Творчий звіт на тему «Використання ігрових технологій на уроках англійської мови».

Про матеріал
Творчий звіт вчителя англійської мови Латукко Поліни Олександрівни «Використання ігрових технологій на уроках англійської мови»
Перегляд файлу

Творчий звіт

вчителя англійської мови

Латукко Поліни Олександрівни

«Використання ігрових технологій на уроках англійської мови»


          У ході використання технології застосування ігор на своїх уроках я слідую наступним алгоритмам:
1.Визначення  теми уроку і навчального матеріалу, який планується закріпити або з якими планується ознайомити учнів.
2.Визначення  навичок, які передбачається відпрацювати на  уроці.
3.Визначення  педагогічних завдань, що розв'язуються за допомогою ігрової форми роботи.
4.Продумати хід гри і її місце в структурі уроку.
5.Підготувати  наочний матеріал.


           Місце гри на уроці і відведений їй час багато в чому залежить від ряду факторів: рівня підготовки учнів, матеріалу, що вивчається, цілей уроку. Наприклад, якщо  «граючись» вводимо новий лексичний матеріал в обсязі від 10 до 15 лексичних одиниць, грі можна відвести 10 - 15 хвилин уроку, включивши її в основний етап проведення заняття. Згодом цю ж гру можна використовувати як спосіб повторення та закріплення матеріалу, і в цьому випадку досить буде присвятити їй 5-7 хв. уроку в той же період або на початку уроку, організувавши з її допомогою мовленнєву зарядку.


           Ігри, присвячені розвитку навичок читання, можна використовувати як на початку уроку, організувавши в ігровій формі фонетичну зарядку, так і в середині уроку, зробивши на ній основний акцент при роботі з текстом.
Для проведення уроку з елементами гри я можу  приготувати як звичайний наочний матеріал у вигляді карток, плакатів, так і підручні засоби, які подобаються дітям: альбомні аркуші, яскраві маркери, м'які іграшки, м'ячики, настільні ігри з кубиком та фішками,  а також такий незамінний матеріал, як барвисті і цікаві мультимедійні презентації. Яскраві слайди використовую в основному для ознайомлення учнів з країнознавчим  матеріалом, наприклад, такими явищами британської та американської культури, як свята. Святкування англійськими і американськими однолітками таких свят, як Геловін, Різдва, Дня матері все міцніше обіймає позиції і в нашій культурі; історію виникнення цих свят, пов'язані з ними звичаї живо цікавлять школярів.
З допомогою гри  організовую  обов'язкові для учнів фізхвилинки в цілях збереження і поліпшення здоров'я дітей і тренування лексичного матеріалу. 
Існують такі види ігор на уроках англійської мови: рухливі ігри, ігри-інсценування, ігри змагання, настільні ігри, фонетичні ігри, лексичні ігри, рольові ігри, комп’ютерні ігри.

Опис ігрових прийомів.
1. Ігри, які допомагають формувати і розвивати фонетичні навички  учнів та вміння читання ( можуть бути використані в якості фонетичної розминки):

«Спіймай звук» /«Catch the sound».

 Вчитель називає звук, потім кілька слів.  Якщо учні чують цей звук, вони повинні плескати в долоні: [ɜ:] jam, to serve, dessert, borsch, hamburger і т.ін.

«Скульптура».

Це ще одна командна гра на вивчення алфавіту, яку діти просто обожнюють.  Кожна команда тягне картку з літерою, після чого вони повинні скласти з себе! відповідну літеру. Ця гра – чудова заміна фізхвилинки.


 

2.Ігри, які допомагають ознайомити учнів з новим лексичним матеріалом або тренувати  лексичний матеріал у мовленні ( на основному етапі уроку, або у якості мовленнєвої розминки):

«Snowball game» / «Снігова куля».

Учні по черзі називають слова на задану тему. Перший учень говорить одне слово, другий повинен повторити за ним і додати своє слово, третій повторює вже два слова та додає третє і так далі. Чудове тренування пам’яті.


«Stepping stones»

Розділити клас на дві групи.  На аркуші паперу (або на дошці) намальовано річку.  Завдання - перейти річку, ступаючи по камінням.  На кожному камені треба написати слово англійською мовою.  Якщо слово написано правильно, команда рухається уперед , якщо ні – стоїть на місці. Перемагає та команда, яка першою перейшла на інший берег річки.

Список слів до теми «Їжа», 6 клас: молоко, кава, чай, суп, салат, курча, цукерки, риба, картопля, сир, торт, сосиски.

«What is Missing?»/«Що зникло?»

 Розставляю іграшки, або за допомогою магнітів закріплюю флешкартки на дошці перед учнями і вимовляю їх назви. Учні повторюють за мною. Потім учні заплющують очі, а учитель ховає одну з іграшок/карток . Учні розплющивши очі мають вказати, якої іграшки/картки не вистачає.

«Dot-to-Dot»

З’єднати крапки, щоб отримати цілісний малюнок (цифри, літери).

«Асоціативний кущ».

На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою буде  проводитися робота. А учні згадують все, що виникає в пам’яті стосовно цього слова. Вчитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається». Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь-якої теми на всіх етапах уроку.

              У своєму арсеналі маю гарну колекцію настільних ігор . Серед них доміно “Fruit/ Фрукти”, “Animals/Тварини”; гра з кубиком та фішками “Snakes and Laders/ Змії та драбини” (для закріплення або повторення лексики теми), лото та доміно “ABC”, “Mittens/ Рукавички” , (для кращого засвоєння літер англійського алфавіту), тематичні пазли, розмальовки за підказками ( під час вивчення назв кольорів, цифр, алфавіту), кросворди та головоломки. З учнями як старших, так і молодших класів систематично створюємо проекти та колажі під час узагальнення знань з теми. Також за допомогою генератора  карток бінго я самостійно створюю картки для цієї лексичної гри (для вивчення, закріплення або повторення лексики теми). Учні усіх класів від 1го до 9го полюбляють її. Використовую ще один генератор карток для створення лексичних ігор «Знайди слова» та «Розшифруй слово» (для кращого засвоєння лексики теми).

              В молодших та середніх класах для кращого засвоєння лексичних одиниць використовую такі рухливі ігри (чудова заміна фізхвилинок):

- тема «Тварини» - вчитель називає тварин англійською, діти показують цих тварин жестами;

- при вивченні дієслів показують рухами ті дії, які називає вчитель;

- тема «Частини тіла» вчитель просить показати ту чи іншу частину тіла;

- тема «Спорт» вчитель називає різні види спорту, діти демонструють їх.

Висновок:

Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Адже, в якійсь мірі, усе наше життя – це гра. Навіть стаючи дорослими, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль. А для  дитини гра – це основний вид діяльності, це засіб взаємодії з навколишнім світом, засіб його пізнання. Недаремно гру називають королевою дитинства. Тому, звичайно, потенціал гри повинен бути використаний і у навчальному процесі. Адже за вмілого використання гра може стати незамінним помічником педагога.

Моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблем на основі аналізу тощо – все це передбачає підготовку учнів до самостійного життя, сприяє формуванню атмосфери співробітництва, взаємодії. При впровадженні ігрових форм діяльності виключається домінування одного учасника навчального процесу над іншими, однієї думки над іншою, учні вчаться демократично спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані рішення.

Отже, гра – потужний комплексний фактор навчання і виховання, що поєднує у собі всі основні методи педагогіки, спрямовані на організацію колективної діяльності з метою всебічного розвитку особистості, тому педагогам треба систематично використовувати ігрову діяльність у своїй практичній роботі.

Використання ігор також допомагає підвищити мотивацію до вивчення англійської мови, активізувати інтерес, уяву, творчий пошук, експериментування. Гра сприяє не тільки релаксації, а й закріпленню набутих знань і застосуванню їх на практиці. А отже, допомагає учням побачити та оцінити результати навчання, що є додатковим стимулом для подальшого опанування іноземної мови. А підвищення мотивації підіймає рівень знань та успішність.

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
3748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку