Творчі завдання до тексту Валентини Вздульської "Потяги" хрестоматія 3, 4 клас

Про матеріал
Пропоную творчі завдання до сучасної української дитячої літератури ( хрестоматія в 3, 4 класах) Лексико – орфографічні вправи Творчі завдання Мовні ігри Розвиток мовлення Словникові слова
Перегляд файлу

                  Потяги

1. Передбачення змісту твору. Поміркуй та пофантазуй !

                   

 

2. Встав пропущені букви.

Матві...м,    поч...на...т...ся,    в...ход...ть,    с...пл...т...ся,    в...кочуют...ся,    п...нал,    м...мохі...ь,    ро...чавл...н...й,    д...р...в...яна,   об...р...жно,    нар...шті,    в...ход...мо,    пов...рта...мо,    ч...ка....мо,    з...л...не,    п...р...ход...мо,    ...б...рає,    к...ш...нь,   поч...нається,  м...тушат...ся,  п...рі...ками,    т...рмо...а,    пр...бувають,    ро...т...нають,    заб...рав,    в...р...ваєт...ся,    вп...р...д,    с...р...д...ні,    зв...чне,    л...т...ть,    щ...б...н...м,    сміт...ям,    ро...тягую,    шв...дк...й,    д...ктор,    пр...мруж...вш...сь,    гор...зонт,    м...тал...вому,    бл...скавка,    ш...поче,    п...р...мога,    п...рш...й,    ...пл...овує,    ...лов...ти,    ...правді,    тр...мався,    гор...зонт,    вд...вляюч...сь,    ...л...ктр...чка,    т...пловоз, ро...вод...у,    ро...в...рта...т...ся,    т...сне,    п...р...т...нают...ся,    пр...гортає,    д...в...т...с,    пов...рнувся,    пл...скає,    пр...йшов,    ...куч...ли,    ...т...наю,    пом...р...л...ся,    д...в...мося,    п...р...тягуючи,    ман...вров...й.  

 

3. Склади три питання до тексту.

1. Де _________________________________________________________________________ ?

2. Чому _______________________________________________________________________ ?

3. Скільки _____________________________________________________________________ ?

 

4. Визнач, які речення істинні, а які – хибні.

  • Щодня по обіді ми з Матвієм перетворюємося на потяги.              ТАК    НІ
  • Я забігаю до малого в клас.                                                                       ТАК    НІ
  • Повертаємо Ліворуч, чекаємо на зелене й переходимо вулицю.  ТАК    НІ
  • Бабці торгують пиріжками й чаєм із термоса.                                      ТАК    НІ
  • Я заплющую очі й рахую до ста.                                                               ТАК    НІ
  • Сьогодні мені дуже хочеться до моря.                                                   ТАК    НІ
  • Хочу зловити якийсь справді крутий потяг для Матвія.                     ТАК    НІ
  • Матвій з усієї сили врізається в якогось чоловіка.                               ТАК    НІ
  • Тато пригортає Матвія, гладить по спині й дивиться на мене.        ТАК    НІ
  • Матвій підводить голову і вдивляється в татове лице.                      ТАК    НІ
  • Матвій засовує руки в кишені й торохтить жолудями.                       ТАК    НІ
  • Не можу далеко від своєї станції.                                                             ТАК    НІ

5. Утвори різні форми слів.

 

Н.в.

Є    хто ?

 

Р.в.

Бачу    кого ?

 

Д.в.

Радію    кому ?

 

З.в.

Знайшов    кого ?

 

О.в.

Захоплююся    ким ?

Мариною Вадимівною

М.в.

Сиджу    на кому ?

 

К.в.

Гукаю

 

 

6. Вибери із слів, лише ті, що стосуються теми «Потяг». ( обведи ці слова )

Вагон,   парасолька,    колія,    лайнер,    пральня,   юнга,    залізниця,    гараж,    багаж, крамниця,    потяг,    станція,    поїзд,    акробат,     локомотив,    купе,   космонавт,  платформа,    каюта,    пасажир,    провідник.

У обведених словах визнач основу та закінчення.

 

7. Знайди та запиши речення, у яких є порівняння.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

8. Досліди текст. Знайди назви українських міст. Запиши міста в алфавітному порядку.

______________________________________________________________________________

Скористайся мережею Інтернет. Досліди до яких областей України входять дані міста.

Козятин - ________________________________________ область

Мукачево - ______________________________________ область

 

9. Утвори споріднені слова. Познач корінь.

іменник

прикметник

дієслово

 

маневровий

 

 

 

мовчить

блискавка

 

 

10. Попрацюй у команді. Створення усного висловлення.

Розкажіть одне одному, чи подорожували ви потягом. Якщо подорожували, то розкажіть про свою мандрівку. Якщо не подорожували, то розкажіть, куди б ви хотіли поїхати.

 

11. «Коло вибору» за темою «Чи добре було б мати квиток будь-куди?»

Уяви, що ти отримав/ла квиток, за яким один раз можна

поїхати у будь-яке місце. Поміркуй, чи добре було б мати

квиток будь-куди. Вибери та замалюй  у «Колі вибору»

свою відповідь.

 

12. Рефлексія. Самооцінювання.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Матеріали для друку
НУШ
Інкл
Додано
15 липня 2023
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку