Василь Сухомлинський " Найласкавіші руки"

Про матеріал
Урок літературного читання адаптований для учнів 1-2 класів і має на меті формування ключових компетентностей: вміння вчитися, висловлювати власні думки, формувати в учнів культуру стосунків у сім’ї.
Перегляд файлу

Тема: Василь Сухомлинський «Найласкавіші руки»

Мета: формування предметних компетентностей:

Ознайомити учнів із життям і творчістю Василя Сухомлинського, розвивати навички читання, виховувати почуття доброти до найрідніших людей.

Формування ключових компетентностей:

  • вільне володіння державною мовою: вміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
  • Інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
  • навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в групі

Обладнання: роздруківка казки, аудіозапис казки Сухомлинського   «Найласкавіші руки», Крісло автора,  LEGO, плакат «Зорепад успіху», зірки червоного та жовтого кольорів.

Хід уроку:

І. Організація класу

Емоційне налаштування на урок

ВІТАННЯ

  • Доброго дня, мої маленькі учні, давайте привітаємося за допомогою наших долоньок і пальчиків.

Учні торкаються однойменних по черзі пальців рук свого сусіда,починаючи з великих пальці і кажуть:

-БАЖАЮ (стикаються великими пальцями)

-УСПІХУ (стикаються вказівними пальцями)

-ВЕЛИКОГО (стикаються середніми пальцями)

-У ВСЬОМУ (стикаються безіменними пальцями)

- І ВСЮДИ  (стикаються мізицями)

ВІТАЮ! (ДОТИК ВСІЄЮ ДОЛОНЕЮ).

Епіграф уроку

             ПАМ’ЯТКА « 7 Я»

  • Епіграфом уроку будуть слова:

«Ніколи не говори: «Я-неук»,

А завжди кажи: « Я-зірка».

Але кожен з вас повинен пам’ятати:

Я-учень

Я-хочу знати

Я-думаю

Я-вмію

Я-знаю

Я-особистість творча

Я-зірка

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Вибіркове читання. Розчитування

https://www.youtube.com/watch?v=ztIZPBK_VgE

  • Погляньте на екран, та прочитайте слова які перед вами з’являтимуться, але тільки ті, на яких усі букви для вас знайомі.

Гра «Впіймай звук»

  • Пограймо в гру «Впіймай звук». Я вам читатиму вірш, а вам потрібно оплеском впіймати звук [м].
  • Давайте згадаємо все, що ми знаємо про цей звук.
  • Тож, почнемо гру.
  • Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

Мати, Матінка, Матуся,

Мама, Мамонька, Мамуся!

Називаю тебе я,

Рідна ненечко моя!

  • Молодці! Ви були дуже уважні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вправа «Передбачення»

  • Сьогодні ми поринемо в світ казок Василя Сухомлинського, та прочитаємо одну із них, а назва її «Найласкавіші руки».
  • Почувши заголовок, як ви вважаєте про що буде цей твір?

Складання асоціативного куща.

  • Давайте складемо асоціативний кущ до заголовку. Назвіть все те, що вам приходить на думку почувши слова «найласкавіші руки», а я запишу ваші асоціації.

Розповідь про Василя Сухомлинського.

  • Послухайте про життя великого казкаря, педагога Василя Олександровича Сухомлинськогою

            Народився Василь Сухомлинський у селі Василівка Кіровоградського району в незаможній сім’ї. Батько працював столярем і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти. Мама, Оксана Юдівна, працювала у колгоспі, а зимовими вечора-ми сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. У цій родині, крім Василя, було ще троє дітей – Іван, Сергій і Меланія. Розповідають, батьки ніколи не карали дітей. Може, тому усі вони вибрали професію педагога.

           Василь ріс жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. Але зошити, фарби і пензлі можна було придбати тільки за лікарські рослини. Та бажання малювати було таке сильне, що хлопець цілими днями пропадав у лісі. За склянку насіння акації одержував два зошити. Одного разу Василь із товаришами пішки пройшли 45 кілометрів, аби купити фарби. 

              Після закінчення Полтавського педагогічного інституту Василь Сухомлинський   35 років працював вчителем і директором школи.

32 роки Василь Сухомлинський вів педагогічний щоденник, у якому записував свої спостереження за поведінкою учнів. А потім ці розповіді виливалися на папір і ставали книгами. Для молодших школярів він написав майже 1500 художніх мініатюр-казок, оповідань, легенд, притч, новел.

Щоденні 5. Слухання.

  • Прослухайте аудіозапис казки Сухомлинського   «Найласкавіші руки»

https://www.youtube.com/watch?v=ieuHTLvdPIM

  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • То в кого найласкавіші руки?

 Вправа «Крісло автора»

  • Розкажіть про руки своєї мами.

               Щоденні 5. Читання самостійно

  • Прочитайте казку самостійно.

Найласкавіші руки

(В. Сухомлинський)

Маленька дівчинка приїхала з мамою до великого міста. Пішли вони на базар. Мама тримала доньку за руку.

Дівчинка побачила стільки цікавого, що від радощів заплакала.

– Мамо! Де моя мама?

Люди обступили дівчинку, питають:

– Як тебе звати, дівчинко?

– Олею.

– А як маму кличуть? Скажи, ми її зараз же знайдемо.

– Маму кличуть... мамою... мамусею...

Люди всміхались, заспокоювали дівчинку і знову питали:

– Скажи, які у твоєї мами очі – карі, голубі?..

– Очі у неї... найдобріші...

– А коси? Яке волосся у мами – чорне, русяве?

– Волосся... найкрасивіше...

Знову всміхнулися люди. Питають:

– Скажи, які в неї руки.» Може, якась родимка у неї на руці, згадай.

– Руки у неї... найласкавіші...

Пішли люди й оголосили по радіо:

«Загубилась дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіше волосся, найласкавіші в світі руки».

І мама зразу ж знайшлась.

 

 

Аналіз змісту прочитаного

  • Що зробила дівчинка, коли загубилася в юрбі?
  •  Хто прийшов маленькій на допомогу?
  • Про що люди стали запитувати дівчинку?
  •  Чому вони усміхалися, слухаючи відповіді?

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=RW0gEVOgHFY

Щоденні 5. Читання з другом

  • Давайте прочитаємо казку в особах.
  • Яким голосом треба читати слова маленької дівчинки? (Сумним, розгубленим.)
  •  А яким голосом треба читати слова дорослих? (Турботливо, заспокоюючи.)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Гра з LEGO  “ Так чи ні”

  • А зараз пограємо в гру «Так чи ні». Я буду називати речення, якщо відповідь на нього так – піднімаєте зелену цеглинку, а якщо ні – червону.
  •  Маленька дівчинка жила з мамою у великому місті. (Ні)
  • Вірно,  вони туди приїхали.
  •  Вони пішли за покупками в супермаркет. (Ні)
  • А куди вони пішли?( на базар.)
  •  Мама вела маленьку доньку за руку. (Так.)
  • Дівчинка побачила щось цікаве і зраділа. (Так.)
  •  Дівчинка загубилася в юрбі, бо відпустила мамину руку. (Так)

V. Підсумок уроку

Вправа «Продовж речення»\

  • Моя матуся …

Вправа «Зорепад успіху»

  • На початку уроку ми всі сказали, що ми зірки і успіх на уроці гарантований. Прикріпіть на плакат «Зорепад успіху» зірку того кольору, як ви оцінюєте свою роботу.

Жовта – добре;

Червона  – багато незрозумілого.

 

doc
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку