Як подружитися з Чакалкою
Сцена 5
1.Встав пропущені букви.
Зос...р...дж...но, калач...ком, с...д...ть, тур...ц...ки, м...як...м, зд...вовано, відр...ваючись, хв...лювалася, ...п...ршу, п...вно, в...різав, л...гко, п...р...хоплює, д...р...в...нку, р...готом, к...дає, поч...нає, пр...мовляючи, пр...пл...нь, б...р...жка, єх...дно, спокійн...н...ко, нар...шті, в...т...сати, м...ч, ро...с...пл...т...ся, віт...р, ро...н...се, м...літь, хоч...ться, пр...года, ж...т...і, в...пущу, зал...шаюся, зд...вовано, в...нувато.
2. Склади три питання до тексту.
1. Чому ______________________________________________________________________ ?
2. Що _______________________________________________________________________ ?
3. Куди ______________________________________________________________________ ?
3. Попрацюй у команді. Викресли, кого не було серед героїв твору.
Орися, Сергійко, Сіяр, Ірця, Іннуся, Орина, Стефа, Серафим, Хрущ, чоловіки, Чакалка, діти.
4. Досліди текст. З'єднай чарівною ниточкою персонажа та слова, які йому належать.
Втекти від Чакалки нам не вдасться. Та й не хочеться,
правду кажучи. Як ви не розумієте: це ж пригода! СТЕФА
Справжня пригода! У мене такої ніколи в житті не було.
І, може, ніколи й не буде більше.
Чому вона так спокійнісінько розповідає нам, як втікати
від неї лісом? Бо це — правда, а казці правда нічим СІЯР
не загрожує. Із казкою можна боротися тільки так,
як борються в казках!
Вона сказала, що я можу мати тут справжню
зброю — і я її матиму. Але спершу змайструю ОРИНА
цю рогатку і вцілю Чакалці в око!
5. Попрацюй у команді. Підбери синоніми до слів.
жбурляє |
|
перехоплює |
|
вирізав |
|
кидає |
|
6. Досліди текст у команді. Знайди та випиши прислівники.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Відшукай у тексті 5 помилок та зроби відповідні виправлення.
То хіба я випущу зрук таку нагоду? Та нізащо в світі! Ні, я залишаюся тут, повчуся в Чакалячій школі, стану зправжньою чакалкою, а тоді повирнуся до дому — і в мами буде шок!
8. Роз'єднай рискою ( І ) слова.
Атішматочкивітеррознесепосвітуізнихнаполяхбудякиповиростають.
9. Поміркуй у команді. Зміни дієслова вжиті в теперішньому часі за особами.
|
однина |
множина |
1 особа |
|
|
2 особа |
|
|
3 особа |
майструє |
|
|
однина |
множина |
1 особа |
|
|
2 особа |
|
|
3 особа |
спить |
|
|
однина |
множина |
1 особа |
|
|
2 особа |
|
|
3 особа |
|
помічають |
10. Поміркуй у команді. Продовж речення.
СІЯР (винувато): Я ненадовго. Лише доки не роздобуду справжню зброю. А тоді я їй покажу, де раки ________________________________ .
Поясни, як ти розумієш даний вислів.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Рефлексія
11. Віднови послідовність подій. ( зафарбуй свої висловлення )
____ Орина сидить по-турецьки і смачно хрупає чіпсами.
____ Сіяр жбурляє в Орину цурпалком.
____ Збоку, мовби у вікно, час від часу заглядає Хрущ.
____ Гримнувши дверима, Стефа виходить у ніч.
____ Сіяр зосереджено майструє ножиком рогатку.
____ Стефа думає.
____ Ірця спить, згорнувшись у куточку калачиком.
____ Орина легко перехоплює деревинку і з реготом
кидає назад.
12. Напиши власне висловлення. Якими подіями закінчилася історія про Чакалку та дітей ?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Обміняйся зошитами з однокласниками й однокласницями та прочитайте текст одне одного. Обговоріть, що вам сподобалося в текстах одне одного.