Творчі завдання на покращення вміння читати швидко та виразно

Про матеріал
Запропоновані вправи сприяють розвитку навичок швидкого,виразного,правильного,свідомого читання.
Перегляд файлу

Творчі завдання на покращення вміння читати швидко  та виразно

«Картограф»

Вчитель читає художній твір, після цього учні в групах малюють карту – схему подій.

«Юний казкар»

Учні читають ряд творів, а потім пишуть свій, одну дійову особу взявши з одного твору, другу з іншого, а хід події відтворити ,як у третьому.

«Віднови слово»

У запропонованих словах замість рисок потрібно уявити букву «О» і прочитати. Перший раз читати повільно, другий швидко, третій – дуже швидко.

К – мп - т, з – л – т  - , к – л – с – к, Д – бр - , к – м – ра, б – л – т - , в – г – нь,

с – р – ка.

«Шифрувальник»

Ідучи за цифрами – підказками, потрібно скласти загадку.

1        6      8      3      12      10      13

З     при    во   це мни у лю     ця

5       11     2      9       4        7       14

Ми  бле   кін   на,    зи     йде    всіх,…

«Існує – не існує»

Учні читають слова і з’ясовують, чи існують ті предмети або явища , які вони позначають.

Голос, береши, фрукт, нота, брік, брейк, друз, пензлик, фільток, бра, муфлон.

«Назви слово»

Учням потрібно знайти слова на запропоновану тематику : наприклад, назви казок.

К Р О Л Б О С Т О КР Б У К С А В И Б Ч К С А

К В О Л Х О Ш С О К

«Перегони»

Текст читають двоє учнів. Перший починає читати текст, другий вступає після того, як перший прочитає два речення й намагається його догнати.

«Дід – буквоїд»

Діти заповнюють пропуски у словах вірша, які «зїв Дід-буквоїд»

В д…вій кузні

Гаряча пора,

Д…   невтомно

Працює щодня.

«Ялинка»

Учні читають стовпчики слів, кожне наступне з яких має на літеру більше за попереднє.

сім                                     пар

 сім’я                                 пара

сімка                                 парко

семеро                              паркий

сімейка                             паровоз

сімдесят                            пароплав

«Читання картинками»

Учні, аби краще зрозуміти текст,  розглядають малюнки, потім фантазують, про що буде йти мова в книжці.

«Збери прислів’я»

Учні з’єднують розгублені частини прислів’їв та приказок. Читають їх чітко, слідкуючи за правильністю вимови.

Немає такого краму,                  буде скрізь тобі гладенько.

Шануй батька та неньку -         і сам не споганься.

Не навчив батько -                     щоб купити маму.

На батька надійся                      не навчить і дідько.

«Ловимо помилку»

Учні читають приказки. В одній загубилося слово, змінивши зміст. Треба виправити помилку та прочитати її.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Під лежачий камінь вода не тече.

Кажи «не вмію», а кажи «не навчусь».

«Зайва буква»

Учні читають приказки, знаходять слово із зайвими буквами.

Гололва не на те тільки, щоб кашкет ностить.

За одиноговвченого десять невчених дають.

Наука в пліс не веде, а з лісу видводить.

 «Збери рядки»

Учні читають вірш, у якому «розгубились рядки»,  орієнтуючись на цифри-підказки.

2. А тато вже на поле поспішав.

7. Під зорями встає і засинає,

5. Для мене зовсім це не дивина.

3. Вітався півник з ним: - Ку-ку-рі-ку!

1. Ще задивлялись зорі у ріку,

4. Чи я не пізно, дядьку , вас підняв? –

8. Щоб хліб зростить, як сонечко, ясний.

6. Я хоч малий, а знаю: батько мій.       Юрій Набока

 

«Снігова куля»

Учні читають слово «накочуванням» - 1 слово, далі 1 і 2, потім 1,2,3 ...

дітлахи                         вранці                          опівдні

добірне                         зерно                           ввечері

натомлені                     додому                        спитали

посміхнулися               мудрість                      відповіли

 

«Письменники»

Учні читають склади, утворюють з них нові слова.

МА

ЦЯ

БИ

ЧІ

ША

ДИ

ЧИ

ДУ

МО

ДЯ

ЗА

БУ

ЗЕ

ЧА

ГИ

БЕ

МУ

ЗУ

 

«Відлуння»

Учні читають чистомовки, чітко промовляючи звуки. Потім відновлюють й записують початкові частини решти чистомовок.

Ла – ла – ла – за вікном імла

Ру – ру – ру – починаю гру

Ава – ава – ава – прилетіла ґава

Лад – лад – лад – ловить мармелад

⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - букви всі назви

⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - бачив уві сні

⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - ⎕⎕⎕ - по вулиці ходжу.

«Схованки»

Учні читають якомога швидше рядки слів та записують слова, які «сховалися» в кожному рядку

Банка Банка Банка ….(кабан)

Диво Диво Диво ….(води)

Ватра Ватра Ватра…..(трава)

Скала Скала Скала …..(ласка)

«Хвиля»

Учні швидко й чітко  читають рядки однакових слів. Треба знайти зайвого.

Папір – папір – папір -….. - ….. - ….. – прапор - ….. - …..

Кора – кора - …. - …. - ….. – нора - ….. - …….

Кішка – кішка - …. - …. - ….. – кірка - ….. - …….

Справо – справо -…. - …. - ….. – страва - ….. - …….

«Нове слово»

Учні читають слово, викреслюють в кожному з них літери так, щоб утворились нові слова.

Мавпа – мапа. Праска – паска .   Кобза- коза.   Шинка-шина…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Круковська Наташа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
1095
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку