Творчий урок "Світ казок в ілюстраціях. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа"

Про матеріал
Творчий урок "Світ казок в ілюстраціях. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа"(за підручником О. Калініченко)
Перегляд файлу

ДОПОМОЖЕМО багатодітним сім’ям

Партія соціального захисту

 

 

 

 

 

 

 

 

Образотворче мистецтво 3-й клас
Тема: Світ казок в ілюстраціях. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа.

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:
вчитель початкових класів
ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Красне
Гусятинського р-ну.
Тернопільської обл.
Сеньків Л. В.

 

Творчий урок

Тема: Світ казок в ілюстраціях. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа.

Мета: Показати характерні особливості Вовка як казкового персонажа. Розвивати у дітей власні оцінки судження, формувати поняття добра і зла. Вчити працювати дітей у колективі. Виховувати відповідальність за доручену справу. Розвивати артистичні здібності дітей, їхнє мовлення вміння перевтілюватись в потрібного героя. Профорієнтувати дітей. Застерігати їх від шкідливих звичок. Виховувати почуття милосердя, любові до всього живого.

Обладнання: дитячі малюнки, атрибути для інсценізації казок;

Хід уроку

  1. Організація класу і налаштування їх на потрібний лад.
    Пролунав дзвінок
    Починається урок
    Працювати старанно
    Щоб почути у кінці,
    Що у нашім третім класі
    Діти просто молодці
  2. Повід теми і мети уроку.
    •   Завдання сьогоднішнього уроку створити композицію «Казковий персонаж» А для головного персонажа я пропоную Вовка.
       Чи багато казок ви знаєте де головним героєм є Вовк?: («Вовк і семеро козенят», «Червона шапочка», «Як вовк теляткові мамою був», «Вовк і собака»).

А тепер я пропоную вам на основі цих казок дати характеристику вовка із позиції добра і зла. Для цього ми поділимо клас на дві групи.
   1. група це будуть Адвокати.
   2. група Прокурори.
Адвокати будуть захищати вовка, а Прокурори звинувачувати.

Слухаємо справу по звинуваченню Вовка:
   Вовк – вбивця сімох козенят.
   Вовк – грабіжник ягнят, телят, поросят.
   Вовк – переслідувач зайця.
   Вовк – постійно лякає дітей.

Надається слово Прокурорам.
Я обіцяю говорити правду і тільки правду згідно з документами. Вовк викритий у своїх злочинах і крадіжках, підступності. Скориставшись відсутністю матері він змінив свій вигляд, навіть голос і безжально з’їв 6 козенят маленьких, невинних, довірливих. У нас є свідки.

Коза
Я Коза – мати героїня (плаче)
У мене було семеро козинят
Я їх всіх ростила, годувала, (плаче)
Вовк – цей вбивця, з’їв їх.

Адвокати чи виступите ви на захист персонажу?

Надається слово Адвокатам
Ми будемо говорити правду, тільки правду. Ми припустимо, що Вовк – ненажера і вбивця. У сучасні казці «Вовк і семеро козенят». Він бере козенят не їсти, а на рекламу. Адже Вовк балотується у депутати. Гляньте на ось цей плакат.

Прокурори
Пане суддя! Я вважаю, що суд повинен розібратися до кінця. Згадаймо «Червону шапочку». На вигляд ласкавий і ввічливий, а що у нього на душі? Він підступний.

Адвокати
Який же він підступний, він добрий, терпеливий, вихований. На доказ пропонується переглянути уривок з казки «Як Вовк Теляткові мамою був».

Вовк
Ой, яке ти миле гарненьке!

Телятко
(тулиться) Мамо!

Вовк
(злякано) Де мама? Де?

Телятко
Ти моя мама!

Вовк
(дивиться у дзеркало) Наче ще Вовк! Ти що вчора народилося?

Телятко
Ні сьогодні.

Вовк
То тобі ще треба спати (вкладає спати)

(Виходить лисиця)

Лисиця
Здрастуй, куме! Я чула в тебе Телятко з’явилося! (заглядає Вовкові через плече) А давай його з’їмо! Згода?

Вовк
Воно ще маленьке.

Лисиця
Ну добре! Коли підросте тоді з’їмо, згода?

Вовк
Та воно видно буде.

Лисиця
Ну тоді я пішла. Бувай!

Телятко
Мамо я їсти хочу.

Вовк
Ой, лишенько. Треба бігти до Кози. Агей, Кізонько ти в дома? Дай мені будь-ласка трішечки молока для телятка.

Коза
(дає молоко)

Вовк
(дає теляткові молоко) А тепер іди погуляй, подихай свіжим повітрям, а я в хаті приберу. Дітям чистота потрібна.

Кабан
Там Лисиця говорила, що у тебе Телятко росте то може поділишся?

Вовк
Та час покаже. Іди собі не заважай.

(Кабан іде до Телятка і тицяє йому до рота цигарку)(Вовк біжить до нього)

Вовк
Ти що, дядьку з глузду з’їхав? Воно ж іще маленьке.

Вчитель:
Вірно, Вовче! Палити шкідливо не лише дітям, а й дорослим. В тебе, Кабанчику, дуже погана звичка.

(Аплодують Адвокати)

Прокурори
Я хочу сказати, що ще рано аплодувати. Вовк – це таке страхіття, що ним лякають дітей.

Ось послухайте:

(Звучить пісня)

Через міст перейти
Треба, нам малята.
Щоб грибів, щоб грибів
В лісі назбирати.

(Приспів)

На місточку вовчик спочиває
На місточку діточок не пускає
Він гарчить, він гарчить
Клацає зубами
Не пущу, не пущу
Діток за грибами

Адвокати
Ми протестуємо! Всі ці пісеньки та ігри закінчуються сумним кінцем для Вовка. Хіба це справедливо? Більшість неприємностей у нього через його довірливість, неосвіченість. Подивіться уривок в казки «Вовк та Кінь»

Вовк
Ой як хочеться конини. Може я тебе з’їм?

Кінь
Ну що ж кумцю їж мене. І батько твій любив поїсти кінського м’ясця.

Вовк
Мій батько? Ти його пам’ятаєш?

Кінь
Пам’ятаю! Як не пам’ятати такий порідний був. Ніколи  не їв коней з підковами. Завжди їх знімав.

Вовк
І я, як батько. Дай зміну з тебе підкови. З якої ноги починати?

Кінь
Твій батько починав з задньої.

Вовк
Ну то і я почну із задньої. Давай ногу.

(Кінь б’є його)

Вовк
Ой моя голівонька. Аж свічки в очах поставали. Більше не захочу конини.

Адвокати
І щоб з Вовком не траплялось різних неприємностей відправити його потрібно до лісової школи на навчання.

Вчитель
А зараз ми попробуємо цього казкового персонажа зобразити на фоні лісової школи. Перш ніж приступити до зображення даної композиції: Що головний герой має бути в центрі і займати ¾ листка, простір навколо нього рівномірно розподілений.

(Показує послідовність виконання композиції)

Вовка будуємо із овалів, трикутників, кружечків. Пізніше промальовуємо деталі і задній і передній план.

  1. Самостійна робота (5 хв.) (Звучить музика, діти працюють над композицію)
  2. Послідовне зафарбовування роботи із пояснювальних нових слів.

 


Словничок

 

  1. Прохідні кольори
  2. Палітра
  3. Тепла і холодна гама
  4. Пастельні кольори

Послідовність

  1. Фон
  2. Промальовуємо головного героя
  3. Обводимо контур

5.  Аналіз робіт і виставлення оцінок.

6.  Створимо загадку про вовка.


(злого)

Сіре страшидло по лісі блукає, зайців, телят і нас лякає?

 

 

 

(доброго)

Непоказний і сірий в казках його люблю. Хоч неприємності у нього і на собаку схожий через довірливість свою?

 


7.  Домашнє завдання.
Принести гуашеві або акварельні фарби.

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку