Тема: Василь Сухомлинський «Найласкавіші руки»
Мета: формування предметних компетентностей:
Ознайомити учнів із життям і творчістю Василя Сухомлинського, розвивати навички читання, виховувати почуття доброти до найрідніших людей.
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: роздруківка казки, аудіозапис казки Сухомлинського «Найласкавіші руки», Крісло автора, LEGO, плакат «Зорепад успіху», зірки червоного та жовтого кольорів.
Хід уроку:
І. Організація класу
Емоційне налаштування на урок
ВІТАННЯ
Учні торкаються однойменних по черзі пальців рук свого сусіда,починаючи з великих пальці і кажуть:
-БАЖАЮ (стикаються великими пальцями)
-УСПІХУ (стикаються вказівними пальцями)
-ВЕЛИКОГО (стикаються середніми пальцями)
-У ВСЬОМУ (стикаються безіменними пальцями)
- І ВСЮДИ (стикаються мізицями)
ВІТАЮ! (ДОТИК ВСІЄЮ ДОЛОНЕЮ).
Епіграф уроку
ПАМ’ЯТКА « 7 Я»
«Ніколи не говори: «Я-неук»,
А завжди кажи: « Я-зірка».
Але кожен з вас повинен пам’ятати:
Я-учень
Я-хочу знати
Я-думаю
Я-вмію
Я-знаю
Я-особистість творча
Я-зірка
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вибіркове читання. Розчитування
https://www.youtube.com/watch?v=ztIZPBK_VgE
Гра «Впіймай звук»
Слово «мама» вимовля.
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, Матінка, Матуся,
Мама, Мамонька, Мамуся!
Називаю тебе я,
Рідна ненечко моя!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вправа «Передбачення»
Складання асоціативного куща.
Розповідь про Василя Сухомлинського.
Народився Василь Сухомлинський у селі Василівка Кіровоградського району в незаможній сім’ї. Батько працював столярем і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти. Мама, Оксана Юдівна, працювала у колгоспі, а зимовими вечора-ми сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. У цій родині, крім Василя, було ще троє дітей – Іван, Сергій і Меланія. Розповідають, батьки ніколи не карали дітей. Може, тому усі вони вибрали професію педагога.
Василь ріс жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. Але зошити, фарби і пензлі можна було придбати тільки за лікарські рослини. Та бажання малювати було таке сильне, що хлопець цілими днями пропадав у лісі. За склянку насіння акації одержував два зошити. Одного разу Василь із товаришами пішки пройшли 45 кілометрів, аби купити фарби.
Після закінчення Полтавського педагогічного інституту Василь Сухомлинський 35 років працював вчителем і директором школи.
32 роки Василь Сухомлинський вів педагогічний щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою учнів. А потім ці розповіді виливалися на папір і ставали книгами. Для молодших школярів він написав майже 1500 художніх мініатюр-казок, оповідань, легенд, притч, новел.
Щоденні 5. Слухання.
https://www.youtube.com/watch?v=ieuHTLvdPIM
Вправа «Крісло автора»
Щоденні 5. Читання самостійно
Найласкавіші руки(В. Сухомлинський)Маленька дівчинка приїхала з мамою до великого міста. Пішли вони на базар. Мама тримала доньку за руку. Дівчинка побачила стільки цікавого, що від радощів заплакала. – Мамо! Де моя мама? Люди обступили дівчинку, питають: – Як тебе звати, дівчинко? – Олею. – А як маму кличуть? Скажи, ми її зараз же знайдемо. – Маму кличуть... мамою... мамусею... Люди всміхались, заспокоювали дівчинку і знову питали: – Скажи, які у твоєї мами очі – карі, голубі?.. – Очі у неї... найдобріші... – А коси? Яке волосся у мами – чорне, русяве? – Волосся... найкрасивіше... Знову всміхнулися люди. Питають: – Скажи, які в неї руки.» Може, якась родимка у неї на руці, згадай. – Руки у неї... найласкавіші... Пішли люди й оголосили по радіо: «Загубилась дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіше волосся, найласкавіші в світі руки». І мама зразу ж знайшлась.
|
Аналіз змісту прочитаного
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=RW0gEVOgHFY
Щоденні 5. Читання з другом
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Гра з LEGO “ Так чи ні”
V. Підсумок уроку
Вправа «Продовж речення»\
Вправа «Зорепад успіху»
Жовта – добре;
Червона – багато незрозумілого.