Учнівське самоврядування – спосіб такої організації учнівського колективу, за якого всі його учасники самостійно, або посередництвом своїх представників беруть участь в управлінні ним. Це управління – демократичне, природне та невід`ємне право кожного учасника цього колективу та всього колективу в цілому. Головне завдання шкільного самоврядування – через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, відповідальності, толерантності, критичності та конструктивності мислення, поваги до власної та чужої праці, оптимізму, гуманізму, здатності до самоаналізу і самовиховання.
Структура учнівського врядування. Діти – учасники життя, а не сторонні спостерігачі!Віце-президент. Мала учнівська рада. Міністерствоосвіти. МіністерствоекологіїМіністерствовнутрішніх справ. МіністерствоІнформації та преси. Омбудсмен. Президент. Старостат Міністерство спорту та дозвілля
РОЛЬ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІОсновною ланкою у становленні особистості та виховного колективу є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Вона уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Участь у шкільному самоврядуванні або в діяльності громадської організації сприяє:- формуванню громадянської позиції і ціннісного ставлення до себе й інших; - дозволяє учням підвищити соціальну компетентність; - розвивати соціальні навички поведінки і установок на самостійне ухвалення рішення соціальних проблемних ситуацій.