Матеріали розроблено для роботи на уроках Громадянської освіти учнів 10 класів. Зображено учнівське самоврядування як приклад роботи місцевого самоврядування
«Учнівське самоврядування як зразок місцевого самоврядування»
Номер слайду 2
Самоврядування – це насамперед керування людини собою, вибудова своєї особистості, самостійне керівництво своїм розвитком, інакше – самовиховання. В. Сухомлинський
Номер слайду 3
- змістовним. Яким має бути учнівське самоврядування в очах дітей?- Демократичним; - дієздатним; - ефективним; - цікавим;
Номер слайду 4
Учнівське самоврядування – спосіб такої організації учнівського колективу, за якого всі його учасники самостійно, або посередництвом своїх представників беруть участь в управлінні ним. Це управління – демократичне, природне та невід`ємне право кожного учасника цього колективу та всього колективу в цілому. Головне завдання шкільного самоврядування – через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, відповідальності, толерантності, критичності та конструктивності мислення, поваги до власної та чужої праці, оптимізму, гуманізму, здатності до самоаналізу і самовиховання.
Номер слайду 5
Структура учнівського врядування. Діти – учасники життя, а не сторонні спостерігачі!Віце-президент. Мала учнівська рада. Міністерствоосвіти. МіністерствоекологіїМіністерствовнутрішніх справ. МіністерствоІнформації та преси. Омбудсмен. Президент. Старостат Міністерство спорту та дозвілля
Номер слайду 6
Дитяче об’єднання 1-4 класи. Країна Сонечко. Радник. З питаньгосподарства. Радникз питань бібліотеки. Радник з питань навчання. Радник з питаньспорту. Радник цікавих справ. Радник з питань санітарії
Номер слайду 7
РОЛЬ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІОсновною ланкою у становленні особистості та виховного колективу є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Вона уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Участь у шкільному самоврядуванні або в діяльності громадської організації сприяє:- формуванню громадянської позиції і ціннісного ставлення до себе й інших; - дозволяє учням підвищити соціальну компетентність; - розвивати соціальні навички поведінки і установок на самостійне ухвалення рішення соціальних проблемних ситуацій.
Номер слайду 8
Учнівське самоврядування не є фікцією, якщо: вирішує реальні проблеми учнів і приймає реальні рішення; представляє всіх учнів школи; - є демократичним – учні самостійно обирають своїх представників, беруть участь у створенні і реалізації програми роботи самоврядування.
Номер слайду 9
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал презентаціїДо робочого зошита записати інформацію зі слайдів 4, 7 Дати аргументовану відповідь на питання: Чи можлива ідеальна і єдина для всіх шкіл структура учнівського самоврядування? (письмово)