Урок-гра "Найрозумніший" з української мови у 2 класі.

Про матеріал

Завдяки мовним іграм діти мають можливість застосовувати на практиці свої знання та вміння.

Цікаві вправи та ігри з мови використовуються на всіх етапах уроку. За їх допомогою можна перевірити, як учні виконали до­машнє завдання, полегшити розуміння нового матеріалу, його за­кріплення.

Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА  ГРА  «НАЙРОЗУМНІШИЙ»

Запитання

1. Скільки літер в українському алфавіті?

а)   29;

б)   35;

в)   33;

г)   40.

Правильна відповідь: 33.

2. Що називається коренем?

а)    однакова частина споріднених слів;

б)    спільна частина споріднених слів;

в)   рівна частина споріднених слів;

г)    велика частина споріднених слів.
Правильна відповідь: спільна частина спорідне­них слів.

3. О якій порі року відмічають свято Різдва?

а)   Навесні;

б)   улітку;

в)  узимку;

г)   восени.

Правильна відповідь: узимку.

4. Скільки звуків у слові Юра?

а)  Чотири;

б)   п'ять;

в)   три;

г)   шість.

Правильна відповідь: чотири.

5. Що утворюють пов'язані за змістом речення?

а)   Розповідь;

б)   опис;

в)   текст;

г)    слова.

Правильна відповідь: текст..

6. Назвати головні слова в реченні.
-  Земля вкрилася пухнастим снігом. (Земля вкри­лася.)
7. Оберіть серед поданих слова, що не перено­сяться: Рая, Іра, гаї, садок. (Рая, Іра, гаї)             
8. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
9. До слова високий доберіть слово з протилеж­ним значенням. (Низький)
10. Перебудуйте речення «Діти повісили на деревах годівнички» на питальне. (Що повісили діти на деревах?)
11. Яке слово не є спорідненим: літо, літак, літеч­ко? (Літак)

 

ТВОРЧА  РОБОТА  В  ГРУПАХ

  1. група «Сонячні промінчики». Складають сенкан до слова жайворонок.
  2.                      група «Зірочка». Складають діалог між Бджіл­кою і Медункою, інсценізують його.
  1. група «Усмішка». Продовжують казку за початком, використовуючи слова з довідки.
  2. група «Полум'я». Складають правила пове­дінки у весняному лісі за поданими графічними значками.

V група  «Ялинка». Складають другий куплет пісні, поширюючи речення необхідними словами.

Правила роботи в групі

  1. Розподілити ролі. Обрати командира, секундан­та, каліграфа, доповідача.
  2. Уважно читати завдання-інструкції.
  3. Дотримуватися правила піднятої руки.

4. Вислуховувати думки кожного члена групи. Не перебивати одне одного.

  1. Обговорювати ідеї, а не особистості учнів.
  2. Користуватися довідковою літературою.
  3. Вкладатися у визначений час.
  4. Працювати таким чином, щоб не заважати іншим.

Правила складання сенканів

Сенкан — це вірш, що складається з п'яти рядків

  1. Слово, що позначає тему. Іменник.
  1. Опис теми, що складається з двох прикметни­ків.
  1. Три дієслова, що пов'язані з темою.
  1. Фраза (речення), що висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  2. Синонім до першого слова, у якому висловлю­ються узагальнення, підсумок.

Наприклад

  1. Криниця.
  2. Чиста, прозора.
  3. Напуває, виблискує, співає.
  4. Хай ніколи вона не засохне!
  5. Творіння природи.

 

СКЛАДІТЬ  ДІАЛОГ

             Бджілка                                                                Медунка

- Доброго  ранку,  квіточко!     1                    -  Сядь  на  мене  і  впізнаєш!

 

- Як  тебе  звати?                        2                     - Доброго  ранку,  бджілко- 

                                                                              трудівнице!

 

-  Яке  цікаве  у  тебе  ім’я?       3                     - Обов’язково!  Але  пам’ятай,  що  

                                                                              найбільше  нектару  у  квіточках

                                                                              фіолетового  кольору.

-  Я  здогадалась!  Ти 

   пахнеш  медом.                       4                     - Медунка.

 

- Медунко,  чи  можеш-                                   -  Так,  так. Моє  ім’я походить  від 

  ти  мене  пригостити                                         слова  мед. Мед,  медунка, 

  солодким  нектаром?              5                        медовий – це  споріднені  слова.     

 

- Дякую,  Медуночко,  за                                 - Прилітай  ще.  Була  рада 

 За  смачний  сніданок !           6                        познайомитися.

 

- До побачення,  солодка                                - До  побачення  ,  Бджілко-

квіточко!                                    7                       трудівнице!      

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ

Де беруть сили ранньоквітучі рослини?

Інструкція

  1. Прочитай слова Бджілки.
  2. Прочитай слова Медунки.
  3. Прочитай першу репліку Бджілки і знайди від­повідні слова Медунки.
  4. З'єднай лінією ці два речення.
  5. Познач цифрою 1 першу репліку Медунки.
  1. Прочитай другу репліку Бджілки і знайди від­повідні слова Медунки.
  2. З'єднай лінією ці два речення.
  3. Познач цифрою 2 другу репліку Медунки.
  4. Складай діалог далі.

10.  Прочитай складений діалог.

СКЛАДІТЬ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ВЕСНЯНОМУ ЛІСІ З ДЕФОРМОВАНИХ РЕЧЕНЬ.

  1. лісі у галасуй не весняному
  2. не квіти топчи і не зривай даремно
  3. дерев пошкоджуй кору не
  4. не метеликів лови
  5. після себе сміття залишай не

 

СКЛАДІТЬ ДРУГИЙ КУПЛЕТ ПІСНІ, УСТАВЛЯЮЧИ ПРО­ПУЩЕНІ СЛОВА.

СОНЯЧНІ ЗАЙЧИКИ

Вигляну з дому: чи сонце побачу?

 Сонце сміється — щасливая мить.

Сонячні зайчики скачуть і скачуть.

Прудко літають, їх важко зловить.

Приспів:

Сонячні зайчики! Сонячні зайчики —

Світла далекого іскри червоні:

Ласки небесної теплі окрайчики,

Падайте людям у спраглі долоні.

(Що робить?) весна (Яка?) надворі

(Кого?) (Що?) у небі дзвенить

Словом весну ми малюєм (Де?)

 Творчі уроки (Яка?) мить!

 

ВІКТОРИНА

(За кожну правильну відповідь 2 бали. Учень, який  набрав найбільшу  кількість   балів     переможець  вікторини).

1. Коли   святкують   Міжнародний  день  мови?(21 лютого)

  1. Корінь у слові «верблюд». (Верблюд)
  2. Назва третьої літери алфавіту. («Ве»)
  3. Скільки коренів у слові «літакобудування»? (2)
  4. Коли святкують День української писемності та мови? (9 листопада)

6. До   якої   частини   мови   належить   слово  «знахідка»? (Іменник)

  1. Скільки складів у слові «переполох»? (4)
  2. Яка    мова    є    державною    в    Україні?  (Українська)

    9.Який   знак  ставимо   на   письмі   в   кінці  розповідного речення? (Крапку)

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
4357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку