Виконання творчих вправ, розв'язування цікавих завдань вимагає від школяра кмітливості, гнучкості розуму, змушує повторювати вивчене, заглядати у словник. Все це, безумовно, збуджує інтерес до мови, сприяє збагаченню лексичного запасу, запам'ятовуванню норм і правил літературної вимови та письма.
СЛУЖБОВІ СЛОВА У РЕЧЕННІ
ЇЖАЧОК-КОЛЮЧОК
— У лісі ми знайшли їжачка. Для того, щоб знайти його маму
і відпустити його додому, нам необхідно виконати таке завдання:
у тексті підкреслити службові слова.
Ми знайшли у полі їжаченя. Маленький отакий собі їжачок. Оченята в нього, як бусинки. Лапки в нього були маленькі та рожеві. У нього не було ще гострих колючок. Скрутився у клубочок і лежить. Кумедне їжаченя!
УСТАВ СЛОВА
— Навесні діти будують для пташок хатинки. А наше завдання —
вставити необхідні слова, щоб розвісити ці хатинки на деревах.
а) ______ рецептом ____базарі
Дятел вибрав окуляри.
Натягнув собі __ ніс,
Полетів трудитись __ ліс.
б) Змайстрував мій братик Гриць
Гарну хаточку ___ птиць.
Он __ дереві вона,
____садку_____ вікна.
ДОПОМОЖИ ЗАЙЧИКОВІ
Маленьке зайченя просить допомоги, воно розгубило всі прийменники із речень.
Запиши речення. Встав пропущені прийменники.
а) Туман яром ... долині,
лист червоний ... калині.
б)Щебетала пташечка ... віконечком.
Сподівалась пташечка весни ... сонечком.