Як зрозуміти хлопців ?
1. Встав пропущені букви.
Вч...т...л...ка, ро...повідала, в...яв...лося, б...т...ся, сл...з...кій, с...діти, підвікон...і, бут...рброд, мат...мат...ки, ц...фри, спідн...чках, пров...сти, с...дів, остан...ьою, ч...кав, в...ходу, ро...махуючи, лов...т...му, м...т...л...ків, зн...нац...ка, в...хоп...в, поч...рвонів, уп...р...д.
2. Склади три питання до тексту.
1. ________________________________________________________________________ ?
2. ________________________________________________________________________ ?
3. ________________________________________________________________________ ?
3. Утвори споріднені слова. Познач корінь.
іменник |
прикметник |
дієслово |
|
|
битися |
|
|
сидіти |
|
|
старалася |
|
|
оголосила |
|
|
говорила |
|
|
показати |
4. Віднови послідовність подій.
____ Вчителька оголосила «місяць чемної поведінки».
____ Всі одразу захотіли показати себе справжніми чоловіками.
____ Наступного ж дня він чекав мене біля виходу зі школи.
____ Юра зненацька підскочив до мене й вихопив портфель.
____ На уроці вчителька розповідала, як мають себе поводити хлопці та дівчата.
____ Я вийшла розмахуючи портфелем.
____ Краще б вона цього не говорила.
____ Виявилося, що мені багато чого не можна!
5. Заповни таблицю. ( досліджуй текст )
Чого робити не можна |
Що робити можна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Поміркуй у команді. Поєднай чарівною ниточкою. ( характеристика дівчинки )
Мрійниця, творча уява «Дуже кортіло мати відзнаку за поведінку, якої не мала ще ні разу» |
Сумна, усвідомлює «Юра зненацька підскочив до мене свою поведінку й вихопив портфель» |
Прагне виправити поведінку «Дізнавшись про це, я засумувала» |
Наполеглива у «Ну, багато чого не можна» досягненні мети |
Метеликів краще «Малювати в зошиті з математики фотографувати, ніж ловити цифри у спідничках і бантиках» |
Приємно здивована «Але я старалася» |
Бешкетниця «Я вийшла, розмахуючи портфелем і міркуючи, де б його подіти, доки ловитиму метеликів на клумбі» |
7. Поміркуй у команді. Поєднай чарівною ниточкою. ( характеристика хлопчика Юри )
Товариський, доброзичливий, «А вихопивши, почервонів, прислухався до порад учительки мов рак, і помчав уперед» |
Спритний, завзятий, показує «Сидів за останньою себе справжнім чоловіком партою» |
Сором'язливий, «Наступного ж дня він чекав прихильний до дівчинки мене біля виходу зі школи» |
Старанний, хоче також отримати «Юра зненацька підскочив відзнаку за поведінку до мене й вихопив портфель» |
Посередній учень, нічим не «Старались і хлопці» виділяється серед інших |
8. Досліди текст. Знайди та випиши речення, у яких є порівняння.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Визнач, у якому роді вжите словосполучення. ( чоловічий, жіночий, середній )
Пожований папірець - ____________________________________
Слизька підлога - ________________________________________
Шкільне підвіконня - _____________________________________
Чемна поведінка - _______________________________________
Важливе відкриття - ______________________________________
Справжній чоловік - ______________________________________
Остання парта - __________________________________________
10. Рефлексія . Оціни свою роботу на уроці.