Конспект уроку з української мови у 2-Б класі Дата:
Тема. Як дзвенять сніжинки.
Мета: формувати в учнів уявлення про слова — назви дій (без термінів), уміння ставити питання до слів, виразно читати тексти, розуміти та аналізувати зміст прочитаного; розвивати фонематичний слух, увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до природи, спостережливість, творчу фантазію, інтерес до літературного слова.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Перевірка готовності учнів до уроку.
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань.
3.Робота із зошитом (с. 52, вправа 1).
Розбір анаграм (без терміну), запис отриманих слів.
Правильно, бо слова хуга, віхола, метелиця, заметіль мають близьке значення. У російській мові їм відповідає слово «метель». А ще є завірюха, хуртовина, курява, віхола, буран, пурга, сніговій, сніговійниця, поземка, пороша, хиза, охиза, хурія, хурдига, хурделиця. шквиря, зав'юга, завія, кура, хвижа, хвища! Бачите, яка багата і виразна українська мова?
Читання зорової таблиці.
Відгадати, які букви закриті сніжинками, та потренувати учнів у читанні чистомовки.
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла,
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води.
(Сніжинка.)
Вступна бесіда.
Правильно, ці слова «дуже активні», вони відповідають на питання що робить? що роблять? і називають дію предмета або явища. Сьогодні ми будемо вчитися знаходити слова — назви дій у текстах.
IV.СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Відгадайте загадку та запишіть слова, що називають дії сніжинки, замінивши звуковий запис буквеним.
а) Читання оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки» вчителем.
б) Читання оповідання учнями в парах постійного складу.
в) Перевірка усвідомлення прочитаного.
г) Робота із зошитом (с. 52, вправа 2).
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Зі струмочка дружно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В потяг сіли.
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять!
Відпочили
І за парти дружно сіли.
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ, РОЗВИТОК НАВИЧОК ЧИТАННЯ Й МОВЛЕННЯ
1.Робота з підручником (с. 70),
Вивчення скоромовки М. Стельмаха «Заєць спати захотів...».
2. Складання «розсипаних» прислів 'їв та пояснення їх змісту.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
Бесіда з учнями.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Придумати загадки про сніжинки і записати у зошит.