Урок-гра "Щасливий випадок" з української мови у 2 класі.

Про матеріал

Завдяки мовним іграм діти мають можливість застосовувати на практиці свої знання та вміння.

Цікаві вправи та ігри з мови використовуються на всіх етапах уроку. За їх допомогою можна перевірити, як учні виконали до­машнє завдання, полегшити розуміння нового матеріалу, його за­кріплення.

Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»

Обираються дві команди у кількості 5 осіб.

Гра складається з чотирьох геймів. Перед кожним геймом ведучий пояснює правила гри.

І ГЕЙМ «ХТО ШВИДШЕ»

Кожна команда протягом однієї хвилини відповідає одним сло­вом на запитання. Виграє команда, яка надасть найбільшу кіль­кість відповідей.

Запитання для першої команди
1. Іменники відповідають на питання... (хто? що?)
2. Поставте питання до слова учень. (Хто?)
3. Назви міст пишуться... (з великої букви).
4. Прийменники пишуться... (окремо з іншими словами).
5. Дієслова означають... (дію предметів).
6.Назви річок пишуться... (з великої букви).
7. Наше село називається... (Смотрич).
8.Поставте запитання до слова радіє. (Що робить?)
9. Яке з поданих слів не є іменником? День, сад, садівник, посадив,кіно, час.             

Запитання для другої команди

 1.Прикметники відповідають на питання... (який? яка? яке?)

2. Поставте питання до слова машина. (Що?)

3. Клички тварин пишуться... (з великої букви).

4. Дієслова відповідають на питання— (що робить? що зробив? що  буде робити?)

5. Іменники означають... (назву предметів).
6.  Назви міст пишуться... (з великої букви).
7.  Столиця нашої держави —... (Київ). 

8. Поставте питання до слова червоний.

9. Яке з цих слів не є дієсловом? Радіє, сміється, плач, грає, веселиться

II ГЕЙМ «ЗАМОРОЧКИ ІЗ БОЧКИ»

Команди по черзі витягують бочки з номерами завдань і виконують  їх.

1.  Випишіть слова, що відповідають на питання що?

Бабуся, море, зима, Галинка, портфель, олівець, тато, лінійка,  дятел,  дім, вулиця, теличка, парта.

2.  Прочитайте і спишіть. Вставте замість крапок слова. До якої частини  мови вони належать?

ЯБЛУНЬКА

                                    Навесні, напровесні

В нашому садку

Ми посадили...

Гарну та...

Ми маленьку яблуньку

Поливаємо,

Ще й веселу...

Заспіваємо.

(Н. Забіла)

3. Утворіть пари слів за зразком (один — багато).

Лікар — лікарі                  Грак — граки

Олівець —...                     Хмара —...

Ріг —...                              Брат -,.

Стіл —...                           Перо —...

Плащ — плащі                Крило —...

Товариш —...                   Дерево —...

4. Підкресліть слова, що вказують на багато предметів.

Пожовкло листя на березах, осиках, кленах. Вода у ріці потемніла. Холодний вітер зриває пожовклі листки. Небо вкрилося важкими І дощовими хмарами. Часто ідуть дощі. Щодня відлітають птахи. .  

5. Запишіть відповіді на запитання.

У корови (хто?)...                лоша.

.  У кози (хто?)...                   теля.

У коня (хто?)...                   козеня.

У лисиці (хто?)...         лисеня.

— Хто живе у лісі?    Що росте  у лісі?

6. Уставте пропущені слова, що відповідають на запитання хто?   або що? ,

Чисте блакитне___. Стоїть ясний___. Над вітами  літають _______.    ______збирає квіти, а______ ловить метеликів.

Слова для довідок: день, небо, дівчинка, бджоли, хлопчик.

7. До поданих слів доберіть назви ознак. Запишіть їх.

Яблуко — кругле, стигле, соковите, зимове.

Гарбуз — …                    Слива —…

Виноград — …               Огірок— … . 

Цибуля —

Яким предметам належать такі ознаки?

Червоний, довгий, заструганий, круглий —...

Жовтий, кислий, соковитий, круглий, ароматний—...

Висока, густа, зелена, молода, запашна —...

Полика, довгаста, жовта, солодка, стигла —.

Круглий, важкий, червоний, солодкий, смугастий —...

9.  Прочитайте, поясніть зміст. Випишіть прикметники з протилежним значенням.

   Великий чобіт на нозі, а малий — під лавкою. Краще гарна стежка,  ніж погана дорога. Добрі діла безшумно ходять, а злі дзвонять, як  дзвони.  І  чорна  корова  дає  біле  молоко.

10 Уставте замість крапок потрібне слово. Поставте питання.

Цукор солодкий, а цибуля…

Заєць маленький, а слон...

Зал широкий, а коридор...

 

ІІІ ГЕЙМ «ТИ — МЕНІ, Я — ТОБІ»

Відгадайте слова (іменник у називному відмінку  однини), що задумали суперники. Одному з гравців команди повідомляють слово.  Він  повинен мовчки за допомогою жестів показати своїй команді його  значення. Команда-суперник розгадує його.

IV ГЕЙМ «ТЕМНА КОНЯЧКА»

                                    Дерево ламає, хвилі здіймає,

   З «К» поєднати — буде в полі зростати.

З «И» — я плаваю у морі,

З «І» — ловлю мишей в коморі.
                                    З «Н» — частина доби.
                                    З «П» — гріє щозими.

 Не боюсь я морозів тріскучих,

Ані променів сонця палючих.

 Взимку й влітку я ліс прикрашаю.

 Як же люди мене називають?

Хоч з гілками я колючими,

Зате з квітами пахучими.

                  Моє плаття зелененьке,

                  Гнучкії ніжні віти.

                 Кора біла, стан тоненький.

                 Як я звуся, діти?

Форма така: маю п'ять пелюсток 

І напівкруглий зелений листок,

А серединка в мене жовтенька,

Личко не кругле, трохи довгеньке.

Квітка я ніжна, низенька, дрібна,

Як запахну — приходить весна.

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю.

Прийшла вона із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

 Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.

Дзвенять, мчать стрімко ручайки,

Розносять новину:

Гей, всі до річки навпрошки,

Зустріньмо там весну!

Підсумок гри. Нагородження переможців.

 

docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
2416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку