Даний проект підкреслить роль творчого вчителя у сучасному освітньому просторі; сприятиме творчому педагогічному пошуку.
Завдання проекту:
1. Підкреслити роль творчого вчителя у сучасному освітньому просторі.
2. Сприяти творчому педагогічному пошуку, вдосконалити фахову майстерність вчителя у процесі професійного становлення.
Учительський проект “Творчий учитель – запорука успіху”
Мета проекту:
Завдання проекту:
Пріоритети проекту:
Очікувані результати:
Таблиця 1
Шляхи реалізації проекту
№ |
Зміст заходу |
1. |
Розробити модель творчої компетентності вчителя у процесі професійного становлення. |
2. |
Забезпечувати умови для підвищення творчого потенціалу вчителів-початківців шляхом участі у психолого-педагогічному тренінгу “Розвиток творчості вчителя-початківця”. |
3. |
Створення програми розвитку творчої компетентності вчителя у процесі професійного становлення. Провести анкетування молодих учителів (додаток). |
4. |
Організація та проведення поетапної діагностики творчої компетентності молодих вчителів шляхом впровадження опитувальника “Творчий потенціал вчителя у процесі професійного становлення” |
Пам’ятка молодому вчителеві.
1. Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця. Без знання стану здоров’я дітей неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
2. Вступаючи у контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взаємини з ними. Пам’ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
3. Частіше посміхайся. Пам’ятай: твоя усмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
4. Плануючи свої перші уроки, подумай: як учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки слід спеціально виховувати і які, з уже наявних, треба закріпити. Пам’ятай: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички; які види робіт будуть використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам’ятай: більшість різних порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаються в процесі цієї діяльності. Творчі пошуки запалюють в очах учнів вогники зацікавленості, які не згасають протягом тривалого часу. Бажання дізнатись про щось нове з кожним днем зростає. Робота у групах, парах не дає можливості розгубитися слабшим, кожний починає вірити у свої власні сили [1].
5. Важливе завдання вчителя – передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.
ДОДАТОК
АНКЕТА МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
а) подобається робота з дітьми;
б) підходить режим і характер роботи вчителя;
в) вирішальний вплив мала любов до цієї спеціальності;
г) під впливом бажання мати вищу освіту;
д) під впливом інших чинників (яких?)____________________
_______________________________________________________________
а) так;
б) ні;
в) ваш варіант___________________________________________
а) підготовка до уроків;
б) організація навчального процесу;
в) спілкування з учнями, їхніми батьками, колегами, адміністрацією;
г) підготовка до виховної роботи;
д) проведення виховних заходів;
е) організація свого часу і праці;
є) ведення шкільної документації;
ж) аналіз своєї діяльності, внесення відповідних коректив;
з) інше (що саме?).
_______________________________________________________________
а) подобається проводити уроки;
б) позакласна робота;
в) методична робота;
г) ваш варіант.
_______________________________________________________________
а) задоволений цілком;
б) більше не подобається, ніж подобається;
в) байдуже;
г) більше подобається, ніж не подобається;
д) зовсім не подобається;
ж) не можу визначитися.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
Дякуємо за співпрацю!