У світі особливих людей

Про матеріал
Це розробка для вчителів початкових класів з метою виховання у дітей толорантного ставлення до людей з особливими потребами.Ознайомити дітей з проблемами людей з особливими потребами, виховувати у дітей толеранте ставлення до людей з особливими поребами, тактовність та прагнення простягнути руку допомого особливим людям.
Перегляд файлу

КЗ “Новомиколаївська СЗШ №1 І-ІІІ ступенів

смт. Новомиколаївка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему

“У світі особливих людей”

 Це розробка для вчителів початкових класів з метою

виховання у дітей толерантного ставлення до людей з особливими потребами.

 

 

 

 

 

 

Розробила: практичний психолог,

логопед-дефектолог

Жезлова Анастасія Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

 

 

 

 

“У світі особливих людей”

 

Мета: ознайомити дітей з проблемами людей з особливими потребами, виховувати у дітей толерантними ставлення до людей з особливими проблемами, тактовність та прагнення простягнути руку допомого особливим людям.

 

Обладнання: квітка здоров'я,хустинка, 2 книжки, кубики, мультимедія.

 

Хід уроку

 

І.Організаційний момент

 Вчитель: (читає уривок вірша)

Це життя людського квіти!

Серед них є більш тендітні,

 Більш допитливі й привітні

 Більш вразливі й загадкові,

Що чекають допомоги,

І підтримки, і підказки,

І прочитаної казки.

 

 -Діти скажіть мені будь ласка про що йдеться у цьому вірші?

Діти: (про дітей які потребують допомоги, які мають проблеми)

 

Вчитель:

-Так вірно. У нашому світі живуть люди з обмеженими можливостями, яким важко дається виконувати деякі повсякденні справи. Бо в них є проблеми зі здоров'ям.

-Діти, а скажіть мені будь ласка як ви гадаєте “Що таке здоров'я?”

 (думки дітей)

 ІІ Основна частина

Вчитель: Здоров’я — це стан життя і діяльності людини за  умови відсутності хвороби, фізичних дефектів, психологічне,  соціальне та духовне благополуччя.

-Діти, наше здоров'я можна зобразити з допомогою квітки, яка має різнокольорові пелюстки, (викладаємо разом з дітьми квітку здоров'я) жовтий клір це — фізичне здоров'я, здорове тіло, червоний колір це- соціально складова, бо всі ми вчимося жити в суспільстві, зелений колір це- психічне здоров'я , наші думки, синій колір- це наша душа.

- Діти, а скажіть будь ласка ми якщо зірвемо хоча б одну

пелюстку, квітка буде повноцінною? (Ні). Так і людина, втративши хоча б одну ланку зі свого здоров'я, їй важко далі йти пожиттю. Але такі люди ніколи не втрачають на дій на повноцінне життя. Так вони відрізняються від нас, не тим що мають якісь труднощі по життю, а тим що вміють радіти життю, мають терпіння і долають свої певні труднощі. А ми з вами, повинні допомагати їм, простягти  руку допомоги, та бути толерантними.

-Тож давайте сьогодні разом з вами спробуємо познайомитися, як можна пристосувати до життя людям з особливими потребами.

 

Вправа: “Друг поруч”

Мета: показати наочно як складно людям, які втратили зір.

Обладнання: хустки, стільці.

Завдання:

Робота в парі. Одній дитині зав’язують очі, а інша не притримуючи за руки, лише даючи словесні команди (ліворуч, праворуч, два кроки і тд) повинна допомогти іншій дитині дійти на іншу сторону перешкод зі стільців. Потім діти міняються місцями.

- Які труднощі у вас виникли?

Люди які втратили зір вони теж навчаються читати и писати, але іншим способом. Вони користуються шрифтом Брайля, можливо ви бачили на ліках випуклі крапки, це і є шрифт Брайля, цим шрифтом друкуються книжки, для людей які втратили зір. Брайлер також був сліпим. Давайте разом звами напишемо своє імя шрифтом Брайля. (Алфавіт Брайля)

 

 

-Одні люди втрачають зір а інші можуть втрати слух. Для людей які поступово втрачають слух, зробили спеціальні слухові апарати. А ті люди які повністю втратили слух, вони спілкуються мовою жестів. Можливо ви бачили по телевізору, коли показують новини в кутку телевізора людина показує жести, вона розповідає про що йдеться у новинах.

Давайте спробуємо з вами виконати жести.

 

 

Вправа «Крокодил»

Необхідно розділитися на дві команди. Правила: по черзі кожна команда показує задане слово без слів за допомогою жестів, рухів, танців, присідань, тощо.

Слова: Школа, книжка, телевізор, комп’ютер, дорога, річка, вчитель, стілець, квітка, морква, вовк, колобок і тд.

А ще є люди із складними порушеннями, коли  наприклад, відсутній слух і зір  та ін.

 

-Інші люди можуть бачити, чути, але не можуть ходити або взагалі рухатись, але вони не здаються і продовжують жити та радіти життю.

 

Вправа: «Перешкоди»

Мета: донести в доступній формі про можливості людей з порушенням ОРА.

Обладнання: стільці, книги

1.Спробувати пройти смугу незначних перешкод зі стільців на одній нозі.

2.Спробувати взяти книгу без рук зі столу чи парти і перенести на іншу, відкривши на відповідній сторінці. (для перших класів уже книга лежить)

-Чи складно було виконувати? (відповіді дітей)

 

Вправа «Вередливий кубик»

Завдання: Підборіддям без рук перенести кубик на інший стіл. Одна частина команди переносить в одну сторону кубики, а інша  назад.

Чи легко було виконати завдання?

Ми з вами познайомилися з різними особливостями людей і в деякій мірі зрозуміли як їм жити. А як ви гадаєте як вони почувають себе? Чи складно їм пересуватися? Виконувати повсякденну роботу?

 

Уявить наскільки нам було складно виконати такі завдання, а особливі люди їх виконують що дня, так вони слабі здоров'ям, але сильні духом. Такі люди є досить талановитими поетами художниками, вченими. (Показ  фото талановитих людей з особливими потребами Стівен Хокінг,Бетховен,Рузвельд,Брайль, Енштейн ).

 

ІІІ Висновок

-  Діти, всі ми однакові і в той же час  різні! І ви повинні  поважати, цінувати людей, піклуватися про  тих, хто чимось обділений, кому в житті пощастило менше.

  • Перегляд мульфільму: “ Про Диму» (рус. мов.) https://www.youtube.com/watch?v=5WBWWNfnw2Y
doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку