Урок "Як дзвенять сніжинки"

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про слова — назви дій (без термінів), уміння ставити питання до слів, виразно читати тексти, розуміти та аналізувати зміст прочитаного; розвивати фонематичний слух, увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до природи, спостережливість, творчу фантазію, інтерес до літературного слова.
Перегляд файлу

      Конспект уроку  з української мови у 2-Б класі                    Дата:

Тема. Як дзвенять сніжинки.

Мета: формувати в учнів уявлення про слова — назви дій (без термінів), уміння ставити питання до слів, ви­разно читати тексти, розуміти та аналізувати зміст прочитаного; розвивати фонематичний слух, увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до при­роди, спостережливість, творчу фантазію, інтерес до літературного слова.

                                                              ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Перевірка готовності учнів до уроку.

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

    1. Перевірка домашнього завдання.

  • Назвати слова, які вписали в «павутинку».

    2. Актуалізація опорних знань.

  • Яку тему ми розпочали на минулому уроці?

3.Робота із зошитом (с. 52, вправа 1).

Розбір анаграм (без терміну), запис отриманих слів.

  • Узимку дуже сильні вітри. От подув такий вітер, і всі склади в словах переплутались. Вам треба поставити їх на місце і записати отримані слова.
  • Як ви вважаєте, чи можна назвати записані вами слова «зимо­вими»? Чому?

Правильно, бо слова хуга, віхола, метелиця, заметіль мають близьке значення. У російській мові їм відповідає слово «метель». А ще є завірюха, хуртовина, курява, віхола, буран, пурга, сніговій, сніговійниця, поземка, пороша, хиза, охиза, хурія, хурдига, хурдели­ця. шквиря, зав'юга, завія, кура, хвижа, хвища! Бачите, яка багата і виразна українська мова?

  1. Робота з підручником (с. 70).

 Читання зорової таблиці.

  1. Гра «Відгадай букву», с. 70 підручника.

Відгадати, які букви закриті сніжинками, та потренувати учнів у читанні чистомовки.

  1. Відгадування загадки.

Ніжна зірка сніжно-біла

На рукав згори злетіла,

 Поки ніс її сюди,

Стала краплею води.

(Сніжинка.)

  1. Бесіда з учнями.
  •   Ви всі бачили сніжинки. Розкажіть, які вони?
  •   Якої форми сніжинки?
  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вступна бесіда.

  •   Діти, коли ми милуємося рухом сніжинок у повітрі, то які мож­на дібрати слова для характеристики цього руху? (Летять, кружляють, в'ються, крутяться, спускаються, танцюють.)
  •   На які питання відповідають ці слова? (Що роблять?)

Правильно, ці слова «дуже активні», вони відповідають на питан­ня що робить? що роблять? і називають дію предмета або явища. Сьо­годні ми будемо вчитися знаходити слова — назви дій у текстах.

IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1.                Робота із зошитом (с. 52, вправа 3).

Відгадайте загадку та запишіть слова, що називають дії сніжин­ки, замінивши звуковий запис буквеним.

  1.                Робота з підручником (с. 71).

а) Читання оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжин­ки» вчителем.

б) Читання оповідання учнями в парах постійного складу.

в) Перевірка усвідомлення прочитаного.

  • Яку пору року описано в оповіданні?
  • Коли відбувалася подія, описана автором? Чому ви так вирі­шили?
  • Як автор описав рух сніжинок?
  • Що почулося автору?
  • На що був схожий дзвін?
  • Звідки він линув?
  • Що здивувало письменника?
  • Як ви вважаєте, він справді чув той дзвін чи просто уявив його собі, зачарований красою зимового вечора?

г) Робота із зошитом (с. 52, вправа 2).

  •   Випишіть з оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сні­жинки» слова-назви дій, що відповідають на питання що ро­били? що роблять?

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз! Два! Всі присіли.

 Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Зі струмочка дружно вмились.

П'ять! Шість! Усі веселі.

Летимо на каруселі.

 Сім! Вісім! В потяг сіли.

Ніжками затупотіли.

Дев'ять! Десять!

Відпочили

І за парти дружно сіли.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ, РОЗВИТОК НАВИЧОК ЧИТАННЯ Й МОВЛЕННЯ

1.Робота з підручником (с. 70),

Вивчення скоромовки М. Стельмаха «Заєць спати захотів...».

2. Складання «розсипаних» прислів 'їв та пояснення їх змісту.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Бесіда з учнями.

  • З якими словами познайомилися на уроці?
  • На які питання відповідають слова назви дій?
  • Наведіть приклади таких слів. 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Придумати загадки про сніжинки і записати у зошит.

 

docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку