємо, як вимовляти українські звуки. Тому ми замінюємо їх відповідними англійськими звуками. Повторюйте слова і фрази за мною.»

[д] - [d] дім, дятел, діти, доміно.

Дід Додон в дуду дудів,

Діну дід дудою задів,

[т] - [t] кіт, стіл, тигр, кит, тісто, теля.

[з] - [ð] Зіна, заєць, зима, завод, коза.

[с] - [θ] сіно, сонце, сосна, сані, сон, син.

Сім дочок - сірочок

Вишивають сім сорочок.

Семен сказав своїм синам:

- Cини, складіть скирту сіна.

Сини склали скирту сіна.

Семен сказав своїм синам:

- Спасибі.

[р] - [r] рукавиця, рослина, рядок, ромашка, роса, рибалка, річка, робота.

На річці Роман спіймав руками рака,

Рак ущипнув Романа за руку.

В горішнику горішин

Горішками обвішана.

Оришка й Тимошко

Струшують горішки.

 

 

Гра « Спіймай звук»

 

 Мета: формувати навички фонематичного слуху.

 

 Вчитель по черзі називає слова, в яких є або немає звука [ r ] чи іншого звука, артикуляція якого відпрацьовується. Якщо учні чують даний звук – плескають в долоні, якщо ні – сидять тихо. Ця гра на увагу.

 

 

 

Гра «Аукціон»

 

 Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.

 Учитель готує картки з малюнками предметів, назви яких відомі учням і роз-кладає усі ці картки малюнками догори. Учні сідають чи стають навколо столу. Учитель вимовляє звук або звукосполучення, а учні повинні швидко відшукати на столі малюнок предмета, назва якого починається з цього звука (звукосполучення). Той, хто найшвидше візьме картку, вважається найспритнішим покупцем. Потім учитель називає інший звук, і гра триває. Перемагає той, хто «купив» найбільшу кількість речей.

 

 

 

  Гра «Луна»

 

Мета: формувати навички фонематичного слуху і правильну артикуляцію

звуків англійської мови.

 

Відвернувшись вбік, учитель чітко вимовляє вивчені звуки та звукосполучення пошепки. Діти, як луна, повторюють кожний звук (звукосполучення) за

вчителем.

 

 

  Гра «Назви слово»

 

   Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.

 

Учні стають у коло. Один із гравців кидає м’яча іншому і вимовляє звук, наприклад, [e]. Гравець, який піймав м’яча, має назвати слово із цим звуком, наприклад, pet. Продовжуючи гру, він називає інший звук і кидає м’яча сусідові.

 

 

 Гра «Незвичайний телефон»

 

   Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків англійських звуків.

 

 На дошці на прикріпленому плакаті зображено великий телефон. На його диску замість цифр – транскрипційні знаки різних звуків. Завдання учасників гри  «набрати» за певний час якомога більше слів з цими звуками та вимовити ці слова.

 

 

 

Гра «Який звук задумано?»

 

 Мета: формувати навички фонематичного слуху.

Вчитель називає ланцюжок слів, в яких зустрічається один і той самий звук. Учні повинні здогадатися, що це за звук.

 

 Гра «Правда – неправда»

 

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.

 

Вчитель або кращий учень називає звуки, показуючи відповідні транскрип-ційні знаки і іноді «допускає» помилки. Учні повинні помітити помилку, плескаючи в долоні, та виправити її.

 

 

 Гра «Вчитель – учень»

 

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.

 

 Один учень у ролі вчителя називає звук, а «учень» знаходить його позначення та називає з ним кілька слів. Потім вони міняються ролями.

 

 Гра «Один зайвий» («Odd One Out»)

 

 Мета: формувати навички фонематичного слуху.

 

 Учитель пропонує учням вибрати з трьох або чотирьох слів те, у якому немає   певного звуку (зайве слово). Наприклад:

     meet, seal, sit, veal (зайве слово sit)

     bat, pen, and, sad (зайве слово pen).

Методом виокремлення потрібного звуку може бути оплеск після «зайвого слова» або учні можуть просто назвати його.

 

 

 Гра «Зіпсований телефон» («Chinese whispers»)

 

 Мета: формувати навички фонематичного слуху і правильну артикуляцію звуків англ. мови.

 

Вчитель чітко називає звук чи слово пошепки для кожного ряду. Діти намагаються якомога чіткіше вимовляти пошепки почуте слово, щоб воно дійшло до останнього гравця і зберегло свою первинну форму. Перемагає той ряд, останній гравець якого правильно назвав слово, яке дійшло до нього.

 

 

  Гра «Імітації»

 

 Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

 Учитель пропонує дітям вправи на імітацію, пояснюючи учням , на що схожа вимова того чи іншого звука.

-         вправа «Гуси» (звук [g]);

-         вправа «Жуки» (звуки [ʒ] та [dʒ]);

-         вправа «Їжачок» (звуки [f] та [v]);

-         вправа «Мухи» (звук [ð]);

-         вправа «Насос» (звук [θ]);

-         вправа «Задуваємо свічки на торті» (звук [p] та [h]);

-         вправа «Кашель» (звук [k]);

-         вправа «Повітряні кульки» (звук [s]), тощо.

        Подібні вправи вчитель може сам складати для відпрацювання саме того звука, який вивчається.

 

 

 Казка про Mr. Language

 

 Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

Цю казку можна використовувати на уроках англійської мови як повністю, так і частково.

     Діти, Mr. Language – це ваш друг, який буде вам допомагати. У нього дуже гарна вимова, тому що він – англієць. Давайте спробуємо вимовити звуки так, як це робить він.

    Вранці Mr. Language прокинувся, встав, відтулив штори на вікні [w] – [w]. По-года була чудова, він вигукнув [a:], [ɔ:]. Вирішив прибрати у кімнаті, вибити ки-лими [p] – [b]. Трохи попрацював пилососом [t] – [d], протер дзеркало [h] – [h]. Поснідав та вирішив попити чаю, проте він був гарячий. Mr. Language подмухав [f] – [v].

     Пішов на прогулянку після сніданку. Надворі побачив пташку, яка звала пта-шенят: [vi:] – [vi:] – [vi:]. Під деревом сиділа мати – свиня з поросятами та звала їх: [wi] - [wi] - [wi]. Назустріч йому вибіг злий собака та загарчав: [r] – [rrrr], Mr. Language сказав у відповідь [brr]. Він тупнув ногою, і собака втік.

    Раптом підповзла змія та засичала: [ʃ ] – [ʃʃʃ]. Вона зламала зуба та засичала: [θ]- [ð]. Mr. Language усміхнувся і пішов додому, де на нього чекали справи.

 

 

 

 

   

Фонетична казка

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови

 

Є країна, назва якої -  Алфавітія. Керує цією країною цар Алфавіт. У цього       царя аж 26 дітей: 6 синів і 20 дочок. Синів звуть A ( ей ) , Е ( і: ), І (ай ), Y (уай),  О ( оу ) , U ( ю: ).

Усі сини мають право голосу. Вони можуть навіть посперечатися зі своїм батьком. А доньки мають тільки погоджуватися з батьком і братами. Все це набридло донькам, і вони вирішили взяти у полон своїх братів.

Коли А брали в полон, він закричав: е-е, коли Е брали в полон, він простогнав: е . близнюки І та Y почали плакати і-і-і. О дуже здивувався і викрикнув о . І тільки маленький U не встиг налякатися, а просто промовив а. ось так і з´явилися звуки голосних літер.

 

 

Гра « Хто має найкращій слух?»

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

Учитель: «Зараз я буду вимовляти українські й англійські звуки. Ваше завдання – підняти руку, коли почуєте англійський звук, а коли український – руку опустити».

Учні , що помилилися, вибувають з гри. Виграє та команда, в якій до кінця гри залишиться більше учасників.

 

 

Гра «Хто знає символи звуків найкраще?»

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

1.Учитель вимовляє англійські звуки, а учні показують відповідні їм     знаки транскрипції.

2.Учитель показує знаки транскрипції, а учні називають відповідний їм голосний чи приголосний звук або слово, в якому є цей звук.

3.За правильну відповідь учень одержує бал. Виграє той, хто у кого більше балів.

 

 

 

 

 

 

Гра «Давайте працювати над інтонацією!»

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

 

Клас ділять на дві команди. На дошці написані речення. Представники обох  команд повинні поставити наголос , стрілочками відмітити підвищення голосу або його пониження і правильно прочитати ці речення.

 

 

 

 

Гра «Хто має найкращу вимову?»

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови та інтонацію.

 

Учитель вимовляє декілька слів чи речень, кидаючи м´яч одному з учасників гри. Останній повинен відтворити слова або речення у тому самому порядку, повторюючи вимову та інтонацію вчителя. Кожен учень відповідає двічі. Виграє той, у кого краща англійська вимова.

 

 

Гра зі звуками.

 

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

 

Учитель називає один звук і вказує на учня. Гравець повинен швидко промовити слово, що вже прозвучало з цим звуком. Той, хто помилився чи промовить слово, що вже прозвучало, вибуває з гри. Гра триває допоки залишиться один учасник.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\11111.jpg

                                                                              

 

 

 

                                  Лексичні ігри.

 

Гра «Скажи наступне слово»

 

Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників.

 

Учитель називає день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень дістає очко.

 Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.

 

 

Гра «Лексичне лото «Bingo!»

 

  Мета: повторення лексики з будь – якої теми.

 

Учитель готує список слів з якої – небудь лексичної групи (назви тварин, ма-газинів, меблів, шкільного приладдя тощо). Кожний учень креслить на аркуші паперу квадрат, який ділить на 9 маленьких квадратів, у кожному з яких учні пишуть по одному слову із заданої групи.

 На виконання цього завдання учням дається 3-5 хвилин, після чого вчитель голосно читає слова зі свого списку, викреслюючи прочитані. Учні викреслюють слова, які є у їхніх квадратах. У кого виходить три закреслені слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, той говорить: «Bingo!». Цьому учню надається перше місце. А вчитель продовжує читати слова зі списку, щоб визначити друге і третє місце.

 

 

 Гра «Кольори»

 

 Мета: повторення назв кольорів.

 

 Перед грою вчитель розучує з учнями вірш:

I see something yellow, yellow, yellow,

I see something yellow.

Guess what it can be!

Він пояснює, що замість слова «yellow» можна вжити будь-яке слово, що означає колір. Учитель повторює з учнями назви вивчених кольорів і кладе на стіл кілька малюнків, на яких зображено предмети різних кольорів. Учні по черзі підходять до столу і повторюють вірш, замінюючи в ньому назву кольору і показуючи класу малюнок, виконаний у цьому кольорі. Хто робить це правильно, дістає очко.

 

 

Гра «Веселе  коло»

 

Мета: повторення назв кольорів.

 

Учні сідають чи стають у коло. Один з них кидає кому-небудь м’яч або м’яку іграшку і називає колір. Учень, який спіймав м’яч, називає словосполучення: колір + предмет (a red flower) і кидає м’яч іншому учневі, називаючи інший колір, і т. д. Учень, який не може назвати словосполучення, вибуває з гри.

 

 

Гра «Не збийся з ритму»

 

 

Мета: повторення слів до певної теми.

 

 Учні сідають колом або півколом. Учитель розучує з ними такі дії: двічі стукнути долонями по столу, підняти руки і двічі плеснути в долоні, потім двічі ляснути пальцями. Ця послідовність дій повторюється кілька разів у чіткому ритмі. Коли учні засвоїли цю послідовність дій, учитель пояснює, що надалі вони виконуватимуть першу і другу дію всі разом, а під час третьої перший учень повинен сказати яке-небудь слово на задану тему. Зазначена послідовність дій виконується далі і вже другий учень має сказати яке-небудь слово, ляскаючи пальцями. Хто при цьому збивається з ритму, не може сказати або повторює вже сказане слово, вибуває з гри. В кінці гри у колі залишається лише один учень, який і стане переможцем.

 

 

 Гра «Земля, вода, повітря»

 

 Мета: повторення назв речей, істот, розподіл їх за сферами існування.

 

Учні стають колом. Один із них кидає м’яч або м’яку іграшку іншому учневі і говорить яке-небудь одне слово: «earth», «air», «water». Учень, який спіймав м’яч, має швидко назвати річ або істоту, яка існує в цій сфері (наприклад: air – a bird, earth – a house,water – a ship), і кинути м’яч іншому учневі, сказавши знову одне з цих трьох слів.

 Учень, який говорить неправильно, повторює сказане раніше слово або не

може назвати ніякої речі чи істоти, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться в грі до кінця.

 

 

Гра «Клубок»

 

Мета: активізація лексики з певної теми, розвиток слухової пам’яті.

 

 Учні сідають колом. Учитель починає розмову з будь-якої теми, наприклад «Покупки»: Yesterday I went shopping and bought somebread. Учень, який сидить зліва, повторює це речення і додає:Yesterday I went shopping and bought some bread and some meat. Третій повторює це речення і додає своє словосполучення. Хто не зможе відтворити попередніх речень або додати своє, вибуває з гри.

Таку гру можна проводити з будь-якої теми на різних етапах навчання.

 

 

 

Гра «Що зникло?»

 

Мета: повторення слів до певної теми.

 

 Учитель розкладає на столі вісім малюнків з тваринами або певними предметами, які важко запам’ятовуються дітьми. Потім пропонує учням закрити очі: Shut your eyes! Учитель в цей момент забирає один з малюнків і каже: Open your eyes! What is missing? Учні називають предмет, малюнок якого зник. Діти знову закривають очі і гра триває.

 

 

Гра «Котра година?»

 

Мета: активізація лексики до теми «Час».

 

Учитель ділить клас на дві – три команди. На макеті годинника він ставить стрілки на певний час і звертається до першого гравця першої команди із запитанням: What’s the time? За правильну відповідь команді зараховується двоє очок. Якщо замість першого учня відповідає інший з цієї команди, то зараховується одне очко. Далі вчитель міняє час на циферблаті, запитує про час у першого гравця другої команди, і гра триває. Протягом гри кожен учень має можливість сказати, котра година, і завоювати для своєї команди двоє очок.

 

 

·      

 

 Гра «Хрестики – нулики»

 

Мета: активізація лексики з певної теми.

 

Учитель ділить клас на дві команди – «хрестики» і «нулики». На дошці зображено квадрат, який поділено на 9 менших квадратиків. В кожному квадраті написана назва теми-категорії, наприклад: animals,seasons, food, weather, professions, clothes і т. д. Кожна команда вибирає собі категорію, а вчитель читає запитання до цієї категорії. Якщо гравці відповідають на запитання, то вчитель замість категорії ставить значок команди, що дала відповідь: хрестик або нулик. Перемагає команда, що має три хрестика чи нулика підряд. Запитання можуть бути такі:

      Animals: It lives in the forest; it’s brown and fat and has a short tail. (A bear)

     Seasons: Children don’t go to school in … (Summer)

     Food: What vegetables do you need to cook vegetable salad?

     Weather: What can we see in the sky at day when there are no clouds? (The sun)

     Professions: People of this profession sell things. (A seller) і т. д.

 

 

·    

Гра «Заборонений числівник»

 

 Мета: закріплення кількісних та порядкових числівників.

 

 Вчитель ділить клас на дві команди. Він називає «заборонений» числівник – його не можна вимовляти. Учні хором чи індивідуально рахують, називаючи кількісні або порядкові числівники. Той, хто помиляється і вимовляє «заборонений» числівник, приносить своїй команді штрафне очко. Виграє команда, що отримала меншу кількість штрафних очок.

 

 

·    

 

 

 

 Гра «П’ять слів»

 

Мета: закріплення лексики з певної теми.

 

  Учитель ділить клас на дві команди. Один учень з першої команди рахує до п’яти (спочатку можна спробувати до десяти), а представник другої команди повинен за цей час назвати п’ять слів з певної теми, зазначеної вчителем заздалегідь. Учасник, що не справився із завданням, вибуває з гри. Вчитель може змінювати тему протягом гри.

 

 

·      

 Гра «Назви шосте слово»

 

Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.

 

 Учні сідають в коло чи півколо. Учитель починає гру, називаючи п’ять відомих учням слів з певної теми, наприклад: п’ять видів спорту, професій, тварин тощо. Учень, на якого вказує вчитель, має швидко додати ще одне – шосте слово, не повторюючи вже названих слів. Якщо учень одразу ж називає «шосте» слово, то стає ведучим, якщо ж замешкається, то ведучий залишається той самий.

 Приклад гри: cat, dog, monkey, rabbit, cow, …(pig).

 

 

 

Гра «Раз – два»

 

  Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.

 

 Учні стають в коло. Учитель дає кожному учаснику «ім’я» - слово із вивченої лексики. Щоб діти запам’ятали ці «імена», кожен має ще раз по колу назвати себе новим іменем. Далі починається гра. Учні хором кажуть: One – two. Ведучий називає своє нове ім’я і нове ім’я будь-якого іншого учня. Знову хором: One – two. Учень, чиє ім’я було названо ведучим, називає своє нове ім’я і нове ім’я іншого гравця. Так гра триває, поки не будуть названі усі гравці. Приклад гри:

           Хором: One – two

           Учень: Bear, dog.

           Хором: One – two

           Учень: Dog, cat.

 Гра проводиться у швидкому темпі. Якщо учень називає себе та іншого гравця не зразу або забуває імена учнів, він виходить з гри.

 

Гра « Що зайве?»

 

Мета: активізація лексики з певної теми.

 

Гра проводиться з картками. Вчитель розміщує на дошці групами картки зі словами по чотири. Діти по черзі називають картку, яка не входить в ту чи іншу групу, і вчитель забирає її. Потім кожна з груп називається одним узагальнюючим словом. Для ускладнення завдання гру можна проводити без карток – усно.

 Приклад гри:  Cow, horse, window, pig.

                          What doesn’t belong?

                          “Window” doesn’t belong.

                          Cows, horses, pigs are domestic animals.

 

 

 Гра «Підбери антонім»

 

  Мета: розширення словникового запасу учнів.

 

Перед початком гри вчитель пояснює учням, що антоніми – це протилежні за значенням слова. Гру можна проводити з м’ячем. Учитель кидає учневі м’яч, називаючи певне слово, а учень має повернути м’яч, підібравши до нього антонім. Таку ж гру можна проводити на підбір синонімів або рим.

 

 

Гра «Їстівне – неїстівне»

 

  Мета: активізація лексики з різних тем.

 

Гра проводиться з м’ячем. Учитель або учень кидає м’яча іншому учневі, називаючи певне слово. Якщо слово означає їстівний предмет, дитина ловить м’яча, якщо ж неїстівний – відкидає його.

 

 

Гра «Виправ помилку»

 

Мета: закріплення та активізація лексики з теми «Частини тіла».

 

Дітям подобається виправляти помилки інших. Вчитель показує свою руку і каже: “Oh, something is wrong with my foot!” Учні виправляють: “with your hand!”.

 

Вчитель продовжує: “I don’t  hear, something is wrong with my nose!”,показуючи на вухо, наприклад. Діти сміються і виправляють. Потім роль ведучого може виконувати учень, який по черзі звертається до однокласників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               C:\Users\User\Downloads\1...

 

 

 

                         Граматичні ігри

 

 Кожна мова має свою граматику. Граматики української і англійської мов мають деякі схожі риси, але багато в чому відрізняються одна від одної. Подібне в граматиках іноземної та рідної мов допомагає нам оволодівати іноземною мовою, а відмінності створюють труднощі під час вивчення мови. Тому особливу увагу слід приділити тим особливостям граматики іноземної мови, яких ми не знаходимо в рідній мові. Найважливіші труднощі в граматиці англійської мови такі: сталий порядок слів в реченнях; наявність 16 граматичних часів замість трьох в українській мові; вживання артиклів (означеного та неозначеного), фразових дієслів та прийменників; можливість одного і того ж слова бути різними частинами мови тощо.

Саме ігрові види роботи дають змогу учням засвоювати граматику англійської мови легше, швидше і веселіше. Можна використовувати такі ігри для оволодіння граматичним матеріалом:

 

 

 

Гра «Що в шухляді?»

 

 Мета: тренування у вживанні структури there is / there are …

 

 Клас ділиться на дві команди. Учитель пише на дошці:

              There is a (an) _____________ in a drawer.

Перший учень першої команди називає будь-яку літеру, наприклад «е». Перший учень другої команди має закінчити речення, назвавши слово, що починається з цієї літери, наприклад: There is an eraser inthe drawer.

За доречно вжите слово друга команда дістає очко. Якщо допущено помилку, наприклад: There is an elephant in the drawer або учень другої команди не може пригадати слово, то право заповнити пропуск надається першій команді, і за правильну відповідь їй присуджується півочка. Потім літеру пропонує друга команда і гра триває. Учитель стежить, щоб літери не повторювались. Можливі варіанти речень, в які підставляють назви предметів:

             There is a (an) _____________ in the kitchen (garden, classroom, street) Тривалість гри може бути 10-15 хвилин. Перемагає команда з більшою кіль-кістю очок.

 

 

Гра «Лотерея»

 

 Мета: активізація структури  there is/there are … у загальних питаннях і відпові-

             дях.

 

Учитель приносить у клас коробку чи сумку, де є багато предметів, назви яких відомі учням. Учні по черзі ставлять запитання: Is there a … in the box (bag)? Учитель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень. Часто вживані предмети (олівець, ручка, зошит, книжка) можуть «коштувати» одне очко, предмети, наявність яких у класі є несподіванкою (квітка, чашка, іграшковий собачка тощо), можуть оцінюватись більшою кількістю очок. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.

 

 

Гра «Що він робить?»

 

 Мета: навчання вживати теперішній тривалий час (Present Continuous Tense).

 

Учитель заздалегідь готує картки за кількістю учнів у класі. На кожній картці англійською мовою написана дія, яку учень повинен показати за допомогою пантоміми. Наприклад: You are watching a football match on TV.

                                   You are playing with a dog.

                                   You are dressing a child.

На уроці кожен учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. Далі клас ділиться на дві команди. Перший учень першої команди виходить до дошки і демонструє свою пантоміму. Перший учень другої команди повинен прокоментувати її (He/she is playingvolleyball). За відгадану дію команді зараховується двоє очок. Учень, який не може відгадати пантоміму, просить повторити її і радиться зі своєю командою. Якщо після цього він коментує дію правильно, команді зараховується одне очко.

 Далі пантоміму демонструє перший учень другої команди, а перший учень першої команди має відгадати її. Всі учні по черзі показують свої пантоміми, а учні протилежної команди намагаються їх відгадати. Виграє та команда, яка відгадає найбільше пантомім з першої спроби.

 

 

Гра «Хованки»

 

Мета: тренування вживання прийменників місця та загальних питань.

 

Учитель заздалегідь готує великий малюнок із зображенням кімнати. Ведучий (один із учнів) «ховається» де-небудь на малюнку, пише на папірці, куди він сховався і віддає його вчителю. Діти ставлять ведучому загальні питання і таким чином «шукають» його на малюнку. Щоб це було більше схоже на справжні хованки, можна хором проговорювати римівку:

 Bushel of wheat, bushel of clover;

  All not hid, can’t hide over.

  All eyes open! Here I come.

  Приклад гри:

              -         Are you under the bed?

-         Are you behind the door?

-         Are you on the chair?

                -         Are you in the box?

   Той, хто «знайде» ведучого, сам стає ведучим.

 

 

Гра «Коментатор»

 

Мета: тренування вживання теперішнього тривалого часу (Present Continuous).

 

Учні по черзі виконують роль коментатора. Вони виконують певні дії та коментують їх, наприклад: I am sitting. I am standing up. I am going to the window. За кожне правильне речення учень отримує очко. Перемагає той, хто скаже правильно більше речень і отримає більше очок.         

 

                                                           

Гра «Що у тебе в руці?»

 

Мета: тренування учнів у вживанні загальних питань з дієсловом “to have”.

 

Учитель розкладає на столі іграшки, назви яких відомі дітям. Перед грою можна повторити їх назви. Учні дивляться на них уважно протягом певного часу і намагаються запам’ятати ці іграшки. Учитель дає команду учням закрити очі і бере зі столу будь-яку іграшку та ховає її за спиною. Інші іграшки накриваються папером чи скатертиною. Потім учні відкривають очі і ставлять питання, намагаючись відгадати, яка іграшка за спиною:  Have you got a …?Гра триває до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає іграшку за спиною вчителя. Цей учень стає наступним ведучим.

 

 

 Гра «Не смійся, не посміхайся»

 

Мета: тренування учнів у вживанні спеціальних питань.

 

Кожний учень загадує будь-який предмет. Ведучий підходить до дітей і    ставить спеціальні питання типу:

               What do (did, will, does) you (your friend) eat (for dinner)?

               Where do you usually sleep?

               Who is your best friend?

               Who has helped you?

Учні відповідають за допомогою задуманого слова, намагаючись не посміхатися: “I ate (eat) a dog.” “A ball is my best friend.” Той, хто засміється, стає ведучим і продовжує ставити запитання, намагаючись не повторювати їх.

У цій грі можна відпрацьовувати практично усі граматичні теми, але варто робити перерву, щоб у дітей не виникло звикання.

 

 

Гра «Вчителі/учні»

 

Мета: тренування учнів у побудові запитань та відповідей.

 

Клас ділиться на дві команди, кожна з яких має набір малюнків предметів, назви яких відомі учням. Гравці першої команди, «вчителі», показуючи малюнок кожному учаснику другої команди, «учням», запитують: “What’s this?”. За кожну правильну відповідь команда «учнів» дістає очко. Після цього команди міняються ролями: «учителі» стають «учнями» і навпаки. У цій грі можна тренувати різні граматичні структури, в залежності від навчальної необхідності.

 

 

Гра «Додай своє слово»

 

Мета: тренування учнів у побудові речень.

 

Учні сідають колом. Перший учасник гри починає речення, назвавши одне повнозначне слово, другий учень повторює це слово і додає своє і т. д. Хто забуде слово або не зможе додати своє, вибуває з гри. Наприклад:

1.     My brother

2.     My brother decided

3.     My brother decided to go

4.     My brother decided to go to the park.

   Після того, як з гри вибуває п’ятий учасник, другий учень починає інше речення. Якщо учні закінчують  речення, наступне речення починає той, хто сидить поряд з гравцем, який сказав останнє слово.

Граматична гра з малюнком.

 

Мета: тренування учнів у вживанні Present Continuous

 

Для кращого засвоєння учнями структур в Present Continuous можна використовувати гру з малюнком. Школярам пропонується відгадати, що робить той або інший персонаж, зображений на малюнку, який вони доки не бачили. Діти ставлять питання наприклад:

P1: Is the girl sitting at the table?

T: No, she is not.

P2: Is the girl standing?

Перемагає учень, який вгадав дію, зображену на малюнку. Він стає ведучим і бере інший малюнок.

 

 

Граматичне лото .

Мета: тренування учнів у вживанні дієслів.

 

Лото "Дієслова в малюнках" є хорошим наочним посібником для тренування граматичних форм.

На картках - декілька малюнків, що зображують які-небудь дії людини, наприклад: катання на ковзанах, гра в шахи, читання книги і так далі На фішці - один малюнок. Вчитель показує фішку з малюнком (хлопчик катається на ковзанах) і запитує: What is he doing?

Учні знаходять у себе такий самий малюнок і відповідають:

He is doing…

При правильній відповіді він отримує фішку.

 

 

 

Граматична гра  «Have you…?»

 

Мета: тренувати учнів у вживанні загальних питань з дієсловом to have.

 

На столі вчителя розкладені іграшки. Учням пропонується подивитися на них і запам'ятати (заздалегідь можна повторити з учнями усі назви на англійській мові). Потім учні відвертаються, а ведучий бере із столу яку-небудь іграшку і ховає її за спиною. Інші іграшки закриваються газетою. Учні ставлять питання ведучому:

Have you a cat?

Have you a dog? і т. д. і так до тих пір, поки хто-небудь з учнів не відгадає заховану іграшку. Він і займає місце ведучого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                C:\Users\User\Downloads\,,,1.jpg

 

 

 

 

 

 

                          Мовленнєві ігри.

 

 

                  Ігри на розвиток навичок аудіювання. 

                                                               

 Гра «Зарядка»

 

Мета: аудіювання наказових речень.

 

Учитель подає команди, а учні виконують лише ті з них, у яких є слово “please”.

Наприклад:

      Hands up, please! Hands down!

      Hands to the sides, please! Bend left, please!

      Touch your nose! Touch your head, please!

Учні, які виконують команди без слова “please”, виходять із гри. Перемагають ті, хто залишається в грі до кінця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Гра «Плесни в долоні»

 

 Мета: розвиток навичок семантизації лексики на слух, розвиток пам’яті.

 

Учитель називає слова з певної вивченої теми. Учні плескають в долоні після кожного слова, якщо воно належить до цієї теми. Якщо ж звучить слово з іншої теми – діти сидять тихо. Наприклад:

             Grandmother, grandfather, uncle, teacher, sister, brother…

             Volleyball, basketball, hockey, tennis, grey bird, hide – and – seek…

·        Гра «Який малюнок?»

  Мета: розвиток навичок аудіювання.

      Учитель заздалегідь дає учням завдання намалювати на наступний урок іграшки, які є у них вдома і де вони знаходяться. На наступному уроці 3 – 4 малюнки прикріпляються до дошки. Учитель описує один із них. Діти слухають і визначають, про який малюнок іде мова.

 

 

Гра «Повтори, якщо це правильно»

 

 Мета: повторення мовних структур на позначення назв предметів, їхніх ознак,

              предметів одягу, дій.

 

 Учитель готує 10 – 15 демонстраційних малюнків. Показуючи класу малюнок, учитель коментує його. Якщо речення, сказане вчителем, відповідає малюнку, учні його повторюють, якщо ні – мовчать. Учитель може провести це як своє змагання з класом. Якщо клас або хоча б один учень повторюють за ним неправильне твердження, він записує собі очко. Якщо всі учні прореагували адекватно, очко записується класу.

 

 

 Гра «Скажи це про себе»

 

 

Мета: аудіювання і вибіркове повторення речень.

 

Учитель говорить учням що-небудь про себе і пропонує їм сказати те саме про себе, додаючи слово too. Якщо ж речення їх не стосується, вони повинні промовчати. Наприклад:

          Учитель: I live in Ukraine.

          Учень: I live in Ukraine, too.

         Учитель: I am at the lesson now.

         Учень: I am at the lesson now, too.

         Учитель: I go to school in the morning.

         Учень: I go to school in the morning, too.

         Учитель: I am a teacher.

         Учень: …

Учні говорять по черзі. Хто відповів неправильно, вибуває з гри. Перемагають ті учні, які залишилися у грі до кінця.

 

 

 

 Гра «Знайдіть відмінності»

 

Мета: аудіювання тексту.

 

Учитель вішає картину і представляє учням її опис на фонограмі чи у власному озвученні. В тексті має бути кілька невідповідностей зображеному на картині. Учні слухають і в своїх зошитах позначають кожну невідповідність. Потім вони говорять про них. За кожну помічену невідповідність учневі зараховується очко.

 

 

 

 Гра «Let’s fly»

 

 Мета: розвиток навичок аудіювання.

 

Учитель або ведучий учень промовляє: “Let’s fly, fly, fly. Lips.” Учні показують птахів, що летять. Як тільки вони чують слово «lips», вони торкаються губ. Той, хто помилився або не зрозумів слово на слух, вибуває з гри. Гру можна проводити з різним лексичним матеріалом.  

 

                                                       

·      

 

 Гра «Складіть це число»

 

 Мета: сприймання чисел на слух.

 

 Клас ділиться на дві команди, які виходять до дошки. Кожна команда отримує

картки з цифрами від 0 до 9. Колір цих карток у команді різний. Учитель називає число, наприклад: three hundred and forty. Обидві команди повинні підняти відповідні картки і стати у відповідному порядку. Команда, яка зробить це швидше, дістає очко. Якщо команди склали це число одночасно, кожній зараховується очко. Гра триває до 10 очок.

 

 

        Ігри на розвиток навичок діалогічного мовлення.

 

 

Гра «Розпитай про містера Ікс»

 

Мета: розвиток навичок діалогічного та монологічного мовлення учнів.

 

Учитель готує картки – анкети, в кожній з яких заповнена лише одна графа (зразки карток нижче). Кількість карток повинна дорівнювати кількості учнів у класі. Картки з тією самою інформацією можуть бути у двох – трьох учнів. Кожен учень отримує одну картку з метою якомога швидше зібрати решту інформації, опитуючи своїх товаришів:

                What is Mr. X’s name?

               What is Mr. X’s address?

               What is Mr. X’s telephone number?

               What is Mr. X’s?

               Is Mr. X married?

               What is Mr. X’s nationality?

  Зібравши всю інформацію, учень має бути готовий розповісти все про містера Ікс з опорою на картку. Хто зробить це раніше за інших, стає переможцем.

           Name John Fisher                               Name ………………….

           Address ………………….                  Address 15 Park Road

           Telephone Number ………                 Telephone Number ………

           Job ………………………                   Job ………………………

           Nationality ……………….                 Nationality ……………….   і т. д.

 

 

Гра «Інтерв’ю»

 

Мета: вести бесіду на будь-яку тему.

 

Цю гру доцільно проводити маленькими групами по 4 -5 осіб. У кожній групі один учень (за власним бажанням або визначений жеребкуванням) має відповісти на запитання інших учасників гри, які ставлять по три – чотири запитання кожен. Інтерв’ю може бути на запропоновану вчителем тему або на кілька раніше вивчених тем.

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Відомі імена»

 

 Мета: навчати ставити запитання і відповідати на них.

 

Учитель заздалегідь готує картки, на кожній з яких пише популярне і відоме учням ім’я письменника, актора, спортсмена, композитора тощо. Таких карток має бути втричі більше, ніж учнів у класі.

     На початку гри учитель прикріплює до спини кожного учня одне з цих імен, щоб учень його не бачив. Потім учні ходять по класу, ставлячи один одному за-гальні запитання, щоб відгадати написане ім’я. Кожному співрозмовнику вони можуть поставити лише три запитання. Як тільки учневі здається, що він відгадав ім’я людини, він говорить про це вчителеві, і якщо це так, учитель прикріплює йому на спину картку з іншим іменем, а картку з відгаданим ім’ям перевертає написаним донизу. Гра триває близько 20 хвилин. Перемагають в ній ті учні, на спинах яких збереться найбільше карток.

 

 

Гра «Хто це?»

 

 Мета: активізація до теми «Зовнішність», діалогічне мовлення з теми.

 

Один учень виходить з класу, а решта учнів домовляється, чию зовнішність вони будуть описувати. Той, що повертається до класу, задає загальні, спеціальні та альтернативні запитання (крім запитання Who is this? ) про свого однокласни-ка. Наприклад:     

                      Is this a boy or a girl?

                      Is he/she tall?

                      What colour is his/her hair?

                      What is he/she wearing? і т. д.

Якщо відгадано правильно, учень, зовнішність якого описували, виходить з класу, і гра триває.

 

Гра «Запитай і дай відповідь»

 

 Мета: навчання будувати запитання і відповіді з опорою на картину.

 

Учитель вішає картину. Клас ділиться на дві команди. Гравці першої команди ставлять запитання учасникам другої команди, а ті відповідають на них. Після кожного наступного запитання команди міняються ролями: той, хто відповідав, ставить запитання і навпаки. Якщо запитання повторюється, учень, який його поставив, залишає гру. Перемагає та команда, яка останньою поставила запитання.

 

 

Гра «Де неправда?»

 

Мета: розвиток діалогічного мовлення учнів.

 

Клас ділять на групи по 5-6 гравців. Один учень з кожної групи виходить з класу, а решта учасників готує для нього п’ять запитань про шкільне життя. Важливо, щоб учні дійсно не знали відповідей на ці запитання. Повернувшись, учні мають дати на чотири запитання правдиві відповіді, а один раз говорять неправду. Група має виявити, на яке запитання учень дав неправдиву відповідь, і довести, чому саме. Якщо група відгадала, стає переможцем, якщо ні, перемагає учень, який відповідав на питання.

 

 

 

 

 

       Ігри на розвиток навичок монологічного мовлення.

 

 

Гра «Ланцюжок»

 

Мета: розвиток навичок монологічного мовлення.

 

На початку гри вчитель вимовляє перше речення. Наступний учень має скласти речення, яке б починалося з останнього слова попереднього речення. Якщо він не може зробити цього, він вибуває з гри і черга переходить до наступного учня. Наприклад:

             I have got a cat.

The cat is grey.

The grey cat is under the chair.

The chair is near the table.

The table is in the room.

або:

 I like Christmas.

 Christmas is celebrated on the 25th of December.

 December is in winter.

 Winter is my favourite season.

 The season I don’t like is autumn.

 

 

 

 

 

 

Гра «Склади історію»

 

 Мета: формування зв’язного монологічного мовлення, розвиток навичок аудіювання.

Кожний учень в класі отримує карточку, на якій написане одне речення з певного оповідання. Не можна показувати його іншим учням або записувати. Необхідно запам’ятати його. На це відводиться дві хвилини. Потім вчитель збирає карточки і читає оповідання. Гравці прослуховують його, і кожен з них у логічній послідовності по черзі називає своє речення. Сильним учням можна давати складніші речення, а слабшим – простіші.

 

 

Гра «Що за предмет?»

 

  Мета: побудова висловлювань про предмети.

 

 Учитель готує картки, на кожній з яких намальовано який-небудь предмет, назва якого відома учням. Замість малюнка може бути написане слово. Кількість цих карток дорівнює кількості учнів в класі. Клас ділять на дві команди. Кожний учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. На початку гри один з учнів першої команди починає описувати предмет, зображений на картці, не називаючи його. Після кожного речення учень робить невелику паузу , щоб дати можливість учням  другої команди висловити здогадку. Вони можуть ставити питання

(Is this an orange?)або висловлювати припущення (I think it’s anorange). За правильне припущення учень заробляє очко для своєї команди. Учень першої команди, який описував предмет, заробляє для своєї команди стільки очок, скільки побудує речень. Гру продовжує учень другої команди, який відгадав назву предмету. Виграє команда, якій дістанеться найбільше очок.

 

 

 

Гра «Найкраща пора року (кімната, будинок, іграшка тощо)»

 

Мета: навчання монологічного мовлення з теми «Пори року», «Будинок, квартира», «Дозвілля» тощо.

 

Кожен учень до цього уроку повинен намалювати свою улюблену пору року і підготуватись розповідати про неї. На уроці вчитель проводить гру – змагання. Учні по черзі виходять до дошки і, показуючи класові свій малюнок, розповідають про свою улюблену пору року. Вчитель оцінює як якість малюнків, так і мовлення учнів. За малюнок учень може отримати від одного до трьох очок. За кожне правильне речення про улюблену пору року учневі додається по очку.

Гра «Чия це сім’я?»

 

 Мета: аудіювання і говоріння на тему «Сім’я».

 

Учитель говорить три – чотири речення, які є початком розповіді про сім’ю одного з учнів (не називаючи, чия це сім’я). Наприклад:

      They are five. His mother’s name is Anna Petrivna. She is 41. She is a worker.

Учень, який здогадується, що йдеться саме про його сім’ю, встає і продовжує розповідь. За кожне речення йому зараховується очко. Далі вчитель починає розповідати про сім’ю іншого учня, і гра триває.

 

 

Гра «Відгадай, хто це»

 

Мета: монологічне мовлення з теми «Людина, її характер і уподобання».

 

Цю гру слід проводити в класі, де учні добре знають один одного. Кожен пише на папірці своє ім’я. Учитель забирає усі папірці, перемішує їх і кладе в коробку. Учні дістають з коробки будь-який папірець. Після п’яти – семихвилинної підготовки кожен з них розповідає від особи того, чиє ім’я він витяг, про його характер, інтереси, уподобання, звички. Наприклад:

    I am kind. I like English lessons, but I seldom speak. I like to walk my dog. I don’t like milk, etc.

 Інші учні намагаються відгадати, про кого йдеться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       C:\Users\User\Downloads\11

    

 

                        Орфографічні ігри.

 

 

Гра «Назви ці літери»

 

 Мета: засвоєння орфографії слів, повторення літер.

 

Учитель заздалегідь готує список слів, важких для написання. Ці слова мають бути відомими учням.

 Клас ділиться на дві – три команди. Учитель говорить слово, і перший учень першої команди повинен назвати літери цього слова. Далі учитель називає інше слово першому учневі другої команди, потім – першому учневі третьої команди, далі – другому учневі першої команди і т. д. За кожну правильну відповідь команда дістає очко.

 

Гра «Які літери пропущено?»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок, повторення алфавіту.

 

Учитель показує двом – трьом командам учнів по черзі картки з написаними на них словами, в яких пропущено одну – дві літери ( c_ t, pe _ _il, _il, h_us_). Учні відповідної команди спочатку повинні назвати пропущені літери, а потім ціле слово. За кожну правильну відповідь команді зараховується очко.

 

 Гра «Ланцюжок із слів»

 

 Мета: повторення орфографії слів, алфавіту.

 

Учні стають біля своїх парт. Перший учень лівого ряду говорить яке-небудь слово і називає літери цього слова по порядку. Учень, який стоїть за ним,

говорить слово на ту літеру, якою закінчується попереднє слово, і також називає літери цього слова і т. д. Учень, який не може сказати слово чи неправильно його називає, сідає за парту, тобто вибуває з гри. Гра ведеться доти, доки не залишиться стояти один учень. Він і стає переможцем.

 

 

 

Гра «Хто складе більше слів?»

 

Мета: повторення вивчених слів, практика в їх написанні.

 

Учитель пише на дошці яке-небудь довге слово. Учням дається завдання написати з цих самих літер стільки слів, скільки зможуть. Кожну літеру можна написати лише стільки разів, скільки її вжито у запропонованому слові. Не дозволяється писати власні імена та іменники у множині.

Учні працюють протягом п’яти хвилин, тримаючи списки своїх слів у секреті від інших. Далі вони по черзі читають написані слова, а інші викреслюють із своїх списків слова, що вже називалися. Виграє той, у кого залишиться найбільше не закреслених слів.

 

Гра «Переплутані букви»

 

 Мета:  розвиток орфографічних навичок.

 

Учитель готує список слів з неправильно розташованими літерами. Він тиражує цей список за кількістю учнів у класі. Кожен учень, отримавши такий список, за три хвилини повинен відгадати стільки слів, скільки зможе, і записати їх

поряд з відповідними наборами літер. Виграє той, хто відгадав і правильно записав найбільше слів.

 

   

Гра «Подивись, запам’ятай і запиши»

 

 Мета: повторення назв предметів, розвиток орфографічних навичок.

 

Учитель готує 6-8 маленьких предметів або малюнків предметів, назви яких учні вже знають. На початку гри він розкладає ці предмети (малюнки) на столі і дає можливість усім учням дивитися на них протягом 20 секунд. Потім він закриває стіл папером або скатертиною і пропонує учням записати назви предметів, які вони запам’ятали. Після цього учитель запитує в кожного, скільки записано слів. Далі він знімає зі столу папір або скатертину і пропонує учням порівняти те, що вони записали, з фактичною наявністю предметів (малюнків). Хто найбільше запам’ятав предметів і правильно записав їхні назви, стає переможцем.

 

 

 

Гра «Невидимі слова»

 

  Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

 Учитель вибирає ведучого. Його завдання – написати слово, але пише він його рукою в повітрі. Завдання решти учнів – записати слово в зошитах правильно. Виграє той, хто правильно записав усі слова.

 

 

Гра «Запам’ятай слова»

 

 Мета: формування навичок орфографічної пам’яті.

 

Учитель пише на дошці слова, відомі учням. Пропонує їм уважно подивитися на них протягом певного часу. Потім учитель закриває слова і дає завдання учням записати в зошити ті слова, в яких є певна літера чи буквосполучення. Виграє той, хто запише правильно найбільше слів.

 

 

 

 Гра «Буквена драбина»

 

 Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

 Учитель пише на дошці коротке слово. Учні повинні написати під ним ще одне слово, яке довше від даного на одну літеру. Дозволено змінювати  в кожному наступному слові будь-які літери, крім першої. Переможцем стає той, хто написав найбільше слів. Наприклад:

Me

Man

Moon

Month

Mother

Morning.

 

 Гра «Підбери слова»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

 Клас ділиться на 2-3 команди. Учитель називає будь-яку літеру та її порядковий номер у слові. Наприклад: Letter “I” is the second in theword. Кожна команда отримує свою літеру. Учні по черзі згадують і пишуть на дошці слова, в яких ця літера стоїть другою. За кожне слово команда отримує один бал. Наприклад:

   Kite, site, mine, pine, line.

 Перемагає та команда, яка напише більше слів.

 

 

 Гра «З двох – третє»

 

Мета: розвиток словотворчих та орфографічних навичок.

 

Учитель підбирає для гри складні іменники, які складаються з двох частин, кожна з яких може бути самостійним словом. Частинки цих слів пишуться на аркушах паперу та роздаються учасникам гри. Кожен учень повинен відшукати собі партнера, у якого на аркуші написана друга частина слова. Перемагає та пара, яка зробить це швидше за всіх.

У школі діти вивчають англійську мову протягом 11 років, однак зовсім небагато з них можуть похизуватися вільним її володінням без додаткових занять із репетиторами. А дехто опановує англійську упродовж року і може комфортно себе почувати серед носіїв мови. 

 

Гра «Word-building.»

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

Учитель записує на дошці довге слово. Учні повинні скласти (за певний проміжок часу) слова з букв цього слова. Перемагає той учень, який склав найбільшу кількість слів. Наприклад, із слова personal учні можуть скласти слова:

son

are

so

rose і т. д.

Гра «Хто більше?»

 

Мета: перевірка засвоєння орфографії вивченого лексичного матеріалу.

 

Хід гри : утворюються дві команди. Кожна команда повинна записати на   дошці якомога більше слів за темами:

а) назви спортивних ігор;

б) тварини;

в) кольори і т. д.

 

 

Гра « Чергова буква»

 

Мета: формування навичок усвідомлення місця букви в слові.

 

Хід гри : Учням роздаються картки і пропонується написати якомога більше слів, в яких вказана буква стоїть на певному місці.

Наприклад, викладач говорить: " Сьогодні у нас чергова буква "О", вона стоїть на першому місці. Хто напише більше слів, в яких буква "О" стоїть на першому місці"?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Домашній улюбленець.»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

Завдання для учнів 3-4 класів. Вписавши в клітини бракуючі букви, ви дізнаєтеся, про якого улюбленця мріє хлопчик.

 

 

 

 

Описание: домашний питомец 1

Answer Key:

A tame lion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра « My pet.»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

Завдання для 3-4 класу. Щоб дізнатися, яка тварина є домашнім улюбленцем і як його звуть, треба здогадатися, які прикметники його характеризують, і вписати в клітини бракуючі букви.

 

 

 

 

Описание: домашний питомец 2

Answer Key:

Budgie

Annie

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Розгадай ребус»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

Описание: J:\Музыка депресняк\3.JPG

Описание: rebus_37.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Cross-Word»

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

                              Crossword Puzzle "In the City"

 

Описание: кроссворд о городе

Across:

1. A place where people stay when they are ill or injured.
2. A large open area with buildings around it.
3. A building where people can see collections of pictures, sculptures or other things.
4. A large building where people watch sports.
5. A large and important church.
6. Part of a road that goes over a river.
7. An open area with grass and a lot of trees. 
8. A building where people watch plays.
9. A small restaurant where people can get cheap meals.
10. A place where children learn.
11. A road in a town or city with houses along it.

 

 

Down:

12. A large beautiful building where kings and queens live.
13. A large place where people can see wild animals.
14. A statue of an important person in a public place.
15. A building where tourists stay when they come to a city.
16. A building where people watch films.
17. A place where students study.
18. A very large shop that sells food and other things. 
19. A large building with thick walls that protected people in the past from enemies.
20. A place where people keep their money.
21. A place where people can read or borrow books.

 

Answer Key

Описание: ответы на кроссворд о городе

Приклад 6. Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

 

Гра «Decipher the note.»

 

 Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

16.95.59.30.58.95.73.47.

39.59.50.74.48.27.39.65.

56.84.49.29.10.16.93.56.

 

1

2

3

4

5

6

A

B

C

D

E

7

F

G

H

I

J

8

K

L

M

N

O

9

P

Q

R

S

T

0

U

V

W

X

Y

10

Z

 

 

 

 


Answer Key

At two thirty in green square.

 

.

 

 

Гра «Alphabetical Order. (A word puzzle.)»

 

Мета: розвиток орфографічних навичок.

 

Якщо розташувати букви будь-якого слова в алфавітному порядку, воно здасться вам досить дивним, навіть якщо це слово вам дуже добре знайоме. Можна організувати гру:

ABELT (You sit at it)

ACHIR (You sit on it)

EFIR (You make it when you in camp and you cold)

ALMP (You switch it on when it is dark)

CEHLOST (You put it on when you go to the street)

ABHT (Do you like it hot or cold?)

CEHIKNT (A room where you cook dinner)

ADEGNK (A place where flowers and vegetables grow)

ANSWER:

1. table; 2. chair; 3. fire; 4. lamp; 5. clothes; 6. bath; 7. kitchen; 8. garden;

               C:\Users\User\Downloads\111111.jpg

 

 

                          Інтерактивні вправи

 

Крім стандартних методик, для ефективного вивчення англійської мови долучити цікаві ігрові вправи та гейміфіковані симулятори, що відтворюють події, які можливі у повсякденному житті. 

Ці ігри і варто залучати в освітній процес на початковому рівні опанування англійської мови.

 

Гра «Clifford: Іnteractive Storybooks»

 

Ця інтерактивна гра стане у пригоді під час вивчення англійської мови з учнями початкової школи.

Жанр: інтерактивні вправи. 

Принцип гри: Разом із милим червоним псом на ім'я Кліфорд учні початкових класів можуть вивчати англійську лексику в невимушеному форматі. 

Інтерактивна книга складається з коміксу та ігор. Отже, вона включає такі типи ігрових завдань: 

  • читання коміксу із заповненням пропусків словами відповідного змісту;
  • вивчення нових слів за ілюстраціями;
  • складання слів шляхом вставляння пропущених літер;
  • групування слів у коробки за принципом написання;
  • вивчення нових слів шляхом виокремлення тих, що починаються на одну букву. 

https://fs01.vseosvita.ua/01008yd7-5219-593x435.png

Цю гру можна використовувати і для перевірки знань, і для вивчення нових слів. В останньому випадку під час роботи з інтерактивними вправами обов'язково необхідно використовувати словник для розуміння значення нових слів (наприклад, онлайнперекладач Google).

 

 

 

 

 

Гра « Influent»

Гра буде цікава як для учнів початкових класів, так і для старшокласників.

Жанр: гейміфіковане вивчення мови.

Принцип гри: Гравець потрапляє у 3D-реальність сучасної квартири, усі об'єкти в ній інтерактивні. Для того, щоб дізнатися назву предмету іноземною мовою, його можна сканувати, навівши мишкою.  

У процесі гри, мандруючи віртуальною квартирою, кожен учень зможе в інтерактивній формі вивчити назви предметів, які використовуються в повсякденному житті. У грі пропонується опанувати понад 420 іменників, прикметників, дієслів та їх синоніми.

Також у процесі гри можна вивчити найбільш вживаніші слова, які підходять для численних розмовних ситуацій.

У процесі гейміфікованого навчання можна прослухати вимову слів і перевірити свою пам'ять за допомогою загадок і тестів (на час!). А також зіграти в мінігру, де потрібно іграшковим літаком збити певні предмети у віртуальній квартирі. 

Додаткові можливості: окрім англійської, за допомогою цієї гри можна вивчати ще 17 мов, серед яких французька, німецька, італійська, японська, китайська та інші. Мову інтерфейсу можна обрати у налаштуваннях (серед інших доступна російська).

Детальний російськомовний розбір гри можна переглянути на спеціальному YouTube-каналі. 

 

Гра «. Bubbles»

Гра буде цікавою як учням початкових класів, так і старшокласникам чи студентам, що вивчають англійську як іноземну мову.

Жанр: пазл.

Принцип гри: Це проста онлайн-гра, в ході її потрібно скласти речення, яке описує малюнок. Для цього необхідно обрати у правильній послідовності відповідні за змістом слова-бульбашки. Якщо обрана вірна послідовність – відповідні бульбашки зникають, якщо допущена помилка – програма автоматично зображує, у чому саме.

https://fs01.vseosvita.ua/01008yda-9b3e-602x260.png

Для гри можна обрати будь-яку з 28 категорій (наприклад, особисті речі, їжа, тварини, спорт, робота, природа, кольори, букви або частини тіла). Кожна гра складається з декількох раундів, час проходження кожного фіксується для відображення успішності гравця. 

https://fs01.vseosvita.ua/01008ydo-610f-602x264.png

У налаштуваннях можна обирати режими (легких та на швидкість), встановлювати час проходження та звертатися по підказку до програми. 

одатки для мобільного телефону – зручний спосіб вивчати іноземну мову будь-де і будь-коли. Вони дозволяють запам'ятовувати нові слова, удосконалювати граматику і навички аудіювання. І нехай такі застосунки навряд чи замінять повноцінні заняття з мовлення, однак точно дозволять перетворити вивчення іноземної мови на хорошу звичку, а проведення часу зі смартфоном – на користь.

 

 

Платформа «Duolingo»

Це одна з найцікавіших і найбільш популярних платформ для вивчення іноземних мов у світі. Зараз понад 200 млн людей з усіх куточків нашої планети вивчають іноземні мови за допомогою цього освітнього ресурсу. Адже з Duolingo можна опановувати, крім англійської, ще близько 35 мов! При цьому інтерфейс платформи адаптується понад 20 мовами, зокрема й українською.

https://fs01.vseosvita.ua/01008hdt-06cc-775x485.gif

Duolingo є одночасно ефективним освітнім інструментом, захопливою грою та індивідуальним мотиватором:

  • увесь навчальний матеріал розподілений на 88 різноманітних тем, для опанування кожної з них треба досягти 5 рівнів, кожен з яких передбачає 3-6 коротеньких уроків;
  • завдання ускладнюються настільки непомітно, що учень не відчуває складнощів при опануванні мови навіть з нуля;
  • сервіс пропонує вправи на розвиток письмового та усного мовлення (передбачені завдання з читання, аудіювання, переклад, конструювання речення за окремими частинами та інше);
  • яскрава зелена сова під час занять хвалить за успіхи та втішає у випадку невдач, а також щодня невимушено нагадує про заняття;
  • існує мотивуючий рейтинг учасників, який будується за здобутками гравців та враховує опанування нових слів, повторення вивченого матеріалу та особисту наполегливість.  

 

Цікаво, що у межах Duolingo вчителі можуть безкоштовно створити віртуальний клас та спостерігати за успіхами своїх учнів. 

 

Платформа Lingua Talks

Цей безкоштовний застосунок допомагає вивчати англійську мову захопливо і невимушено, переглядаючи цікаві лекції від TED на теми, пов'язані з наукою, мистецтвом, дизайном, культурою, бізнесом, технологіями та інше.

Lingua Talks – ефективний інструмент при опануванні навички сприйняття англійської мови на слух та збільшення словникового запасу за рахунок розмовних фраз.

Кожне англомовне відео супроводжується субтитрами англійською та одночасно мовою перекладу (у налаштуваннях можна обрати одну з понад 100 мов, зокрема українську).

https://fs01.vseosvita.ua/01008hdw-71d7-497x280.gif

Lingua Talks надає такі можливості для користувачів:

  • каталог відео включає понад 1 тис. різноманітних відео, вони об'єднані у окремі теми, які можна обрати в спеціальному рубрикаторі;
  • система автоматично оцінює рівень складності кожного відео, тому користувач може обирати з великого різноманіття саме ті відео, які відповідатимуть його рівню володіння мови;
  • суміщення субтитрів англійською та українською мовами одночасно з розповіддю лектора дозволяє зрозуміти кожну промовлену фразу англійською мовою;
  • функція уповільнення діалогів допоможе розпізнати навіть найшвидший темп мовлення, до того ж у будь-яку мить відео можна зупинити;
  • прослуховування англійської від носіїв мови сприяє опануванню не лише академічних, а й сучасних розмовних фраз.

Завантажити додаток можна на AppStore.

 

Платформа HiNative

Цей ресурс є своєрідною соціальною мережею для тих, хто прагне вивчити іноземну в процесі спілкування з носіями мови (загалом 110 мов). 

Враховуючи, що практично у кожного учня є профіль у певних соціальних мережах, то такий формат навчання неодмінно сподобається кожному підлітку. 

HiNative буде цікавий усім школярам, однак варто зазначити, що для роботи із застосунком має бути певна база знань, тому він не підійде для тих, хто вивчає англійську з нуля.

https://fs01.vseosvita.ua/01008h99-8b01-602x452.png

Зареєструвавшись на платформі, користувачі можуть ставити запитання учасникам спільноти-носіям мови щодо таких аспектів:

  • варіанти найбільш влучного перекладу будь-яких слів чи фраз (можна користуватися спеціальними шаблонами постановки запитань);
  • правильність вимови (передбачена можливість запису аудіо з метою коригування вимови);
  • культура певних країн чи окремих регіонів, їхні визначні пам'ятки для відвідування з туристичною метою, місцеві страви тощо. 

Працювати з соціальною освітньою платформою можна як безпосередньо на сайті, так і завантаживши відповідні застосунки на GooglePlay чи AppStore.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

 

                                     Список використаної літератури.

 

  1. Климишина Н.А. Усі уроки англійської мови. Перший клас.― Харків Видавнича група «Основа», 2012
  2. Павлюк А.В. 200 ігор на уроці англійської мови. ― Тернопіль «Мандрівець», 2003.
  3.  Птушка А.С. Методика використання рольової гри у навчанні діалогічного мовлення учнів на уроках англійської мови // Лінгводидактика. – 2012. – 156 с.
  4. Стом О.Ю., Рудь С.В. Навчальні ігри в початковій і середній школі. ― Харків Видавнича група «Основа», 2010
  5. Черниш В. В. Засоби формування іншомовної комунікативної компетенції у діалогічному мовленні / Валентина Василівна Черниш // Іноземні мови. – 2011. – № 3. – С. 15 - 22 Посібник містить дидактичні ігри з англійської мови, згрупованих у відповідні розділи

2. Іноземна мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/inozemna-mova-poyasnyuvalna-znz-sznz-1-4-klas-belyaeva-xarchenko-finalna-zv.pdf

           Етимологічний словник української мови: У 7 т. / Редкол. О. С.               Мельничук (голов. ред.) та ін. – К.: Наук. думка, 1983.

  1.  Let’s lern English. http://teach-inna.blogspot.com/p/blog-page_66.html
  2.  English with pleasure.http://teach-engl.blogspot.com/p/blog-page_22.html

1

 

docx
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку