Творчість українських письменників. Гумористичні віршовані твори. Ігор Січовик «Віддячила», «Хитра киця». 2 клас

Про матеріал
Урок літературного читання у 2 класі з теми: "Творчість українських письменників. Гумористичні віршовані твори. Ігор Січовик «Віддячила», «Хитра киця».
Перегляд файлу

1

 

Тема: Творчість українських письменників. Гумористичні віршовані       твори.

Ігор Січовик «Віддячила», «Хитра киця».

 

Цілі уроку:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттям «гумористичний вірш», удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; навчати доповнювати рядки віршів; вчити оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати пам'ять, увагу, усне мовлення; виховувати позитивні моральні якості, гумористичне сприйняття подій поетичного твору.

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної:формувати вміння висловлювати свої думки, спілкуватися під час виконання завдань;

інформаційної: формувати навички здобуття з підручника необхідної інформації;

соціальної: удосконалювати вміння співпрацювати в парі, в групі;

загальнокультурної: учити дотримуватись правил поведінки на уроці, виховувати бажання допомагати один одному.

 

 

Обладнання: портрет автора І. Січовика, картинки порід котів і собак, картки.

        Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

      

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Робота над чистомовкою.   Слайд 1

А-а-а – котика нема.

У-у-у – мишку з’їв малу.

І-і-і – він спить на печі.

И-и-и – має гарні сни.

 

2. Робота над скоромовкою .  Слайд 2

Ой, був собі коточок,

Украв собі клубочок.

І сховався у куточок.

-         Які звуки найчастіше повторюються?

  1. - Твори якого жанру ми опрацьовували на попередніх уроках?

-         У чому полягають особливості віршованих творів?

-         Що таке рима?

-         Для чого люди пишуть вірші?

-         А у кого в класі з’явилось бажання писати вірші?

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Слайд 3

-         Сьогодні на уроці ми вивчатимемо гумористичні вірші Ігоря Січовика.

-         А скажіть, як ви розумієте поняття «гумористичний вірш»?

ІV. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Засвоєння терміну з теорії літератури. Словникова робота.  Слайд 4

Гумор – доброзичливе і глузливе ставлення до чого-небудь, спрямоване на викриття недоліків. У цих віршах описані події або образи викликають у нас посмішку.

  1. Повідомлення про автора. Слайд 5

Ігор Січовик народився на Волині в сім’ї сільських учителів. Писати почав з дванадцяти років. Для дітей митець створив віршовані казки, сотні загадок, тисячі скоромовок.

Багато віршів Ігоря Січовика випромінюють гумор. Він пише про цікавинки із життя дітей і тварин.

  1. Читання вірша Ігоря Січовика «Віддячила» кращим учнем.

Слайд 6

 

-         Що вас розсмішило?

  1. Опрацювання вірша «Хитра Киця» (за Ігорем Січовиком).

         6.1.Читання вірша вчителем.

(Учні олівцем позначають незнайомі слова).

- Уважно   слідкуйте і дізнайтесь чому автор назвав кицю хитрою.

         6.2.Словникова робота. Слайд 7

Чепурненька                   ледачий                         гайнути

Двійко                             мерщій                          надибати

Господарство                поїсти ласо                      джерельна вода

Клопоти                         підкріпитися                   негода

Напоїти                          пожива                            поспішно

Погожий день               відсапнувся

(Читання слів «дощиком»).

- Які ще незнайомі слова вам зустрілися у вірші?

 

   5. Читання ланцюжком.

6.3. Бесіда з елементами вибіркового читання.

-         Скажіть, якою була Киця?

-         Яким був Пес?

-         Знайдіть у тексті слова, що характеризують Кицю/ Пса.

-         Кого кличе Киця на допомогу? Зачитайте уривок з вірша.

-         Який епізод можна назвати найбільш напруженим у вірші?

   Фізкультхвилинка.

- Хто є дійові особи вірша?

_ Що вам відомо про котів і собак?

Існує близько 100 порід кішок. Вони можуть бачити на відстань    60 м. Сплять 16 год на день. Скільки часу без сну? (8)

Кішки – гарні лікарі, знижується кров’яний тиск, стрес.

Синоптики.

-         Згортаються клубочком – до морозу.

-         Точить кігті об ніжку стола-погода зміниться.

Всі знають приказку «Собака- друг людині» Завжди служить людині.

Умовно поділяють:

-         службові

-         мисливські

-         декоративні

Вони і охоронці, і рятувальники, і пастухи. Навіть можуть діагностувати хворобу.

 

Повинні пам’ятати, що це не іграшка. Ми відповідаємо за тих, кого приручили.

6.4.Читання вірша в особах.

 

- Чого вчить цей вірш?

 

V. Закріплення вивченого.

Робота в парах .

Скласти питання за ромашкою Блума.

Робота в групах.

І група «Грудень» - Встановити послідовність подій.

ІІ група «Січень» - Відновити вірш. Слайд 8

ІІ група «Лютий» - Фішбоун «Роль кішки і собаки у житті людини»

 

VI. Підсумок уроку.

Вправа «Незакінчені речення» Слайд 9

 

Домашнє завдання   Слайд 10

 

-Вчіться жартувати з добром у серці та в душі.

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку