Математичний проект для учнів початкової школи (3 клас)
1.Організація проекту
Назва проекту: У гостях лісової математики.
Керівник проекту: Кузьменко Діана Віталіївна
Тема: Повторюємо нумерацію чисел в межах 100.
(1.3)Дидактична мета: формувати у дітей інтерес до математики, створювати самостійно різні завдання з теми нумерація чисел у межах 100; виховувати самостійність, повагу один до одного, вміння працювати в групах; розвивати увагу, пам’ять, кмітливість.
Діти працюють в групах. Груп 4 і в кожній групі по 6 учасників, середньої тривалості (2 – 4 уроків)
-Сьогодні в нас дуже цікаве завдання, а саме виготовлення проекту в групі один для одного. Але, для того, щоб дізнатися тему, нам потрібно відгадати загадки:
1) Це місце не просте, воно дрімуче і густе. (Ліс)
2) Скільки груш на суку,
Скільки рибок в тому ставку,
Щоб нам їх порахувати,
Який предмет нам треба знати?
(Математика)
-Чудово, тепер треба скласти ці два слова. Виходить «Лісова математика».
1.3 Формування провідної проблеми:
- Ліс – це великий будинок, де живуть різні птахи й тварини, ростуть різноманітні рослини та гриби. Які завдання б ви запропонувати для подорожі лісом з вивченого матеріалу нумерації чисел в межах 100?
2.Планування проекту
-А зараз давайте поговоримо, про те, що потрібно втілити в проект. Звичайно ви самостійно в групах створюєте творчі завдання, це можуть бути малюнки, ігри стосовно математики, цікава інформація з різних джерел – інтернет, книга, допомога вчителя та інше.
2.1 Вибір учнями напрямку діяльності
-Дітки, проект «Лісова математика» передбачає повторенню теми нумерації чисел в межах 100, можна провести це як подорож до певних тварин, а тварини пропонують завдання на вирішення, можливі різні картинки, малюнки, цікава інформація тощо.
-Чи є думки, щодо розробки проекту?
-Як можна використовувати проект «Лісова математика» ?
2.2.Формула робочих груп
1 група: Подорож до тітоньки Сови. Керівник(голова) групи – Марина; заступник керівника-Максим, всі учні - помічники. Девіз: Наш загін непереможний. Це повинен знати кожний! Працюємо разом, кожна думка важлива.
2_група: Подорож до хитрої лисиці. Керівник(голова) -Софія; заступник керівника- Олександр; директор- Ніна, заступник директор – Поліна; всі інші учні – помічники. Девіз: Друг завжди в біді поможе. Наша дружба переможе!
3_група: Подорож до веселого зайчика. Керівник – Іван, заступник керівника- Максим; всі інші учні – помічники; Девіз: Вперед до перемоги!
4_група:Подорож до білочки трудівниці. Керівник- Ніка, всі інші учні – головні помічники. Девіз: Ми ніколи не сумуємо. І усім тепло даруємо!
2.3.Визначити вид майбутнього результату та форми представлення
Створення урок-проект з використання плакату з різними малюнками та завданнями в них.
2.4. Складання учнями плану роботи над проектом
(За допомогою вчителя діти складають план)
- Дивіться, кожна група подорожує в гості до певної тварини або птаха. Вам потрібно:
1)запропонувати різні завдання вивченої теми – розв’язування прикладів, задач. Завдання на подачу чисел у вигляді суми розрядних доданків( 47 =40+7); завдання на порівняння чисел і тд.
2)Використовуючи різні інформаційні джерела знайти цікаві інформації про ліс, тобто одна група може взяти просто ліс, друга що там росте, третя хто там мешкає, четверта про гриби, які ростуть у лісі. Також інформація про тварин стосовно з якими зв’язана кожна група.
3)Також можна створити завдання використовуючи різні платформи на телефоні.
Обов’язки:
1_учасник створює приклади на обчислення;
2_учасник створює завдання на подачу чисел у вигляді суми розрядних доданків;
3_учасник створює завдання на порівняння чисел;
4_учасник створює різні задачі;
5_учасник шукає цікаву інформацію;
6_учасник пропонує інше завдання. Потім всі разом заповнюємо плакат.
-Що не зрозуміло, або потрібна допомога звертайтеся до мене(вчителя) я підкажу.
-Якщо потрібно створити завдання на платформах, звертайтеся я підкажу.
2.5.Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників
-Оцінювання буде проходити саме за процесом діяльності учнів. Як учні спілкуються один з одним, чи відбувається взаємодопомога між дітьми. Як глибоко вони розкрили проблему та використали завдання, чи доцільна інформація з різних галузей знань. Як оформлено результат проекту та вміння презентувати свій проект в групі.
3.Реалізація проекту
-Допомагаю дітям у пошуку інформації, а далі учні самостійно збирають необхідний матеріали, безпосередньо виконують поставлені завдання проекту. Тобто, я займаю позицію консультанта, а за потреби – координатора.
3.1.Визначення джерел потрібної інформації
1_група: інформація про ліс: https://www.forester.org.ua/lis-tse-sukupnist-zemli-roslynnosti/
цікавий факт про сову: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-sovu/
2_група: Які рослини ростуть у лісах? https://dovidka.biz.ua/yaki-roslini-rostut-u-lisah/ цікавий факт про лисицю http://korusno-znatu.in.ua/tsikavi-fakty/tsikavi-fakty-pro-lysytsyu/
3_група: лісові тварини: https://dovidka.biz.ua/lisovi-tvarini-rozpovid/ факт про зайців https://tutcikavo.com/pryroda/tvaryny/ssavtsi/1124-tsikavi-fakti-pro-zajtsiv
4_група: гриби, які ростуть у лісі: https://naurok.com.ua/yaki-gribi-rostut-v-lisah-ukra-ni-241951.html , цікавий факт про білочку: https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-bilku/
3.2.Самостійна пошукова робота
-Після того, як я(вчитель) допомогла с пошуком інформації, діти самостійно виписують збір інформації, або запам’ятовують, що їм більше сподобалось, вразило та роблять висновок.
3.3 Виготовлення освітнього проекту
-Діти, наш проект завершується, тому хочу задати декілька питань:
-Які саме знання вам знадобились в практичній роботі? (знання стосовно теми про нумерацію чисел в межах 100)
-Який можливо новий досвід ви одержали?
-Можливо, щось змінилось в результаті виконання проекту або покращилось для себе?
4.Підсумок уроку
Учні, точніше команди презентують свій проект. Приклад, як виглядає робота учнів:
4.1.Презентація результатів навчального проекту
(Кожна команда учасників ознайомлює присутніх із поставленими завданнями та розповідає, що саме нового дізналися.)
-Учасники першої команди, скажіть у чому полягав задум проекту?(Таке саме питання до інших груп)
-Чи достатньо у вас було знань для розробки проекту? Якими джерелами користувалися, щоб одержати потрібну інформацію?
-Чого навчилися під час роботи проекту?
-Чи виникали труднощі? Чи, що було найцікавішим?
-Чудово, діти, ви всі гарно попрацювали та гарно засвоїли вивчений матеріал. На цьому все!